|
||||
|
||||
כשאין הגיון ומלאים באכזריות ובורות חסרת פשר- פונים לרגש,ככה מסיטים המון נבער. |
|
||||
|
||||
כשאתה צודכ אטה צודק. |
|
||||
|
||||
מהתגובות של שוקי שמאל שיצא לי לקרוא הוא דווקא הגיוני בד"כ, והוא בטח לא בור, או אכזר. ומה שקרה לפליט הזה הוא באמת נורא. לפחות ממה שאני שמעתי (וסליחה אם זה לא מדוייק) איש יס"מ חשב שזה מחבל וירה ברגלו, ואז, כשהוא כבר שכב על מדרכה בא קב"ט התחנה וירה בו שוב- ואם זה כך, אז הקב"ט צריך לענות על כמה שאלות הבהרה, כמו: למה לירות במי שכבר נוטרל. ואז הבעיטות והמכות של הקהל- פשוט לינץ. ואסור שדברים כאלה יקרו. |
|
||||
|
||||
איפה שמעת ממישהו בכלל בעולם שהלינץ' זה בסדר? |
|
||||
|
||||
עוד שאלה שעולה: כמה עוד יריות מיותרות היו בימים האחרונים (כמו זו של הקב"ט)? |
|
||||
|
||||
כמה עוד דקירות מיותרות היו בימים האחרונים (כמו של הבדואי מחורה)? ועוד אחת, מתבקשת: מדוע שהחייל או לוחם החי"ר הציוני לאחר שהוסמך, התאמן והפך לגיבור לא יתהלך עם מחסנית בהכנס? את השיקולים שמתנגדים להתגוננות ציונית החמושה (רשיונות אקדח) כולנו מכירים ושומעים מבוקר עד ערב 1 אבל להתנהלות שבה חייל עם נשק בהצלב ומחסנית מנותקת יש השלכות חמורות לא פחות על החייל -והציבור היהודי. החייל כפי שראינו בפיגועים האחרונים נבחר כמטרה בגלל היותו נושא נשק אבל מצד שני הוא לא יכול להגיב בפרק זמן רלוונטי לאיום וחשוב לא פחות- מוגבל בקרב מגע בגלל הרצועה והמכשיר האימפוטנטי המסורבל שמונע חופש פעולה. בתקופתי המוגבלות הנובעת מנשק שאינו מבצעי נלמדה בשיעור נק"ל אך התקשורתאים נמנעים מלעסוק בה. מעבר לכך רוב האנשים שבתקשורת מכונים "מאבטחים" אינם מיומנים בהפעלת נשק חם כמו הגיבור במדי חאקי. לחייל יש עדיפות בתפעול נשק, נשק עדיף לעומת סכין או אקדח וכנראה שגם מניע גבוה להגן על הציבור מאותו "מאבטח" קניונים ממוצע או מומצא. השיקול היותר מהותי הוא כמות ההרוגים מירי בשוגג לעומת הנזק התודעתי שבעיני חמור בהרבה. הציבור היהודי מפחד, ונאלץ להתנהל כשידיו קשורות (הודות לתקשורת וארגוני קרן חדשה לישראל) בזמן שהמחבלים הערבים נהנים מיתרון. מבחינה תודעתית שלילת הזכות והיכולת להתגונן היא עונש איום ונורא. יותר מהפסד טכני שפסק שופט מושחת. מי שמונע מהיהודי להתגונן בקרב על נפשו משיקולים מוסריים 2 לוקה בעיני ערכית ומוסרית2. 1 עיתונאים שמצטטים ארגוני הקרן החדשה לישראל פצחו בקמפיין תקשורתי שנושא את המסר לפני כשבוע. 2 מה שקרה בבאר שבע מצער, נקודה. בחירת העורכים במושג לינץ' כדי לחזק את הרושם שמדובר בסימטריה מוסרית כשלכל ברור שמדובר בטעות בזיהוי (להבדיל ממה שיקרה ליהודי תמים בשטחי הרשות לטרור) היא מעשה נבזי ומרושע. לטווח הארוך הוא גם מעשה מטופש. |
|
||||
|
||||
לפני כשבוע נחטף רובה מחייל, אך אותו חייל הלך, לפי הנהלים, ללא מחסנית בנשק. התוצאה: הדוקר איים בנשק ללא מחסנית וחוסל מהר מאוד. |
|
||||
|
||||
ללא ספק עלית על משהו. כדאי שנספק לרשות לטרור ולערבים נשק ללא כדורים ויפה שעה אחת קודם. |
|
||||
|
||||
ב־ynet מרחיבים על כך. * ביחידות שונות יש דעות לכאן ולכאן לגבי מחסני בהכנס. * נמשכת המדיניות של העדפה של מינימום נשקים (כי נשק שנמצא בחוץ יכול להיגנב). |
|
||||
|
||||
כתבה מגמתית, כצפוי: "אפשר להגיב במהירות גם אם שמים את המחסנית בצולבת בצד הגוף, ולירות במחבל אם נתקלים בזירת פיגוע, גם אם זה פחות נוח לחייל", אומר קצין מגדוד שריון. "בכך נמנעים מסיכון של ניצול הנשק החמוש אם ייחטף. לפעמים שנייה או שתיים נוספות של הכנסת המחסנית לנשק מצד הגוף מאפשרות שיקול דעת יעיל יותר ללוחם ובכך מונעות ירי דו-צדדי ופזיז מדי". א. הקצין האלמוני (נו ברור שאלמוני) הוזה, זה לא שניה שתיים ולא שלוש. הכתב הסקרן יכל לבדוק את טענתו בקלות יחסית ולדווח לעם ישראל כמה זמן עובר ממצב נשק בהצלב עם מחסנית לא מחוברת ועד ליריה הראשונה בין כוונות. להערכתי 10 שניות בממוצע לחייל ממוצע ללא אזניות, שלגון או סמארטפון ביד. גם ב-7 שניות ממרחק של 20 מטר, המחבל יספיק להגיע לחייל לפני שיהיה מוכן. ב. התעלמו מכך שהסיכון והסיכוי לפגיעה גדולים יותר כשהחייל בעמדת נחיתות. ג. שיקול דעת נשמע נורא חכם ונבון אבל קשה לאמן את כל החיילים ליישמו במצבי לחץ. אפשר ללמד בחירת עמדת ירי גזרת אש ואימון מטווחים לרמת דיוק. ד. היחידות דנות בתועלת הכללית לסכנה הכללית אבל הכתבה בכלל לא מתייחסת ליתרון התגובה המהירה או להרתעה שבנוכחות חייל מוכן לקרב. ה. שיריונרים לא מתסחב"קים עם הנשק האישי עוד מימי אחשוורוש. תן לחי"רניק רובאי 7 לירות במחבל בתנועה מטווח של 10-25 מטר והוא יפגע ב- 90% מהמקרים. זה מספיק טוב. גם 80% אני קונה. גם במחיר הרוג או פצוע בכל התקלות. ו. לא לכל החיילים בסדר. אבל מה לגבי כך שמדי יום נעים ברחבי הארץ מאות לוחמי סיירות ציוניים שיודעים לצלוף מרחוק ומהירים כשד טסמני. ז. הכי חשוב טוהר השכל. פקדו על הנמר כששירת בשטחים להסתובב עם מחסנית בהכנס אבל כשמגיעים לקו הירוק או עולים לאוטובוס להוציא אותה. רובנו וטוב שכך התעלמנו מהחלק השני. פיגועים תמיד היו ויכול להיות שהסיבה שאני (והערבים ברנו 5 האדומה) חי היום קשורה לסירובי הנחרץ לאי-גיון הצבאי. עצם הצליל של דריכת הנשק מרתיעה. ח. כמובן שחייל שמסתובב עם נשק בתלה צוואר כשהמחסנית ב"מצב הכנס" ייראה למחנה כמגוחך או מבעית (זה מה שעושים בצבא, ממש נלחמים?). יותר הגיוני שחייל עם נשק יברח מפני חמוש עם סכין ויאשימו את הציבור בלינץ'. ט. מה הבעיה לנסות חודש ולראות? אין בעיה. רק עצירות מנטלית של המחנה שמסקר אירועים. י. מכיוון שבתגובות האחרונות אתה נוטה להתעלם מהבשר ונטפל לתוספות שוב קיבלת שעתיים ביציאה. |
|
||||
|
||||
כשהייתי בסדיר המדיניות היתה שבשטח ישראל המחסנית בחוץ, בשטחים היא בהכנס (כשאתה בשמירה או מחוץ לבסיס; בבסיס היא בחוץ). כמה חודשים לפני שהשתחררתי נהרג מישהו אצלנו כתוצאה מזלזול בהוראות בטחון (ביצוע תרגיל כאשר המכסנית בהכנס במקום בחוץ). בעקבות המקרה הזה התחלתי להעיר אקטיבית למי שראיתי חורג מההוראות - גם כשכבר לא הייתי חייל, במשך כמה שנים. גרתי אז ליד המכולת הראשונה בירושלים שאליה הגיע כל מי שנכנס לעיר מכיוון בית-לחם וחברון, והיו הרבה חיילים כאלה במכולת שלנו. יום אחד ראיתי קצין בכיר יחסית קונה במכולת עם מחסנית בהכנס, ניגשתי וביקשתי ממנו לפרוק את הנשק, ומה עונה לי אותו אלוף משנה עם כומתה אדומה? "המחסנית ריקה"... |
|
||||
|
||||
אני חשבתי להעיר משהו דומה - לאור מספר הפעמים שראיתי חייל פולט כדור1 כשהוא בבסיס אימונים/טירונים מרוחק מיישובים ואזרחים, נראה לי מסוכן מאד להורות לאלפי חיילים להסתובב במקומות ציבוריים עם מחסנית בהכנס. 1 לשמחתי ללא נפגעים. |
|
||||
|
||||
גם אצלנו פלטו, הכל ידוע ובכל זאת בצה''ל לא זורקים את הנשקים לים ולא פוקד על החיילים בפעילות מבצעית להסתובב עם מחסנית בחוץ. אם צריך לשכנע שנשק מגן עליך ועל אחרים יותר מסכין אתם בצרות. לא אני. -אני סתם מתקשה להבין כיצד מראה של מחבל שמסתער על ציבור בסכין וחייל עם נשק שבורח ממנו לא גורם ליהודי במדינת ישראל לקצר מחשבתי. המחזה והסימבוליקה קשים לצפיה מבחינתי. זה הפוך מכל מה שציוני ומחזיר לבמה את היהודי שלא מסוגל או לא זכאי לגונן על עצמו. דמות היהודון ההוא בכבודו ובעצמו. לדגל מונף על מוצב כבוש יש משמעות מסויית שגרמה לגנרלים מכל העולם לשלם עבורה בחיי אדם. ההתבוננות ''התבונית'' דרך אקסל הרוגים במקרה הזה מוגבלת מסוכנת וילדותית. לפי הגישה האקסלית גל הטרור הזה מסתכם בשבוע רע של תאונות דרכים וחבל על הדיון. ברמה האקסלית זה לא מעניין. |
|
||||
|
||||
עד כמה שהבנתי למחבל באירוע הרלבנטי היה אקדח ולא סכין, ובדיוק באותו אירוע גם מת מישהו מהפעלה שגויה של נשק. אם זאת הדוגמה הנגדית שלך, הטיעון שלך בצרות. |
|
||||
|
||||
לא התייחסתי לאירוע מסויים וכדאי שתעיין בטיעונים שמניתי למעלה. ושוב, נראה שפתחתם ענף ספורט חדש. מתחרים בינכם מי יבחר להתייחס בזווית הכי לא מייצגת לדברים שנכתבו? |
|
||||
|
||||
1. בפעילות מבצעית אין ברירה, וכמו כן החייל מודע שהוא בפעילות ושהנשק מוכן לפעולה. כשנוסעים באוטובוס יותר קל לשכוח ולהרדם על הסתרשף, או להפנות את הקנה כלפי זה שיושב לידך. 2. רובה סער לא מאוד יעיל מטווח קרוב, אני לגמרי יכול להבין חייל שרוצה בשלב ראשון לצאת מהטווח היעיל של האויב ולהכניס אותו לטווח היעיל שלו. חייל שבורח זו באמת בושה, אבל אם מדובר בחייל שלא זוכר איך להפעיל את הנשק, הוא יגרום יותר נזק מתועלת ועדיף שלפחות יציל את עצמו. 3. כל הנשקיאדה הזו ברחובות מפחידה אותי (גם הסכינאים, גם הסכינאים, לא לדאוג), לא רוצה שלערס שהתעצבן שתפסתי לו את החניה יהיה נשק זמין, שילדים ונערים יעשו עוונטות ורולטות ויהרגו את עצמם ואחד את השני עם הנשק של אבא, שאנשים יירו אחד בשני מתוך חשד מוטעה, ושלארגוני הפשע יהיה מקור זמין לגניבה והצטיידות. אנחנו עלולים לשלם על זה מחיר יקר בחיי אדם. |
|
||||
|
||||
1. יותר קל למי שלא מבין את תפקידו והאחריות שנובעת מהיותו חמוש ובמדים. בהרבה פעמים חינוך ליברלי דמוקרטי הוא תירוץ לרשלנות ומחנך שלא מסוגל להציב גבולות או ערכים- ולא נדון בזה. 2. רובה סער ינטרל גם מטווח אפס. 3. הנשקיאדה המפחידה- הא! סוף סוף פואנטה לערב שבת. אתם 1 טוענים שהסיכון מירי חייל יהודי גדול מהטרור הערבי ואתם מעדיפים את הסכנה מהסכינאות הערבית על פני הסכנה מהערסים היהודים. עכשיו, צעד אחורה חזה זקוף סנטר מורם ומבט לקטלוג הערס הציוני על הקיר שמימין: בור, אלים, חם מזג, קולני, גזען מרעיש וטיפוס קללני, אלימות היא הדרך, מתפלל בכדורגל, חסר סבלנות או סובלנות, מרכיב תאורת גחון ואגזוז לחץ, מרביץ לעומואים, מזהם סדרתי, שונא שוטרים, בז לחוק, בטוח שדופקים אותו, מצח נמוך עד שיפולי התחת ועוד. העבר את מבטך אל קטלוג לוחם החופש הערבי על הקיר משמאל: בור, אלים, חם מזג, קולני, גזען מרעיש וטיפוס קללני, אלימות היא הדרך, מתפלל בכדורגל, חסר סבלנות או סובלנות, מרכיב תאורת גחון ואגזוז לחץ, מרביץ לעומואים, מזהם סדרתי, שונא שוטרים, בז לחוק, בטוח שדופקים אותו, מצח נמוך עד שיפולי התחת ועוד. לוק מי פרינד! דאטס ערסים אול אובר דה פלייס. עכשיו נחזור לאקסל המדוייק כשען גרמני ונרד לשורת הסיכום: סה"כ מקרי ערס ציוני שרצח יהודים בנשק צבאי- X. סה"כ מקרי ערס ערבי שרצח יהודים- X*1000. וואלה, איטס אוורי אינטרסטינג פיינדינג. דה ערב ערס איז מאץ' מור דיינג'ראס דאן דה ג'ואוויש. אז מה באמת מסתתר מאחורי הטיעון שחושש מפני הערס? זכור שלפלסתינים חילקתם רובים ולעגתם בזלזול לזעקה "אל תתנו להם רובים". חימשתם ערסים פלסתינים ומצד שני אתם חוששים מפני החייל הציוני (רוב נושאי הנשק לא ערסים). איך קוראים לשלילה הייחודית הזאת? מאדאם אנטישמיות. זאת אותה אנטישמיות מפתיעה והפעם בגלימה הגיונית ומאופרת בטיעון הומאני מרסן סכנה. איגן! אני מזהה אותה ממרחקים כי הגישה שמונעת מהיהודי להגן על חייו עתיקה כמו הניחוח שעלה מאותו עציץ אלוורה בבסיס כלשהו שאף חייל לא טרח להשקותו. הרי לפני שניה יהודים התחננו בפני הגויים על הזכות להגן בנשק על ארצם. עכשיו במדינתם הדמוקרטית יהודים מתחננים בפני יהודים להגן על נפשם. מי שמעדיף ערס ערבי עם סכין על פני חייל צהל"י חמוש לוקה באנטישמיות ברורה שמסתתרת מאחורי מסיכות ונימוקים הגיוניים עתיקים ומלאי יגון. 1 אתם, כי מדובר בציבור שאני מכיר מהרחם. בדיוק ברגע זה זוגתי הראתה לי (מתפקעת מצחוק) קיבלתי ממישהו ששיבש את שמי באופן מעורר מחשבה עלון של מפלגה מסויימת. הכל בוליטי. |
|
||||
|
||||
תחזור בך מההתייחסות אלי כ''אתם'' ותקבל תשובה. אחרת אתה מוזמן לפנות ''אליהם'' שיענו לך. |
|
||||
|
||||
ברצון אחזור בי. בסה"כ רציתי מדאגה לשלומך לחלק את נטל האשמה מגבך הצנום על מחנה שלם. אשמח אם תתייחס לדברים באופן אישי. |אייקון של שבועת צופים| |
|
||||
|
||||
אין לי "מחנה" ואין לי אחות, אני זה אני. 1. נכון. אבל חלק גדול לא מבינים, ככה זה. לא סתם בצבא יש צורך במשמעת ברזל, מתחת למדים החיילים הם בסופו של דבר אנשים צעירים וכשלא משגיחים עליהם חלקם עושים דברים חסרי אחריות. חסרות כל מיני רולטות, מתאבדים, או חיילים שלוקחים את הנשק הצבאי והולכים לצוד או לירות באוויר בחתונות (בעיקר במגזר מסוים). 2. האורך של רוס"ר M16 ארוך הוא כמעט מטר. לא שזה בלתי אפשרי לירות מטווח אפס אבל זה לא פשוט, מאוד לא נוח, וזה לא מה שהחייל מאומן לעשות עם הנשק. 3. בסעיף הזה התכוונתי בעיקר ליוזמה לחמש אזרחים, אבל אפשר להוסיף גם חיילים לא לוחמים לרשימה. ממש היתה לך אורגזמה קטנה בסעיף הזה, אז אולי התפספס לך המסר, בוא ואנסה להסביר. מאבטחים שרצחו עם נשק מהעבודה יש לא מעט, כלומר היו עד ששינו את התקנות שלא יאפשרו להם לקחת את הנשק הביתה. חיסולים של העולם התחתון שבהם נפגעים חפים מפשע, פרוטקשן של בדואים ואפילו פיגועים של החמאס מתבצעים בהרבה מקרים עם נשק ואמל"ח צה"ליים שנגנבו או נקנו מחיילים1. אני בהחלט בעד שיהיו ברחובות עוד כלי נשק כדי להגן עלינו בימים מסוכנים כאלה, אבל בידיים של שוטרים שאומנו להשתמש בהם כהלכה. זה נכון בישראל וזה נכון גם בגרמניה ובשוודיה2, רק מנוול יכול לקרוא לדעה כזו אנטישמית. לגבי ה"משוואה" שלך, היא נכונה בדיוק בגלל שלא נותנים רישיון לנשק לכל מתלהב שרוצה לעשות שופוני עם אקדח. רוב נושאי הנשק לא ערסים, אבל אם תגיד את הכמות של נושאי הנשק, גם כמות הערסים מביניהם תגדל. תגדיל את כמו הנשקים פי 1000 ותהיה לך תחרות יותר צמודה (ושוב, גם חלק מהערבים שאתה מדבר עליהם השתמשו בנשק שהגיע מיהודים או חיילים שלא שמרו על הנשק כמו שצריך או מכרו אותו). אם כבר צריך לפעול בצורה יותר נחושה כנגד כלי הנשק ה"פיראטיים" שמסתובבים בכל מיני יישובים ערביים ודרוזים, מאהלים בדואיים ואצל עבריינים, ולהחמיר את העונשים על חיילים ש"מאבדים" נשק, ולא להוסיף עוד שמן למדורה. 1 אל תתנו להם רובים וגו'. 2 בארה"ב החוקה מתירה נשיאת נשק על מנת שהאזרחים יוכלו להפנות את נשקם כנגד השלטון אם הוא יתדרדר לעריצות. הסיבה הזו לא תקפה בישראל. |
|
||||
|
||||
3. רק אעיר, ששני פיגועים (שאני זוכרת) מהימים האחרונים הוחמרו כשהמחבל - מלכתחילה חמוש בסכין - השיג נשק של אחד מקורבנותיו. אישית אני חוששת יותר מכדורים טועים של אנשים שלא באמת יודעים לירות, ומטעויות-בזיהוי, מאשר מהמחבלים. |
|
||||
|
||||
3. לא. אתה אומר שהסכנה מהערסים הערבים הג'יהאדיסטים חובבי הסכין פחותה מיהודים עם אקדח. ובכן, צר לי זאת שטות ואני עדיין חושב שמדובר באנטישמיות. לא התייחסת לעניין החיילים המיומנים ולא שקללת את העובדה שלא כל ערס שמתחשק לו מקבל רישיון לאקדח. בכלל, מקור הגישה וההסברים שמגינים על הציבור מנזק משני היא מאותה זווית שאוסרת על שוטרים להכנס למסגד על הר הבית כדי לתפוס את הערסים שזורקים אבנים על יהודים. לערבים מותר לרצוח, ליהודים אסור להתגונן ולעצבן אותם כי אז ינסו עוד יותר לרצוח. בעיני זה פטנט די מאעפן לניהול סכסוכים. |
|
||||
|
||||
"אתה אומר שהסכנה מהערסים הערבים הג'יהאדיסטים חובבי הסכין פחותה מיהודים עם אקדח. ובכן, צר לי זאת שטות ואני עדיין חושב שמדובר באנטישמיות." אתה שם בפי דברים שלא אמרתי (ואף מנוגדים למה שכתבתי) כדי שתוכל להאשים אותי באנטישמיות? זה לא סתם מנוול, זה גם מאוד חצוף. בוודאי שהתייחסתי לחיילים המאומנים, כתבתי בפירוש שהדברים לא מתייחסים אליהם: "בסעיף הזה התכוונתי בעיקר ליוזמה לחמש אזרחים, אבל אפשר להוסיף גם חיילים לא לוחמים לרשימה." ואפילו כתבתי שאני כן תומך בהמצאות של נושאי נשק מיומנים: "אני בהחלט בעד שיהיו ברחובות עוד כלי נשק כדי להגן עלינו בימים מסוכנים כאלה, אבל בידיים של שוטרים שאומנו להשתמש בהם כהלכה."1 כתבתי שאני בעד שמירה תקיפה על החוק והסדר והפעלה של המשטרה במקומות שהיום חוששים להכנס אליהם: "אם כבר צריך לפעול בצורה יותר נחושה כנגד כלי הנשק ה"פיראטיים" שמסתובבים בכל מיני יישובים ערביים ודרוזים, מאהלים בדואיים ואצל עבריינים" (זה כולל כמובן את הר הבית, איזה מין מקום "קדוש" זה שהופך למבצר ומקלט לפושעים ומחבלים?), ואתה שם בפי את ההפך. תנסה כמה שאתה רוצה, לא תהפוך אותי לתמונה של ה"שמאלני אנטישמי שונא עצמו" שיש לך בראש. אני מבקש ממך, אם יצאה לך שליפה מהמותן שיצאה משליטה ואתה עכשיו מנסה להגן עליה, בבקשה תפסיק.2 כבנאדם שתרם ומנסה לתרום לבניין המדינה הזו, "אנטישמי" זה פשוט עלבון מהמעלה הראשונה. אני לא מבין איך אפשר להשתמש בכינוי הזה כלאחר יד, באמת כולי תקווה שחל פה איזשהו בלבול. 1 אנטישמי שכמוני, בטח התכוונתי לשוטרים מהמשטרה הפלסטינית, נכון? סליחה, "חיל המשמר של האורקו-נאצים", ככה מתבטאים פה באתר, נכון? 2 אני פונה ללב שלך. |
|
||||
|
||||
מלאכי יקר, הסברתי את עצמי במעלה הפתיל, להלן תקציר הפואנטה: 1. "את השיקולים שמתנגדים להתגוננות ציונית החמושה (רשיונות אקדח) כולנו מכירים ושומעים מבוקר עד ערב." 2. "...הנזק התודעתי שבעיני חמור בהרבה. הציבור היהודי מפחד, ונאלץ להתנהל כשידיו קשורות (הודות לתקשורת וארגוני קרן חדשה לישראל) בזמן שהמחבלים הערבים נהנים מיתרון... שלילת הזכות להתגונן היא עונש איום ונורא....מי שמונע מהיהודי להתגונן בקרב על נפשו משיקולים מוסריים לוקה בעיני ערכית ומוסרית." לא ברור לי אם התעלמת או שלא קראת אבל בכל זאת הבאת שיקולים שמתנגדים להתגוננות ציונית חמושה: א.כשנוסעים באוטובוס יותר קל לשכוח ולהרדם על הסתרשף, או להפנות את הקנה כלפי זה שיושב לידך. ב. אם מדובר בחייל שלא זוכר איך להפעיל את הנשק, הוא יגרום יותר נזק מתועלת ועדיף שלפחות יציל את עצמו. ג. כל הנשקיאדה הזו ברחובות מפחידה אותי (גם הסכינאים, גם הסכינאים, לא לדאוג), לא רוצה שלערס שהתעצבן שתפסתי לו את החניה יהיה נשק זמין- וכיו"ב.. תשובתי עסקה במענה לצורך מבצעי, תודעתי, הומאני (חיי אדם) ומוסרי. תשובתך עוסקת בהסברים וחיזוקים לשלילת המענה. המצב הרצוי מבחינתך אינו מקובל עלי. ההגבלות לא יימשכו אם גל הטרור יימשך לעוד חודש או עשור. תסכים איתי בנקודה הזאת? לא ראיתי שכתבתי שאתה אנטישמי. כתבתי שהעמדה שמגבילה את היהודי מלהתגונן מפני רצחנות ערבית היא אנטישמיות. זה מה שאני חושב, בכנות ועם יד על הלב. הלב השמאלני והרחום שלי יסביר: יש אנטישמיות מושרשת שסופגים מינקות. יש אנטישמיות חמורה שאפשר במאמץ עילאי להפטר ממנה. יש אנטישמיות נפוצה שבה האדם מחזיק בעמדה אנטישמית אחת או יותר מבלי לקשר אותה במודע לשנאת יהודים. יש אנטישמיות קלה שבה האדם מחזיק בדיעה אחת או שתיים שממוקמות על גבול האנטישמיות. יהודים אינם מחוסנים מפני המחלה וגם לא ימניים. החדשות הטובות: כנראה שאתה לא סובל מאנטישמיות מושרשת או אנטישמיות חמורה. החדשות הרעות: בגלל אותם שיקולים "הגיוניים" מחר או עוד שבוע הנמר שוב יצפה בחייל חמוש בורח ממחבל עם סכין שדוקר עוברים ושבים ויישבר לו הלב. צבא ההגנה לישראל הוקם כדי להגן על אזרחי ישראל מפני ערבים. זאת המשמעות וזה די פשוט להבנה. אני פונה ללב שלך. תן ליהודים את הזכות להגן על עצמם או לפחות תציע מענה טוב יותר לצורך המבצעי, תודעתי, הומאני (חיי אדם) ומוסרי. אם אפשר מבלי להוסיף נימוקים, שיקולים והסברים ידועים ומייגעים שכולם מכירים. |
|
||||
|
||||
אתה לא מצליח להתמודד עם הטיעונים שלו ולכן קורא לו אנטישמי. |
|
||||
|
||||
לא רק מתמודד אפילו מנמק וכמובן שאלה שמייחסים לי כל מיני דברים מתמודדים עם הטיעונים שהעליתי ולא מנסים לבטלן בעזרת דמות מתוייגת שבראו לעצמם. |
|
||||
|
||||
לא. אתה לא תהפוך את עם ישראל לחבורה של מיליציות כמו הפלסטינים, אתה לא רואה שזה מתכון לאסון? מישהו הביא פה לא מזמן את הסיפור מלבנון על הטנק הפרטי של החמולה - זה מה שאתה רוצה שיקרה פה? שלכל משפחה תהיה נשקיה משלה כדי "להגן על עצמה מפני הערבים"?1 לתת לאנשים להחזיק תותחים וטנקים כדי להגן על עצמם מפני חמאס וחזבאללה? תפסיק לחשוב עם הז*ן במקום עם הראש, זה לא סרט של צ'אק נוריס פה. הכוח שלנו הוא בארגון שלנו. אנחנו נגן על עצמנו באמצעות כוח מרכזי וממושמע, זה יעיל פי אלף מחבורה של ערסים עם אקדחים2. אם אתה רוצה עוד הגנה, אפשר להוסיף עוד תקציב ושוטרים למשטרה או להגדיל את המשמר האזרחי (יתאמנו, יקבלו נשק במהלך המשמרת, יחזירו בסוף המשמרת), אבל לפזר נשק באופן אקראי ולקוות שזה יעזור לנו? זו פשוט טעות. אני לא הבאתי שום שיקול שמתנגד ל"התגוננות ציונית חמושה". זה פשוט שקר. שום טיעון שהבאתי לא מתייחס ל"ציונים" או "יהודים" יותר משהוא מתייחס לכל קבוצה אידיאולוגית או אתנית אחרת (אם כבר, אני טוען שצריך להקטין את כמות הנשק שנמצאת בידי הציבור, בעיקר הציבור ה"לא ציוני"). אני קורא פה עוד קצת ורואה שיש ממש אינפלציה בלכנות אנשים "אנטישמים". תמשיכו ככה וגם המילה הזו תאבד משמעות, כמו שהיום כל אחד קורא לחברו "נאצי" בלי לחשוב פעמיים. 1 אני מחריג פה אנשים שגרים ביישובים מבודדים שיש להם "כיתת כוננות" שמפוקחת על ידי המשטרה/צבא וכן חקלאים וחוות בודדים שמטבע הדברים אין למשטרה אפשרות להגיע אליהם בזמן תגובה סביר. לאלה צריך כמובן לאפשר להגן על עצמם בנשק אם צריך, אבל באופן מפוקח ומתואם עם המשטרה/צבא ובתחומם בלבד. 2 לא יעזור לך, אנשים בעלי טבע אלים יבקשו אקדחים יותר מאנשים רגועים, אז כן, אחוז האקדחים שיגיעו לערסים ופושעים יהיה גבוה מחלקם באוכלוסיה. |
|
||||
|
||||
" כוח מרכזי וממושמע, זה יעיל פי אלף מחבורה של ערסים עם אקדחים" אם אתה מאפשר לו לפעול למען המטרה שלשם כך הוא קיים-לנצח את האוייב. אם לא,עדיף אקדוחנים ברחוב. |
|
||||
|
||||
אני לא בטוח ש''עדיף אקדוחנים ברחוב'', אבל אני מסכים איתך שאכיפת חוק על גורמים אלימים ועבריינים צריכה להיות נוקשה וללא פשרות ורחמים. |
|
||||
|
||||
לי נראה שיצרת דמות דמיונית שאומרת דברים בדיוניים והוספת רצונות בדיוניים כדי לברוח ממה שמשתקף במראה. כנראה שלא הבנת הרבה כי אתה עדיין עוסק במה אסור שהיהודי ייעשה כדי להגן על נפשו ומעלה קושיות שמתעלמות מחוסר הסימטריה ברצחנות וחוששות מהטבע האלים. האם התכוונת לתרבות הערבית האלימה? האם עסקת בערסים הערבים? האם הבנת מי האלים? לא. עכשיו נקה את האזניים ותקשיב למוסיקה שעולה מדבריך. |
|
||||
|
||||
לא יאומן, אתה מנסה לכסות על שקר בשקר בוטה! לצערך אני דווקא כן התייחסתי לערבים חמושים ואלימים ואמרתי שזה מחדל עצום שמאפשרים להם לאגור נשק ואמצעי לחימה. גם אמרתי שההצעה שלך רק תעזור לגורמים לאומניים ערבים וגם ל"סתם" פושעים להשיג נשק ביתר קלות, אבל העיקר שאתה תרגיש גבר גבר עם אקדח על החגורה. מה הסיפור שלך? האגו שלך לא מאפשר לך להודות שנסחפת? הרי כל מי שקורא פה רואה שאתה משקר, זה שווה להרוס את האמינות שלך בשביל הפתילון השולי הזה? |
|
||||
|
||||
דיעותי בנושא ברורות: העמדה שמגבילה את היהודי מלהתגונן מפני רצחנות ערבית היא אנטישמיות. מציע שתפתח קצת ותיפטר מדיעות מסויימות. תיידד עם המציאות והנאמר במקום להצביע עלי או לקשקש על החשש מהערסים או מהעבריינים היהודים. |
|
||||
|
||||
"מאפשרים להם"?! ממשלת ישראל סיפקה להם באופן מסודר 40,000 רובים. |
|
||||
|
||||
ונמר טמילי רוצה להוסיף להם עוד כמה M16, תבורים ואקדחים חדשים לאוסף. מחיפוש זריז באינטרנט, במגזר הבדואי יש 10,000 כלי נשק לא חוקיים, בלי עזרה מהממשלה (חוץ מהעלמת עין פושעת). |
|
||||
|
||||
הפתעת. מתברר שאתה כן יכול לספור. עכשיו רק נשאר לחבר את כלל ההרוגים מהנשק שזלג לערסים בישראל מול נרצחי הטרור הערבי ולהעיף את הטיעון המעאפן הזה משולחן הדיונים. |
|
||||
|
||||
די, עברת את גבול הפאתטי, אתה יכול לקרוא את ההודעות הקודמות שלי בדיון ולהבין בדיוק מה התשובה. אם יש פה איזשהו מגיב נוסף שחושב שההודעה הזו ראויה לתגובה, אני אשמח להגיב. אני אזכור להבא את ההתדיינות המנוולת והמלוכלכת שלך (חה חה, אני לא יודע לספור, איזה צחוק). בנאדם שמרשה לעצמו להתבטא בצורה כזו פעם אחר פעם, ספק גדול שהוא אדם הגון. |
|
||||
|
||||
בפורום הזה יש רק חופן קטן של מגיבים מהצד הימני של המפה. היחס של חלק גדול המגיבים האחרים אליהם הוא לא פחות ממחפיר. יתכן מאוד שאם ידברו אליהם בצורה יותר מכובדת, הם יענו באותו המטבע - והרווח יהיה של כולנו. |
|
||||
|
||||
היחס בפורום לרציניים ביניהם (כמו דב אנשלוביץ למשל) הוא הוגן ומכובד. היחס לאלו שנוהגים לכנות את כל מי שלא מסכימים איתם בכינויים כמו אנטישמים\בורים\מתייוונים\טרולים וכן הלאה והלאה הוא עדיין יותר מכובד משמגיע להם. אין לי חשק וכוח לאסוף לך כאן פנינים מתגובותיהם של הטיפוסים האלה, בדוק בעצמך ותיווכח. |
|
||||
|
||||
ממליץ שתזכור מה באמת כתבתי במקום למחזר את הפירושונים הילדותיים שלך לדברים שנדמה לך ששמעת מפי. בראשי פרקים: יותר רשיונות אקדח. זכות להתגונן. אספקט תודעתי. חיילים קרביים עם מחסנית. אתה יכול להמשיך להסביר לי על ערסים וטנקים אבל אל תתפלא אם אמשיך להסביר מדוע האיסור אנטישמי. נורא מלוכלך, מנוול, ולא הגון -לא הטרור הערבי, הימני. |
|
||||
|
||||
היום זה כבר לא רלבנטי. כבר שנה וחצי שהחיילים מסתובבים עם ''מק-פורק'' שמונע אפשרות של פליטת כדור, רק שאת הפקודות (כרגיל) שכחו לעדכן... |
|
||||
|
||||
מק-פורק בנוסף למחסנית מנותקת מהנשק? אין על החבר'ה שלנו, מאפשרים למחבל לחגוג כראוי. אני מציע לאזוק לחיילים החמושים את יד ימין במתקן שמקושר לאפליקציה מקוונת מתקדמת וליברלית שתמנע ירי ללא אישור מקדים. במקרה שהחייל יקלע לפיגוע הוא יבקש ממפקדת העולם החדש נקימה לשחרר את ידו מרחוק כדי לתפעל הנשק ואם צילומי הלווין יוכיחו שקיים חשש סביר שיפגע יוכל לשחרר את ידו, להסיר את המק--פורק, לחבר את המחסנית, לדרוך את הנשק, לכוון ולירות במחבל המשועשע. חשבו על זה קודם לפני. זה לא משנה. אני ואתה נשנן את הקוראן. |
|
||||
|
||||
בוא נבדיל. הירי של המאבטח במסתנן היה טעות בזיהוי. המכות שהפליא בו ההמון לאחר שנוטרל כבר היו לינץ' מכוער שאסור לנו להסכים לו. השאלה מה הרג את הבחור - הכדור או המכות - היא כבר שאלה משפטית. |
|
||||
|
||||
הבדלתי, הירי והלינץ' נבעו מטעות בזיהוי. נראה לי ברור מאליו שיהודים לא רוצחים אנשים על בסיס גזע או מוצא. לגבי הלינץ' בטרוריסט לאחר שהוכנע אני לא בטוח מה נכון (לנו) אבל ברור לי מה נכון עבורו. אם בית המשפט הישראלי היה דן את החלאות למוות אני משער שהציבור היה פחות להוט לבצע את הלינץ' במו ידיו. זה לא רק עניין של נקמה ופריקת מתח או אותו ימין קיצוני עם קצף בשפתיים כפי שמנסים להסביר לנו מדי שעה. הרי מחבלים ששוחררו שבו (ולצערי ישובו) לבצע פיגועים וההרג מסכל איום עתידי מוחשי וממשי למדי. הבחינה המשפטית שווה בעיני כקליפת השום כי סביר שתושפע מאג'נדה פוליטית. יותר מעניין אותי הצדק או תחושת הצדק בקרב הציבור. |
|
||||
|
||||
עוד עניין שמציק לי בנושא הזה הוא ''הטעות בזיהוי'' - לא ברור לי מדוע חשבו שדווקא האריתראי הוא המחבל. הרי עד עתה כל המחבלים היו ערבים. יש יהודים בהירים ויש יהודים כהים, יש ערבים בהירים ויש ערבים כהים, יש יהודים שחורי עור (אתיופים) אבל אין ערבים שחורי עור. אני לא כל כך בטוח שהזיהוי של המאבטח (הבדואי) שירה באריתראי שחור העור היה אכן בשוגג ולא בזדון, והתפרסמו לפני המקרה הזה דיווחים על פוסטים ערביים שקראו לעשות בדיוק כך - לצעוק בעברית ''יש לו סכין'' כלפי יהודים בעלי חזות מזרחית כדי לגרום לאנשי בטחון לירות בהם. |
|
||||
|
||||
הנה תמונה של זרהום- http://www.atzuma.co.il/zarhum - יש ערבים בצבע הזה. יש גם ערבים כהים מזה. גם אני חשדתי לכיוון הגזעני אבל כשראיתי את הוידאו - המחבל היה בשמאל התמונה, באמצע היה ריק, וזרהום פתאום מגיח ורץ בשטח הריק- זה לא שהוא היה בתוך קהל וירו דווקא בו. עדיין, שלושה סבבי ירי- למה? ואז לינץ- שזה כבר עניין למשפט פלילי. |
|
||||
|
||||
יש ערבים כהים בצורה כזו (למשל סאדאת) אבל לא בישראל (מלבד ג'סר א-זרקא, שתושביה מנודים ע"י שאר ערביי ישראל בשל צבע עורם, ורחוקה מאוד מבאר שבע) שאלה: אם היית רואה אותו מתהלך ברחוב עם כיפה וציצית, היית חושב שהוא יהודי תימני או יהודי אתיופי? התשובה ברורה. ודבר אחרון, לא ראיתי את הוידאו - יש לך קישור? |
|
||||
|
||||
הוידאו: http://news.walla.co.il/item/2898498 נראה לי שבעזה יש אנשים די כהים. ובעניין האתיופי/תימני, כשהולכים בנחת ברחוב יש יותר זמן לקלוט פרטים. |
|
||||
|
||||
אחרי שצפיתי בוידאו התמיהות רק גדלות. אני לא רואה שום התנהגות מחשידה מצד האריתראי. אנשים כהים בעזה |
|
||||
|
||||
העזתים ה"כהים" שהבאת, תשנה להם תספורת וגילוח ויעברו חופשי בתור ישראלים יהודים. לעומת זאת, הנה סא"ל בדואי בצה"ל. |
|
||||
|
||||
(אם תסתכלי במעלה הפתיל תראי שה''כהים'' נכתב בסרקזם) |
|
||||
|
||||
ממקורותיי הבנתי שהטעות בזיהוי נובעת מכך שהמאבטח (המוסלמי, דרך אגב) ירה בזרהום כי הוא קרא "אללה אכבר" (מן הסתם מתוך בהלה) איפה האימאם שיוציא פתווה לגבי נוסח הקריאה בעת שלהוב יצרים ג'יהאדיסטי, ולעומתה נוסח הקריאה בעת בהלה, וגם יעדכן את המסתננים המוסלמים בכך? |
|
||||
|
||||
בלבלת בין האריתראי לחרדי. |
|
||||
|
||||
איזה חרדי צעק "אללה אכבר"? |
|
||||
|
||||
שמחה חודדטוב |
|
||||
|
||||
במחשבה שניה, דווקא כן יש לפחות כהה עור אחד בעזה |
|
||||
|
||||
בעזה יש הרבה שחורים מטבע הדברים והשורשיות הפלסטינית האסלית אוריגינלית אותנטית בעלת הזכויות ונטולת החובות. יש גם בדואים שחורים ויהודים שחורים אבל מעולם לא ראיתי סובארו פשע בצבע שחור. |
|
||||
|
||||
לינץ' בקטנה |
|
||||
|
||||
מתוך אתר ''הארץ'' העיתון שלא מעודד אנטישמיות. |
|
||||
|
||||
הדעה הקדומה שלך כלפי עיתון הארץ אינה נכונה. מתי קראת לאחרונה את עיתון יום ששי כולו? כותב קבוע בשער האחורי בני ציפר שחולה על ביבי ושרה, ולא רק שגאה בזה, אלא נכנס דרך קבע בכל הקוטלרים והגרבוזים. בעמודי הדעות הפנימיים תמצא לצד גדעון לוי ועמירה הס את ישראל הראל, מייסד ועורך "נקודה". והוא לא לבד שם בדעותיו. כותבים קבועים רבים במוספים הם נשים ומזרחיים (ואף נשים מזרחיות), הפוך מהתדמית של עיתון של ועבור גברים אשכנזים מבוגרים. והפתעה- יש שם מזרחיים שמאלנים ואשכנזים ימניים, בקיצור- מגוון. הבעיה שלך ושל שאר הימנים עם "הארץ" היא בדיוק המגוון הזה, שמאפשר לשמאלנים להתבטא בכלל. הייתם מעדיפים שהיו סותמים לשמאל את הפה, מוציאים את השמאל מחוץ לחוק, או עדיף- להורג. ואז יותר קל לכסות את העיניים כי הידיים לא עסוקות בכיסוי האזניים תוך צעקות לה-לה-לה-לה. |
|
||||
|
||||
גם רבים מקוראי וכותבי הארץ היו מעדיפים אילו היו סותמים את הפה לימין ''הקיצוני''. מבחינתם צריך להכניס לכלא את מי שמעלה דעות שכאלה - ולו על דל מחשבתו. חוסר הלגיטימציה הוא לפחות הדדי. לפחות. |
|
||||
|
||||
מקור? כדי שלא אחשוב שאתה מדבר מהרהורי לבך. הנה דוגמה לההיפך לגמרי ממה שטענת |
|
||||
|
||||
אני מדבר מהרהורי לבו של ציבור שלם. מפלגה ימנית אחת כבר הוצאה אל מחוץ לחוק בגלל שהיתה ימנית מדי. כמובן, צריך לסתום להם את הפה. מפלגות שמאל שמוכרות את המדינה למחבלים ומסתננים חופשיות מן הנטל הזה. לפסול מפלגות ערביות שתומכות בטרור ואנשיהן מסיתים בוקר וערב לך ועליך? לא יעלה על הדעת. באותה מידה הדיבורים על הסתה וההאשמות הפרועות בעונת חג רבין או בסתם יום של חול המופנים כלפי הציבור הימני בכלל או כלפי אישים בימין. אבל כששמאלנים אומרים לדרוס מתנחלים או סתם דרוס-כל-דוס, זה בסדר גמור. בעיני יש כאן חוסר סימטריה. |
|
||||
|
||||
עם יד על הלב כמו שאומרים בשכונות של הימנים לא תמיד המילה האחרונה בבית היא שלי. למרות הפצרותי ותחינותי אנחנו ממשיכים לקבל את הניירות הממותגים בסופי שבוע. למרות התתעקשות ישנו שיפור עצום בשיעור הכתבות שאני קורא בעשור האחרון. בשנה האחרונה בממוצע אני קורא פחות מכתבה בשבוע וגם אז לרוב בנושאים שקשורים למקורבי, עיסוקי או לעניין ספיציפי. כימני אני גם מנוי על "זו הדרך" ובספריה הלא קטנה תמצא לייבוביץ' עמוסעוזים וגרוסמנים ואת רוב הקאנונים של המחנה הנאור כמו בכל בית ימני. כל זה לא מעלה או מוריד מהעובדה שהארץ הוא עיתון שמפיץ אנטישמיות. מדובר בעיתון שהכי מצוטט ע"י מוסלנאצים, ניאו-נאצים מערביים, פרו-פלסטינים, שונאי ישראל, שונאי ציונות מאקדמאים מנומנמים ועד הצ'חצ'חים מביירות. אין עיתון שאחראי לכל כך הרבה רפרסנים בשימוש תתי האדם. כל הטינופת ברשתות החברתיות מצטטת מהארץ -בעיקר כי הוא עיתון ישראלי. אתה מוזמן לעיין ב H.P של המהדורה באנגלית ולפגוש במו עיניך באנטישמיות או אנטי-ציונות לצד סיקור מעוות. אם תרצה אגיש לך מדי יום כותרת שכזאת לצד הסבר. אתה צריך הסבר כי אתה בטוח שהארץ אינו אנטישמי. הרי גם אם תראה שם את ביבי במדי SS מוסיף לבצק דם תינוקות תשאר בעמדתך. למה? כי אחרת ישתמע שאתה ימני. זה למה. אותי כאמור, זה פחות מטריד. אז בעיניך אני ימני קיצוני, שוין. לגבי המעלות שציינת: א.כל הכותבים שנועדו ליצור מראית עין של "איזון" אינם רלוונטיים או מאזנים את זווית הדיווח. ציפר לא בדיוק ציוני קלאסי, ארנס קצת לא מפה והראל אחלה אבל די נישתי. ב. ההתהדרות בהעצמת הקול הנשי מגוחכת לאור השימוש בעירום נשי כדי לקצור קליקים ומנויים. ג. מתן במה לקשת המזרחית בטלה בשישים. כולה אוונגארד שוליים פאתטי ושמאלני. טרללת תלביבית ש-99.99% מהמזרחיים לא מודעים לקיומה. ד. סייד קישוע - נעזוב את העובדה שהוא יורק לבאר, הוא לא מענין. אם היה יהודי לא היית קורא אותו. עבודה ערבית בעיני היתה מצויינת. ה. אני לא מונה את ה"הוגים" שחלו באנטי-ביביזם שכותבים שם כי הם לא שווים התייחסות. ולגבי חופש הביטוי? הצחקתני. מי שסותם פיות הוא הצד הנאור שמחזיק במתג. לכן הוקם ערוץ 20, לכן לאטמה לכן הציבור שונא את התקשורת. לא רק כי הוא בור ואלים. אלא גם כי התקשורת סתמה לו את הפה, בכוחניות. קולו של הציבור נאלם בעשור האחרון. כימני סותם פיות אני מאכיל ועוזר למתנדבים בכל מיני ארגונים שמפיצים בולשיט סובייטי מבוקר ועד ערב. יותר חשוב, מעולם לא ראיתי ימני שסותם למישהו את הפה. סתימת פיות היא מנהג סובייטי עתיק שחזיתי בו הרבה לפני שהחזקתי רובה ויריתי בערבושים. זה קורה במפלגות השמאל, בתנועות הנוער של השמאל, במפגשי שמאל, ובדיוני שמאל. הדוקטורינה הסובייטית לימדה את נציגיה כיצד לטפל באנשים שמעיזים לחשוב לבד. זה השמאל שמצחין בתחום הזה, לא הימין. תשווה את הגיוון או מנעד הדיעות שיש בשמאל. הייתי לארג' עם ה"מנעד" זה חליל של חור אחד. אגב, אהבתי מאוד לקרוא את דהמרקר וגיא רולניק בעיני הימניות הוא אחד מחמשת העיתונאים החשובים בישראל. |
|
||||
|
||||
מעולם לא ראית ימני שסותם למישהו את הפה? יום לאחר יום הזכרון לרצח רבין? |
|
||||
|
||||
לא. ממתי הימין אוחז במושכות שמנתבות את השיח ואיפה זה מתרחש? בימין יש דיעות יותר מגוונות ואפילו עומואים בבית היהודי ובליכוד. חלק אפילו תומך בשתי מדינות. הפלורליזם של השמאל? מדומיין לחלוטין. הליכודניקים חוששים לחשוף את הצבעתם בקיבוצים. בשמאל מותר לחשוב בצורה מסויימת עם הנחות קבועות שיובילו למסקנה אחידה. לאחר שהאינדוקטורינה כבשה כל חלקת דעת תמשיכו להאמין שהחופש המנטלי מתקיים בצד שלכם. |
|
||||
|
||||
קשה להביא את ציפר כהוכחה לפלורליזם. ציפר שייך לסוג העיתונאים1 שהארץ מעסיק על מנת להגחיך את הדעות בהם הם תומכים (לכאורה). 1 מלבד ציפר יש שם כותבים כמו צפי סער, רחל טלשיר וגדעון לוי. |
|
||||
|
||||
פלורליזם כזה? http://www.haaretz.co.il/opinions/caricatures/1.2761... |
|
||||
|
||||
לא הבנתי איך התגובה שלך קשורה לשלי. לא הבנתי איך הקישור בסוף התגובה שלך קשור לשאלה שבתחילתה. לא דיברנו כבר פעם על לעצור ולקרוא לפני שלוחצים על אשר? |
|
||||
|
||||
אם הצצת בקישור וודאי שהבחנת בפלורליזם שמספק לאנשים חושבים הזדמנות לחזות בקריקטורה אנטישמית ולתת "בקטנה" קריצה או הומאז' למורשת הבעלים. זה באמת פלורליזם ואני לא ציני, שלא תטעה בי. גם לצחוק על השואה זה פלורליזם ולצחוק על ביבי ולצחוק על דתיים אבל בדיחה אחת על "מורשת" רבין לא תמצא במחנה. לאוריינטציה כללית, אתה נמצא בדיון שהחל כאן: תגובה 666206 |
|
||||
|
||||
במילים אחרות: שום קשר בין התגובה שלך לשלי. יוסי, לתשומת ליבך... |
|
||||
|
||||
כמה חול, כמה יוסי. |
|
||||
|
||||
אצל הימין יש שיטה: קודם להסית ולהתלהם ואחר כך כשמגיבים להם להתבכיין על אנטישמיות וסתימת פיות. |
|
||||
|
||||
כרגיל, דרכם של המאמינים לפרש את המציאות תמיד העידה על מקוריות. לדוגמא, אני די בטוח שהצלחת לזהות מי מתבכיין מי מסיט בפסטיבל "מורשת" רבין -ולמי סותמים פיות. לא זיהית? התקבלת. |
|
||||
|
||||
-אגב פסטיבל ההסתה נגד הימין ואורגיית התוכחה וההתלהמות. מי שבין היתר הביא את המונח אפרטהייד לככב על במות המחנה השמאלני ידע שלאנטישמיות הבוטה והגלויה יהיו השלכות. ברמה המסחרית הצפי ברור- גידול בהכנסות מהפצת אנטישמיות בחו"ל לעומת צמצום הכנסות מקהל ציוני. שום כיוון או נתיב אינם מקריים בעסק בגודל שכזה. אני קצת מבין בזה. האנשים החושבים החליטו ממזמן מהו הנתיב המשתלם. לדוגמא הכותרת "חזון האפרטהייד של נתניהו", מהיום: http://www.haaretz.co.il/opinions/editorial-articles... לא מדובר בעמירס או גידון שאפשר להסתתר מאחוריהם כפרובוקטורים שנועדו להביא טראפיק כמו ציפר. מערכת הארץ היא שחתומה על ההשוואה בין המשטר האפל של דרום אפריקה למדינה היהודית. הארץ ביודעין מנסה להפיץ את ההשוואה השקרית ולא מדובר בזרזיף. גוגל מצביע על 124,000 תוצאות למילה אפרטהייד באתר העיתון בעברית. 6,000 תוצאות באתר באנגלית. מקריות, אנקדוטה, נפלטלי? - כ מ ו ב ן. אפשר להשמיע הסברים מלומדים ונאורים (האוייב הוא מי שינק חלב אם) אבל מהממצאים על השביל שמותירים עורכי הארץ מאחוריהם עולה צחנה עם ריח ברור. הארץ מפיץ אנטישמיות בעברית בתוך מדינת ישראל וכימני קוצוני סותם פיות אני לא רוצה לסגור אותו בצו משפטי. זה לא העניין. אני מקווה -וזאת המילה המדוייקת, שהמחנה ירים לרגע את ראשו יפסיק ללחך את המנות המבחילות שהארץ מגיש ינקה את פניו המזוהמות ויתחיל להפנים את מימדי הנזק. את הטראומה שנגרמה למערכת העיכול המנטלית ממינון השנאה והאשמה. כי מעבר להתחכמות, המפות היפות והסגנון מה שמגישים בצלחות המבהיקות של הארץ הוא אשמת היהודי. אשמה ברוטב תרבותי, אשמה צרובה בפלנאצ'ה אומנותית, אשמה מגולגלת באצת חדשות, מרק אשמה בווארי, דג ברוטב ייסורי מצפון, סלט אשמה ספורטיבי, קרפצ'יו אשמה מרענן וקינוחים כו קציפת אשמה בנטיפי תפילין, מוס אשמה שנחבץ בציצית. בגזרת האלכוהול יש יינות אשמה מהמרתף (רק אדומים), בירות מקציפות מאשמה ובוז'ולה בוזגלו. בתיאבון. |
|
||||
|
||||
על השימוש במילה אפרטהייד תוך כדי התעלמות מהעובדות בשטח, ישנה אנקדוטה ידועה על פיקאסו. ראה תגובה 492369 . |
|
||||
|
||||
נייס |
|
||||
|
||||
חרטטת נפוצה. מה החוקים והמציאות שדרכם את יוצר הקבלה בין השליטה הישראלית לשלטון האפרטהייד? |
|
||||
|
||||
"למשטר שתיאר ראש הממשלה בחזונו יש שם: אפרטהייד. אין ביטוי אחר לקיומן של שתי אוכלוסיות שכנות באותו השטח, שאחת מהן בעלת זכויות פוליטיות והאחרת תחת כיבוש נצחי". אנטישמיות צרופה, אין מה לדבר. |
|
||||
|
||||
אתה מבין את המונח occupation בדרך שתסדר לך את המציאות ואת המונח אפרטהייד בדרך שתסדר לך את העבר. מה שנוח לך להבין. העיקר שתמיד תדע באיזה צד מרוחה האשמה. |
|
||||
|
||||
ואו, חזק. חבל שהוא לא הוסיף שדיים למוטי יוגב כמו באמנות המקורית |
|
||||
|
||||
לתמונה המקורית אין קשר לנושא. לכל אחד יש פרשנות אישית לסמלים, ואני מפרש את סמל מגן דוד שעל הכובע של הסכינאי/ת כסמלו של פיתגורס חובב המשולשים, שנראה בתמונה מחזיק משולש שווה שוקיים, אם כי צר במיוחד. |
|
||||
|
||||
ציפר כבר לא שם. הוא סוף סוף עבר את הגבול. |
|
||||
|
||||
נו, ממש פעמי משיח. שאפו. |
|
||||
|
||||
ברוך שפטרנו. עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. |
|
||||
|
||||
אני עדיין חושד שזה איזה תרגיל של הפוך על הפוך על הפוך מתוצרת ציפר. משהו בכיוון של "גילוי הדעת" של חנוך לוין. |
|
||||
|
||||
לפני שציפר הסתחבק עם שרה לא זכורה לי אף אמירה או כתבה שעוררה תגובות זועמות ובטח שלא חרמות -גם כשרמז על מפגשים מיניים עם נערים בארצות ערב הדבר עבר בשקט תעשייתי, בדיוק כפי שטען. כי לאמנים מותר. תמיד סלדתי מציפר ושכמותו וגם אחרי שהפנה את גבו למחנה לא זכה שאקרא אותו. והעדר נו, כמו כל עדר. החיבה שהעז להרעיף על ביבי ושרה הפכה אותו לאוייב. שום דבר אחר. בטח שלא רמת המוסר שהפגין לאורך הקריירה בהארץ. הבעיה שציפר הפסיק להניף את דגל שנאת הביבי כנדרש. פשע בלתי יסולח. -האמנם? ציפר יכול לזכות בהערצת העדר תוך ימים אם ישוב לכוון את חיציו לבית המלוכה. כל כך פשוט ומצחיק שזה עצוב. |
|
||||
|
||||
אם לא זכה שתקרא אותו, איך אתה יודע? אני קראתי אותו בעקביות, והתרגזתי שוב ושוב. לא מביבי-שרה אלא מהשחצנות ותקיעת האצבע בעין. מהפרובוקציה לשם פרובוקציה. |
|
||||
|
||||
במוסף לא קראתי אותו כבר שנים אבל לפעמים אני נכנס כדי להתרשם מהלך הרוח והטוקבקים. הפרובוקציה, נו. מיצוב העיתון למעשה די תלוי בה. אלת השלילה, זוכר? |
|
||||
|
||||
האם השלב הבא בשובו למוטב של הציפר זה שהוא יפסיק לתת במה מעל דפי מוסף הספרות של הארץ להגיגיו הבכייניים של פסאודו-משורר-הקיפוח רועי חסן? כי אז באמת נוכל לברך על המוגמר. |
|
||||
|
||||
מצטער, מוסף הספרות עובר במשק כנפיים חרישי הרבה מעל הראש שלי. הכי טוב שאני מסוגל זה לבהות באיור שבעמוד הראשון שלו. |
|
||||
|
||||
זה בסדר, כל עוד אתה חומק ממה שהוא משחרר תוך אותו משק כנפיים, אשריך וטוב לך. |
|
||||
|
||||
בטח. חייבים להשתיק אותו. כל הערסים יבואו אֲנִי מֵת עַל אֵלֶּה סוֹצְיָאלִיסְטִים שֶׁשּׂוֹנְאִים קָפִּיטָלִיזְם בְּצוּרָה מֻחְצֶנֶת, נוֹעֲלִים סַנְדְּלֵי שֹׁרֶשׁ וְלוֹבְשִׁים חֻלְצָה קְרוּעָה, עוֹטִים עַל עַצְמָם מַרְאֶה שֶׁל הוֹמְלֶסִים, בְּלִי לְסַפֵּר לְאַף אֶחָד עַל הַיְּרֻשָּׁה שֶׁל הַסַּבְתָּא וְהַנְּכָסִים שֶׁל הָאַבָּא (שֶׁגַּם נִרְאִים כְּמוֹ הוֹמְלֶסִים) וּמְבַקְּרִים בְּבוֹטוּת אֶת תַּרְבּוּת הַשֶּׁפַע כְּאִלּוּ הָיוּ נְבִיאֵי תּוֹכֵחָה עִם בֶּטֶן מְקַרְקֶרֶת. אֲנִי מֵת עַל אֵלֶּה הַמְּאַחֲלִים לַאֲחֵיהֶם הָעֲרָבִים רַמַדָאן כַּרִים וְחוֹתְמִים עַל עֲצוּמָה לִמְכִירַת חָמֵץ בְּפֶסַח. אֲנִי מֵת עַל אֵלֶּה שֶׁמִּתְעַנְּגִים עַל קְרִיאַת הַמּוּאַזִּין וְרוֹאִים אֶת הַטְּרַנְזִיט שֶׁל הַבְּרַסְלָבִים אוֹ הַחַבַּדְנִיקִים בַּשְּׁכוּנוֹת כְּמוֹ שְׁלִיחֵי הַשָּׂטָן עַל גַּלְגַּלִּים. אֲנִי מֵת עַל אֵלֶּה שֶׁקּוֹרְאִים לַמִּתְנַחֲלִים מְשִׁיחִיִּים הֲזוּיִים עַל שֶׁהֵם מַאֲמִינִים בָּאָרֶץ הַזֹּאת מִתֹּקֶף צַו אֱלֹהִי וְזוֹעֲקִים אֶת הַכְּאֵב הַפָלַסְטִינִי עַל שֶׁנֻּשְּׁלוּ מֵהָאָרֶץ הַזֹּאת שֶׁהֵם מַאֲמִינִים שֶׁהִיא שֶׁלָּהֶם מִתֹּקֶף צַו אֱלֹהִי (אַגַּב, בְּדִיּוּק אוֹתוֹ צַו שֶׁל אוֹתוֹ אֱלֹהִים). אֲנִי מֵת עַל אֵלֶּה דּוֹר שְׁלִישִׁי לְשׁוֹדְדֵי הָאֲדָמוֹת בַּקִּבּוּצִים שֶׁמַּחְרִימִים אֶת הַהִתְנַחֲלֻיּוֹת כִּי שֹׁד אֲדָמוֹת וְכִבּוּשׁ (אֲנִי חוֹלֵם יוֹם אֶחָד שֶׁתִּהְיֶה לִי הַפְּרִיבִילֶגְיָה לְהַחְרִים אֵרוּעֵי תַּרְבּוּת בְּקִבּוּצִים כְּאַקְט פּוֹלִיטִי, בֵּינְתַיִם מִסְתַּפֵּק בְּלִגְבּוֹת מֵהֶם תַּעֲרִיף שַׁבָּת פְּלוּס חַג בִּימֵי חֹל). אֲנִי מֵת עַל אֵלֶּה יְהוּדִים רְגִישִׁים שֶׁמַּפְגִּינִים נֶגֶד הַכִּבּוּשׁ וְחוֹזְרִים לַבַּיִת הָעֲרָבִי שֶׁלָּהֶם בְּיָפוֹ שֶׁהֵם קוֹרְאִים לָהּ יָאפַא בְּעֵינַיִם נוּגוֹת שֶׁל שֻׁתָּפוּת גּוֹרָל, עַל צַלַּחַת חוּמוּס אֵצֶל אַבּוּ מַשֶּׁהוּ מְלַקְּקִים שְׂפָתַיִם עִם כָּל נִגּוּב מְמַלְמְלִים דַּי לַכִּבּוּשׁ וְחוֹלְמִים שְׁתֵּי מְדִינוֹת לִשְׁנֵי עַמִּים כִּי וַאלְלָה (הֵם מְלַהַטְטִים בַּעֲרָבִית) כִּבּוּשׁ כִּבּוּשׁ (אוֹ נַכְּבָּה נַכְּבָּה) לְצִדָּם אֲבָל לֹא אִתָּם, בְּכָל זֹאת, עֲרָבִים. חָבֵר עֲרָבִי אָמַר לִי עֲלֵיהֶם פַּעַם — אֵלֶּה בַּחַיִּים לֹא יַעֲשׂוּ שָׁלוֹם, כִּי אִם יִהְיֶה שָׁלוֹם כָּל הָעַרְסִים יָבוֹאוּ. |
|
||||
|
||||
אם המטרה שלך היתה לשכנע אותנו שהפונז צודק - הצלחת. |
|
||||
|
||||
סטגדיש! |
|
||||
|
||||
אם הבנת שאני אוהב את יצירותיו כאומנות כדאי שתבטל את הסטגדיש לפני החיוב. המסר בשיר הספציפי והמאוד בינוני שקנה את תהילתו ועוינות המחנה מוצלח מאוד מפני שהוא מדוייק, בועט, שוחט עדר של פרות קדושות ולא שם קצוץ בדיוק כמו החמישיה או ניקוי ראש. אותי זה הצחיק. |
|
||||
|
||||
לא הוא לא. ואם לפרט: הוא לא מדוייק. הוא לא בועט. הוא לא שוחט שום פרה קדושה. הוא שם קצוץ על עדר הפסאודו-אינטלקטואלים הבכיינים להבדיל מהחמשיה וניקוי ראש. והכי חשוב - הוא פשוט לא שיר. סתם טוקבק עם שורות חתוכות בלי שום הגיון (כמו התגובה הזאת) וניקוד (שהתעצלתי להוסיף). בטמקא מפרסמים שלושים טובים יותר כל יום. גם אותי זה מצחיק - קצת מצחיק וקצת עצוב - אבל מסיבות אחרות לגמרי. |
|
||||
|
||||
שחיטת פרות שנשחטו כבר לפני ארבעים שנה היא לא יותר מהתעללות בגופה. מה לזה ולמקוריות והנועזות של שתי הדוגמאות שהזכרת. על השאר ענה היטב האייל הלירי. הסטגדיש על כנו נשאר. |
|
||||
|
||||
השמאל השתנה כך שהפרות האלה אפילו לא נולדו לפני 40 שנה. |
|
||||
|
||||
אני חיבבתי את דעתו של מורן שריר על הערס-פואטיקן הנ"ל. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |