|
||||
|
||||
למיטב הבנתי אותו רוב שלא רוצה שאזריה יענש גם אינו רוצה לשנות את הוראות הפתיחה באש נגד דעתו של הרמטכ"ל. הוא פשוט רוצה להחזיק בחבל משני קצותיו. ומה הבעיה שלי עם זה? שכאשר אתה מחזיק בחבל משני קצותיו יש דברים שאתה חייב לוותר עליהם. למשל- לקרוא לצה"ל הצבא המוסרי ביותר בעולם. ________________ הוראות פתיחה באש וההנחיות בשטח היו ברורות לפני שארגוני שמאל השפיעו על מערך ההדרכות לחיילים והקצינים. דוגמאות לאבסורד המבצעי שהביאה האג'נדה המשפטית הומאנית: צלף מבחין בחבורת נערים אורבת לרכבים במקום שבעבר יידו ממנו בקבוקי תבערה. לצידם בקבוקים מוכנים וברור שמכוניות יהודים יעברו לאחר שהמשמרת נגמרת. אסור לירות. בסמטאות במחנה פליטים חייל מבחין בדמות על גג מעל הפלוגה שנושאת דוד שמש. אסור לירות. מחבל משוחרר ממעצר ומקבל אפשרות לדרוס במשאית שבבעלותו לאחר שאיים בפיגוע (מהיום). חיילים חמושים נסים לכל עבר במקום לחסל את המחבל בזירת פיגוע מתגלגל (מהיום). כך הגענו לתחתית ההרתעה. הערבים שמחים ויש יהודים שצוהלים (תגובות בהארץ)- מי שיחפש ימצא*. השיח שנכפה על החייל בשטח כולל את המושג נטרול ולצידו שלושת הפרמטרים (אמצעי כוונה ויכולת). נטרול המושג נטרול גם לאור מקרים שהתרחשו בעבר יכול להתפרש ולהתבצע במדרג אינסופי: ממחבל אזוק וערום ועד חשוד שמניח סכין ואומר סליחה. גם אם האדם שזוהה כמחבל באירוע מתגלגל פצוע דומם ומדמם אין לחייל דרך לדעת אם הוא חי או מת. מפקד במקרה שכזה אמור להדריך את החייל הבודד לבצע ירי במחבל כדי למנוע ממנו תזוזה עד שיגיעו כוחות מוסמכים שיגדירו אותו כמנוטרל. אני לא מפחד מהתבהמות ופגיעה בתהילתו של צה"ל כצבא ההומאני בעולם. מחבל שיסתער על כוח משטרתי או לוחמים בצבא כלשהו יחורר למוות. זה נכון לצבא ומשטרת ארה"ב, בריטניה, צרפת, רוסיה ובעצם כולם. כך המפקד, החוק, הציפיות וההנחיות שבע"פ. יותר מכך, בגל הטרור נשלחו מי שנשלחו כדי לספק תגובה מהירה וקטלנית שהעלתה את כמות ההרוגים הפלסטינים והקטינה את הסיכוי לרצח יהודים. אף אחד לא עבר על החוק, המילה נטרול נאמרה בתדריכים ומוסגרה במקום המתאים. פועל התבצע ירי ממושך לעבר המחבל עבר שנטרלו לו את הצורה. אמצעי כוונה ויכולת רק מוח שמאלני מעוות יכול לדרוש מחייל בסביבה מתוחה לפעמים תוך שבריר שניה ועשרות משתנים להבין כוונות להעריך את אמצעי והיכולת. הדרישה הוא יותר נכון הפירוש שלה בשטח הוא אנטי-מבצעי ולא רק בצבא. המ"פ שלי, המג"ד שלי ומג"דים אחרים עשו והדריכו את החיילים בהתאם למורשת של הקדוש בעיני המחנה- שברו להם את הידיים והרגליים. נוהל מעצר חשוד התבצע עשרות אם לא מאות פעמים, גם כלפי בורחים שלא היוו סכנה מיידית והיו שנהרגו וטוב שכך. כי מחר סביר שהיו רוצחים או פוצעים חיילים אחרים מאותם גגות. אני יודע, בלוק מקומה 3 הוא בסה"כ ביטוי למשובת נערים כבושים בעיני גידון עמירס שוקן ושאר הבוגדניים מהמחנה אבל הנמר מכיר חיילים שנגמרו להם החיים בגלל נערים "תמימים". המון רוע וצביעות מתקיימים בדרישה שחייל יגיב תוך שנית ויפרש כוונה של מחבל ולשפוט את מעשיו בפירוש כוונתו. ברור לי מי שאחרי לעיוולת הנוראית לא חווה סכנת מוות ממחבלים וסתם אספסוף ערבי עויין. לסיכום העם לא רוצה לשנות את הנחיות הפתיחה באש כי הם לא מעניינות אף אחד. מה שקובע בפועל הוא יישום ההנחיות בשטח. כרגע אין שום תאימות עם כוונת המחוקק, ההגיון והצדק. את הקרע שיוצר המחנה ומצביע על ה"המון המוסת" נפתור יחד אחר כך. כרגע מה שחשוב הוא לתקן את מה שמסתמן בעיני העם כזילות בחיי היהודי (החייל והאזרח) שנובע מהמערכת המשפטית והבטחונית. הצבא יודע ויכול להלחם בטרור גם עם ההנחיות המגבילות והיישום בשטח שונה באופן מהותי -כשצריך. הבעיה שאת רוח המפקד הראויה הצבא שומר ליחידות מסויימות. יחידות שיתפרקו ביום שהבוגדים מ"בצלם" וכתבי התקשורת המוטה יתחילו לסקר מבצעים. לא מפני שהיחידות מוציאות להורג אזרחים תמימים (אנחנו יהודים) אלא כי אף אחד לא יכול לפעול במהירות הנדרשת כשחייו וחבריו עומדים מצד אחד ומהבית החרב המשפטית. את הרוח האובדנית שצה"ל מנחיל לרוב הצבא וקציניו רואים היטב בשנים האחרונות. צבא שמתעסק בשטויות משפטיות וזנח את רוח הלחימה והיכולת לנצח בקרב. מודה, אני קצת כואב ונסער. הרציחות האנטישמיות ואזלת היד שבמראה חיילים יהודים חמושים בורחים ממחבל שאינו חמוש קשים. |
|
||||
|
||||
אני מצטרף לדבריך בכל תוקף. האחריות למותם ופציעתם של נפגעי הפיגוע היום מוטלת על הרמטכ''ל שבגד ועל יעלון שסרח. על השופטת שיש לה בכלל ספק כמה סכנה יש במחבל ומתחילה שנאה את אזריה, ועל כל אלה שכל כך היה חשוב להם לצלוב את החייל מול כל העולם ולהרוס את ההרתעה השחוקה של צה''ל שחייליו נסים באימה מפני מפגע ולכנופיית אורקים הנוכחת במקום יש את האומץ ללגלג עליהם בזמן הפיגוע, מול חיילים חמושים - כי הם יודעים שהחיילים שברחו ממחבל בפעולה מאימת המשפטיזציה הבוגדנית, לא יעזו לעשות כלום לאויבים ש''רק'' צחקו עליהם ושמחו למשבתם. רוב הציבור רוצה לשנות את נהלי הפתיחה באש. רוב הציבור רוצה לחסל מחבלים כולל וידוא הריגה. רוב הציבור צבא חזק עם הרתעה חזקה. רוב הציבור חושב שצבא מוסרי שומר על חייליו ולא על אויביו. רוב הציבור רוצה לתת חסינות לחיילים לפחות כפי שנותנים לחברי כנסת. המשיכו לעשות שטויות, להסית ולהגן על מחבלים. אנחנו נאמר בכאב ''אמרנו לכם'' אחרי כל פיגוע שיתרחש בגללכם. |
|
||||
|
||||
אני חושש שהכיוון השתנה ואמרנו לכם כבר לא רלוונטי לאור האפשרות שהציבור הרחב יביע את מורת רוחו באופן שאינו משתמע לשתי פנים. בקיצור לפני אמרנו להם, כדאי לבדוק שיש מספיק מטפים בבית המשפט העליון. |
|
||||
|
||||
אני ממליץ לך לקרוא את הכרעת הדין. סמל אזריה תורגל בנטרול מפגעים. אבל זה לא מה שרואים אותו עושה. הוא מוסר בשלווה את קסדתו לחברו ליחידה. מכוון בשקט ובלי בהלה (ותוך כדי כך לא מתריע על הסכנה בפני הסובבים), ולבסוף יורה. הוא לא ראה סכין על יד המחבל (המצאה שלו זמן מה לאחר הירי). הוא לא פחד ממטען (המצאה שלו שעה וחצי לאחר הירי). הוא פשוט רצה לנקום. אז כן: ירי סתם כנקמה אינו מעשה של חייל בצבא הכי מוסרי בעולם. מה שקרה היום זה חיילים שברחו ממשאית. כי כאשר משאית נוסעת מולך, לא יעזור כמה תירה עליה (טוב, זה לא לגמרי מדוייק, אבל בטווח מספיק קצר זה כנראה נכון). |
|
||||
|
||||
אני מציע לחשוב מה תפקידו של בית המשפט אם לא לספק סדר חברתי וציבורי שנובע מתחושת צדק או מה יקרה לסדר כשתחושת הצדק תיעלם. לעניין פסק הדן הרי שדינו של אזריה, בלי קשר לנהלים ופעולתו נחרץ עוד לפני תחילת המשפט הודות ללחץ שיצר המחנה. כן, אותו מחנה שמפעיל את בצלם ומונע הליך משפטי נגד בגידה. כדי להבהיר, אינני טוען שאזריה פעל בהתאם להנחיות ולא יודע אם פעל רק מתוך נקמה אבל ברור לי שההליך המשפטי זוהם וההתנהלות מצד כל המעורבים שערורייתית. אני מצפה מחייל לאחר שהבין שלא מדובר בתאונה והמשאית חוזרת כדי לדרוס את הפצועים לרוקן על הנהג מחסנית ואחרי המחסנית לעבור לבלוקים ולומים וכל מה שנדרש כדי לגרש את החושך. לצערי התברר שרק אחרי שאזרח פתח בירי הצטרפו החיילים. הבריחה המתועדת סיפקה להרבה ערבים ואוטו-אנטישמיים סיבות לחייך. מה רע? כל עוד התרומות מחו"ל זורמות ועל הדרך מקבלים דם יהודי. |
|
||||
|
||||
יופי של מאמר. הוא מראה הייטב שחיילים וקצינים מסביב התייחסו לאירוע כארוע חריג וחמור עוד לפני פרסום הקלטת. במהלך המשפט הוצגו סרטונים שונים שתעדו את האירוע על ידי גורמים שונים. מדובר על סרטונים גולמיים. ההגנה לא ערערה על אמיתותם. אז כן, די ברור שאזריה ירה במחבל מנוטרל. > הירי של אזריה, מיד לאחר מכן הירי של אזריה היה שתי דקות לאחר מכן. |
|
||||
|
||||
ואת הפן המשפטי שעלה מהמאמר גם אהבת? אני חושב שרק מפקדי צבא צריכים לעסוק באירועים מסוג זה ורצוי שאת העונש יקבע מי שבקיא בשטח ובנסיבות דומות. גם אם מדובר במעשה אסור צריך לזכור שלא מדובר ברוצח למען השם. מדובר בחייל בשדה קרב. ולפני המסקנות ינדדו לכיבוש אסביר שבדרג הביצועי, להבדיל מהדרג המדיני ההרתעה מצילה חיים. אם כל מחבל היה גומר בעור חזיר ומשפחתו שעכשיו מהללת את השוהאדה והבוחטות שיגיעו מהאיחוד וארה"ב דרך הרשעות היתה מסולקת לעזה הפיגועים היו הופכים לנדירים. מי מכרסם בהרתעה? בית המשפט והדרג הפוליטי שקשוב לחצים מחו"ל. ארגונים שמפיצים בצבא אג'נדה שעוסקת מבוקר ועד ליל בפרשנות ולישה של טוהר הנשק במקום לתרגל ירי ולחזק את רוח הלחימה. יש לך מושג כמה שעות "חינוך מחדש" סופג קצין צהל"י עד שיקבל דרגות? |
|
||||
|
||||
שמת לב מה הייתה דעתם של המפקדים בשטח? ולא. אם חייל גונב מאזרחים או הורג סתם כך אזרחים זה לא צריך להגמר בעונש משמעתי. |
|
||||
|
||||
תרגיל מחשבתי: במקום פלסטיני, מתנחל. |
|
||||
|
||||
לא היו לוחמי מג"ב שהועמדו לדין על הכאת מתנחלים בזמן פינוי? |
|
||||
|
||||
כמו מה?,תתאר סטואציה כזאת עם מתנחל. |
|
||||
|
||||
"שר הביטחון הבהיר כי אין קשר בין המקרה של אזריה לבין התנהלות החיילים בפיגוע אתמול בטיילת ארמון הנציב". דינם של החיילים "בלי קשר לנהלים ופעולתם נחרץ עוד לפני חקירה הודות ללחץ שיצר המחנה". |
|
||||
|
||||
האם אלה שהישתלחו בזמנו בשר הבטחון יעלון וברמטכ"ל אייזנקוט ישתלחו עכשיו גם בשר לביטחון פנים ארדן ובמפכ"ל אלשייך (וגם ברוה"מ נתניהו)? בתוך שעה שעתיים מארוע הדמים באל חיראן הם קבעו בנחרצות בלתי מתפשרת, שעליה חזרו בימים בימים לאחר מכן, שיעקוב אבו אל-קיעאן הוא מחבל דע"ש שרצח את השוטר ארז לוי. מסתבר שההתערבות הבוטה שלהם בהליך החקירתי והשיפוטי לא בדיוק מפריע למשתלחים. |
|
||||
|
||||
ארדן ואלשיך ראויים להשתלחויות ולא בגלל 'אל-חיראן' .הם ליצנים בזכות ולא בחסד. נתניהו לעומת זאת - ראוי לפרחים ושבחים כי אין לו תחליף. עשה עימנו האל הטוב חסד שנתן לנו אותו. אני מתחלחל לחשוב על ראש ממשלה אחר בכל שם שאני מנסה להציב במקומו.בין אם הוא מהימין וכל שכן מהשמאל ובן בנו של 'כל שכן' מהמרכז - שהוא באמת בן בנו של האדיוט מפופוליטיקה. |
|
||||
|
||||
התחלפה לך תפיסת עולם שמרנית בפחד סובייקטיבי מצמית משינוי. אללי מה יעבור עליך כשנתניהו יגיע ל-120. |
|
||||
|
||||
אלים לא מתים. |
|
||||
|
||||
הם מנוצתים. |
|
||||
|
||||
בבקשה - הב לנו שם של מאן דהוא/היא 1 אשר יחליף את אוגוסטוס נתניהו האלוהי. 1 רצוי הוא. |
|
||||
|
||||
הנחת הבסיס שלך כל כך מופרכת שאין טעם להמשיכה. |
|
||||
|
||||
הבינותי. חזור נא לפינה. |
|
||||
|
||||
חבל שלא הצלחת למשוך את השליטה העצמית הנאה לעוד כמה תגובות. |
|
||||
|
||||
מח''ש לא כפופה לארדן ולאלשייך. |
|
||||
|
||||
מצאת להם פטור כעניין טכני. |
|
||||
|
||||
לא טכני, מהותי לעניין יכולת ההשפעה שלהם על החקירה. |
|
||||
|
||||
אי אפשר להיתעלם מההשפעה שיש לדברים של נושאי מישרה בכירים, שמתעצמת עוד יותר כשהם אומרים את זה בזמנים וסביבה רוויה בקיטוב ומתח, וזה מעבר לשרשרת הפיקודית הפורמלית. |
|
||||
|
||||
מה עם חקירת משטרה של האירוע? |
|
||||
|
||||
כן, זה עלול לפגוע בה. |
|
||||
|
||||
לצערי אתה רוקד על הדם, ומפיץ שקרים. |
|
||||
|
||||
ממקום שבו צריך להרוויח את הרצון שלי להתייחס לקישורים שאתה מביא יהיה לך קצת קשה לשכנע. |
|
||||
|
||||
כולם חתרו למגע אבל על המשאית רואים רק כמה חורים בודדים של קליעים - אלה שירה המדריך. זה שכולם יודעים שירה. זה שכולם פרסמו שירה, לפני שכל הלחוצים התחילו להמציא סיפורים על חיילות וקצינות שירו, כדי שלא נאשים אותם באפקט אלאור אזריה. שקרנים, הסרטון מראה את עשרות הבורחים. וכל מי שנזכרת יום למחרת שירתה, אני בטוח שיש פתאים שיאמינו לה. אבל הרוב מאמין למראה עיניו יותר מאשר לסיפורי ספתא של ילדות שקרניות. |
|
||||
|
||||
צעקו שם "זהירות מטען",למה אף אחד לא הגיע לטפל במחבל אם לא חששו ממטען? אבל גם אם אתה צודק-לביא חייל למשפט פללי כי הוא הרג מחבל-זה סדום. אבל זה כן ימנע ממנה לעשות רוורס. |
|
||||
|
||||
למה המשיכו להסתובב שם אם התייחסו לצעקות הללו ברצינות? |
|
||||
|
||||
תשאל אותם (למרות שנראה שהם חששו לפחות במידה מסויימת,הרי לא התקרבו אליו ולא טיפלו בו),השאלה היחידה היא אם אלאור עזריה התיחס לזה ברצינות. |
|
||||
|
||||
הוא לא. הוא לא התייחס לכך בכלל עד לשיחתו עם עורך דינו, שעה וחצי לאחר הירי. |
|
||||
|
||||
http://103fm.maariv.co.il/programs/media.aspx?ZrqvnV... פחות נכון. אבל יפה שאתה בוחר לפרש מה עבר בראש של החייל לרעתו.אני נגיד תמיד מעדיף לשקול לקולא את חיילי צה"ל הקדושים,אבל זה אני.
http://mida.org.il/2016/06/28/%D7%A2%D7%93%D7%95%D7%... |
|
||||
|
||||
איפה אתה חי? צבא חי על נהלים ועל הוראות. לא על הגיון וצדק. אף אחד לא דורש מהחיילים שום דבר מעבר ליכולתם. אלא מה- אחרי חמישים שנה של שליטה על אוכלוסיה כבושה החיכוך גדול מדי והחיילים שלנו לפעמים עושים טעויות, זה בלתי נמנע. פה הורגים מישהו שלא היו צריכים ושם מוציאים עין לעובר אורח. מחליקים להם את זה. המקרה הזה תועד היטב. לכן לא היתה לצבא ברירה אלא להעמיד את אזריה לדין. יש עוד עשרות מקרים שלא תועדו כך והוחלקו. לא מחנה ולא מוח שמאלני מעוות. די כבר עם האנטישמיות הזו :) |
|
||||
|
||||
חקירת מצ״ח נפתחה לפני פרסום הסרטון. גם הכתבה שאישקש (או הנמר?) קישר אליה ממידה מתעדת את רמת הזעזוע שהייתה שם. בצה״ל נוטים להחליק מקרים של סוסים בדהרתם, גם כשהם חורגים מהנהלים (לפחות בכל מה שקשור להרג בזמן מבצעי). אבל זה פשוט רחוק מכל מקרה כזה. |
|
||||
|
||||
ההוראות ונהלים הם פירוש של הגיון צבאי. ההגיון הצבאי גורס שחשוב לשמור על החיילים וכשירות הלחימה. החיילים לא צריכים לבצע שום דבר מעבר ליכולתם. כולם תפעלו נשק וזה הזמן הראוי, אולי הראוי ביותר לממש את ההוראות ההגיון והאימונים הצבאיים שקיבלו במיוחד למטרה מעין זו. חמישים שנה? אלפי שנה שהאוכלוסיה הזאת שלטה דיכאה ורצחה מבני עמי בגלל אנטישמיות דתית תרבותית ולאור החינוך האנטישמי המימון האנטישמי ובעזרת בוגדים מבית בעת הנוכחית רוצחים בנו ברחובות. אי אפשר להחליף את האנטישמיות בגזענות. לשנאת היהודים ולרצחנות יש היסטוריה מתועדת (עוד הרבה לפני המתנחלים). המחנה יצר את הסלמת המצב וערעור עמדה ישראלית תקיפה ולא רק אלא הצטרף לערבים שמאשימים את אקיבוש באיבוד הצלם. אם אינך רוצה להאמין אתה מוזמן לבדוק מי מאיתנו חי והיכן. |
|
||||
|
||||
<מנגב את הפנים מהקצף> הגיון צבאי? הצבא עוסק בפעולות שיטור באוכלוסיה אזרחית כבר חמישים שנה. אין בזה הגיון צבאי. >> אלפי שנה שהאוכלוסיה הזאת שלטה דיכאה ורצחה מבני עמי אז עכשיו הזמן להחזיר להם! נ-ק-מ-ה! ככה ירבו הגולדשטיינים בעמנו. >> המחנה יצר את הסלמת המצב אזוי!1 לא המתנחלים, לא המנהיגים, לא הערבים- "בצלם" יצר את המצב. לא חביבי- "בצלם" רק מתעד אותו כדי שכולנו נראה ולא נוכל להסתכל הצידה ולהגיד "לא ידענו". >> ולא רק אלא הצטרף לערבים שמאשימים את אקיבוש באיבוד הצלם הלו, זה אני שמאשים את אקיבוש באיבוד הצלם. לא הערבים ולא המחנה. _______ 1 מצטער, אין לי מלה אחרת. |
|
||||
|
||||
הגיון צבאי- הדרך שבה הצבא מבצע משימות, לא משנה מי המזמין ולמה. ללא הגיון צבאי בצה"ל אפשר לסגור את הציונות. מה קשור נקמה? הרתעה מצילה חיים. רצחו בנו לפני 1967 וירצחו גם אחרי 2067. ________ הלו זה נכון ואכן אתה שלא מתפרנס מתרומות אך נטול אוריינטציה. אסביר מדוע. הארגונים חותרים ליעדם בדלק אנטישמי ואימצו קו פרו-פלסטיני מגבירים את הטרור ומשרתים את הצד הערבי בקרב על התודעה. אנחנו (הלו זה אני) חוטפים מאותו צד ומישהו מאיתנו מדחיק את ההתרחשות ומתעלם מאינספור הסימנים שמעידים על אמת גדולה. אנחנו במלחמה על סיפור. הסיפור או זירת התודעה הוא הקרב היחידי שבו הערבים מנצחים ועלול להשפיע על המשך קיומנו. הרשות הפלסטינית שמפיצה טרור, אשמה יהודית ומסכנות פלסטינית היא החזית באסטרטגיה הערבית. מטרת העל בקרב התודעתי היא שלילת זכותה של המדינה היהודית להתקיים. הטקטיקה כוללת: הכפשה בינלאומית ע"י הפצת אשמה יהודית 1. יצירת שסע בחוסן הישראלי 2. מיתוג המסכנות והתחזות לשלומאים 3. הנשק העיקרי: סיקור תקשורתי מעוות טרור ליצירת חיכוך מתמשך המימון: האיחוד ארה"ב רוסיה ערבים ________ זה המקום בעלילה-באותו סיפור שהפך לקרב, בו אתה מביע אי נוחות מהשימוש בביטויים אנטישמים ויהודונים כלפי אלה שמסייעים לערבים במאבק התודעתי. אינך מזהה את הבוגדים וחשיבות הסיוע לצד הערבי למרות העובדות והאופי המובהק שמשתקף מכל כותרת, סרטון, הרצאה וכנס. גם אין לך בעיה כשאחרים (לזכרוני גם אתה) שולפים את טיעון אקיבוש והשטחים המעגלי או מכנים מתנחלים את המתיישבים יהודים שפעלו לפי החוק. בעיני זה מוזר. איך שותקים מבחינה מוסרית אסתטית עם "אקיבוש" כהסבר לפעולות טרור רצחני- ודווקא הכינוי בוגדים צורם עד כדי ביטוי תרעומת. כיצד מקבלים דוברים ש"מבינים" אדם שדוקר אמא שמגנה על תינוק בגופה ועובר לילד והבא אחריו. אתה באמת חפץ בדיון שבו רק לצד אחד שמור היתרון להשתמש בעולם המושגים שמייצג את תפיסתו? _______ כדי לסמן בעצמך את השימוש הראוי בכינויים בקרב התודעתי נניח לרגע שבמקום נמר יהודי היה זה פלסטיני שמתדיין איתך בבית קפה קרוב לביתך. היית מקבל את השימוש במושג נאכבה מצד הערבי המשכיל עם האספרסו? -ומה לגבי כינוי אדם שדרס חפים מפשע כלוחם חופש או קדוש? -ואם היה קובע שאתה משתייך לדת קולניאליסטית רצחנית? -ואם היה מתגאה שהוא משלם 2,500 ש"ח בחודש ללוחם חופש שהציונים כלאו (באשמת רצח תינוקת)? -ואם היה מניח על השולחן סכין וממלמל אללה הוא אכבר? אתה מקשיב? אני לא זז מכאן עד סוף הצד, זה קטע נהדר! ________ 1. ההכפשה והפצת האשמה מיועדת לקהל זר בניגוד לביקורת פנימה. 2. 50 גוונים של חלושס. 3. הסימנים מעידים מימון בכוונה להרוס ולא להקים מדינה. |
|
||||
|
||||
אם הגיון צבאי הוא עבורך הדרך בה הצבא מבצע משימות מה זה העדר הגיון צבאי עליו דיברת? הרתעה מצילה חיים - לא נראה לי שזה עבד בזמן החדש. אולי בימי קדם נגד פגאנים. שאול מופז דיבר על "תבוסה תודעתית" של הפלסטינים. יעלון שכלל את זה ל"צריבה תודעתית". בעזה צרבנו להם את הצורה, לא עזר. להיפך- כשיש לאנשים מפלט בדת מזוועות המציאות הם הופכים לדתיים יותר. ואצל דתיים, כמו שאנחנו יודעים, החיים אינם הערך הגבוה ביותר בסולם. הערבים לא מנצחים בשום מקום. בינתיים בכל הסיבובים היהודים רק הלכו והגדילו את השטח שהם שולטים בו, כולל בסיבוב הנוכחי. שטחים זה מה שחשוב, נכון? שלילת זכותה של המדינה היהודית להתקיים זה קשקוש שלא באמת קיים בזירה הבינלאומית. אבל זה תירוץ נהדר להיות אלימים. |
|
||||
|
||||
ואנחנו צריכים להאמין לשטויות של מופז ויעלון? היפנים והגרמנים היו נחושים וחכמים וטובים יותר בשטיפת מוח מהאורקים העלובים המשתובבים בחצרינו. אבל אצלם הצליחו ליצור הרתעה כי היו מוכנים לנקוט בצעדים הדרושים. |
|
||||
|
||||
הגיון צבאי- עוסק בהבסת האוייב פיסית ומוראלית. הרתעה- מצילה ועוד איך. ראה מהמלחמה הקרה ועד לגבולות ישראל. - לגבי השאר, הסברתי. |
|
||||
|
||||
כשלישראל לא היו גבולות, היא היתה תחת איום קיומי מתמיד שיצא לפועל לפחות בשתי פעמים קריטיות. משישראל הפסיקה ''התעסק בהבסת האוייב פיסית ומוראלית'' (אולי עקב היותה היא עצמה מובסת במובנים מסוימים) והשלימה עם האויבים נקבעו חלק מגבולותיה והאיום הקיומי עליה מוזער עד נעלם. |
|
||||
|
||||
הסברתי מהו הגיון צבאי וענית לדעתך מהו הגיון מדיני. המצב הנוכחי נובע מכך שהערבים הובסו בקרב ולכן האיום הקיומי הצטמצם. בטח שלא נעלם. גם המסקנה שההרתעה קשורה לגבולות קבועים גובלת במחוז אספמיה. בחנוכה צה"ל בישר בשמחה וגאווה לצבא המטיילים הציוניים שכשליש מכביש 10 ייפתח לתנועה למשך מספר ימים. מרוב ששון לנצל את האישור לנוע בשטח ריבוני ציוני בתוך הגבול המוסכם והחתום לעבר אזור אהוב במיוחד למרות האותיות הקטנות: הכביש ייסגר לתנועה משעה 17:00. הגבול המושלם עלה בחצי האי סיני ואלפי מתים ועדיין מאיים. בגבול עזה ולבנון לא יותר בטוח ומירדן המלך הגיע להתנצל לאחר "פאשלה". הרתעה מתבטאת ברצון והנכונות לפגוע. לגבול או לגדר אין השפעה על הנכונות. בשירותי הצבאי המהולל פעלנו לפי אותו הגיון צבאי. זנחנו את עמדות ונהלי השמירה לטובת ירי מונע וסיורים יזומים. המלחמה הקרה היא דוגמא מעולה לריסון מדיני של יכולת הרס צבאית כתוצאה מהרתעה. הגבול גם במקרה הזה, לא רלוונטי. |
|
||||
|
||||
כתבת "גבולות" ועל זה הגבתי. ישראל חתמה הסכם שלום עם מצרים בעקבות ההצלחה המצרית והכשלון הישראלי למנוע הישג אסטרטגי מצרי. שאר דבריך אינם אלא זוטי זוטות שמתחפשות לארי אימתני, ביחס לאיום הקיומי שמצרים היוותה לישראל של טרום 1973-75. |
|
||||
|
||||
לא בדיוק. תלית בשלום וגבול מוסכם יתרונות ביטחוניים. אני סבור שהרתעה לא נובעת מהסכמים ורשתות ברזל ולכן, לטובת עדיף שצה"ל יניח את המגדריזם הומאניזם וחינוכיזם לתנועות הנוער, ההורים, החברים, הפסיכולוגים והמורים ויחזור לעסוק בייעודו. אולי נדון בטיעון שמצדיק פשרות מוסריות: "הרתעה צבאית לא רלוונטית מול מחבלים שלא מפחדים למות." או - מה עושים כנגד זה שאינו מורתע ממוות. מנסים פעולות שירתיעו. באמת, נשבע שאני לא מתלהב מקבורת מחבלים בעור חזיר או לזרוק את גופותיהם כמאכל חזירים ורעיונות מסוג זה אבל כאדם מוסרי, שומר מבוגר ומפאי"ניק הומאני יש לי ערכים. כאן בגלל אותו שיחדש שניכס דברים מסוגים שונים למחנה מסויים עלול הנבוך להתבלבל. משמעות של ערכים בשתי מילים: קדימויות מוסריות. הכלל ההומאני והמוסרי הראשון בעיני הוא שמירת חיי אדם. אם המחבל כבר מת, יש נוספים שיהרגו חפים מפשע מדוע שלא לנסות? חזירים לא חסר בארץ ישראל ואפילו בכנסת ובממשלה. |
|
||||
|
||||
טוב, בלשון המעטה, התפרשת על פני דברים רבים ומגוונים שלא קשורים כלל לתגובה הממוקדת לעיל. |
|
||||
|
||||
הדיון בנושא החל בערך כאן תגובה 688541 |
|
||||
|
||||
מה זה קשור היכן החל הדיון? תגובתי הייתה על דבר ספציפי. |
|
||||
|
||||
תסביר מה הטעם לגזור מהקונטקסט את המרצפת הנוחה ולשלול את מיקומה והקשרה ברצף התגובות. הרי לא ניסית לדון בגבול היפותטי (ללא קשר לסוגיה בטחונית סכסוך הישראלי ערבי) וזה קצת משנה. |
|
||||
|
||||
תגובותיך הולכות ונהיות סתומות ומתרחקות יותר מהנקודה. |
|
||||
|
||||
כן, אני מקרה אבוד אבל ממך ציפיתי לשמוע נימוק סדור כהלכתו במקום לחקות אחרים. כתבת:"כשלישראל לא היו גבולות, היא היתה תחת איום קיומי מתמיד שיצא לפועל לפחות בשתי פעמים קריטיות." מדוע לדעתך המענה שקיבלת לאור ההתייחסות לגבולות המדינה במישור המדיני בדיון אודות ההגיון הצבאי שבהרתעה איננו הנקודה? לא סתם, אתה טוען שקיימת נקודה והיא ממוקדת וספציפית וגם אני מקווה. שלא יתברר חו"ח שמדובר ברצון לדקלם כאחרון הימנים אקסיומה משיחית שמסירת שטחים לערבים תוביל לגבולות מוסכמים ולכן הביטחון 1 ישתפר פלאים. אננא עארף אולי פספסתי הקשר או משמעות אחרת. ואם כן, תסביר. 1. עד כדי ויתור על הצורך בהרתעה? |
|
||||
|
||||
שמח שהתמקדת בנקודה אליה הגבתי. כמובן שאפשר היה גם ללא שכבות ערבסקות של מלים. |
|
||||
|
||||
חבל שקשה לך עם שאלות. העיקר התרגולת וחשוב שאתה שמח. |
|
||||
|
||||
ממתי הריגת חיילים במדים בשעת מילוי תפקידם היא רצח? זהו שיחדש שמטרתו לטשטש את ההבדלים בין רוצחי אזרחים (רוב הטרוריסטים בעולם וגם כאן) לבין רוב הפעילות באינתיפאדה האחרונה, כולל תקרית הדריסה. למי יש אינטרס לטששט את ההבדל הזה? בדיוק לאלה שמנסים לטשטש גם את ההבדל בין שיך מוניס לאלון מורה. "הערבים הם אותם ערבים" וזה פוטר אותנו מכל מחשבה נוספת. הצוערים לא ברחו בגלל שום דבר שקשור לאקטואליה אלא בגלל שזאת הרמה המבצעית של הג'ובניקים.זה לא נעים אבל כל אחד ששירת בצבא יודע זאת. כל שאר המלל שלך מיותר ולא ראוי לתגובה, כרגיל. |
|
||||
|
||||
מדובר בירי על נהג משאית ולשיטתך, לוחם חופש. וכמובן שהתיאור "הפעילות" והתנגדות עממית משקפת בניגוד לשיח חדש ומעוות את שטיפת מוח האנטישמית של הרשות הפלסטינית לשלום ואחווה. מחשבה נוספת? מוותר. סליחה ושלום. |
|
||||
|
||||
1. אין הבדל בין שיח מוניס לאלון מורה מבחינת הצד הפלסטיני. ואם יש הבדל אז תרשה לי לחדש לך שהם מעדיפים את שיח מוניס על פני אלון מורה.בשיח מוניס יש כסף ,בניינים גבוהים ובחורות שוות -באלון מורה לעומת זאת : יש רק סלעים. אני לא אוהב שמזלזלים באויב. 2. הערבים הם באמת אותם ערבים. אתה לא מסוגל אפילו להוכיח שלא. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |