|
||||
|
||||
פעם בטיול לקנדה קיבלנו במזל מחברת ההשכרה לינקולן קונטיננטל. מכונית גדולה, חזקה, שקטה ונוחה. הכביש המהיר ששייטנו בו התמשך ללא עיקולים והיה די ריק ובנסיעה לא שומעים כמעט בכלל את המנוע של המכונית הזו. כשהסתכלתי על מד המהירות הוא הראה 160. חשבתי שזה עדיין לא נורא כל כך אבל אז שמתי לב שמשום מה מד המהירות היה במיילים לשעה. (בקנדה משתמשים בקמ"ש). |
|
||||
|
||||
(התחלתי לקרוא ובהתחלה חשבתי שזו ירידה עלי, אבל אז הבנתי שזה סיפור אמיתי... :) כן, גם אני קיבלתי מכונית מגניבה מחברת ההשכרה כשהייתי בקנדה (למרות שהזמנתי שתי רמות מתחת לה), וגם לי יצא לנהוג ב-150-160, אבל דווקא קמ"ש. למרות שרוב הכבישים באונטריו הם של 100 (בוווז!). באחד הבד-אנד-ברקפסטס שלנתי בהם סיפרו לי בעלי המקום על האמריקאים שעוברים את הגבול ורואים את השלטים של "100", וחושבים שזה ממש מגניב שהם יכולים לנסוע במהירות 100 מייל לשעה... (160 מייל לשעה?! האריחים הקרמיים לא נשרפו?) |
|
||||
|
||||
גם לי קרה בקנדה משהו דומה עם רכב שכור מבוסטון. השוטר שעצר אותי אותי ב120 מייל לשעה לא הצליח להסביר לי באנגלית מה העבירה (כאילו שלא ידעתי) ואני הבהרתי שצרפתית זה טורקית בשבילי ובסוף הוא ויתר לי. יחי קוויבק העצמאית! |
|
||||
|
||||
חשבתי שאני היחידה שמשתמשת בפטנט הזה :-) רק שאני עשיתי את זה בביקור מולדת בירושלים, כשנעצרתי על נהיגה תוך כדי שימוש בסלולרי. אחרי שהשוטר נואש מלהסביר לי בעברית מה העבירה שביצעתי, הוא נתן לי לנסוע. |
|
||||
|
||||
על שימוש בסלולרי תוך כדי נהיגה עוד אפשר להבליג, אבל "נהיגה תוך כדי שימוש בסלולרי"? |
|
||||
|
||||
שום דבר אישי נגדך, אבל אני מתרגזת בעיקר על מי שנוהג תוך כדי דיבור בסלולרי (או שמדבר תוך כדי נהיגה). דיבורית אישית עולה כ-30 ש"ח ותורמת לבטחון הנהג והנהגים האחרים באופן משמעותי. הקנס של 750 ש"ח הוא ראוי בהחלט במקרים כאלה. |
|
||||
|
||||
לא מדוייק. מחקר בנושא הוכיח שההבדל בין רמת תאונות הדרכים בקרב הנוהגים תוך כדי דיבור בסלולרי עם או בלי דיבורית היה זניח מבחינה סטטיסטית. במחקר נמצא גם כי באופן מוחלט השפעת הדיבור בסלולרי היא על הריכוז בנהיגה ואופן ראיית הכביש (הנוהג ומדבר רואה ''ראיית מנהרה'' במקום ראייה פנורמית). במחקר לא נמצא קשר משמעותי ססטיסטית בין דיבור תוך כדי נהיגה בסלולרי עם דיבורית לרמת תאונות נמוכה יותר. ואני מסכימה איתך. הייתי אפילו מעלה את הקנס כדי שאנשים יחששו יותר. |
|
||||
|
||||
כיוון שבשני המצבים (נהיגה תוך כדי דיבור בפלאפון עם/בלי דיבורית) אחוז תאונות הדרכים גבוה יותר. החוק מאפשר נהיגה עם דיבורית, כך שניתן לפעול רק בתחום חסרי הדיבוריות. אבל אולי איני אובייקטיבית. אני רואה יותר מדי תאונות, זה משפיע. |
|
||||
|
||||
מכוניות גרמניות משובחות מוגבלות אלקטרונית ל-250 קמ"ש (שזה 155 מייל לשעה). מספר המכוניות האמריקאיות שמסוגלות לנסוע במהירות כזו ולא להשאיר את המנוע על הכביש ואת הנוסעים על עץ סמוך הוא מאד מצומצם (בדרך כלל יש להן רק שני מושבים ולא קוראים להן לינקולן). אלה לא היו 160 מייל לשעה, גם לא "זיוף ספידומטר של 10%". אלה היו 160 קמ"ש. וגם זה מזל, כי במהירויות כאלה רוחות צד נוהגות להסית ספינות אמריקאיות גדולות (ככה לינקולן מפרסמים את עצמם פחות או יותר!) אנה ואנה. כששכרתי מוכנית בארצות הברית, זו היתה איזה אולדסמוביל חביבה שהיתה "התשובה האמריקאית לב.מ.וו. ולמרצדס". היה לה מנוע נמרץ ומתלים סבירים גם בקנה מידה אירופאי - היא ממש לא היתה מכונית מביכה כמו חלק מהאמריקאיות גם היום. אפילו היא במהירויות של בערך 100 מייל לשעה הרגישה לא כל כך בסדר על כביש ישר למדי. אני לא מצליח לדמיין בכלל כמה הייתי צריך להלחם כדי להשאיר אותה על הכביש עם עוד 20 או 30 מייל לשעה. |
|
||||
|
||||
פקפק כאוות נפשך, מסתבר שהסתתרת במזוודה שלי. אולדסמוביל זאת מכונית שבד''כ קרובה יותר לסוברו. קונטיננטל איננה מכונית גדולה אלא דגם ספורטיבי קטן יותר מהטאון קאר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |