|
||||
|
||||
אפשר לקבל יותר פרטים? על איזה שיר מדובר? |
|
||||
|
||||
מפלגת ''חרות'' התכוונה להציג בתשדירי התעמולה שלה את ההמנון עם מילים אלטרנטיביות, בערבית. |
|
||||
|
||||
היא גם תעשה זאת (רק היום! רק היום!) - חשין פסל את התשדיר, אבל אישר את שידורו באופן חד פעמי היום. לא צפיתי, אבל אדווח בהרחבה הלילה. |
|
||||
|
||||
(פרט לעובדה שזו באמת יצירה מרשימה, וחבל לפספס אותה...) _________ העלמה עפרונית, מחכה כבר לתחילת התשדירים. באמת! |
|
||||
|
||||
למה פסל? טען שזו הסתה. למה אישר? כי התשדיר כבר נחשף בתקשורת. לא הבנתי את ההגיון של אישור חד-פעמי, אבל הייתי מציע לא לחקור בנשגב מאיתנו. במקרה זה, לפחות. (דובי, שהפיל על עצמו חתיכת תיק לקראת התשדירים. הלילה תבינו) |
|
||||
|
||||
לא היה שום קטע מהשיר. |
|
||||
|
||||
לא כל כך הבנתי לאיזו "הסתה" התכוון השופט. הסתה לפגיעה ביהודים? לפגיעה בערבים? להפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה? למרבה הצער, עדיין לא פורסמו פרטי ההחלטה באתר ועדת הבחירות המרכזית, שהוא מקור בלתי נדלה לחומר קריאה מבדר. למשל, הפרוטוקולים של דיוני הפסילות: מהם אנו למדים שחשין סבור שבשארה הוא פילוסוף (!) וכמו כן שומעים כיצד הזמין כבוד השופט אינסטלטור כדי לפרוץ את דלת ביתו (!!) |
|
||||
|
||||
אני צריך למצוא זמן לקרוא את הפרוטוקולים האלה. בחיי, ממש כמו בכנסת.. כלומר, כמו בגן ילדים (עם קולטורה). |
|
||||
|
||||
הדברים שלהלן מובאים מתוך פרוטוקול הדיון של היום הראשון: 1. "אינני אומר שחייבים לקרוא בדקדקנות כאילו שאנחנו קוראים את פרק א' בישעיהו, כל אחד מהנספחים, אבל את הטיעונים אני מבקש שתקראו היטב מאוד מקרוב". (השופט חשין) 2. "היו"ר השופט מישאל חשין: נצרת עילית, סליחה. כל פעם שאומר עפולה - להלן: נצרת עילית. משום מה נתקעה לי עפולה. אינני יודע מדוע. (בהומור). חה"כ מיכאל איתן: נצרת עילית זה גם עפולה. היו"ר השופט מישאל חשין: אני חושב שאני יודע למה, אבל לא אומר זאת עכשיו". 3. מר דוד רותם: אם אדוני סיים, ברצוני לשאול שאלה. היו"ר מישאל חשין: לא, אני לא סיימתי. כלומר, סיימתי. אני לא מסיים אף פעם. אבל מה השאלה, אם היא לעניין? הייתי מבקש, לקטוע פחות עד כמה שאפשר." 4. היו"ר השופט מישאל חשין: אדון ובר, אני מבקש שאולי תעיר כל עשר דקות הערה אחת. אתה יכול לצבור זאת גם לכל עשרים דקות. הדבר הזה מפריע לשטף. אתה יכול גם לשאול את האיש שלידך. הדבר הזה מפריע לשטף של העבודה, במיוחד כשאני רואה שאתה בכלל לא מתעניין וקורא דברים אחרים. אתה לומד לבחינת נהגות, כנראה. 5. היו"ר השופט מישאל חשין: עורך הדין ישעיהו אתגר. יש לך 5 דקות. אני לוקח זמן על הסטופר. עו"ד ישעיהו אתגר: ...... היו"ר השופט מישאל חשיו: תודה רבה לעו"ד אתגר. שש דקות ו-45 שניות". 6. היו"ר השופט מישאל חשיו: ...דגל צהוב-שחור ועליו תמונת הרב כהנא". צהוב-שחור זו קומביציה מאד ספציפית של צבעים. מר דוד רותם: בית"ר ירושלים". 7.היו"ר השופט מישאל חשיו: תפתחו את נספח ל"ז מ-11 בדצמבר 2002 ותראו את זה. יהודה אבידן (נציג ש"ס - אליהו): זה תאריך אנגלי". |
|
||||
|
||||
הו, LOL ועוד LOL . לו הייתי קלדנית שם. אגב, אלחא"ל 1, אבל נעים לראות שכבוד השופט יורד אל העם ומשתמש בשיבוש "נהגות" (במקום נהיגה). 1 אני לא חברת (ה)אקדמיה ללשון (סתם צייקנית). |
|
||||
|
||||
א. גם לי לא ברור למה פסלו את התשדיר. ב. בשארה הוא דוקטור לפילוסופיה בהכשרתו. פעם אפילו זכרתי באיזה תחום הוא התמחה. |
|
||||
|
||||
יש הבדל בין "דוקטור לפילוסופיה" ובין "פילוסוף" 1. כשנשאל עדי צמח, שהיכה את אישתו עד שנזקקה לאישפוז, "כיצד אתה מרצה על מוסר?", ענה: "יש לי חבר שמלמד גיאומטריה והוא לא משולש". ----------------------- 1 גם אם לא מביאים בחשבון שאפילו מר ו. הוא דוטור לפילוסופיה. |
|
||||
|
||||
המ... איך אתה מציע לקרוא למישהו שיש לו דוקטורט בפילוסופיה ולימד פילוסופיה במשך מספר שנים ועסק במחקר (כמו גם יובל שטייניץ למשל, או יולי תמיר)? נראה שגם באתר הכנסת מתייחסים אליו ככזה: |
|
||||
|
||||
יש מרצים לפילוסופיה, שעוסקים בפרשנות של פילוסופים קיימים. אני לא חושב שהם ייקראו פילוסופים. יובל שטייניץ, לעומת זאת, הוא דוגמה מובהקת לסוג של פילוסוף. הוא כתב כמה ספרים שמטרתם המוצהרת להגן על המטאפיזיקה הקארטזיאנית. באחד הספרים, ''עץ הדעת'', הוא הביא הוכחה חדשה ומשופרת לטעמו במקום ההוכחה האונטולוגית לקיום אלוהים של דקארט. זו פעולה של אדם שמביע עמדה ולא רק מפרשן. |
|
||||
|
||||
התואר ''דוקטור לפילוסופיה'' לא שמור רק לאנשים שמתעסקים בפילוסופיה. כל מי שעושה דוקטורט במדעי הרוח, הטבע או החברה זוכה לו. יש לי אבא פיזיקאי, וגם הוא ''דוקטור לפילוסופיה''. |
|
||||
|
||||
כן, אני יודע ש PhD זה "דוקטור לפילוסופיה" אבל מה לעשות, מר בשארה הוא באמת "דוקטור לפילוסופיה" ופילוסוף. תיכף יבוא ירדן ניר ויסביר לכם שזה דיון טפשי על "פרדיקציה". |
|
||||
|
||||
א. זה דיון טפשי על פרדיקציה. ב.לעומר אורי, תגובה 119359: נכון, אבל לזה כבר התיחסה הערת השולים בתגובה 119298. ברוב הפתיל, המונח "דוקטור לפילוסופיה" הוא קיצור ל"דוקטור לפילוסופיה בפילוסופיה" (למשל, עזמי בשארה). ג.לאסף, תגובה 119354: לצערי, אכן רבים המרצים-חוקרים בחוג לפילוסופיה שעוסקים, כדבריך, בפרשנות של חכמי העבר ולא בנסיון לחדש משהו במחשבה האנושית. אבל הם די יעלבו, לדעתי, מהנסיון שלך להבדיל בינם לבין המחדשים בכך שתגיד "אלו פילוסופים ואלו לא". אם יש בכלל הצדקה לעיסוקם (ואני קצת מפקפק בכך), אז הייתי אומר שכחוקרים של פילוסופיה הם פילוסופים. ד.לאייל האלמוני, תגובה 119298: עדי צמח, במשל שלו, מצהיר על עצמו כפילוסוף (גם אם לא מוסרי), ולדעתי בצדק. כשם שכל איש אקדמיה בחוג למתמטיקה הוא מתמטיקאי, כך אני נוטה לומר שכל איש אקדמיה פעיל בחוג לפילוסופיה הוא פילוסוף. |
|
||||
|
||||
ד. וכל איש אקדמיה בחוג למוזיקה הוא מוזיקאי, וכל איש אקדמיה בחוג לאמנות הוא אמן? נראה לי שהמונח "פילוסוף" לא מתאים במקרה הכללי (בלי להתייחס למקרה הפרטי של בשארה). אבל א', אז עזוב. |
|
||||
|
||||
ל-ג': לאור העובדה שהסכמת עם מה שכתבתי, די מוזר לי שבסוף אתה אומר שגם כאלה שהם פרשנים בלבד הם פילוסופים. לא הבנתי מה הנימוק שלך. ל-א':הצמדת המלה "טיפשי" ל"דיון על פרדיקציה" מחייבת הסבר. אם כבר נתת אותו בדיון אחר, אתה יכול להפנות אותי אליו. |
|
||||
|
||||
כאן זה התחיל, לפני שנתיים וחצי. תגובה 5483 |
|
||||
|
||||
הנימוק שלי היה בסעיף ד'. אחר כך האייל האלמוני די סתר אותו, אבל אני חושב שאני יכול להגן קצת על הטענה שפילוסופיה לענייננו היא יותר כמו מתמטיקה מאשר כמו מוסיקה (מבחינה זו שהמוסיקה היתה קיימת במובהק ובנפרד מהמחקר על המוסיקה, והרבה לפניו). אבל לא חשוב. אין לי קייס חזק, אבל גם לא ראיתי נימוק מצדך למה הם לא פילוסופים. ולא נראה לי שזה מעוגן בהבחנה מקובלת בציבור. |
|
||||
|
||||
התשדיר נפסל לא בנימוק של הסתה, אלא בנימוק שהוא מבזה את ההמנון. משעשע לראות איך הרפלקס לצעוק "הסתה!" בכל עניין שמעורב בו הימין מצא את דרכו גם לסיפור הזה. |
|
||||
|
||||
רשמו לפניכם (למערכות הבחירות הבאות): אסור לבזות את ההמנון. |
|
||||
|
||||
אגב, בהקשר הזה, זכור לי שקראתי בימים האחרונים משהו על זה שהועברו לא מזמן חוקים שאוסרים לבזות את סמלי המדינה (דגל, סמל), אבל נשמט מהם ההמנון, כך שקביעתו של השופט חשין אינה מעוגנת בחוק, למיטב ידיעתי. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שחוק הדגל קיים מימיה הראשונים של המדינה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |