בתשובה לנמר טמילי, 16/07/15 0:20
אליפות העולם בזריקת אנקדוטות 659647
אם לפחד הציבורי אין מדדים, אז הטענה שלך ״היהודים מפחדים מערבים״ היא טענה אמונית, בעצם היא אומרת - ״אני מאמין כי היהודים מפחדים מהערבים״. כבר כתבתי זאת וגם באייל - יש אנשים שמאמינים בהרבה דברים. יש כאלו שמאמינים שהעולם נברא בשבעה ימים ויש אלו שמאמינים שהאבולוציה אינה נכונה. שאלה קטנה היא במה אתה מאמין - השאלה הגדולה היא האם יש לך הוכחות, עדויות, סטטיסטיקות או דבר מה שיתמוך באמונה הזו. כרגע יש לך ערמת אנקדוטות, וערמת תירוצים גדולה יותר ל״מדוע האנקדוטות מספיקות״. גם לי יש אנקדוטות, אני מכיר הרבה יהודים ומעט מאוד מהם פוחדים מערבים, שלא לדבר על כמה מהם חושבים שאנחנו מיעוט מקופח ונרדף במדינה.
אם אין לך עדויות אז אנחנו בבעיה - אני לא מקבל טענות אמוניות - כמו שאתה אולי לא מקבל את הטענה האמונית שלי שהליברליזם טוב מהאידאולוגיות האחרות.
הקוסמוס כאנקדוטה הקוסקוס מורשה 659712
בלי קשר לדבריך המיותרים ‏1 עלתה בי תהייה. אולי ההבדל בדימוי למדידת פחד מונע ממך להבין את מדידת היקפו והשפעתו. חשבתי על שתי דרכים שיסבירו חלק מהשיבוש הקולוסאלי בתהליך ההבנה העצמאי. אחד, לא משנה מי, מדמה מכשיר ציתות שמחובר לכבל הרגשות הראשי שמרכז את כל תנועת הרגשות מהגוף למודעות וחוזר חלילה. כלי מעולה לניתוח וזיהוי רגשות בזמן אמת, אם רק היה כזה.

הגבוה והשרירי מדמה מפה ובה אזורי רגשות שמהבהבים בעוצמות שונות בעת פעילות. במקצת האזורים, לרוב השכיחים והמשפיעים מתנוסס ליד נורת הבקרה באותיות קידוש לבנה שם הרגש וממנו יוצא כבל ייחודי וממוספר שמתחבר לאותו backbone רגשות מעולמו של הברנש הראשון. מפה כזאת קיימת בכל אחד אבל נתמקד בתהליך שיצר הפער בגישות . ההוא טוען ובצדק ‏2 שהמכשיר שטרם הומצא מראה שהפחד לא עובר רוב הזמן. השזוף והמתולתל מצביע על כך שצורת המדידה מתאימה לסרטי ריגול ולא להבנת רגשות הציבור ושרק פעילות עניפה באזור פעיל שחצתה רמת מודעת מסויימת קיבלה שם וצימחה כבל שמתחבר ישירות ל- backbone.

במילים אחרות, המגניב מצביע על חתירת הוואדי באדמת הלס והצמחיה שלאורכו וטוען שרק מים רבים ושוצפים מסבירים את עומק הנתיב המרוצף בחלוקים, את העצים וקיעורי הסלע במפלים. ההוא חופן שוב ושוב את העפר המתפורר בהתרסה וטוען שהעצים הם אנקודות מדבריות ובהעדר מד מים (שניהם מסכימים שטרם הומצא) הוא לא רואה מסביבו הוכחות ואף הדגים זאת בסיבוב מהיר על מקומו בעיניים פקוחות לאמור, הנה חיפשתי. הוא חזר על כך שדבריו של המקסים נובעים מאמונה והתרשמות אישית בלתי מבוססת.

והנה הוא מוסיף בטון בלתי מרגיע שעצים וחלוקים אפשר למצוא גם בהרים -וחריצים ארוכים בלתי מוסברים יש גם במכסיקו, מאצ'ו פיצו' ובגבינה בולגרית. הבדואי מתפלא ואומר לו וואלאק יא גנוב -תראה כמה חלוקים ועצים יש כאן לעומת הגבעות ותראה איך המים נכנסו מתחת למדף וגרפו את הסלעים והענפים משמה עד לכאן.

הברנש משלב ידיים וקבע בשביעות רצון:
אתה פשוט וואדיולוג! טרם הוכחת שיש כאן יותר חלוקים מאשר על בגבעות, אין סטטיסטיקה כזאת, לא מכיר סקר חלוקים מהשנים האחרונות, אין נתונים, אין עדויות והמשיך לבדו למולל עפר ולרקוע בסנדלי השורש מבוקר עד ערב עד לבואו של השיטפון.
או אז, חיש קל טיפס אל על וממקום מבטחים צרח: אנקדוטה.

---

1. אין טעם לשוב לשטות ההוכחה והסטטיסטיקה כי כבר הסכמתי, חבל.
2. הנובע מנקודת מבט מוטעית.
עצה 659713
אם אתה כותב שירה, אולי כדאי שתפצל אותה לשורות קצרות, אולי גם לנקד חלק מהמילים, שנדע איפה לקרוא בפאתוס (כי הרי מובן זה לא מובן). למשל:
הַגָּבוֹהַ והשרירי
מדמה מפה ובה
אזורי רְגָשׁוֹת
שֶׁמְּהַבְהְבִים
בעוצמות שונות
בעת פעילות.

במקצת האזורים,
לרוב השכיחים
וְהַמַּשְׁפִּיעִים
מתנוסס ליד
נוּרַת הבקרה
באותיות קידוש לבנה
שם הרגש
וממנו יוצא
כבל ייחודי
וּמְמֻסְפָּר
שמתחבר
לאותו backbone
רגשות
מעולמו של
הברנש הראשון.

מפה כזאת קיימת
בכל אחד
אבל
נתמקד בתהליך
שיצר הפער
בגישות.

ההוא טוען
ובצדק
שהמכשיר שטרם הומצא
מראה שהפחד
לא עובר רוב הזמן.

השזוף
והמתולתל
מצביע על כך
שצורת המדידה מתאימה
לסרטי ריגול
ולא להבנת
רגשות הציבור
ושרק פעילות
עניפה
באזור פעיל
שחצתה
רמת מודעת
מסויימת
קיבלה שם
וצימחה כבל
שמתחבר ישירות
ל- backbone.
עצה 659719
משיר אחד הבנת שנמרים כותבים שירה
בלחישת אהבה לילית ראית פאתוס
וברשלנות פסקת ממלאכת הניקוד
יען כי קמת עלי לכלותני
באנקדוטת הר הבית:
סע בן צור, סע
רק 999 דולר
לניו-יורק
במבצע.
הקוסמוס כאנקדוטה הקוסקוס מורשה 659777
כמו שאמרתי, אתה מאמין. בין היתר אתה מספר לנו מעשיות שמוסר ההשכל שלהן הוא שהאמונה שלך מוצדקת. זה בסדר גמור - אין לי ויכוחים עם אמונות.
אפשר לקרוא לסיפור ״ההגדרה הטמילית״ ולסגור את הדיון.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים