|
||||
|
||||
לא יודע אם הזכרון שלך נמתח עד 1973, (ושמא אינך כלל ילדת חורף...) אבל התקליט שירי ע. הלל שברשותי הוא מאז, ואולי מה שרשום עליו יכול להוסיף מעט פרטים. בקשר ל"בולבול", נכון מה שרשמת, ( ארגוב, צילה, עזרא ). בקשר לדליה פרידלנד כאן: תגובה 122296 כנראה שלא, היא שרה בתקליט מספר שירים, סלט לדוגמא, לבדה, אך העיקר- (לא לפחד...עוקרים כאן שן) *שושיק שני* שרה נפלא את "מה עושים העצים" שהוא, כמו שכתב גידי,אחד הגדולים EVER. ומי הלחין? |
|
||||
|
||||
הו, תודה על המידע. אבל לגבי דליה פרידלנד, בהיותי ילידת אביב 1968 , אני זוכרת תוכנית שלה שהוקרנה בטלוויזיה, עם שירי ע. הלל: "מה עושים העצים" היה ביניהם. ויש לך את התקליט המקורי? כייף לך. |
|
||||
|
||||
גם לי! גם לי! ואפרופו ע. הלל, לאחר האזנה מאסיבית לתקליטי ילדים בימות השלג, הגענו (קרי - משפחתי ללא חיות אחרות) להחלטה הסופית שהביצוע של חוה אלברשטיין ל"יוסי ילד שלי מוצלח" טוב בהרבה מזה של התרנגולים. וזו לא היתה החלטה קלה. |
|
||||
|
||||
אני חושבת כבר זמן מה להשיג פטיפון (במקום פטיפון ילדותי שהלך לבלי שוב) ולהתמכר לתקליטים ישנים. אומנם יותר שריטות, אבל זה זול הרבה יותר, בלי עריצות של הוצאות מחודשות, ועם הרבה יותר נוסטלגיה. |
|
||||
|
||||
תגובה 6257 (והתשובה שלי). למרות שמאז כבר התרגלתי לאפשרות שאולי פשוט ה-CD שלי לא אופטימלי. |
|
||||
|
||||
ואו. לצערי הפטיפון שלי מימי הילדות כבר התחיל לאסוף ג'וקים והלך מעולמנו זה. אבל נראה לי שהשקעה בחדש (כלומר, משומש) תהיה שווה את זה. אדווח כשזה יקרה. |
|
||||
|
||||
את הפטיפון הראשון שלי "הוריש" לי אחי (עם צרור תקליטוני 45 של רוק רעשני) כשהייתי בן 16. זו היתה מערכת משולבת נחותה במיוחד, אך היא הסבה לי עונג בלי ישוער. תקליטים היו יקרים לכיסי, וכשנאספו הפרוטות, נקנה התקליט רק לאחר מחשבה מרובה והרבה התיעצויות עם חברים מביני דבר. התקליט הראשון היה wish you were here אח"כ עוד פינק-פלויד, יס, ג'נסיס, ון דר גרף, ועוד. כמה שנים אח"כ יכולתי להרשות לעצמי מערכת איכותית עם פטיפון שהיה המילה האחרונה מבחינה טכנית, לא היתה לו רצועת גומי פנימית שמתבלה לאחר כמה זמן, אלא הנעה ישירה (קצת כמו אופנוע ב.מ.וו שאין לו שרשרת). המערכת הזו על כל רכיביה נמצאת ברשותי "אחרי 20 שנה" ועוד היא מנגנת, טפו, טפו, טפו.. מחטים אני קונה ב-אידיאל אלקטרוניקה בשיינקין 18, לאחרונה קניתי 3 מחטים שיספיקו לי יש לקוות לשנתיים -שלוש. כל מחט עולה 80 ש"ח. בשיינקין גם מתקנים פטיפונים ישנים, אולי גם מוכרים, ובודאי יוכלו לתת מידע היכן כדאי לרכוש פטיפון (שמעתי שניתן לקנות חדשים). אנשים ששומעים שהפטיפון שלי פעיל מביאים לי מדי פעם תקליטים, בכמויות, "שמע, חבל לי שהם סתם נרקבים במחסן, לאמא שלי יש..." , כך משך השנים האוסף שלי רק גדל ללא שיעור.והרבה ישראליים. יש לי הרבה כפולים וזה רק טוב, כי אם שיר מסוים שרוט, יש פתרון. אני רושם את שמם של התורמים על התקליט, ואומר להם שאם פעם ירצו יוכלו לקבלם חזרה, או שהם יכולים לבקש שאקליט להם משהו. הם שמחים לשמוע זאת, אך אף פעם לא חוזרים אלי. פעם בשנה אני מתפנק בקנייה משמעותית של תקליטים שמחירם נע בין 10 ש"ח (כיף לקנות קורין אלאל ב-15 ש"ח) ל-60 ש"ח, קרה ששילמתי גם יותר על משהו נדיר, בכל מקרה זה לא עלה הרבה יותר מדיסק. הכיף הכי גדול זה כשבני הקטן מבקש לשמוע שיר מסוים מתקליט, ואז אפשר במיומנות רבת שנים להנחית את המחט בעדינות שכמעט לא מעוררת רחש ברמקולים, בדיוק על תחילת הרצועה. בזמן ההקשבה הינוקא אוהב להחזיק את עטיפת התקליט הגדולה ולהתבונן בה. ועוד לא אמרתי כלום על זה שלעומת הדיסק לתקליט יש שני צדדים, וכל צד הוא עולם ומלואו. ושבשבת גשומה אפשר לעשות הקלטות מגוונות של נניח, שירי ילדים, או נשים שרות, או אוסף פנינים נשכחות, (כמו "ילד השדה" של גדעון כפן). |
|
||||
|
||||
ענין הצדדים בתקליט סתם מעיק כשאתה צריך להחליף אותם תוך זמן קצר. לפעמים גם הצד מבוזבז על חומר מועט מדי כמו ב''רק בן אדם'' של שלום חנוך שהיה תקליט כפול שכל אחד מארבעת צדדיו היה קטן מדי. במהדורת הדיסק יש רק דיסק אחד כפי שהיה צריך להיות ויש גם מקום לחומר בונוס למהדורות עתידיות. |
|
||||
|
||||
מה העניין עם הבונוסים? חסרה רק קופאית שתבקש כרטיס מועדון. יש לי כמה גרסאות דיסקים של אלבומים קלאסיים עם בונוסים - אחד עם בס ואחד בלי, אחד עם פיקה בברך של נגן הצ'לו ואחד בלי. התוצאה, למי שלא קנאי לסאונד (אני לא), היא אותו שיר, שלוש פעמים רצוף. ואם לא היו צדדים, לא היינו זוכים לשורה המקסימה "עכשיו תקחו את התקליט ותהפכו לצד שני" (הכבש הששה עשר, סוף צד א'). |
|
||||
|
||||
אם יש מקום נוסף לא עדיף שישימו בו משהו? כמובן שרצוי שאותו משהו יהיה רציני ולא סתם חומר שהוכנס למילוי המקום, ובכל זאת, יש יותר תמורה למחיר הדיסק. |
|
||||
|
||||
חבל שלפיקאסו נגמר הבד(?) אחרי שצייר את "העלמות מאביניון"; הוא היה יכול להגדיל את הציור ולהוסיף קצת פרחים יפים, ככה לקישוט. יש בעיני ערך אסתטי באלבום שהוא יצירה אחת מגובשת. ואני אוהב שהמדיום הפיזי משקף זאת; אני רוצה שכאשר נגמרת היצירה - נגמרת במובן זה, שכאן חשב היוצר שהיא נגמרת - הדיסק יעצור. דווקא בעידן האינטרנט קל יותר לתת (או למכור) למעריצים ולמתעניינים את הקטעים שנפלו בעריכה המקורית - מבלי לגבב אותם על האלבום עצמו. |
|
||||
|
||||
תוספות ששייכות ליצירה יוסיפו לאלבום, ולעומת זאת הוצאתם בנפרד לא תהיה שווה את קנייתם. למה דומה הדבר? לספר שהוסיפו בו תוספות של המחבר או מאמרים על היצירה. הדבר לא מקלקל את הספר המקורי ומי שלא מעונין בתוספות יכול להתעלם מהן. |
|
||||
|
||||
אבל יש לתופעה הזו גם תוצאות משונות, כמו הוצאה של אלבום ותיק על דיסק, פעמיים ברצף על אותו הדיסק - אחת במונו, אחת בסטריאו. כך יצא למשל Pet sounds של הביץ' בויז. |
|
||||
|
||||
למה "לא שווה את קנייתם"? תלוי באיזה מחיר תנקוב. לכן כתבתי "בעידן האינטרנט" - כי אפשר למכור קובץ MP3, בלי ממש דיסק פיזי עם עטיפה וטראראם. |
|
||||
|
||||
אני חושב שצריךך להוציא דיסק כפול הדיסק הראשון אם האלבום והדיסק השני אם כל הבונוסים ואם יש רק בונוס 1 של 5 דקות ליצור ערוץ רק של דקה שיפריד ירדן פעם כתב על זה מאמר באייל אני חושב לא? |
|
||||
|
||||
(כן, באיחור, אז מה?) אין דבר מתועב יותר בעיני ממה שעשו לאלבום "מלחמת העולמות" של ג'ף ווין בגרסא החדשה שלנו: הוסיפו "רמיקסים" בסוף האלבום השני. תמיד אני צריך לזנק אל הנגן1 ולכבות אותו לפני שמתחיל הגועל נפש המיותר הזה. הורס לי את כל החוויה. 1 באוטו, במערכת, או במחשב. |
|
||||
|
||||
1 אין לך שלט במערכת? למה לזנק? |
|
||||
|
||||
אלון עדר בפרפראזה נפלאה על השורה הזו. |
|
||||
|
||||
תודה. ההשפעה של סנדרסון ישר קפצה לי, אבל לקח לי כמה דקות להזכר למה המקצב הזה נשמע לי מוכר. אני מצטער, יש לי קילומטרז' גבוה מדי בפזמונים עבריים. |
|
||||
|
||||
וואו, אני לא שומע בכלל דמיון מקצבי לאדון כמעט וגברת כבר, שאהוב עלי מאין כמוהו ולא עובר שבוע בלי שאפזם אותו לעצמי. שבועיים גג. |
|
||||
|
||||
בשנת 1940 התחילו בחברת Columbia Masterworks פרוייקט להחלפת תקליטי 78 בתקליטי 1/3 33 אבל ב 1946 הם נתקעו בשלבי הסיום, כי הצוות חסר מומחה עם הכשרה מוסיקלית. למזלם, הווארד ה. סקוט בדיוק השתחרר מהצבא. כך הושלם פיתוח ה- LP, כשסקוט שולט בנקישת אצבעות על קצב החלפת תקליטי ה-78 שהועתקו לפורמט החדש. הוא נפטר לפני יומיים בגיל 92. |
|
||||
|
||||
אם את באמת רוצה להשקיע בפטיפון - ולחסוך את ההשקעה המתמשכת במחטים - נסי את: http://www.elpj.com (החל מ-$9500, לא כולל משלוח מיפן). |
|
||||
|
||||
תודה. אבל בכזה מחיר, הם צריכים לתת לפחות גם כלב שיעמוד ליד. |
|
||||
|
||||
את הכלב תמצאי בתקליטים של His Master's Voice |
|
||||
|
||||
אני מחפש למכור פטיפון משומש (אבל חדש) |
|
||||
|
||||
הייתי עונה בדוא"ל לו היית משאיר/ה. אני אשאיר לברקת את זכות הסרוב הראשונה, אבל אני מעוניין. |
|
||||
|
||||
המבצע האישי שלי מוקפא בשלב זה, בגלל הגילוי המצער שלמערכת החבוטה שלי אין יציאת phono . ואני אפילו לא ידעתי שהיא כזאת :-( |
|
||||
|
||||
את לא צריכה יציאת phono, את צריכה כניסה כזאת. |
|
||||
|
||||
וניתן גם להשתמש בכניסת Aux או Ext, ובשעת דחק אפילו כניסת Mic עשויה להספיק, אם את מוכנה לשמור על זכות השתיקה (או לפחות לוותר על הקריוקי). |
|
||||
|
||||
באמת? לדעתי יש לי לפחות אחת מאלה. תודה. ועם המומחה המפוקפק לכניסות פונו שנתן לי את המידע הנ"ל, אתחשבן בקרוב. |
|
||||
|
||||
בכניסת AUX אי אפשר להתשתמש סתם כך, כי המתחים שונים לגמרי. צריך קופסה קטנה שנקראת Phono Stage שיודעת לעשות כל מיני דברים, ואחד מהם זה להתאים את האות של הפטיפון למערכת. לא בעיה גדולה, בפחות מ-200 שקל את קונה אחת כזו. לגבי כניסת Mic - גם אם זה יעבוד במקרה (ואני מפקפק עד מאד) - לא תוכלי לשמוע סטריאו, כי מיקרופונים הם יצורים לא סטריאופונים בהגדרתם. |
|
||||
|
||||
כלומר, אני לא צריכה להחליף מערכת? רק לשלם לך 200 שקל. או פחות. |
|
||||
|
||||
זה יעזור לך לקארמה בצורה יוצאת דופן. את צריכה להחליף מערכת וגם לקנות קופסה קטנה ב-200 שקל (זה לא הולך אלי, אני מקבל 2,000 שקל דמי יעוץ בלי קשר לאם את קונה או לא). אלא אם כן באופן פלאי יוכלו לסדר לך חיבור לכניסת המיקרופון. אני לא מספיק מכיר פטיפונים (כל מה שאני יודע עליהם זה בגלל שאת שאלת אותי. וזו התודה שאני מקבל - פחחחחח) כדי להגיד לך אם זה שווה או לא. זה נשמע לי מפוקפק, ואני מפחד לשאול בפורום האודיופילים בתפוז, כי הם ירביצו לי. |
|
||||
|
||||
לא בהכרח. אם אכן הכניסה הפנויה היחידה במערכת היא כניסת המיקרופון, אכן יש בעיה עם הסטריאו. אם יש למערכת כניסות נוספות (כמו Aux, Ext, Line וכו') הבעיה לא קיימת. לגבי ה200 שקל, גם זה לא ברור. ישנם פטיפונים המצוידים ב pre-amp (קדם מגבר), ובכל מקרה, 200 שקל ל pre-amp נראה לי מחיר מופקע. (כמו גם ה2000 עבור הייעוץ. אצלי הייעוץ הוא בחינם 1). ____ 1 ועל זה אמרו חז"ל: אסיא די מָגָן שוויא די מָגָן |
|
||||
|
||||
אסיא דמגן, לא די מגן. הדל''ת בשווא. |
|
||||
|
||||
תודה |
|
||||
|
||||
יש פטיפונים עם ראש קרמי ויש כאלה עם ראש מגנטי. בשלהי תקופת הויניל ייצרו בעיקר פטיפונים עם ראש מגנטי, שהם איכותיים יותר, אבל לא ניתן לחברם למגבר פשוט. הם זקוקים לקדם-מגבר (יתכן שזהו ה-phono stage שגרשון מדבר עליו. בימים ההם הוא נקרא pre-amplifier). פטיפון עם ראש קרמי ניתן לחבר ליציאת aux רגילה, ללא שום בעיה, וגם ליציאת mic. ההערה שנכתבה כאן על היעדר הסטראופוניות היא נכונה. ההערה על צורך לשמור על שקט כשמחברים דרך יציאת mic אינה נכונה. |
|
||||
|
||||
יובל אתה מכיר מחט של חברה בשם אולטרה פון זאת מחט ששבאה אם מפרה קטן |
|
||||
|
||||
לא הבנתי. עם מה? סביר שאצליח להשיג לך כל מחט שתרצה. אתה יודע איך להשיג אותי. |
|
||||
|
||||
אני מחפש מחט לפטיפון של C.E.C. אשמח לדעת איפה ניתן להשיג ומה המחיר? |
|
||||
|
||||
קניתי לבסוף (היום!) פטיפון משומש ומשובח עם שני רמקולים, שיוצב בחדר העבודה. הכל יחד עלה לי 650 שקל אחרי הנחה. כמובן שמייד לאחר מכן פלשתי לחנות היד-שנייה הסמוכה ורכשתי שני תקליטים בעשרים שקל (יחד) - מהליה ג'קסון ורנסנס. ככה שעוד יבואו ימים (השאלה רק איזה). :-) |
|
||||
|
||||
זה לא נשמע טוב כך צריך לירכוש פרא אמפ לפטיפון זה מין מכשיר שאתה מכבר למערכת ואליו אתה מחבר את הפטיפון אני מאד אוהב את שלושת הפטיפונים שאני מחזיק בביית |
|
||||
|
||||
עם בלוטות ושאר טכנלוגיות |
|
||||
|
||||
קראתי באיזשהו מקום על אפשרות לסרוק (אופטית) תקליט ויש תוכנה שממירה את התמונה לצליל. זה דורש תאורה מתאימה ורזולוציה גבוהה, אבל זה עובד. |
|
||||
|
||||
אני משתמש בתוכנת SOUNDE FORGE ואני ממיר מנקה ומשפץ את הסאוד של הזקנים והטובים ההם מפעם. זה נשמע ממש טוב |
|
||||
|
||||
חוה אלברשטיין היא אלוהית ותלקליטי הילדים שלה ממש מדהימים ממש הפקה יש לה את האלבום ההוא אישה אחת גרה בתוך אבטיח אם הפקה של גרוניך וכספי יש שם רבעית מיטרים שמנגנת אבנגארד לשמו גם אני שמרתי על כל תגליטי הילדים שלי ושל האחרים שלי ולכן אני מכיר גם דברים משנות ה60 כמו נתנה הרפואה לפיג,מה ואת כל סידרת התקליטים המופלאה של רבקה מכאלי משנות השישים ממש מבדח לשמוע את זה כבכל תקליט יש התיחסות לאיך ליפעל את הפטיפון נראה את הילדים של היום מקשיבים לזה גם העיברית מאד התפתחה והשתנת מאז. אני מאד אוהב מדי פעם להקשיב לתקליטים ההם זה מביא אותי ללתקופות טובות בעבר בתגליט המכורי של הטיול לארץ התוים של שלומה ארצי אגב זהדיסק היחידי של ארצי שיש לי בביית בסוף הצד הראשון משהוא אומר הפוך אותי הפוך אותי נו תהפוך כבר ובתחילת הצד השני שלומה ארצי אמר הפכתם את התקליט כמו שהוא ביקש מהדיסק חתכו את הקט ההוא. וגם בכבס השישעסר יש את הקטע של עכשיו הפכו את התקליט היפחכו לצד שני שלא יכלו לכתוך מהדיסק כזה היה פוגםם בהנאה המוסיקאלית |
|
||||
|
||||
לא זכרתי שלשלמה ארצי יש תקליט בשם "טיול לארץ התווים" (מאיזה שנה?) אבל יש לו בנוסף, לפחות כמה שירים עם "ארצות": ארץ פומפורנל (מפסטיבל שירי ילדים מס'1 - האם קיים אצל מישהו התקליט?) אומרים ישנה ארץ בארץ הירוק ארץ חדשה השיר על ארץ סיני מי שמכיר וזוכר עוד, מוזמן לצרף. |
|
||||
|
||||
אם אתה חובב ארתי רוץ וכנה את הטיול לארץ הטוים תקליט ילדים מ1980 שלומה ארצי לא הסכים להפצת התקליט על גבי דיסק בהסכם עם חברת התקליטים ניסגר שכשיגמר המליא הם לא יחדשו תנסה להשיג מוכרים בסטימצקי |
|
||||
|
||||
הקטע עם ההפיכה קיים גם בגירסת הקלטת (מה שהיה לי. ילדות עשוקה, אין מה לומר( |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |