|
||||
|
||||
איני יודע מה יהיה בסופן של מאורעות הימים האחרונים בתחום המדיני אך אפקט מצער אחד של אותן מאורעות הוא שאנשים מסוימים בעלי השקפות ימניות מנפחים כעת את חזם בגאווה ומרשים לעצמם לפלוט לכל עבר הבלים המשתמעים כביכול מאותן מאורעות. מאורעות שכביכול הוכיחו קבל עם ועדה שהשלום הוא לא הדרך וכי יש לשפוך עוד דם להרוות צמאוננו. 1) מר כהן היקר , גנרלים ומדינאים אכן לעיתים מאבדים קשר עם המציאות ומוכנים לשלם בחיי חיליהם למען גחמות פרטיות משלהם (ראה דוגמת אריק שרון ומלחמת לבנון) , לא כך הדבר כאשר הם מנסים למנוע שפיכות דמים מיותרת ומונעים מחייליהם לירות לעבר המון מתפרע. 2)לצה"ל אין מוניטין גרוע בתור צבא מתגונן אלא בתור צבא הלוחם מול לוחמת גרילה .לא מדובר רק בצה"ל , לא קרה עוד שצבא מסודר יצא להלחם מול כוחות גרילה המגינים בנפשם על חייהם וניצח. האם אתה מאמין באמת ובתמים ששימוש בכוח רב יותר מול הפלשתינאים יפתור משהו ? אין אתה מבין כי מדובר בבני אדם החיים תחת כיבוש יותר משלושים שנה, אנשים שנמאס להם ולא יוותרו עד אשר יקבלו את המגיע להם ? עד מתי נמשיך להיות עם קשה עורף? בסופו של דבר לא תהיה ברירה ונהיה חייבים להגיע להסכם. אנחנו כאן והם כאן וזו עובדה. האם לא עדיף להפסיק עם שפיכות הדמים המיותרת ? להגיע לשלום צודק , אמיץ וותרני ? חבל שהפלשתינאים היו צריכים לצאת לרחובות שוב בשביל שנבין כי הם לא מרוצים מן ההסכם , מן היחס המשפיל והסחבת של ממשלות ישראל הקטנוניות , המתווכחות על אחוזים. לשמחתי הרבה מסתמן כי ברק לא נפל במלכודת הפזיזות והשכיל להפליג עד יעבור זעם. מה לדעתך היה המצב לו חיילינו היו "שומרים על עצמם" ופותחים באש ? האם אתה מסוגל להבין את גודל הטמטום שבדבריך (וסליחה על הבוטות(. 3) מדבריך משתמע כאילו בעיית השבויים הינה פשוטה מאין כמותה. לא שמעתם ? חיילים נועדו למות או להלקח בשבי ! מה כל המהומה שנעשית מסביב ? אל לנו להחזיר שבויים המשמשים מראש כקלף מיקוח משום שמי שנלקח בשבי הוא חייל והלו זה תפקידם של חיילים. חוץ מזה הרי הם כנראה היו פחדנים אם נפלו כך בידי החיזבאללה , שיירקבו בשבי , רק כך ילמדו הפחדנים.ודאי גם היו שמאלנים... הרשה נא לי רק להוסיף כי אני סומך על גורמי הבטחון וה *דגנרלים* כי הם מכירים קצת יותר ממך מהם "מגוון הדרכים בהם ניתן להחזיר שבויים". |
|
||||
|
||||
1) You think that the order not to shoot can never be wrong? What if by shooting now and killing 5 people now you can save more lives later? What if by killing 5 palestinians you can save 2 soliders?
2) WRONG! Russia in Azbekistan won a gurrilla war against muslims fighting for freedom. How? whenever they killed someone - they buried him with a pig, so he won't go to heaven. The Muslims knew that by d ying they won't be "Shahid" and didn't fight. They also killed quite many people - but they won. Good peace can happen when the other side has something to lose when fighting - at this situation if they fight we lose and they win, so why shouldn't they fight? They need to understand that they have more to gain by peace, and by agreements than by Intifada, until then there'll be no real peace, and no real quite. There will be peace only when they know that if they fight they'll suffer more than we do. If we don't let them suffer for fighting - why should they prefer peace? I want palestinians mothers to worry about their husbands comming home, just like I worry about mine, and when a solider is killed and the entire country is in grief - I want them to grieve too. 3. The problem is that we pretend to be doing something about the captives while we don't. So we lose either way. Worse thing we can do is give in - that'll be encourging them, so we have 3 choices: a. Try to retrieve them - risking the life of many more soliders in the process - bad idea. b. Bomb lebanon heavily, tell the Hizbulla we'll stop only when the soliders are back. c. Do nothing. If the hizbulla see they gain nothing by kidnapping they'll stop. I prefer option B, but this can be argued. But the worst thing the goverment does is what they do with Ron Arad - giving the family false hopes. I wish the goverment would have the guts to tell the families that they don't do a damn thing because they care more about Arab families then about their soliders. That would be more truthfull. |
|
||||
|
||||
1) תשמע , במלחמה מול צבא חמוש ומסודר תוך כדי הקרב , הוראה לא לירות תיראה גם לי תמוהה.ברור שלפעמים צריך לירות לא כך המצב היום. 2) גם אנחנו יכולים לנצח את לוחמת הגרילה של הפלסתינים, זה ברור מאליו. מספר לא גדול של טנקים שמפציץ את הישובים הערבים מגובה בהפצצות מהאויר תחסל כל התנגדות , זה בטוח. מצד שני , תחמושת היא נורא יקרה. ישנו גז הנקרא ציקלון-בי נאסוף את הערבים בחדרים סגורים , נמלא חלל החדר בגז - וחסל ! לא צריך לקבור עם חזיר או לבזבז תחמושת ! אני יוצא מנקודת הנחה שצה"ל מונהג בידי ממשלה דמוקרטית ולא בידי ממשלה של מרצחים. 3) הפלשתינים שמים לב לדפוס חוזר. כאשר הם ניגשים למשא ומתן הוא יכול להמשך (ואכן נמשך) שנים על גבי שנים. לעומת זאת מרגע שהם משתמשים בכוח העניינים מתחילים לזוז והישראלים נזכרים שאכן יש פה בעיה על הפרק, אכן יש פה עם סובל. לולא מאבקם לעולם לא היו זוכים לשום מחווה מאיתנו. לא עצמאות ולא בבל"ת. לכן לדעתי הם נתנו עכשיו "פוש" אחרון , כמו לפני לידה על מנת שברק יתעורר ויסיים כבר עם התהליך. עוד אלימות מצידנו לא תועיל משום שהם נואשים יותר , ככה זה. השלום יבוא רק כאשר אנו ניתן להם, לא על מנת להפסיק את האלימות, אלא על מנת לפצות אותם כמה שניתן על הסבל שגרמנו להם. השלום יבוא בראש ובראשונה כאשר נעיף את ההתנחלויות התקועות כמקל בגלגלי חיינו וחייהם. 3) איני יודע מה עושים על מנת לשחרר את השבויים. אינני מאמין שהם אינם עושים כלום ואני מקווה שאכן כך הדבר. האם אתה באמת מאמין שהפצצת ביירות תביא לשחרורם או שיצר הנקם פשוט מחליש את כח חשיבתך ? אני חושב שפשוט צריך לחשוב צעד שניים קדימה ולא לפעול ישר ע"פ היצרים . |
|
||||
|
||||
The problem is that you do the calculation for the enemy.
A country doesn't have to care about the life of it enemies. Why should we? we have enough problems keeping our soliders alive. Does any country takes special care not to hurt the enemy? did the US in Viatman and Bosnia avoided killing civillians? The problem with this country is that we care about the enemy more than we care about our soliders. And we are corrupted enough to believe that this is the moral thing to do. And the fact that our goverment teaches our neighbors that the only way to do business is with violance is another problem altogether. Violance should be answered with violance, peaceful conduct should be answered by giving them all the help we can - freedom, loans, education, rights, whatever we can. |
|
||||
|
||||
אינני עושה חישובים למען אף אחד פרט לעצמי. אני מתקשה להרגיש חלק ממדינה\עם שמוכנים לקבל הרג של אזרחים גם אם הם מפירים את הסדר. אין זה אומר שאני לא מגן על חיי חילינו. אין דבר שמעציב אותי כמו לשמוע על מוות מיותר של אדם באשר הוא אדם. חייל או אזרח ערבי או יהודי ישראלי או פלשטינאי. חיילינו מבחינתי לא אמורים להיות בשטחים בכלל , נוכחותם היא אחד הגורמים לזעם הפלשטינאים. באם חייהם ייהיו בסכנה בלחימה או הגנה על העקרונות הבסיסיים של מדינת ישראל יהיה על צה"ל בהחלט לפעול בכל הכוח להגן על חייהם וחיינו. לא בהגנה על שטחים לא לנו ועל מתנחלים שהם הם האשמים, בנוכחותם, במוות של החיילים והם אלו שצריכים לתת את הדין. אני שמח שאתה מסכים איתי שהיה עלינו לתת מרצון ומחווה ולא מחוסר ברירה , אך המצב לא השתנה, הוא רק מחמיר. |
|
||||
|
||||
אני מביא כאן קישור מתגובה אחרת באייל: יש שם קישורים לאתרים פלסטיניים. אני לא יודע מה איתך, אבל אני לא רואה שהם שם כועסים על כך שאנחנו נמצאים בשטחים. אני כן רואה שהם רוצים את _כל_ ארץ ישראל, לא בחיים של מדינת פלסטין לצד מדינת ישראל. כל 36 האתרים שם אומרים את זה. ואל תגיד לי שכולם משקרים... |
|
||||
|
||||
נכנסתי ובמקרה מצאתי שם את הציטוט הבא שהובא מנאום של אוסמה אל-באז היועץ הפוליטי של הנשיא מובראק : "Our aim now is to force Israel to deal with Palestinians and other Arabs with respect and justice, without dictating its terms, resolutions and policies on Arabs and Palestinians" זו סתם דוגמא , גם בשאר האתרים שנכנסתי לא ראיתי קריאות לכיבוש של כל ארץ ישראל. זו דמגוגיה זולה.אני משוכנע שבכמה מהאתרים יש קריאה לכיבוש של כל א"י , אך יכולתי גם למסור לך לינק לאתר של "כך" האם זה אומר שאלו מטרות ממשלת ישראל ? דרך-אגב הציטוט מהאתר http://www.arabicnews.com |
|
||||
|
||||
נורא אהבתי את העניין עם החזירים, למה אנחנו לא מאמצים את זה? ממש גאוני! |
|
||||
|
||||
על פי חוק עברי גאה, אסור לגדל חזירים על אדמת ארץ הקודש. לאוכלי טריפות כמוני, מגדלים חזירים על רמפות מיוחדות, שאינן נוגעות בקרקע (pigs in space). החוק הזה זכה לכבוד המפוקפק להיכלל ברשימת החוקים המטומטמים ביותר בעולם: |
|
||||
|
||||
חוששני שישראל כבר קברה מחבלים בעור חזיר, ואם לא עשתה זאת לפחות היה מי שקשקש על כך ואין זה חדש לי. בהתאם להמלצה המבריקה לעיל, אולי כדאי להפיץ מפה לאוזן איום מופרע זה, ולראות איך כל צרי ישראל נפוצים לבתיהם מאימת החזיר. נו באמת. ולטענה מגוחכת לא פחות, מתי נהרגו סוכני מוסד על מזבח אי חילוצו של רון ארד? אם מחבר המאמר יעיז לרמוז לשיקולי ב"ש, אסתפק בשאלה מניין לו על מותם של אלה, מר שושו? דווקא במהומות הוכיח הפיקוד בצה"ל שנערך היטב לבאות, ולראייה הנפגעים המעטים לכוחותינו, המיגון הנכון, הפתיחה המבוקרת באש, התקשורת השוטפת בין גורמי הפיקוד לשטח, השימוש באמצעים חורגים (טילי נ.ט., מסוקים, הרס מגדלי התאומים) רק בזמן ובמקום הנדרשים, ואפילו התמודדות טובה ככל הניתן מול תקשורת עולמית לא אוביקטיבית בלשון המעטה. להזכירכם, פרט למקרה יוסף מדחת ז"ל, שאת חומרת הפקרתו אין לטייח, ארבעת ההרוגים היהודים האחרים לא נספו במהלך הקרבות אלא נרצחו בפעילות יזומה שנועדה לגבות מאיתנו את המחיר שהמהומות לא הצליחו "להפיק", למורת רוחו של עראפת - הפקד ממג"ב שנורה מטווח אפס בפרוץ המהומות, הצעיר מאשדוד שנורה באופן דומה ימים ספורים אח"כ, הישראלי שנהרג על כביש החוף (!) והרב אלישיב (?) שהלך לחפש את מותו בשכם. כמובן שרציחתם של אלה אינו דבר שבשגרה, אך למנוע אותם באמצעים צבאיים קשה הרבה יותר מאשר למנוע את מותם הסיטוני של חיילינו בקרבות של ספטמבר 96'. אולי עתה יהיה אצלנו מי שישכיל לחפש נציג ראוי יותר לתביעות הפלשתינים, במקום ערפאת. |
|
||||
|
||||
החייל הדרוזי הוא אותה הערכות טובה של צה"ל? אם אי יכולת לחלץ חייל פצוע מעיר הוא הערכות טובה אני באמת לא מעוניין לדעת מה היא הערכות לא טובה |
|
||||
|
||||
אני מניח שכותב המאמר יוכל להגיב לך בעצמו, אבל... אם אני זוכר נכון - מותם של סוכני השב"כ פורסם (ולא נרמז) במוסף השבת של עיתון "הארץ" בשבוע שעבר ושבוע קודם לכן במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות". והרב שנרצח השבוע בשכם אינו הרב אלישיב, אלא הרב ליברמן. הפקד ממג"ב שנורה מטווח אפס חב את מותו להסכם אוסלו ולא למהומות האחרונות. כזכור - הגיבה הרשות לרצח זה באומרה שהרוצח, שקיבל נשק מישראל והיה בסיור משותף עם הנרצח בהתאם להסכמי אוסלו, היה בלתי שפוי בדעתו. רק מידת אי שפיותו של הסכם אוסלו עולה על זו של הרוצח. |
|
||||
|
||||
נוכח הלינץ' המחריד שאך זה בוצע בארבעת המילואימניקים שתעו בדרכם לתוך רמאללה, כל דברי על היערכות נכונה של צה"ל עומדים באור המגוחך הראוי להם כרגע. ביחוד כשכל זה כבר קרה - חייל שלנו כבר תעה בדרכו ונכנס במכוניתו הפרטית לתוך רמאללה, ויצא בחיים מהלינץ' רק משום שלא ניסה לתפעל את נשקו האישי. כנראה שבמקום למנוע תעיה נוספת של חיילינו לתוך רמאללה היו עסוקים אצלנו בהנצחת הבזיון של חייל שאינו נהרג על הנשק. רועי, החייל הדרוזי ז"ל שהזכרת בצדק אינו אלא יוסף מדחת (או שמא מחדת?) שהבדלתי את מקרהו מלכתחילה. |
|
||||
|
||||
אכן בזיון. בעתיד יצויד כל חייל בגלולת ציאניד כדי שאם חו''ח יגיע למצב שבו עליו למות על נישקו הוא באמת ימות ולא ''יצליח'' חו''ח להינצל ובכך לשמוט את זיקפת הקומה הלאומית. |
|
||||
|
||||
From a national point of view a dead solider is much prefered to a captured one.
Hundreds of soliders died in Lebanon, 10 were captured alive. The 10 captives caused more demage, in tactical and moral terms than hundreds of dead soliders. I'm not even talking about leaked information. Being dead is probably better for the army, the state, the families and the soliders themselves. I'm not saying that soliders should kill themselves, giving soliders cyanide will cause infinite moral damage. I'm saying that your cynicism has no place - we do prefer dead soliders - and it has nothing to do with erection. |
|
||||
|
||||
טוב חייל מת מחייל חי? ולמה, כי עבור חייל חי נשלם הרבה יותר? כי קשה לו בשבי? כי הוא מסגיר סודות? אתה באמת מאמין במה שאתה אומר? יכול להיות, לאור דבריך הקודמים. ודאי שהציניות של דורון היא כן במקום. כל אותם ערכי הסרק בדבר החובה למות על הנשק או הגאווה הלאומית אינם שווים ששערתו של ג'ובניק תיפול למענם, ואם עדיין לא הפנמת זאת, אולי כדאי שתבדוק איפה אתה חי. הרבה דם מיותר נשפך מאז אמר הרצל שעל דגל מתים. אדם החרד לעמו ילחם על חיי עמו ולא על זקפת הדגל. |
|
||||
|
||||
בהיותי חייל קרבי בלבנון (לפני כ8 שנים) נאמר לנו במפורש בכל תדריך שצה"ל ומדינת ישראל מעדיפים אותנו מתים על פני שבויים ולכן אין ליפול בשבי ואין להכנע (ובמאמר מוסגר נציין שגם נאמר שאין לקחת שבויים או לקבל כניעה של האויב) אפילו אם משמעות הדבר היא לההרג. במקרה של חטיפת חייל ההוראות היו במפורש לירות על החוטפים ו/או על הרכב שבו נמצא החטוף על מנת לעוצרם בכל מחיר. חברי ואני קיבלנו הוראות אלו כמשמען, אך כפי שלא מזמן עלתה השאלה של חוקיות ההנחיה שאין לקחת שבויים (הנוהל שמכונה בצה"ל "וידוא הריגה", אותו יש לעשות לכל לוחם אויב ללא קשר למצבו ושתורגל לפני כל יציאה לשטח) יתכן שיש צורך להרהר בחוקיות ההוראה הנוגעת גם לנפילת חיילינו בשבי. |
|
||||
|
||||
מר יערי הנכבד, אדם הנושא מדים צבאיים הינו חייל, וכשכזה עלול הוא להקלע לעימות ולמלחמה, מצב בו יכול הוא - פשוטו כמשמעו - לאבד את חייו. יוצא הדופן המרכזי הנוגע לכלל זה מכתיב, כי במידה ואדם שכזה נכנע ומסגיר עצמו ליריביו/אויביו - שומה על הללו לכבד את זכותיו האנושיות כאסיר וכשבוי, ולא להפכו לטרף קל עבור ההמון המשולהב. במקרה רמאללה הנוכחי יש לבדוק ולוודא היטב כיצד הומתו אותם חיילים; האם פרצו הם באש, האם נלקחו לשבי ללא כל התנגדות וכ'. במידה ופני הדברים הינה שהללו נרצחו במעשה לינץ' - יש בהחלט לשקול אמצעי העשוי להעניק מוות מהיר וחסר כאבים עבור חייל שנפל בשבי, במידה ומוצא הוא לנכון להשתמש באמצעי שכזה. דומה כי בעימות המתמשך בין ישראל לפלסטינאים, לא יוכלו כלל חיילים ישראלים בעתיד להציל חייהם בנופלם בשבי, ללא קשר ל'גאווה לאומית' זו או אחרת, ולו מפאת סולם ערכיו השונה של הצד הערבי. בברכה א. מאן |
|
||||
|
||||
You think the pig is a joke?
You must be aware that most terrorists are deaply religious muslims - they take pigs more seriosly than you do. Ask any religious jew how would he feel about being buried with a pig. This is a serious threat. More than that - it is proven to work. Read a bit about russian-muslim wars. And to answer a cheap demagogic point about the use of cyclone-B: I agree that any method of mass killing is as bad as another. However most of us oppose the Nazis not because they used a certain method of killing but because they were after Genocide. I'm against genocide. I don't want to kill all arabs. I want to live in peace with arabs. To that end I suggest killing as many trouble makers as we can, and then giving land, money, guns, food, work, rights and whatever else to whoever is after peace. But war must be effective - and I think that buring with a pig is more effective than just killing so in the long run it will reduce violance and resuce number of casualities, and increase chance of peace - which is what we want. When religious fanatics will be afraid to be killed by Israel - then we'll have a chance for real peace. |
|
||||
|
||||
מעבר לרעיון המבחיל כשלעצמו , איך בדיוק ניתן ליישם אותו ? תוקם בצה"ל פלוגה שתפקידה יהיה איסוף הגוויות הפלשתינאיות וקבירתם ? האם אותה פלוגה תהיה אחראית גם על הריגת מאות החזירים המסכנים שיקריבו עצמם למען חינוך הפורעים ? אם ההשואה לנאצים מקוממת אותך אז ניתן פשוט להפגיז את הערים הפלשטינאיות בגז חרדל. גם זה כבר נוסה בהצלחה... בנוסף לכך נניח ונקבל את הצעתך לחיסול כל *עושי הצרות* , עניין פשוט כשלעצמו כי הרי ראינו כבר שאש חיילינו ,גם כשאנו מבליגים, מבדילה ביניהם לילדים בני 12.נניח שנצליח ונחסל את כל אותם פורעים , האם בניהם שכניהם וחבריהם יוקירו לנו תודה לדעתך? האם הם ירצו בשלום *אמת* עם אומה שרצחה את בניהם? שמא אין אתה מחפש פתרון אלא נקמה וקצת "דם לקינוח הדבש" כדברי המשוררת ? |
|
||||
|
||||
פספסת נקודה. ההתנגדות הרעיונית לנאצים אינה אך ורק בגלל כוונתם לבצע השמדת-עם. אחד המוטיבים המגונים ביותר באידיאולוגיה הנאצית היא הטענה שהמטרה מקדשת את האמצעים. נקודה זו מאפיינת רוצחי-עם נוספים, כגון ה"קומוניסט" סטאלין, שרצח לא הרבה פחות יהודים מהנאצים. תמצית ההבדל בין משטר מוטרף ורצחני לבין משטר נאור ודמוקרטי, שהאחרון אינו מכיר בקביעה שהמטרה מקדשת כל אמצעי, ולו תהא זו מטרה ברוכה ככל שתהא. על אותו משקל ניתן לאמר כי לראייתך, השוללת רצח-עם בדבקות שכזו, יהיה זה נכון וצודק לטרנספר את העם הפלסטיני לאלסקה, כדי למנוע פגיעה בחיילי-ישראל. ייתכן, תיאורטית, שמהלך כזה ישיג את מטרתו ללא הרוג אחד, אך עדיין יהיה לו הרבה מן המשותף עם ביצועי היטלר ושות',. על אותו משקל, קבירת בני-אדם עם חזירים היא מעשה ברברי, שהמטרה של מניעת טרוריזם אינה מקדשת אותו. בעצמך ענית לשאלה מדוע לא לנהוג כן: תארי לך את מה יקרה אם הפלסטינים יגיבו בקבורות-חזירים משלהם? מה יהיה מצבם של הבני"שים שמשרתים בצה"ל? לכך בדיוק נועדו מסמכים הומניטריים כאמנת-ז'נבה: כדי למנוע רעיונות "מבריקים" שכאלה. ובגדול יותר: אני יודע שהשעה קשה, אבל אולי הגיע הזמן להפסיק להגיב מהבטן, ולנסות לחשוב קצת עם האיבר שיועד לכך? הלינץ' בחיילי המילואים האומללים הוא אמנם מכה אדירה שמעוררת רצון להגיב בחריפות, אבל תעצרו רגע. לא היינו כבר בסרט הזה? 1987 מצלצל מוכר למישהו? הרי אם נגיב בחריפות, הפלסטינים יגיבו בחריפות משלהם, וגם הם יודעים לעשות את זה. למישהו מהקוראים ממש מתחשק להתפוצץ באוטובוס? ובשביל מה? הרי סופה של האינתיפאדה החל במדריד (בניצוח הליכוד) ונגמר באוסלו (בניצוח המערך). בואו לא נשחק שוב את הבריונים המטומטמים, הרי גם רבין התחיל ב"לשבור להם ידיים ורגליים" וגמר בלחיצת יד עם ערפאת. בואו נלחץ את היד כבר עכשיו. אפשר לוותר על האמצע של הסרט. היינו בו. הוא לא יפה. |
|
||||
|
||||
האמת היא שרעיון החזירים נראה לי לא ברברי כלל וכלל. ההיפך, יש בו משהו מתקדם ורציונלי לעילא: "להקריב" את גופות המתים (שכאנשים רציונליים, אמורות להיות בעינינו כקליפת השום) כדי לחסוך בחיים, משני הצדדים. אנחנו אמנם מנצלים אמונה טפלה של הצד השני, אבל למטרה נעלה. כמובן, זה מתקדם ונאור רק בתנאי שאנחנו נהיה מוכנים לכך שגם מתינו שגופותיהם יהיו בידי האויב יזכו לאותו היחס. אני בספק אם אנחנו מסוגלים (ככל שהדבר נוגע לי אישית, אגב, כשאמות אני אשמח לארח לחברה לפגר של חזיר, אם כי אני מעדיף שלא ישחטו אותו במיוחד. אני אומר את זה רק כדי להראות דוגמה אישית). שאלה אחרת, האם זה אכן יעבוד. אני לא יודע מה היה במלחמות ברוסיה, האם זה אכן היה משמעותי או שזה יותר פולקלור. אם זה היה משמעותי, אין זה מעיד אלא על אוזלת יד איומה של מנהיגי הדת המוסלמיים המקומיים. האם אי אפשר להוציא פסק הלכה, לפיו השהיד עולה לגן עדן גם אם נקבר עם חזיר (ויתרה מכך, עולה עוד יותר מהר, שלא תצטרך נשמתו לסבול שניה אחת מיותרת!). אם אין זה כך, איזה מין אל טיפש ורשע הוא אללה? אגב, לפי המורה שלי לתע"י, בימי המרד הגדול של היהודים, חיסלו אותם הרומאים בשיטתיות כאשר באו לתקוף בשבת, אז לא יכלו היהודים להגן על עצמם. עד מהרה עלו היהודים על הטריק, ואז קם מהר חכם הדת של התקופה והכריז ש"פיקוח נפש דוחה שבת", ומותר להתגונן. |
|
||||
|
||||
פסק ההלכה הנ''ל הוא מימי מרד החשמונאים ביוונים ולא מימי המרד ברומאים. |
|
||||
|
||||
אופס. היתה לי הרגשה שמשהו לא מסתדר. תודה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |