|
||||
|
||||
קשקוש (כל כך הרבה שטויות במכתב אחד) א) ככל שמבינים תורה יותר לעומק רואים שבעצם ה"סתירות" לא קיימות. ב) ככל שמבינים נצרות יותר לעומק מבינים עד כמה יש סתירות ועד כמה אסור לשאול (אם אתה מעוניין אני יכול להכיר לך כומר שחזר בתשובה ושנים ניהל מאבק פומבי נגד רבנים בשם הנצרות הוא יכול לספר לך את כל השקר של הנצרות ג) תוכיח שאלוקים לא קיים - בבקשה. ד) מעניין אותי לדעת מי עיוות לך את תפיסת המציאות בצורה כל כך חריפה. רגע - יש לי רעיון. אנא קרא את המאמר: http://techst02.technion.ac.il/~sgiladb2/logic.htm#N... וכשתגיע ל-Argumentum ad numerum תבין מדוע למשל טיעונך : "המצב הזה אבסורדי עוד יותר כאשר אתה מבטל בהנף יד את תפיסתם של מליונים, המבוססת לא פחות מהתנ"ך היקר שלך" אינו תקף לוגית. כמו רוב הטענות במכתב שכתבת. |
|
||||
|
||||
הייתי רוצה לראות פעם מחזיר בתשובה (לא משנה של איזו דת) שיעבוד במתודה מדעית. אני חושב שאחד כזה אולי היה מקבל קצת יותר תשומת לב רצינית. מישהו שאומר: טוב, הנקודות החזקות בתיאולוגיה שלנו הן ככה וככה ואנחנו חושבים שזו באמת הדרך הנכונה להבין את היקום. מצד שני עדיין יש לנו בעיות עם הנושאים האלה והאלה, אנחנו חושבים שזה אמור להסתדר אבל עוד לא ברור לנו בדיוק איך זה מתיישב עם כל התפיסה שלנו. יש לנו חבר'ה שעובדים על העניין הזה ונראה לנו שזה יסתדר אבל אנחנו ממש לא בטוחים שנצליח לסגור את כל הפינות. בינתיים אתם עובדים כמו יחצנים ופרסומאים שאותם למדנו כבר מזמן לסנן. |
|
||||
|
||||
שוב אתה מצליח לפספס לגמרי את הנקודה. מה שאבסורדי הוא לא התנגדותך להמון סואן ורב אלא הקלות בה אתה מבטל תפיסה שסימוכיה איתנים בדיוק כמו אלו של תפיסתך. מה שכן, יפה שאתה מתנגד לגישת "הרוב קובע" שכן אחד הטיעונים החוזרים ונשנים של הדת לקיומו של האל היא "רוב העולם מאמין בהשגחה עליונה מסוג כלשהו ולכן חייב להיות בזה משהו". עכשיו, מאחר ואתה חוזר וטוען שהתנ"ך מציג אמת מוחלטת, למרות שאתה מסרב להביא סימוכין לטענותיך, ענה לי ב"כן" או "לא" על השאלה הבאה: האם היקום אכן נוקט בגישת "אבות אכלו בוסר"? האם אני עלול להיענש על חטאיו של אבי? התנ"ך, כידוע לך, משנה את גישתו כלפי הסוגיה באמצע. אם אנחנו כבר עוסקים בלוגיקה, אנא עיין שוב בסעיפים Argumentum ad ignorantiam, Shifting the burden of proof ו- Anecdotal evidence על מנת להבין מה ערכם של טיעונים כמו "אני מכיר כומר שחזר בתשובה ולכן..." או "אתה טוען שאלוהים לא קיים אך אינך מסוגל להוכיח זאת ולכן...". ושוב, אם אכן הסתירות בתנ"ך הנם למראית עין בלבד, מדוע כל כך קשה לך להאמין שגם הסתירות בין התנ"ך והברית החדשה נובעות מהתבוננות לא מעמיקה מספיק? אני שואל שאלה זו מתוך סקרנות אמיתית. מאחר ואני לא בקיא בעקרונות הנצרות קשה לי להבין את העוינות הגורפת הזאת כלפי הרפורמות שהיא חוללה, שכדוגמתן ניתן למצוא רבות בתנ"ך. |
|
||||
|
||||
מי זה הכומר הזה? |
|
||||
|
||||
למאמין בה', הבהרה בהמשך לתגובה 132857: שאלתי את השאלה לא מתוך וכחנות או התגרות. אם אפשר, אנא מסור את שם הכומר. אם נחוץ, אולי תבקש את רשותו להביא כאן את שמו. אני לא רוצה שאתה "תכיר לי אותו", כפי שהצעת לאבני צור. אם אדע את שמו, אני כבר אגיע אליו בכוחות עצמי. תודה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |