בתשובה לסמילי, 21/10/02 10:43
ועוד תהיה 100589
בהקשר הזה ודאי שזו השפלה פומבית - כמו שלהעמיד ילד בפינה, עם הפנים לקיר, זו השפלה פומבית, וכמו שלהושיב ילד לשעתיים בכיתה ''של הקטנים'' זו השפלה פומבית. אותו דבר לגבי רישום הערה ביומנו של הילד לפני כל הכיתה, על רקע הלחישות שהוא שומע ''עצלן...''
כולן שיטות מקובלות.
ועוד תהיה 100597
אולי יש בית ספר בו השקעה אקדמית נחשבת למחמאה פומבית לתלמיד, והוספתו לרשימת התלמידים הלא משקיעים נחשבת להשפלה פומבית, לא בבתי הספר שאני למדתי בהם.
ועוד תהיה 100598
הכל שאלה של כמה אתה ''שם על המורים''. ילדים חלשים יותר שמים הרבה יותר על המורים. החזקים יותר יכולים אולי להתגאות בהצבתם ברשימה או להיות משועשעים מכך, כי יש להם תימוכין אחרים למעמדם החברתי.
ועוד תהיה 100601
הרבה לפני זה יש את השאלה איזה מעמד יש למורה בחברת התלמידים, בחברות התלמידים שהכרתי מעמדו של המורה היה שלילי, ולכן, ילדים חזקים ש''שמו על המורה'' ירדו במעמדם, וילדים חלשים שלא ''שמו על המורה'' עלו במעמדם.
ועוד תהיה 100603
לפי התיאור שלך, בבית הספר החנני שלנו היו קוראים לכם ''מופרעים''.
בלי הכללות 100606
לא תיארתי את מצבי בבתי הספר, אלא את מצב בית הספר.
מאיזה קיבוץ אתה? 100607
ועוד תהיה 100794
האמת היא שאני מסכים איתך, אבל אני מניח שמטרת הפרסום היא השפלה, אפילו שהילדים יתחרו ביניהם במי רשום יותר פעמים...
היציאה מאזור הדימדומים 100997
איזה הקלה, לאורך הדיון עם ברקת הייתה לי הרגשה שהמציאות החברתית בבתי הספר בישראל שונה באופן קיצוני ממה שהכרתי.
היציאה מאזור הדימדומים 101195
תאר לך, אני לא זכיתי להכיר את מציאות חברתית בבתי הספר שבהם למדתי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים