|
||||
|
||||
פספסתי את הנורית של הציניות. היא הבהבה ? בבקשה שמישהו יגיד לי שהיא הבהבה... |
|
||||
|
||||
לא יודע על המגזר הערבי כולו, אבל לפחות לגבי הכפר ג'סר-א-זרקא זה נכון - כולל (כנראה) הסיבה. |
|
||||
|
||||
זה הכפר ההוא מול כפר יובל ? וזה שזה נכון לגבי כפר אחד לא מקטין את המשמעות של הצהרה גורפת כזו על המגזר הערבי כולו. |
|
||||
|
||||
חכה. אל תכניס לי מילים לפה. תקרא שוב את מה שכתבתי. זו לא הייתה הצהרה גורפת על המגזר הערבי כולו, למעשה אף לא על רובו. אך קיימת תופעה של נישואים בין קרובי משפחה וביניהם גם תופעה של בעיות גנטיות מתוך קירבה זו. |
|
||||
|
||||
להכניס לך מילים לפה ? בשביל מה אני צריך לעשות את זה ? הנה תראה: תגובה 119857, תגובה 119967. אם אתה לא רואה את הבעייתיות פה, אז תשכח ממה שאמרתי... ותסלח לי אם משום מה אני קצת סקפטי לגבי הדאגה הכנה שלך לרווחתם של העיוורים במגזר הערבי. |
|
||||
|
||||
תגיד לי- מה לא ברור במילה יחסית?? וכן, הייתה ציניות, כמו ציניות לגבי כל שאר המפלגות שאינני רואה בעצמי כחלק מהן, כמו הערות כל שאר המגיבים המדברים על החסרונות בתשדירים של המפלגות שאליהן אין בכוונתם להצביע. אבל למרות בהירות ההבדלים המחשבתיים, אני עדיין רואה בכולם בני אדם וככך אני חושב שמן הראוי להכליל גם את בעלי הנכויות למיניהן בקהל המצביעים, לפי דעתי צריכה להיות פנייה לכל אזרחי ישראל בעלי זכות ההצבעה. מצער, למשל, שאין שמים בכל התשדירים את שפת הסימנים או לפחות כתוביות. אני לא אומר את זה מדאגה לעיוורים ולחרשים כמו העניין שאני מרגיש שיהיה לי במצעי הבחירות באם אני הייתי מתעוור או מתחרש. |
|
||||
|
||||
אז אתה חושב שזה מאוד מאוד חשוב שיהיה תרגום לשפת הסימנים בתשדירי בחירות, עד כדי שזה "ממש בושה" כשאין, והחלטת, סתם בתור דוגמא, לקחת את חד"ש, שקהל הבוחרים שלהם מורכב בעיקר ממפגרים, חרשים ועיוורים בגלל ריבוי האונס בתור המשפחה בקרב ציבור הבוחרים שלהם, כדי להמחיש את הבושה שבזה שאין התחשבות בעיוורים בתשדירי תעמולה באופן כללי ? סליחה אני מתנצל, פשוט לא הבנתי את רוח הדברים שלך בהתחלה. ואני מכיר טוב את המילה "יחסית". זו הסתייגות שמקדימה הכללות גורפות. הנה לדוגמא: "יחסית, כל מי שמעיר הערות גזעניות תחת מסווה של עובדות הוא טיפש. יחסית". |
|
||||
|
||||
תגיד, אתה מחפש מישהו לריב איתו ובחרת בי? כן, הייתה ציניות. לא, לא הגבתי לך בנוגע לציניות בדברי על חד"ש, מפלגה שאין בכוונתי להצביע עבורה בדיוק כמו שאין בכוונתי להצביע עבור איזושהי מפלגה, אלא בגלל שעד כמה שידוע לי בנושא, במגזר הערבי כמות העיוורים גדולה מבמגזר היהודי-חילוני וממה שידוע לי, עיקר העיוורים התעוורו כתוצאה מפגם גנטי כתוצאה מנישואי קרובים. במקום להיות שופע בסרקזם, אולי תוכיח את טעותי?! במקום להתפלץ ולהאשים בגזענות, אולי תתקן?! בינתיים מי שמרים פה את האף ומביט מלמעלה הוא אתה. |
|
||||
|
||||
בשנים שלפני קום המדינה סבלו הרבה ערבים ממחלת עיניים שללא טיפול נאות גורמת לעיתים לעיוורון. קוראים לה גרענת, ואם טלי תחפוץ היא בטח תוכל להוסיף. אם העובדות שהבאת נכונות, אולי זאת הסיבה לנפיצותו של העיוורון בקרב ערבים מבוגרים, ולא ענייני תורשה. |
|
||||
|
||||
נו תפסיק ! והמפגרים והחרשים ? זה הרי ברור שזה ציבור דפוק גנטית. ובגלל זה זה בושה שחד"ש לא שמו מילים באחד התשדירים שלהם מתישהו. פשוט בושה. איך הם לא דואגים לכל הדפוקים גנטית המסכנים האלה ! אתה יודע, כשאני קורא את מה שכתבתי עכשיו אני מתקשה להאמין שהמשפט הראשון בפתיל הזה לא היה ציניות גרידא. פשוט לאור התגובה השלישית בו זה לא נראה ככה. לך תבין. |
|
||||
|
||||
אכן, במגזר הערבי יש יותר: 1) ליקויים גנטיים, הנובעים בעיקר מנישואין בתוך קבוצות סגורות קטנות יחסית ובפרט נישואין בין בני דודים. 2) פחות עידוד לסלקציה של עוברים מסיבות דתיות, ועל כן גם יותר מומים מולדים. 3) מומים הנובעים מהזנחה יחסית, האופייניות לאוכלוסיה בעלת מאפיינים סוציואקונומיים נמוכים. זה כולל גם את העיוורון שהזכיר שכ"ג. |
|
||||
|
||||
בקשר ל-1, זכרוני המעורפל מציף איזה מחקר שפורסם בשנה האחרונה שקבע שאין מובהקות סטטיסטית לנושא הפגמים הגנטיים בקרב נישואי בני-דודים. לצערי הקישור אינו בידי. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
הרי שכללי התורשה הבסיסיים, כמו גם המידע בשטח, מצביעים על מגמה הפוכה. ורק דוגמא אחת: המחקר נערך על כ- 240,000 לידות עוקבות, ונמצא, שקרבת משפחה היא עדיין גורם סיכון משמעותי לפגמים בילודים. |
|
||||
|
||||
זה הכפר ההוא הנושק לכביש החוף בין קיסריה למעגן מיכאל, שהתפרסם בשעתו כשמהגשר שלידו הושלכה אבן שהרגה את ז'ק בכור ז"ל (כמדומני) בתחילת האינתיפאדה. הכפר מאוכלס בפועלי רכבת שהובאו מסודן ע"י התורכים1 וחיו בבידוד יחסי. על המגזר כולו אין לי מושג, כפי שאמרתי. __ 1- עמית יתקן את כל אי-הדיוקים אם יש כאלה. |
|
||||
|
||||
הוא הקדים אותי. מה יהיה? |
|
||||
|
||||
ולמרות שהוא הקדים אותך, אתה לא ניצל מקטנוניות: ז'אן בכור ז"ל. |
|
||||
|
||||
ראוי לציין שתושבי הכפר אינם ממוצא פלסטיני קדום, אלא הגיעו במקור מסודאן אל ביצות הכבארה, ועם ייבושן ב-1920 הקימו את יישובם הנוכחי. כך שמן הסתם, עקב העדר קשרי משפחה עם כפרי האזור (בימינו - רק פוריידיס), הוקצנה תופעת נישואי קרובים בעיירה זו לעומת יישובים ערביים אחרים. אגב, ראוי לציין שהכפרים פוריידיס וג'סר א-זרקא נשארו במקומם במלחמת העצמאות ולא גורשו, הודות לאנשי זכרון יעקב ה"בית"ריים"-רוויזיוניסטים. אין ספק, שיש מרחק רב בין ההולכים בתורת ז'בוטינסקי אז, לאלו המתיימרים ללכת בה היום. |
|
||||
|
||||
גם אין ספק שיש מרחק רב בין ההולכים בה היום, לאלו המתיימרים ללכת בה אז; ואין הבדל בין המתיימרים ללכת בה אז לבין המתיימרים ללכת בה היום. ועולה השאלה, מה ההצהרה הזאת תורמת לנו? 1 --------------------------- 1 כלום! |
|
||||
|
||||
ואני רוצה להבהיר שזוהי שאלה, כתוצאה מבורות בעניין: מהו מוצא פלסטיני קדום? |
|
||||
|
||||
לא אתיימר לקבוע לפלסטינים מהו מוצא קדום, אך תושבי ג'סר א-זרקא הם בני אחת הקבוצות החריגות שמוצאן אינו בארץ ישראל (כולל חלקה המזרחי). קבוצות אחרות כאלו, כוללות את הבוסנים שהתיישבו בקיסריה וביאנון שבשומרון, צ'רקסים בכפר כמא ובריחניה שבגליל וח'רבת צ'רקס ליד פרדס חנה, מוגרבים בכפרים בהר יבנאל, קצת ארמנים ואולי פיספסתי עוד. קבוצות אלו שונות מהותית במקורן מרוב האוכלוסייה הפלסטינית, שקיימת כאן מאות רבות של שנים, ואין ספק שחלק משמעותי ממנה ישב בארץ עוד לפני הכיבוש הערבי לפני כ-1400 שנים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |