כמה תאונות נגרמו... 133708
ע"י נסיעה אחורנית מבלי להישאר מקביל למדרכה?!
אסור 133709
עפ''י חוקי מדינת ישראל להסיע רכב לאחור אלא אם נכנסים לחניה. לרכב גדול, משאית, אוטובוס, מותר רק עם מכוון. הדרישה מנהג להבחן בנסיעה לאחור שאיננה לצורך חניה, היא זלזול בחוק.
אסור 133710
מותר להסיע רכב לאחור אם אין שום כיוון אחר לנסוע אליו.
ראוי לדעתי שבמבחן הנהיגה יכללו מקרים שהם בגדר הקיצון, כמו במגרשי החלקה, לדוגמא.
אסור 133712
אתה בטוח בקשר למשאיות? לי יש רשיון למשאית עד 15 טון ובשעורים (ובפרט בטסט) נסעתי לאחור ללא מכוון ומעולם לא נאמר לי שיש צורך בהכוונה כלשהי.
(הידעת? נבחן בנהיגה על משאית שמפנה את ראשו לאחור בזמן ביצוע נסיעה לאחור, נפסל)
אסור 133749
אם אני זוכר נכון, כשעשיתי את הרשיון שלי אי שם בשנות השמונים, אסור היה גם להשתמש במראה המרכזית (הרעיון: לפעמים הארגז מלא...).
אסור 133799
במשאית שבה למדתי (ולמעשה בכל המשאיות שבהן נהגתי) לא היתה מראה מרכזית בכלל, רק מראות צדדיות.
(המורה שלי היה כל שלוש שניות אומר "מראות!" ואם לא הייתי מתיחס מספיק הוא היה פולט "המראות הן לא ליופי, לא לחן, לא לנוי, לא להדר, לא לפאר, לא לקישוט, לא לראווה ולא לתפארת. השתמש בהן!")
ואם במראות עסקינן 133808
בדגמי סובארו של ראשית שנות השבעים (אמרתי כבר שאני קשיש?) היו מראות הצד מותקנות לא בצידי החלון, אלא הרחק לפנים, על הכנפיים הקדמיות. התוצאה המידית היתה שהמראה תמיד היתה בתוך שדה הראיה של הנהג, במרחק שהוא וירטואלי אינסוף, כלומר, לא היית צריך להסתכל במראה, פשוט ראית אותה (ואת מה שהשתקף בה).
החסרון הגדול של סידור זה, (מה שכנראה גרם לביטולו בדגמים הבאים) היה הצורך באדם נוסף על מנת לכוון את המראות, שכן לא ניתן היה להגיע אליהן ממושב הנהג. (שנות השבעים, זוכרים? חלונות נפתחים באמצעות סבוב ידית, וכוון המראה נעשה פיזית על ידי אחיזתה והצבתה בזוית הרצויה. מה שכן,הסטרטר כבר הומצא, ולא היה צורך במנואלה).
מעניין למה היום, כאשר כוון המראות נעשה בכל מקרה "מרחוק", לא חוזרים למיקום זה של המראות.
ואם במראות עסקינן 133809
לדעתי הדמות שבמראה היא תמיד במרחק אינסוף (אלא אם כן אתה מתעקש להתמקד בסטיקרים שעל השמשה האחורית) בלי קשר למיקום המראה.
השאלה המעניינת היא מתי כבר יקרינו את לוח השעונים על השמשה הקדמית בפוקוס של מרחק אינסוף.
ואם במראות עסקינן 134044
כבר קיימות מכוניות מצוידות בטכנולוגיה הזו:
נהגתי באחת מהשתיים 134405
(רמז: בהרבה הרבה יותר משעממת ומתנודדת)

ואכן יש בה תצוגה של המהירות על החלון. זה די חביב, אבל לא ממש מועיל. מה לעשות, מד המהירות לא עד כדי כך מעניין במהלך הנסיעה...
אסור?! 133873
למיטב ידיעתי אין כל איסור עקרוני להסיע רכב, מסוג מסוים, אחורנית ללא מכון. תקנה 45לתקנות התעבורה קובעת, בעניין זה:

"נוהג רכב לא יסיעו אחורנית אלא אם יש צורך בכך, ובמידת הצורך, ולאחר שנקט באמצעים הדרושים בנסיבות הקיימות כדי למנוע -
(1) סיכון או פגיעה;
(2) הטרדה או הפרעה"

מלבד תקנה זו לא ידוע לי על תקנה אחרת המתייחסת לנסיעה אחורה, בכלל, או לנסיעה אחורה בכלי רכב ספיציפים, בפרט.
כמה תאונות נגרמו... 133782
אני לא יודעת כמה, אבל הנה אני עברתי תאונה כשרכב נסע לאחור במקביל למדרכה ונכנס ברכב שלי. לי שלום, הרכב (שלי) - טוטל לוס.
כמה תאונות נגרמו... 133783
מה זה היה, מכבש?
כמה תאונות נגרמו... 133788
היא (הנהגת) היתה ב- 4x4, ואני ברכב כ"כ עתיק ששוויו היה בערך 4,000 ש"ח. היא נכנסה לי במכסה המנוע בעוצמה כזו, שתיקון הרכב היה עולה יותר מעלותו, והרכב הוכרז טוטל לוס.
והאנקדוטה:
לא רק שאני ואחותי ישבנו במושבי הרכב הקדמיים ויצאנו ללא פגע למרות הנזק העצום שסבל הרכב,
אלא שזה היה בדרך לשדה התעופה, עם המזוודות בבגז', בדרך לניו-יורק. כיוון שבמילא לא היה לי מה לעשות עם האוטו, התאונה הזו היתה ממש מתנה.
זו לא ממש חוכמה 134404
היום באוטו ששווה 4,000 שקל מגיעים לטוטאל-לוס אם מיכל הדלק מתרוקן.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים