בתשובה לאומיקרון, 15/12/00 3:42
מה לגבי המדיום? 13177
מר אומיקרון היקר,

אינני חושב שה'מגרעה' שהצבעת עליה קיימת בסרטים בלבד אלא גם כמובן בספרות. כמובן שזו 'מגרעה' שקיימת רק בחלקן של היצירות (חלקן כוללים דיונים ישירים בתופעות, או מבוססים על סיפורים אמיתיים) ועם זאת איני רואה כל חשיבות בשאלה האם הסיפורים במגנוליה בדויים או לא.

פייר, נטשה והנסיך בולקנוסקי של טולסטוי אינם דמויות אמיתיות, התהפוכות שעוברות עליהן חסרות תקדים, ובכל זאת משמעות מלחמה ושלום לבני האנוש היא מדהימה בהיקפה.

אתה צודק. משמעותה הראשונה של היצירה אינו דידקטי אלא חוויתי. מי בכלל רוצה לראות חוויות דידקטיות בקולנוע. כאלו הן בד"כ סרטי הסברה/פרופגנדה כגון אמריקה X (ואולי לסרט כזה אתה צריך להתנגד).
מתוך חוויה עלולות להגזר משמעויות 'דידקטיות' כהגדרתך, שאני הייתי מעדיף לקרוא להן אולי 'הארתיות' מלשון 'enlightment'. הקולנוע ככל יצירת אומנות כמעט הוא משל (בצורה מסויימת), וככזה אין חשיבות לאמיתות הפרטים.

בברכה,

ע. הרטוגזון

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים