|
||||
|
||||
קרא שוב את התגובות שכתבתי. אני לא רוצה לחזור על עצמי. השתמשתי במילה ''אבסולוטי'' כדי לציין שלא מעניינות אותי מדינות אחרות או השמירה על זכויות הפרט בתוך הרשות ע''י הרש''פ, למשל, אלא אני בוחנת את פעולות ישראל מול מה שנראית לי התנהגות נאותה בסיטואציה הנוכחית. (ד''א - אני מאלה שישלמו את מלוא המס.) |
|
||||
|
||||
לגבי המשפט האחרון בתגובתך - מה זאת אומרת "אני מאלה" ? מדובר על כך שכולם חוץ ממך לא ישלמו. הבחירה שלך תהיה להיות היחידה שמשלמת את המס. אני לא הייתי משלם בתנאים האלה. אני חושד שגם את לא כנה בתשובתך, ובעצם גם את היית בתנאים המוצגים מצטרפת לכולם. אסוציאטיבית (כנראה בגלל בדידותך המופלגת שבדוגמה) נזכרתי בהלצה: בוקר אחד בתקופת הגלסנטוסט של גורבצ'וב בברית המועצות מגיע שר החוץ שלו שורנצה למשרדו ומבחין שאין שם איש מהעובדים בשום חדר. תמה, הוא מסתובב כה וכה, ומחפש בכל זאת איזה סימן חיים ולא מוצא, ולפתע מצלצל הטלפון. הוא מרים את השפופרת ומצדו השני של הקו בוקע קולו של גורבצ'וב. ואז הוא שואל את גורבצ'וב: מה קורה כאן ? היכן כולם ? עונה גורבצ'וב: אתה לא זוכר שאתמול חוקקנו חוק מתקדם לפיו כל מי שרוצה רשאי לעזוב את ברית המועצות ? אז אתה רוצה להגיד לי שכולם עזבו ורק אני ואתה נשארנו ? רק אתה. עונה גורבצ'וב. אני מדבר מלונדון . . . |
|
||||
|
||||
אולי הייתי מצטרפת לכולם, אולי לא. לא יודעת. ניסיתי למצוא דוגמא לעבירה על החוק שכולם מבצעים, ולא מצאתי. נדמה לי שלא הייתי. נדמה לי שלו הייתי גבר הנקרא לשירות מילואים, הייתי מסרבת שטחים. לא יודעת. או, מצאתי דוגמא קטנה: אני לא מעשנת באיזורים האסורים בנתב"ג (ודי נראה לי שאני היחידה מבין המעשנים שמתייחסת לשלטים). לא כי לא בא לי לעשן, תמיד בא לי לעשן, אלא כי אני מקבלת את שאיפת מנהלי הנמל לאולם קבלת פנים נקי מעשן. תופס? אז אחרי שדיברנו על מיסים וגורבצ'וב וסיגריות, האם אשמור על מוסר גם כשהאויב בבירור אינו מתנהג באופן מוסרי? עד כמה שאפשר. |
|
||||
|
||||
1. מעניין. אני דווקא התנדבתי לשרת בשטחים (אחרי עשר שנים של פטור מטעמי גיל), ואעשה זאת כנראה גם השנה, מסיבות מצפוניות. אני חושב שהשרות שם הוא זה שמפחית את מספר התפוצצויות האוטובוסים כאן, והסיבה להתנדבותי היא שמצפוני מייסר אותי על שרק מיעוט קט נושא על כתפיו את העול הזה, וכל מי שיכול לתרום משהו למאמץ הזה חייב לעשות זאת. 2. אני ממליץ לא לעשן כלל (וכך אני נוהג), בין אם יש או אין שלטים לא רק לטובת הסביבה אלא גם לטובת המעשנים עצמם. הענותך לשלטים שאוסרים עלייך לעשן מזכירה לי קצת את מה שמספר לנו מחבר "שלושה בסירה אחת" בספר מאוחר יותר "השלושה בבומל" על כך שהגרמני חש שלא בנוח אם הוא נמצא במקום שבו אין שלטים שאוסרים עליו לעשות משהו . . . 3. לגבי שמירה חד צדדית של כללים - לפעמים זה גובל בהפקרת עצמך וזה חמור יותר ממה שהכללים באו להשיג. |
|
||||
|
||||
כל הכבוד על התנדבותך לשרת בשטחים (למרות שאתה נוהג קצת בניגוד לעצתך לנגה - אם הרוב משתמט מדוע אתה לא?). אתה יכול לחלוק איתנו קצת רשמים משם? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כאן יש קצת (פסקה שניה הערת האגב שבסוגריים): תגובה 96599 |
|
||||
|
||||
אני לא אמרתי שהרוב משתמט. אבל משימת השמירה על בטחון אזרחינו כשכללי המשחק הם שהם פוגעים באזרחים ישירות, וחלקם מוכן להתאבד לשם כך, ולנו אסור לנקוט בשיטה דומה, יוצרת דרישה למאמץ אדיר כל הזמן ובכל מקום. (אתה בודאי זוכר את משל המתאבק והציפלון שהבאתי בעבר. המצב כרגע הוא שהמתאבק מחזיק ביד אחת את ידיו של הציפלון שמשתולל כל הזמן, שאוחזות בכל מיני סכינים יפניות חותכות, ביד שנייה הוא מחזיק את ראשו כדי שפיו לא ינשוך, וברגליו הוא מנסה להצמיד לקרקע את רגלי הציפלון הבועטות, אבל הוא נזהר מלתת לו בוקס בבטן כי זה אסור.) במצב כזה צריך לגייס מאמץ אדיר. ברוב הנטל נושאות היחידות הלוחמות של הצבא הסדיר. המדינה מתקשה לגייס את כמות המילואים הדרושה כי זה גם פוגע במילואימניקים וגם בכלכלה. לכן חשתי שלא בנוח מכך שאיני תורם שום דבר למאמץ הזה והתגייסתי. לגבי הרשמים, למרות שאני יכול לספר הרבה דברים שאני בטוח שסיפורם אינו פוגע בביטחון, אני חושב שצריך לקבל אישור כדי לספרם, ואיני רוצה להסתבך. בכל זאת חלק ספרתי, וחלק אחר בטוח ''יפלט'' לי בעתיד. |
|
||||
|
||||
אכן לא כתבת שהרוב משתמט, אלא שהעומס נופל על כתפי מיעוט קט. עם זאת, נדמה לי שהדעה המקובלת היא שהמיעוט הוא קט בגלל שהרוב משתמט. אבל לעניין - הייתי שמח לשמוע קצת רשמים על השירות בכל זאת - התנאים, החיילים, המתנחלים, הפלסטינים, אולי איזה סיפור גבורה או שניים וגם איוולת אם יש. אני חושב שאין צורך באישור כדי לספר את זה, אבל אלע''ד. |
|
||||
|
||||
השרות הקצר הזה היה מאד מעניין ומאלף, ויש לי סיפורים במגוון נושאים. למדתי שם הרבה. אבל בגלל הסיבה שכבר ציינתי, אני מהסס מלספר, למרות שכאמור אני בטוח שלא מדובר בסודות או בפגיעה בביטחון. מכל מקום, מה שאין, הוא סיפורי גבורה או סיפורי איוולת בולטים. בעיקרה העבודה שם קשה מתישה ואפורה. |
|
||||
|
||||
אני חושב שקצת הפלגתי (וזה קורה כאן לעתים קרובות), ואני רוצה לחזור ולהתמקד בחלק החשוב בעיני לענייננו. דוגמת תשלום מס הכנסה ע"י יחיד כשכל השאר לא משלמים שהביא "שוטה הכפר הגלובלי" (אוף. למה לא משתמשים פה בשם פרטי ושם משפחה. יותר פשוט מפשוט), היא דוגמה מצויינת. אבל כדי להדגישה, אולי השאלה היא לא האם היית משלמת את המס בתנאים אלה (בכלל, איך אפשר לסמוך על מישהו שמזמין לעצמו מחלות לב סרטנים למיניהם ועוד מרעין בישין, שיעשה מעשה הגיוני :) ), אלא *האם היה מוצדק שתשלמי*, והתשובה שאני נותן לשאלה הזאת היא לא בא' רבתי. לו היתי יושב כשופט שצריך לדון אותך על העבירה הזאת, והסנגוריה הייתה מוכיחה לי שאיש לא משלם הייתי משחרר אותך מיד, ומטיל על התביעה את הוצאות המשפט. |
|
||||
|
||||
האם היית מצפה מהשופט שישנה את החוק כך שמעכשיו אף אחד לא צריך יותר לשלם מס לעולם, או שהשופט שגילה את מצב העניינים ידרוש שתחל אכיפה רצינית של החוק? (אהה, אבל אי אפשר לאכוף משהו כמו מוסר, כמובן. אולי אם הייתי משכנעת חצי מהמדינה לשלם מס, היה החצי השני מצטרף ומתחיל לשלם גם הוא, כיוון שאיבד את הליגיטימציה לא לשלם?) |
|
||||
|
||||
אני חייב לצאת עכשיו. אולי אקרא ואענה לך מאוחר יותר. |
|
||||
|
||||
השופט אינו מחוקק. אבל בפסק הדין הוא יכול להוסיף הערה שהוא ממליץ לבטל את החוק הזה, משום שממילא אינו נאכף. ונחזור לנמשל: אני מוכן לעשות אתך עסק. את תשכנעי את הפלשתינים להפסיק לרצוח ולהתחיל לקיים מרי אזרחי באמצעות אי תשלום מיסים, למשל. אחרי שתצליחי בכך תראי שבדרך פלא לא אצטרך לעשות שום עבודת שכנוע. לא יהיו יותר מעצרים מנהליים, וגם מחנות המעצר יתרוקנו מאלה שכבר נעצרו. |
|
||||
|
||||
ואני חשבתי בדיוק על ההיפך - אם אנחנו ננהג באורח מוסרי, הם יצטרפו. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ודאי שמעת בעבר כי הם טוענים שהסיבה להתנהגות הלא-מוסרית שלהם היא ההתנהגות הלא-מוסרית שלנו בהחלת משטר צבאי על שטחים כבושים. אם נשכנע את האויב במוסריותנו, הרי שההצדקה לאי-מוסריותו תאבד בעיניו-הוא כמו גם בעיני שאר העולם. לא כל-כך ''חושבת'' כמו ''מקווה''. אך כיוון שהאופציה היא בלתי ריאלית, הרי שהדיון בה הוא דיון סרק. |
|
||||
|
||||
אני נותן מעט מאד משקל למה שהם טוענים. האופן שבו הם מנהלים את מדיניותם בנוי במרביתו על שקר ורמיה (תרבות סיפור הקורייש. ידו של ערפאת חותמת על צ'ק הרצח, ופיו מגנה אותו בעת ובעונה אחת). תיקון ''חושבת'' ל ''מקווה'' הוא תיקון חשוב. השאלה היא אם העבר לא הוכיח כבר שמדובר בתקוות שווא, שאחיזה בו עלתה בחיי רבים, ועוד כמה חיים כדאי לנו למחוק ולהרוס, כדי להשקיע בתקווה הזאת, בעתיד. |
|
||||
|
||||
אגב, אם אינני טועה, מותר לחבר המושבעים לזכות אדם מפשע גם אם הוכח להם כי הוא אשם בו, אם הם מסכימים כי אינו הוגן או מוסרי. אבל אינני משפטן אמריקני. |
|
||||
|
||||
מעניין אותי לפתח את הנושא לאור המידע על שירות המילואים שלך. סיפרת כי בחרת להתגייס למילואים, למרות שרוב האנשים (נכון, לא כולם) אינם עושים זאת אלא משתמטים משירות. הייתי שמח להפנות אליך חזרה את שתי השאלות: א. מדוע אתה משרת בשטחים (תוך סיכון חייך) בהתאם לצו מצפונך למרות שהרוב משתמט? ב. האם זה מוצדק שתשרת בשטחים (כנ"ל) כשהרוב משתמט? יתרה מזאת, בדוגמה שלך, אתה אומר שכשופט היית משחרר את הנאשם באי תשלום מס כאשר כולם אינם משלמים. מה תגיד למשתמט שיטען בבית-דין צבאי ש"כולם משתמטים"? |
|
||||
|
||||
עניתי משהו למעלה. אני לא חושב שהרוב משתמט. גם לו לא התנדבתי לא הייתי משתמט. שרתתי בסדיר ומילואים כעשרים ושבע שנים. למה אתה אומר זאת ? |
|
||||
|
||||
לא הבנתי. למה אני אומר מה? |
|
||||
|
||||
למה אתה אומר שהרוב משתמט, או שאני טוען זאת. (בעצם, כתבתי לך תשובה וכששלחתי אותה ראיתי שבינתיים כתבת עוד משהו, ועניתי גם על כך, למרות שזה בערך היה אותו דבר.) |
|
||||
|
||||
אתה יכול לקרוא לי הגלובלי, השוטה או שכ"ג, מר אנשלוביץ. אוף, למה לא מעברתים כאן שמות למשהו קצר יותר? אגב, את הדוגמא הזאת לא המצאתי, יש לתת את הקרדיט לאיזה פילוסוף ששמו נשמט מזכרוני ואשר צוטט באזני ע"י אסא כשר. |
|
||||
|
||||
בעיתונות, העיתונאים כותבים מאמרים תחת שמם המלא, וזה ברור ומובן. איני מבין את התופעה שבאינטרנט אנשים מסתתרים תחת כינויים. האם הם מתביישים במה שהם כותבים ? מה עומד מאחורי התופעה הזאת ? אני מגיב לפעמים למאמרים ב ynet . אני חושב שאני היחיד שמופיע שם תחת שמו וכתובתו המלאים. זה לא מובן לי. למה זה ? |
|
||||
|
||||
השווה את רמת תגובותיך (הגבוהה בדרך כלל), עם הרמה, הרדודה במיוחד, של המגיב הממוצע ב-YNET ובוואלה! זה כבר חלק גדול מהעניין - יש אנשים שאוהבים לכתוב שטויות, אך לא מוכנים לעמוד מאחוריהן. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
החוק קובע כי בכביש הערבה יש לנסוע לכל היותר במאה קמ"ש. אם אינני טועה, כמעט כולם נוסעים במאה ועשרה קמ"ש, והמשטרה מאפשרת זאת, כי החוק נועד לזמנים עם מכוניות בעלות אחיזת כביש ירודה מן המצב כיום. ואת האגרה משלמים רק אנשים נשואים. (אגב, הקמפיין הנוכחי של רשות השידור מראה את האבסורדיות שבכל שיטות המוסר ה"אנוכי הנאור." הקמפיין אומר: "אם כולם ישלמו, הם ישלמו פחות." אבל, מי שלא משלם בכלל ממילא לא משלם אגורה שחוקה, אז מה מפריע לו כמה משלמים? מטופש ולא משכנע.) |
|
||||
|
||||
אם אני לא טועה, אז באופן עקרוני (ולחלוטין לא רשמי) המשטרה לא עושה כלום עד שאתה עוקף ב20 קמ"ש את המהירות החוקית. אבל אין מה לבנות על הידע שלי בכל מה שקשור בנהיגה וכאלה. _______ העלמה עפרונית, שדווקא מאד מקפידה על מהירות ולא אכפת לה שתמיד כולם עוקפים אותה. |
|
||||
|
||||
גם אנשים שקונים טלויזיה חדשה והם מספיק טפשים כדי לתת את הפרטים שלהם למוכר נאלצים לשלם אגרה. |
|
||||
|
||||
גם אלה שמוסרים את הפרטים שלהם לחברת הכבלים או הלוויין. |
|
||||
|
||||
שלילי. ערן, לקוח חברת הלווין, עבריין נמלט. |
|
||||
|
||||
חכה עד שתרשום ילד במשרד הפנים. |
|
||||
|
||||
לא צריך לחכות 9 חודשים, מספיק שתשנה כתובת במשרד הפנים. |
|
||||
|
||||
לא מתוך נסיוני. נדמה לי שצריך ששמך יתנוסס על שטר בעלות נכס. |
|
||||
|
||||
אם כך הנסיון שלנו שונה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כנראה זו הסיבה שנסיוננו שונה (עליך עולים בכל מקרה...) |
|
||||
|
||||
קצת חבל שאתה כותב את זה בשמך המלא,לא? |
|
||||
|
||||
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |