|
||||
|
||||
בקיצור, אתה ממציא תמה אחת (אלוהים לא יכול להתגלם בבשר ודם) אבל מקבל תמות אחרות, לא פחות מטומטמות (אלוהים יכול לעצור את השמש בגבעון, לדבר דרך הסנה, להיפגש עם משה על הר סיני). בשם הההמצאה שלך על מה אלוהים יכול לעשות, אתה קורא למי שמאמין באלוהים המתגלם באדם 'עובד אלילים'. אתה טוען שהנצרות מלאה סתירות, אך מתפלפל למוות כשמראים לך סתירות ביהדות. הנצרות, כמו כל דת, היא מלאה סתירות. אתה יודע מה? בהגדרה שלך, הנוצרים הם 'עובדי אלילים', אבל אז אין למונח הזה משמעות כלל. פירושו 'עושים דברים בקשר לאלוהים שאדון חרדון לא מאמין שאלוהים יכול לעשות'. אין עם מי לדבר. ------------------------------------------ מיכל מלול, הולכת לעשות לעצמה צבע. |
|
||||
|
||||
סאחה על הטולרנטיות. ולענייננו: איפה אמרתי שאני מקבל את כל ה'תימות' של היהדות? נכון שמרגע שמקבלים את הקונספט של אלוהים פרסונלי (שאפשר לקבל או לא לקבל, ואפשר גם לקבל אותו באלף דרכים והגדרות שונות ומשונות) אפשר גם בהחלט לקבל שאין דבר, כולל כזה הסותר לכאורה את חוקי הטבע, הנבצר ממנו ומיכולתו. הדעות שלי על הקונספט המונותאיסטי של ישות פרסונלית ומתערבת אינן מגובשות די צרכן, ובוודאי שאינני מקבל את סיפורי התנ"ך השונים כאמת עובדתית. כך שכל הפסקה הראשונה שלך היא התקפת אד הומינם מיותרת, ובוודאי שלא קומוניקטיבית או מעודדת תנאים של קומוניקציה. גם היהדות מלאה סתירות, כמו כמעט כל יצירה אנושית. גם בתיאוריות פיזיקליות יש סתירות. עם זאת, חוזרת ועולה מתגובתך (ומתגובות הדומות לשלך) תחושה מובהקת ולא נעימה של חוסר נסיון אמיתי לקומוניקציה ואף נימה של אד הומינם, מהסיבה הפשוטה שכלל לא 'התפלפלתי למוות' כש'הראו לי סתירות ביהדות'. דווקא הדוגמאות שהועלו בקשר ליהדות כדי לכאורה לסתור את דבריי, חידדו אותם יותר. לא אכחיש ואף אצהיר שיש לי זיקה מהותית ליהדות - זיקה תרבותית, חברתית והיסטורית, ואינני רואה בכך כל רע, כפי שאינני רואה זיקה שכזאת מצד נוצרים או אנשים המשתייכים לתרבויות פגאניות כדבר רע (עם כל הביקורת והתיעוב שלי כלפי רעיונות שונים ויישומם בתרבות ובהיסטוריה הנוצרית בכללותה). אבקש, שלהבא תימנעי מלתקוף על בסיס אישי, לא ענייני, לא מנומק ולא ראוי, ותתמקדי בפרטי הדיון עצמו, אם וכאשר ברצונך לומר ולהוסיף דבר מה. תגובתך זו הינה דוגמה ומופת לטעם רע ולהיעדר סובלנות ודיאלוג - וזאת ללא כל סיבה עניינית או מוצדקת. זאת, בתקווה שדבריי אינם נופלים על אוזניים ערלות של אדם אשר מעדיף באופן מודע ומתוך בחירה מושכלת ומודעת להשליך אל חלל האויר ביטויים חסרי תוכן כמו 'אין עם מי לדבר' כתחליף לנסיון להתדיין על בסיס ענייני כלשהו. בברכה, א. חרדון |
|
||||
|
||||
אתה מדבר על טולרנטיות? כשאתה באופן דוגמטי תוקף קבוצה גדולה מאוד של נוצרים ומעליל עליהם עלילות כאילו הם סוגדים לצלמים, זה מפתיע שאתה מצפה לטולרנטיות לדעותיך. התעלמת לגמרי מהתוכן של טענתי ולכן מעבר לזה אין לי מה להגיד לך. לילה טוב. |
|
||||
|
||||
מדוע לדבר על העללת עלילות? הנוצרים אכן סוגדים לצלם - ישוע. למותר לציין, שהנני מכיר לחלוטין בזכותם של הנוצרים ושל כל מאמיני דת אחרת לעשות ככל העולה על רוחם כל זמן שאינם פוגעים באדם אחר, ואני בכלל זה. טענתך קיבלה תגובה עניינית, אולם מאחר שברור מתוכן תגובתך שאינך מעוניינת בדיון, דיאלוג או תקשורת אלא בזריקת בוץ אקראית, אאחל גם לך לילה טוב, ואף אוסיף בקשה קטנה וצנועה ממך להימנע ולכתוב לי בנושא זה או בנושא אחר כלשהו אלא אם כן תצליחי להתגבר על יצר התוקפנות והשנאה המפעפעת ולכתוב דברים ענייניים. ללא כבוד א. חרדון |
|
||||
|
||||
מה קרה, חרדוניוס? איך שוכחים למלא שם אופציונלי? זה אלמנטר! |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |