|
||||
|
||||
גם אצלנו פלטו, הכל ידוע ובכל זאת בצה''ל לא זורקים את הנשקים לים ולא פוקד על החיילים בפעילות מבצעית להסתובב עם מחסנית בחוץ. אם צריך לשכנע שנשק מגן עליך ועל אחרים יותר מסכין אתם בצרות. לא אני. -אני סתם מתקשה להבין כיצד מראה של מחבל שמסתער על ציבור בסכין וחייל עם נשק שבורח ממנו לא גורם ליהודי במדינת ישראל לקצר מחשבתי. המחזה והסימבוליקה קשים לצפיה מבחינתי. זה הפוך מכל מה שציוני ומחזיר לבמה את היהודי שלא מסוגל או לא זכאי לגונן על עצמו. דמות היהודון ההוא בכבודו ובעצמו. לדגל מונף על מוצב כבוש יש משמעות מסויית שגרמה לגנרלים מכל העולם לשלם עבורה בחיי אדם. ההתבוננות ''התבונית'' דרך אקסל הרוגים במקרה הזה מוגבלת מסוכנת וילדותית. לפי הגישה האקסלית גל הטרור הזה מסתכם בשבוע רע של תאונות דרכים וחבל על הדיון. ברמה האקסלית זה לא מעניין. |
|
||||
|
||||
עד כמה שהבנתי למחבל באירוע הרלבנטי היה אקדח ולא סכין, ובדיוק באותו אירוע גם מת מישהו מהפעלה שגויה של נשק. אם זאת הדוגמה הנגדית שלך, הטיעון שלך בצרות. |
|
||||
|
||||
לא התייחסתי לאירוע מסויים וכדאי שתעיין בטיעונים שמניתי למעלה. ושוב, נראה שפתחתם ענף ספורט חדש. מתחרים בינכם מי יבחר להתייחס בזווית הכי לא מייצגת לדברים שנכתבו? |
|
||||
|
||||
1. בפעילות מבצעית אין ברירה, וכמו כן החייל מודע שהוא בפעילות ושהנשק מוכן לפעולה. כשנוסעים באוטובוס יותר קל לשכוח ולהרדם על הסתרשף, או להפנות את הקנה כלפי זה שיושב לידך. 2. רובה סער לא מאוד יעיל מטווח קרוב, אני לגמרי יכול להבין חייל שרוצה בשלב ראשון לצאת מהטווח היעיל של האויב ולהכניס אותו לטווח היעיל שלו. חייל שבורח זו באמת בושה, אבל אם מדובר בחייל שלא זוכר איך להפעיל את הנשק, הוא יגרום יותר נזק מתועלת ועדיף שלפחות יציל את עצמו. 3. כל הנשקיאדה הזו ברחובות מפחידה אותי (גם הסכינאים, גם הסכינאים, לא לדאוג), לא רוצה שלערס שהתעצבן שתפסתי לו את החניה יהיה נשק זמין, שילדים ונערים יעשו עוונטות ורולטות ויהרגו את עצמם ואחד את השני עם הנשק של אבא, שאנשים יירו אחד בשני מתוך חשד מוטעה, ושלארגוני הפשע יהיה מקור זמין לגניבה והצטיידות. אנחנו עלולים לשלם על זה מחיר יקר בחיי אדם. |
|
||||
|
||||
1. יותר קל למי שלא מבין את תפקידו והאחריות שנובעת מהיותו חמוש ובמדים. בהרבה פעמים חינוך ליברלי דמוקרטי הוא תירוץ לרשלנות ומחנך שלא מסוגל להציב גבולות או ערכים- ולא נדון בזה. 2. רובה סער ינטרל גם מטווח אפס. 3. הנשקיאדה המפחידה- הא! סוף סוף פואנטה לערב שבת. אתם 1 טוענים שהסיכון מירי חייל יהודי גדול מהטרור הערבי ואתם מעדיפים את הסכנה מהסכינאות הערבית על פני הסכנה מהערסים היהודים. עכשיו, צעד אחורה חזה זקוף סנטר מורם ומבט לקטלוג הערס הציוני על הקיר שמימין: בור, אלים, חם מזג, קולני, גזען מרעיש וטיפוס קללני, אלימות היא הדרך, מתפלל בכדורגל, חסר סבלנות או סובלנות, מרכיב תאורת גחון ואגזוז לחץ, מרביץ לעומואים, מזהם סדרתי, שונא שוטרים, בז לחוק, בטוח שדופקים אותו, מצח נמוך עד שיפולי התחת ועוד. העבר את מבטך אל קטלוג לוחם החופש הערבי על הקיר משמאל: בור, אלים, חם מזג, קולני, גזען מרעיש וטיפוס קללני, אלימות היא הדרך, מתפלל בכדורגל, חסר סבלנות או סובלנות, מרכיב תאורת גחון ואגזוז לחץ, מרביץ לעומואים, מזהם סדרתי, שונא שוטרים, בז לחוק, בטוח שדופקים אותו, מצח נמוך עד שיפולי התחת ועוד. לוק מי פרינד! דאטס ערסים אול אובר דה פלייס. עכשיו נחזור לאקסל המדוייק כשען גרמני ונרד לשורת הסיכום: סה"כ מקרי ערס ציוני שרצח יהודים בנשק צבאי- X. סה"כ מקרי ערס ערבי שרצח יהודים- X*1000. וואלה, איטס אוורי אינטרסטינג פיינדינג. דה ערב ערס איז מאץ' מור דיינג'ראס דאן דה ג'ואוויש. אז מה באמת מסתתר מאחורי הטיעון שחושש מפני הערס? זכור שלפלסתינים חילקתם רובים ולעגתם בזלזול לזעקה "אל תתנו להם רובים". חימשתם ערסים פלסתינים ומצד שני אתם חוששים מפני החייל הציוני (רוב נושאי הנשק לא ערסים). איך קוראים לשלילה הייחודית הזאת? מאדאם אנטישמיות. זאת אותה אנטישמיות מפתיעה והפעם בגלימה הגיונית ומאופרת בטיעון הומאני מרסן סכנה. איגן! אני מזהה אותה ממרחקים כי הגישה שמונעת מהיהודי להגן על חייו עתיקה כמו הניחוח שעלה מאותו עציץ אלוורה בבסיס כלשהו שאף חייל לא טרח להשקותו. הרי לפני שניה יהודים התחננו בפני הגויים על הזכות להגן בנשק על ארצם. עכשיו במדינתם הדמוקרטית יהודים מתחננים בפני יהודים להגן על נפשם. מי שמעדיף ערס ערבי עם סכין על פני חייל צהל"י חמוש לוקה באנטישמיות ברורה שמסתתרת מאחורי מסיכות ונימוקים הגיוניים עתיקים ומלאי יגון. 1 אתם, כי מדובר בציבור שאני מכיר מהרחם. בדיוק ברגע זה זוגתי הראתה לי (מתפקעת מצחוק) קיבלתי ממישהו ששיבש את שמי באופן מעורר מחשבה עלון של מפלגה מסויימת. הכל בוליטי. |
|
||||
|
||||
תחזור בך מההתייחסות אלי כ''אתם'' ותקבל תשובה. אחרת אתה מוזמן לפנות ''אליהם'' שיענו לך. |
|
||||
|
||||
ברצון אחזור בי. בסה"כ רציתי מדאגה לשלומך לחלק את נטל האשמה מגבך הצנום על מחנה שלם. אשמח אם תתייחס לדברים באופן אישי. |אייקון של שבועת צופים| |
|
||||
|
||||
אין לי "מחנה" ואין לי אחות, אני זה אני. 1. נכון. אבל חלק גדול לא מבינים, ככה זה. לא סתם בצבא יש צורך במשמעת ברזל, מתחת למדים החיילים הם בסופו של דבר אנשים צעירים וכשלא משגיחים עליהם חלקם עושים דברים חסרי אחריות. חסרות כל מיני רולטות, מתאבדים, או חיילים שלוקחים את הנשק הצבאי והולכים לצוד או לירות באוויר בחתונות (בעיקר במגזר מסוים). 2. האורך של רוס"ר M16 ארוך הוא כמעט מטר. לא שזה בלתי אפשרי לירות מטווח אפס אבל זה לא פשוט, מאוד לא נוח, וזה לא מה שהחייל מאומן לעשות עם הנשק. 3. בסעיף הזה התכוונתי בעיקר ליוזמה לחמש אזרחים, אבל אפשר להוסיף גם חיילים לא לוחמים לרשימה. ממש היתה לך אורגזמה קטנה בסעיף הזה, אז אולי התפספס לך המסר, בוא ואנסה להסביר. מאבטחים שרצחו עם נשק מהעבודה יש לא מעט, כלומר היו עד ששינו את התקנות שלא יאפשרו להם לקחת את הנשק הביתה. חיסולים של העולם התחתון שבהם נפגעים חפים מפשע, פרוטקשן של בדואים ואפילו פיגועים של החמאס מתבצעים בהרבה מקרים עם נשק ואמל"ח צה"ליים שנגנבו או נקנו מחיילים1. אני בהחלט בעד שיהיו ברחובות עוד כלי נשק כדי להגן עלינו בימים מסוכנים כאלה, אבל בידיים של שוטרים שאומנו להשתמש בהם כהלכה. זה נכון בישראל וזה נכון גם בגרמניה ובשוודיה2, רק מנוול יכול לקרוא לדעה כזו אנטישמית. לגבי ה"משוואה" שלך, היא נכונה בדיוק בגלל שלא נותנים רישיון לנשק לכל מתלהב שרוצה לעשות שופוני עם אקדח. רוב נושאי הנשק לא ערסים, אבל אם תגיד את הכמות של נושאי הנשק, גם כמות הערסים מביניהם תגדל. תגדיל את כמו הנשקים פי 1000 ותהיה לך תחרות יותר צמודה (ושוב, גם חלק מהערבים שאתה מדבר עליהם השתמשו בנשק שהגיע מיהודים או חיילים שלא שמרו על הנשק כמו שצריך או מכרו אותו). אם כבר צריך לפעול בצורה יותר נחושה כנגד כלי הנשק ה"פיראטיים" שמסתובבים בכל מיני יישובים ערביים ודרוזים, מאהלים בדואיים ואצל עבריינים, ולהחמיר את העונשים על חיילים ש"מאבדים" נשק, ולא להוסיף עוד שמן למדורה. 1 אל תתנו להם רובים וגו'. 2 בארה"ב החוקה מתירה נשיאת נשק על מנת שהאזרחים יוכלו להפנות את נשקם כנגד השלטון אם הוא יתדרדר לעריצות. הסיבה הזו לא תקפה בישראל. |
|
||||
|
||||
3. רק אעיר, ששני פיגועים (שאני זוכרת) מהימים האחרונים הוחמרו כשהמחבל - מלכתחילה חמוש בסכין - השיג נשק של אחד מקורבנותיו. אישית אני חוששת יותר מכדורים טועים של אנשים שלא באמת יודעים לירות, ומטעויות-בזיהוי, מאשר מהמחבלים. |
|
||||
|
||||
3. לא. אתה אומר שהסכנה מהערסים הערבים הג'יהאדיסטים חובבי הסכין פחותה מיהודים עם אקדח. ובכן, צר לי זאת שטות ואני עדיין חושב שמדובר באנטישמיות. לא התייחסת לעניין החיילים המיומנים ולא שקללת את העובדה שלא כל ערס שמתחשק לו מקבל רישיון לאקדח. בכלל, מקור הגישה וההסברים שמגינים על הציבור מנזק משני היא מאותה זווית שאוסרת על שוטרים להכנס למסגד על הר הבית כדי לתפוס את הערסים שזורקים אבנים על יהודים. לערבים מותר לרצוח, ליהודים אסור להתגונן ולעצבן אותם כי אז ינסו עוד יותר לרצוח. בעיני זה פטנט די מאעפן לניהול סכסוכים. |
|
||||
|
||||
"אתה אומר שהסכנה מהערסים הערבים הג'יהאדיסטים חובבי הסכין פחותה מיהודים עם אקדח. ובכן, צר לי זאת שטות ואני עדיין חושב שמדובר באנטישמיות." אתה שם בפי דברים שלא אמרתי (ואף מנוגדים למה שכתבתי) כדי שתוכל להאשים אותי באנטישמיות? זה לא סתם מנוול, זה גם מאוד חצוף. בוודאי שהתייחסתי לחיילים המאומנים, כתבתי בפירוש שהדברים לא מתייחסים אליהם: "בסעיף הזה התכוונתי בעיקר ליוזמה לחמש אזרחים, אבל אפשר להוסיף גם חיילים לא לוחמים לרשימה." ואפילו כתבתי שאני כן תומך בהמצאות של נושאי נשק מיומנים: "אני בהחלט בעד שיהיו ברחובות עוד כלי נשק כדי להגן עלינו בימים מסוכנים כאלה, אבל בידיים של שוטרים שאומנו להשתמש בהם כהלכה."1 כתבתי שאני בעד שמירה תקיפה על החוק והסדר והפעלה של המשטרה במקומות שהיום חוששים להכנס אליהם: "אם כבר צריך לפעול בצורה יותר נחושה כנגד כלי הנשק ה"פיראטיים" שמסתובבים בכל מיני יישובים ערביים ודרוזים, מאהלים בדואיים ואצל עבריינים" (זה כולל כמובן את הר הבית, איזה מין מקום "קדוש" זה שהופך למבצר ומקלט לפושעים ומחבלים?), ואתה שם בפי את ההפך. תנסה כמה שאתה רוצה, לא תהפוך אותי לתמונה של ה"שמאלני אנטישמי שונא עצמו" שיש לך בראש. אני מבקש ממך, אם יצאה לך שליפה מהמותן שיצאה משליטה ואתה עכשיו מנסה להגן עליה, בבקשה תפסיק.2 כבנאדם שתרם ומנסה לתרום לבניין המדינה הזו, "אנטישמי" זה פשוט עלבון מהמעלה הראשונה. אני לא מבין איך אפשר להשתמש בכינוי הזה כלאחר יד, באמת כולי תקווה שחל פה איזשהו בלבול. 1 אנטישמי שכמוני, בטח התכוונתי לשוטרים מהמשטרה הפלסטינית, נכון? סליחה, "חיל המשמר של האורקו-נאצים", ככה מתבטאים פה באתר, נכון? 2 אני פונה ללב שלך. |
|
||||
|
||||
מלאכי יקר, הסברתי את עצמי במעלה הפתיל, להלן תקציר הפואנטה: 1. "את השיקולים שמתנגדים להתגוננות ציונית החמושה (רשיונות אקדח) כולנו מכירים ושומעים מבוקר עד ערב." 2. "...הנזק התודעתי שבעיני חמור בהרבה. הציבור היהודי מפחד, ונאלץ להתנהל כשידיו קשורות (הודות לתקשורת וארגוני קרן חדשה לישראל) בזמן שהמחבלים הערבים נהנים מיתרון... שלילת הזכות להתגונן היא עונש איום ונורא....מי שמונע מהיהודי להתגונן בקרב על נפשו משיקולים מוסריים לוקה בעיני ערכית ומוסרית." לא ברור לי אם התעלמת או שלא קראת אבל בכל זאת הבאת שיקולים שמתנגדים להתגוננות ציונית חמושה: א.כשנוסעים באוטובוס יותר קל לשכוח ולהרדם על הסתרשף, או להפנות את הקנה כלפי זה שיושב לידך. ב. אם מדובר בחייל שלא זוכר איך להפעיל את הנשק, הוא יגרום יותר נזק מתועלת ועדיף שלפחות יציל את עצמו. ג. כל הנשקיאדה הזו ברחובות מפחידה אותי (גם הסכינאים, גם הסכינאים, לא לדאוג), לא רוצה שלערס שהתעצבן שתפסתי לו את החניה יהיה נשק זמין- וכיו"ב.. תשובתי עסקה במענה לצורך מבצעי, תודעתי, הומאני (חיי אדם) ומוסרי. תשובתך עוסקת בהסברים וחיזוקים לשלילת המענה. המצב הרצוי מבחינתך אינו מקובל עלי. ההגבלות לא יימשכו אם גל הטרור יימשך לעוד חודש או עשור. תסכים איתי בנקודה הזאת? לא ראיתי שכתבתי שאתה אנטישמי. כתבתי שהעמדה שמגבילה את היהודי מלהתגונן מפני רצחנות ערבית היא אנטישמיות. זה מה שאני חושב, בכנות ועם יד על הלב. הלב השמאלני והרחום שלי יסביר: יש אנטישמיות מושרשת שסופגים מינקות. יש אנטישמיות חמורה שאפשר במאמץ עילאי להפטר ממנה. יש אנטישמיות נפוצה שבה האדם מחזיק בעמדה אנטישמית אחת או יותר מבלי לקשר אותה במודע לשנאת יהודים. יש אנטישמיות קלה שבה האדם מחזיק בדיעה אחת או שתיים שממוקמות על גבול האנטישמיות. יהודים אינם מחוסנים מפני המחלה וגם לא ימניים. החדשות הטובות: כנראה שאתה לא סובל מאנטישמיות מושרשת או אנטישמיות חמורה. החדשות הרעות: בגלל אותם שיקולים "הגיוניים" מחר או עוד שבוע הנמר שוב יצפה בחייל חמוש בורח ממחבל עם סכין שדוקר עוברים ושבים ויישבר לו הלב. צבא ההגנה לישראל הוקם כדי להגן על אזרחי ישראל מפני ערבים. זאת המשמעות וזה די פשוט להבנה. אני פונה ללב שלך. תן ליהודים את הזכות להגן על עצמם או לפחות תציע מענה טוב יותר לצורך המבצעי, תודעתי, הומאני (חיי אדם) ומוסרי. אם אפשר מבלי להוסיף נימוקים, שיקולים והסברים ידועים ומייגעים שכולם מכירים. |
|
||||
|
||||
אתה לא מצליח להתמודד עם הטיעונים שלו ולכן קורא לו אנטישמי. |
|
||||
|
||||
לא רק מתמודד אפילו מנמק וכמובן שאלה שמייחסים לי כל מיני דברים מתמודדים עם הטיעונים שהעליתי ולא מנסים לבטלן בעזרת דמות מתוייגת שבראו לעצמם. |
|
||||
|
||||
לא. אתה לא תהפוך את עם ישראל לחבורה של מיליציות כמו הפלסטינים, אתה לא רואה שזה מתכון לאסון? מישהו הביא פה לא מזמן את הסיפור מלבנון על הטנק הפרטי של החמולה - זה מה שאתה רוצה שיקרה פה? שלכל משפחה תהיה נשקיה משלה כדי "להגן על עצמה מפני הערבים"?1 לתת לאנשים להחזיק תותחים וטנקים כדי להגן על עצמם מפני חמאס וחזבאללה? תפסיק לחשוב עם הז*ן במקום עם הראש, זה לא סרט של צ'אק נוריס פה. הכוח שלנו הוא בארגון שלנו. אנחנו נגן על עצמנו באמצעות כוח מרכזי וממושמע, זה יעיל פי אלף מחבורה של ערסים עם אקדחים2. אם אתה רוצה עוד הגנה, אפשר להוסיף עוד תקציב ושוטרים למשטרה או להגדיל את המשמר האזרחי (יתאמנו, יקבלו נשק במהלך המשמרת, יחזירו בסוף המשמרת), אבל לפזר נשק באופן אקראי ולקוות שזה יעזור לנו? זו פשוט טעות. אני לא הבאתי שום שיקול שמתנגד ל"התגוננות ציונית חמושה". זה פשוט שקר. שום טיעון שהבאתי לא מתייחס ל"ציונים" או "יהודים" יותר משהוא מתייחס לכל קבוצה אידיאולוגית או אתנית אחרת (אם כבר, אני טוען שצריך להקטין את כמות הנשק שנמצאת בידי הציבור, בעיקר הציבור ה"לא ציוני"). אני קורא פה עוד קצת ורואה שיש ממש אינפלציה בלכנות אנשים "אנטישמים". תמשיכו ככה וגם המילה הזו תאבד משמעות, כמו שהיום כל אחד קורא לחברו "נאצי" בלי לחשוב פעמיים. 1 אני מחריג פה אנשים שגרים ביישובים מבודדים שיש להם "כיתת כוננות" שמפוקחת על ידי המשטרה/צבא וכן חקלאים וחוות בודדים שמטבע הדברים אין למשטרה אפשרות להגיע אליהם בזמן תגובה סביר. לאלה צריך כמובן לאפשר להגן על עצמם בנשק אם צריך, אבל באופן מפוקח ומתואם עם המשטרה/צבא ובתחומם בלבד. 2 לא יעזור לך, אנשים בעלי טבע אלים יבקשו אקדחים יותר מאנשים רגועים, אז כן, אחוז האקדחים שיגיעו לערסים ופושעים יהיה גבוה מחלקם באוכלוסיה. |
|
||||
|
||||
" כוח מרכזי וממושמע, זה יעיל פי אלף מחבורה של ערסים עם אקדחים" אם אתה מאפשר לו לפעול למען המטרה שלשם כך הוא קיים-לנצח את האוייב. אם לא,עדיף אקדוחנים ברחוב. |
|
||||
|
||||
אני לא בטוח ש''עדיף אקדוחנים ברחוב'', אבל אני מסכים איתך שאכיפת חוק על גורמים אלימים ועבריינים צריכה להיות נוקשה וללא פשרות ורחמים. |
|
||||
|
||||
לי נראה שיצרת דמות דמיונית שאומרת דברים בדיוניים והוספת רצונות בדיוניים כדי לברוח ממה שמשתקף במראה. כנראה שלא הבנת הרבה כי אתה עדיין עוסק במה אסור שהיהודי ייעשה כדי להגן על נפשו ומעלה קושיות שמתעלמות מחוסר הסימטריה ברצחנות וחוששות מהטבע האלים. האם התכוונת לתרבות הערבית האלימה? האם עסקת בערסים הערבים? האם הבנת מי האלים? לא. עכשיו נקה את האזניים ותקשיב למוסיקה שעולה מדבריך. |
|
||||
|
||||
לא יאומן, אתה מנסה לכסות על שקר בשקר בוטה! לצערך אני דווקא כן התייחסתי לערבים חמושים ואלימים ואמרתי שזה מחדל עצום שמאפשרים להם לאגור נשק ואמצעי לחימה. גם אמרתי שההצעה שלך רק תעזור לגורמים לאומניים ערבים וגם ל"סתם" פושעים להשיג נשק ביתר קלות, אבל העיקר שאתה תרגיש גבר גבר עם אקדח על החגורה. מה הסיפור שלך? האגו שלך לא מאפשר לך להודות שנסחפת? הרי כל מי שקורא פה רואה שאתה משקר, זה שווה להרוס את האמינות שלך בשביל הפתילון השולי הזה? |
|
||||
|
||||
דיעותי בנושא ברורות: העמדה שמגבילה את היהודי מלהתגונן מפני רצחנות ערבית היא אנטישמיות. מציע שתפתח קצת ותיפטר מדיעות מסויימות. תיידד עם המציאות והנאמר במקום להצביע עלי או לקשקש על החשש מהערסים או מהעבריינים היהודים. |
|
||||
|
||||
"מאפשרים להם"?! ממשלת ישראל סיפקה להם באופן מסודר 40,000 רובים. |
|
||||
|
||||
ונמר טמילי רוצה להוסיף להם עוד כמה M16, תבורים ואקדחים חדשים לאוסף. מחיפוש זריז באינטרנט, במגזר הבדואי יש 10,000 כלי נשק לא חוקיים, בלי עזרה מהממשלה (חוץ מהעלמת עין פושעת). |
|
||||
|
||||
הפתעת. מתברר שאתה כן יכול לספור. עכשיו רק נשאר לחבר את כלל ההרוגים מהנשק שזלג לערסים בישראל מול נרצחי הטרור הערבי ולהעיף את הטיעון המעאפן הזה משולחן הדיונים. |
|
||||
|
||||
די, עברת את גבול הפאתטי, אתה יכול לקרוא את ההודעות הקודמות שלי בדיון ולהבין בדיוק מה התשובה. אם יש פה איזשהו מגיב נוסף שחושב שההודעה הזו ראויה לתגובה, אני אשמח להגיב. אני אזכור להבא את ההתדיינות המנוולת והמלוכלכת שלך (חה חה, אני לא יודע לספור, איזה צחוק). בנאדם שמרשה לעצמו להתבטא בצורה כזו פעם אחר פעם, ספק גדול שהוא אדם הגון. |
|
||||
|
||||
בפורום הזה יש רק חופן קטן של מגיבים מהצד הימני של המפה. היחס של חלק גדול המגיבים האחרים אליהם הוא לא פחות ממחפיר. יתכן מאוד שאם ידברו אליהם בצורה יותר מכובדת, הם יענו באותו המטבע - והרווח יהיה של כולנו. |
|
||||
|
||||
היחס בפורום לרציניים ביניהם (כמו דב אנשלוביץ למשל) הוא הוגן ומכובד. היחס לאלו שנוהגים לכנות את כל מי שלא מסכימים איתם בכינויים כמו אנטישמים\בורים\מתייוונים\טרולים וכן הלאה והלאה הוא עדיין יותר מכובד משמגיע להם. אין לי חשק וכוח לאסוף לך כאן פנינים מתגובותיהם של הטיפוסים האלה, בדוק בעצמך ותיווכח. |
|
||||
|
||||
ממליץ שתזכור מה באמת כתבתי במקום למחזר את הפירושונים הילדותיים שלך לדברים שנדמה לך ששמעת מפי. בראשי פרקים: יותר רשיונות אקדח. זכות להתגונן. אספקט תודעתי. חיילים קרביים עם מחסנית. אתה יכול להמשיך להסביר לי על ערסים וטנקים אבל אל תתפלא אם אמשיך להסביר מדוע האיסור אנטישמי. נורא מלוכלך, מנוול, ולא הגון -לא הטרור הערבי, הימני. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |