|
||||
|
||||
למה? כקונה, אין לחנות משכון שום ייתרון על חנות צדקה. שתיהן מאפשרות לך לקנות דברים משומשים במחיר זול ממחיר השוק, אם כי סביר להניח שחנויות צדקה יהיו זולות מחנויות משכון (משום ש(1) לא מדובר על מוסד למטרות רווח, (2) רוב העובדים בו מתנדבים ו(3)הוא משלם פחות מיסים). כצופה, הרבה חנויות משכון מעידות על כלכלה לא בריאה. משום שחנויות משכון יכולות להתקיים רק בכלכלה בה הרבה אנשים צריכים למשכן את החפצים שלהם, ז"א (1)הרבה אנשים צריכים הלוואות, (2) לאותם אנשים יש הרבה רכוש אותו הם לא צריכים ו(3)אותם אנשים לא יכולים למכור את הרכוש שלהם בשוק באופן עצמאי. מצד שני, הרבה חנויות צדקה מעידותף לדעתי, על כלכלה בריאה. משום שחנויות צדקה יכולות להתקיים רק בחברה ש(1)יש להרבה אנשים בה מספיק עודף בחפצים על מנת שהם יוכלו לתרום אותם בלי הצורך למכור אותם, ו(2)להרבה אנשים יש מספיק זמן פנוי להתנדב למטרות טובות יותר ו(3)אנשים מוכנים לתרום מזמנם וחפציהם למטרות טובות יותר. |
|
||||
|
||||
ו-(4) הוא מקבל את הסחורה שלו בחינם. |
|
||||
|
||||
בארה"ב עד כמה שידוע לי תמיד היו חנויות משכון.לא צריך "הרבה",אחד בעיר זה סביר. לא תממצא בחנויות צדקה אותם דברים שיש בחנות משכון,בדיוק מהסיבה שבעל החנות משלם על המוצר. לצדקה אתה תביא כל מה שאתה לא צריך למשכון כל מה שאתה לא צריך/כרגע ואתה יכול להרוויח עליו כסף. 1.כמה זה "הרבה"? 2.זה צריך להיות דבר שלילי? 3.בטח שיכולים,תראה "הסטוריה למכירה".יש הרבה יתרונות לחנות משכון (אחד מהם לדוגמה הוא כסף מזומן ביד מיד). |
|
||||
|
||||
תמיד היו, ותמיד פרחו בזמן משבר כלכלי. מה לדעתך לא תמצא בחנויות צדקה? כשאתה מביא משהו למשכון אתה לא מרוויח עליו כסף, לא כרגע ולא בכלל. מהרגע שהבאת אותו לחנות משכון התחלת להפסיד, והשאלה היחידה היא כמה תפסיד. 1. הרבה זה מספיק על מנת להקים עסק רווחי. 2. זה חיובי לאנשים מסויימים ושלילי לאחרים. זה מעיד על כלכלה לא בריאה, יש אנשים שכלכלה לא בריאה מאד חיבית עבורם. 3. למיטב הבנתי (לא ראיתי את הסדרה הזאת אף פעם) מדובר על חנות שעוסקת גם במשכון וגם בסחר בחפצים משומשים. אני משוכנע שיש בישראל מוסדות שעוסקים בסחר בחפצים משומשים. |
|
||||
|
||||
אחד בעיר זה "הרבה"? מעפרונית שמעתי לראשונה שיש בת"א אחד,וזהו אני לא מכיר עוד... כמעט כל דבר מתקדם ,בעל ערך גבוה יחסית או נדיר :מוצרי אלקטרוניקה מתקדמים (תראה לי אתר צדקה שמחלק MacBook Air?!),תכשיטים,אומנות, כלי נגינה איכותיים במיוחד ועוד ועוד.. אין דבר כזה "מהרגע שהבאת אותו לחנות משכון התחלת להפסיד, והשאלה היחידה היא כמה תפסיד.",מוצר שווה כמה שמוכנים לשלם בעבורו או לחלופין כמה שמוכר מוכן לקחת עבורו. כשאתה נותן מוצר ששווה X בשוק תמורת X- ,אתה בתמורה ל "-" מקבל כסף מזומן ביד ומיד בלי להתרוצץ,בלי טלפונים,בלי הונאות,בלי במקרים מסויימים דמי תיווך או חוזים וכו',אם אתה מגדיר זאת כ"הפסד" אז כל הלוואה היא הפסד וגם כל תוכנית ביטוח. 1.איך זה מסתדר עם "תמיד היו, ותמיד פרחו בזמן משבר כלכלי."? במיוחד הקטע של ה-"תמיד היו". 2.(גם אם נתעלם מהמושג הבעייתי "אותו הם לא צריכים")באיזו תיאוריה כלכלית/פסיכולוגית/גאוגרפית זה של"אנשים יש הרבה רכוש אותו הם לא צריכים" זה מעיד על כלכלה לא בריאה? 3.מז"א "גם סחר בחפצים משומשים"? מה חנות משכון רגילה עושה? |
|
||||
|
||||
נראה לי שאחד מאיתנו לא יודע מה זה חנות צדקה. חנות צדקה זה לא אתר צדקה, וחנויות צדקה לא "מחלקות" שום דבר. נראה לי שאחד מאיתנו לא מבין איך עובד משכון. כשאתה ממשכן משהוא אתה לא מוכר אותו, אתה, ובכן, ממשכן אותו. ז"א אתה נותן אותו לבעל חנות המשכון תמורת הלוואה (עם ריבית) ובמידה ולא תחזיר את ההלוואה הוא יוכל למכור אותו למי שירצה. מה שאתה מתאר זה מכירה, לא משכון. בוודאי שכל הלוואה שלא למטרות השקעה היא הפסד, ועל אחת כמה וכמה, בוודאי שכל הימור (וביטוח הוא, כידוע, הימור) הוא הפסד בפוטנציה (בסוף הבית תמיד מרוויח, אם קוראים לו טראמפ, דיין או מנורה). 1. אני לא מבין מה לא מסתדר. תמיד היו, לא אומר שהמספר שלהם היה קבוע. בזמן משבר המספר שלהם עולה. תמיד יש מכירות של מזגנים, בשיא הקיץ הם פורחים. תמיד היו מכירות של גרעינים, בזמן המונדיאל המכירות הם פורחים. 2. זה לא סתם "הרבה אנשים" זה הרבה אנשים שצריכים הלוואות. בכל תיאוריה כלכלית שאני מכיר, לא שזה הרבה, אבל בכל זאת נראה לי שזה יותר ממך, הרבה אנשים שמחזיקים ברכוש אותו הם לא צריכים ובו בזמן צריכים הלוואה מעיד על כלכלה לא בריאה. תחשוב למה יש להם את אותם חפצים (אותם הם לא צריכים = מותרות), הם בטח קנו אותם כשהיה להם מספיק כסף או אמונה חזקה (חזקה מספיק לשכנע מישהו לתת להם אשראי) שיהיה להם כסף, תחשוב למה הם צריכים עכשיו עכשיו הלוואה, וצריכים אותה כל כך דחוף שהם לא יכולים למכור את אותם מותרות, תחשבו למה אף אחד לא מוכן לתת להם אשראי עכשיו, תחשבו למה הם לא מצליחים להחזיר את ההלוואה... 3. חנות משכון עוסקת ב.. הפתעה... משכון. |
|
||||
|
||||
נראה לי אחד מאיתנו מערבב אלכהל וסמים -אז לא מחלקות,במחיר מאוד נמוך,למה להתפס לשטויות?! בקיצור אתה לא מכיר דבר כזה. נראה לי אחד מאיתנו מערבב אלכהל וסמים,לחנות משכון יש שני צורות של עבודה אחת למשכן ואחת לקנות (שואלים אותך אם אתה רוצה למשכן או למכור),מן הסתם אנחנו מדברים על הפן המכירתי כי אחרת למה אתה משווה לחנות צדקה? חנות צדקה ממשכנת? לא לכתוב תגובות שאתה במצב הזה. למה שההלוואה לא תהיה למטרת השקעה? הוא (המוכר) לא מפסיד (במובן הרחב של המילה) כי אחרת הוא לא היה מבצע את העסקה. אם אתה מתכוון שזה הפסד במובן של ביטוח או השקעה אז בסדר,זאת כלכלה. 1.נעשה זאת לאט (בנתיים תלך לשתות קפה ,תחזור מפוקס יותר) כתבת :"הרבה חנויות משכון מעידות על כלכלה לא בריאה" שאלתי:".כמה זה "הרבה"?" ענית:"הרבה זה מספיק על מנת להקים עסק רווחי." שאלתי:"איך זה מסתדר עם "תמיד היו, ותמיד פרחו בזמן משבר כלכלי."? במיוחד הקטע של ה-"תמיד היו"." אני מבין שהסתבכת עם השאלה,אני אסביר : אם "הרבה חנויות מעידות על כלכלה לא בריאה" והרבה ="חנות רווחית" איך זה שתמיד היו חנויות משכון? 1+1 אומר שאו שכל מיני חנויות פעלו ופועלות שנים בלי להרוויח או שהכלכלה בארה"ב לא בריאה מאז ולעולם-בכל מקרה טענה מופרכת. 2.אתה טרול של "אל-סם"? איזה הרבה אנשים?את הסעיף הקודם עם ההרבה אנשים הבנתי. הסעיף המדובר הוא :"(2) לאותם אנשים יש הרבה רכוש אותו הם לא צריכים". זה שאדם מוכר או ממשכן טבעת לא אומר שהוא פשט את הרגל או "צריך הלוואה" להחזר משכנתא או אוכל לילדים. נגיד ויש לך טבעת נדירה או איזה ביצת פברז'ה אילו דרכים יש לך לממש את הערך הכלכלי שלהם? אתה מתעלם מהחלק (שעליו אנחנו מדברים) מהותי מרעיון המשכון,בית מסחר יותר מבית הלוואות. בכלל זה שיש עוד גוף שיכול להזרים כספים לעסקים קטנים זה תמיד טוב. 3.שאני מבין שבעולם שאתה כרגע בו אין קשר בין משכון לסחר בחפצים משומשים. אתה גאון פיננסי.אתה במקרה בגזברות של מפלגת קדימה? |
|
||||
|
||||
אני מכיר חנויות צדקה שמוכרות מחשבים ומכיר חנויות צדקה שמוכרות כלי מוזיקה. אני לא מכיר חנויות צדקה שמחלקות כלום. זה לא להתפס לשטויות, זה להתייחס למה שאמרת. היה נחמד אם זה היה הדדי. אין "שתי צורות עבודה" למשכון יש שתי פאזות, אחת של משכון ואחת, אחרי שהממשכן לא הצליח להחזיר את ההלוואה, של המכירה. קנייה היא לא משכון, קנייה היא, ובכן, קניה. לא סתם המציאו שתי מילים שונות, "קניה" "משכון" אחת מתחילה בק' השניה מסתימת בן'. הן לא נראות דומה, לא נשמעות דומה, והן לא מצביעות על פעולות דומות. יכול להיות חנויות משכון עוסקות גם בקניה, אבל, כאמור, (1)כאלה יש גם בישראל ו(2) לא התייחסתי לחלק הזה. "הסתם אנחנו מדברים על הפן המכירתי כי אחרת למה אתה משווה לחנות צדקה" - לא, אני לא, אני התייחסתי במפורש למה מעידות הקיום של חנויות כאלה על מצבה של הכלכלה ("<מוגדש כצופה>, הרבה חנויות משכון מעידות על כלכלה"). נסה לקרוא את התגובות עליהן אתה מגיב. "למה שההלוואה לא תהיה למטרת השקעה?" כי אם היא היתה למטרות השקעה הממשכן היה מחיר את ההשקעה בנוסף לריבית גבוה מזאת אותה הוא משלם למשכן, ואז מצליח להחזיר את החפץ הממושכן. העובדה שאתה מצליח למצוא את החפץ הממושכן במצב של "לקניה" מעידה שההלוואה לא נוצלה למטרת השקעה. "הוא (המוכר) לא מפסיד (במובן הרחב של המילה) כי אחרת הוא לא היה מבצע את העסקה" - קודם כל, אנחנו כזכור לא מדברים על מוכר אלא על ממשכן, ושנית, אנשים לא עושים פעולות כלכליות שהם מפסידים מהן? לעולם? 1. כתבתי הרבה "הרבה", ששאלת "כמה זה הרבה" חשבתי שאתה מתכון למשפט "הרבה אנשים צריכים הלוואות" שהוא המשפט שמופיע אחרי (1) - ולכן זה ההרבה אליו מצופה שאדם מרוכז יתייחס תחת סעיף 1. אם אתה שואל כמה חנויות משכון מעידות על כלכלה לא בריאה, התשובה היא תראה כמה יש במצב כלכלי בריא, תראה כמה יש במצב כלכלי לא בריא, ותסיק את המסקנות לבד. עדיין לא ברור לי מה לא מסתדר לך עם "תמיד היו, ותמיד פרחו בזמן משבר כלכלי". 2. " איזה הרבה אנשים?" ההרבה אנשים שצריכים הלוואה. המשפט היה "לאותם אנשים יש הרבה רכוש אותו הם לא צריכים" ה"אותם אנשים" היה אמור לרמוז לקורא המרוכז שהוא מתייחס ל.. ובכן... אותם אנשים. "נגיד ויש לך טבעת נדירה או איזה ביצת פברז'ה אילו דרכים יש לך לממש את הערך הכלכלי שלהם?" - למכור, כמובן. שוב אנחנו חוזרים להבדל בין משכון למכירה. זה לא אותו הדבר. אני לא מתעלם משום חלק, אני מדבר על חנות משכון, חנות שעוסקת, כמו שנרמז משמה, במשכון. אם, במקביל להיותה בית משכון היא עוסקת גם בבישול מרקים, בתפירת שמלות או בסחר בחפצים משומשים אז יופי, אבל אני לא מתייחס לא לבישול המרקים, לא לתפירת השמלות ולא לסחר חפצים משומשים. 3. בעולם בו אני כרגע הקשר בין משכון לסחר בחפצים משומשים הוא שזאת אחת הדרכים בהם חפץ משומש יכול לההפך לסחיר. |
|
||||
|
||||
אולי כדאי לכתוב זאת במפורש: כאשר אדם מפקיד חפץ בחנות משכון, הוא צופה שיוכל להחזיר את ההלוואה עם הריבית ולקבל חזרה את החפץ הממושכן. בהליך של מכירה, אין ציפייה כזו. כאשר ישנן יותר חנויות משכון, המשמעות היא שיותר אנשים נקלעו למצוקה כלכלית ונאלצו להפקיד חפץ שלהם תמורת כסף. המשמעות היא שיותר חנויות משכון ייפתחו בתקופות בהן הכלכלה מעורערת. |
|
||||
|
||||
טוב,זה שיח חרשים,אתה כותב שקרים ומשחקי לשון מעוותים ומתעלם ממה שאני כותב,בשביל מה זה טוב?! אז פשוט קופי פייסט,עד שתחליט שאתה מתייחס. אין "שתי צורות עבודה" למשכון.יש "שתי צורות עבודה" לחנות משכון.(בדיוק כמו ש"ספר" ו"בית ספר" הם לא אותו דבר) זה מגוחך שאתה מצד אחד נתפס להגדרות לשוניות ומצד שני לא מבין מה הן אומרות. אתה תנסה לברוח מדבר השטות שאמרת,וזה לא יעזור לך: סעיף 1 (המקורי).נעשה זאת לאט (בנתיים תלך לשתות קפה ,תחזור מפוקס יותר) כתבת :"הרבה חנויות משכון מעידות על כלכלה לא בריאה" שאלתי:".כמה זה "הרבה"?" ענית:"הרבה זה מספיק על מנת להקים עסק רווחי." שאלתי:"איך זה מסתדר עם "תמיד היו, ותמיד פרחו בזמן משבר כלכלי."? במיוחד הקטע של ה-"תמיד היו"." אני מבין שהסתבכת עם השאלה,אני אסביר : אם "הרבה חנויות מעידות על כלכלה לא בריאה" והרבה ="חנות רווחית" איך זה שתמיד היו חנויות משכון? 1+1 אומר שאו שכל מיני חנויות פעלו ופועלות שנים בלי להרוויח או שהכלכלה בארה"ב לא בריאה מאז ולעולם-בכל מקרה טענה מופרכת. ברור שלא,מז"א?! אתה מכיר אדם שעושה עסקה שהוא יודע מראש שהיא לא משתלמת לו?! (מקור ה)1. כי אתה לא מנסה להבין מה כותבים אז יש בלבול,זהוא סעיף 2:"2.אתה טרול של "אל-סם"? איזה הרבה אנשים?את הסעיף הקודם עם ההרבה אנשים הבנתי. הסעיף המדובר הוא :"(2) לאותם אנשים יש הרבה רכוש אותו הם לא צריכים". זה שאדם מוכר או ממשכן טבעת לא אומר שהוא פשט את הרגל או "צריך הלוואה" להחזר משכנתא או אוכל לילדים. נגיד ויש לך טבעת נדירה או איזה ביצת פברז'ה אילו דרכים יש לך לממש את הערך הכלכלי שלהם? אתה מתעלם מהחלק (שעליו אנחנו מדברים) מהותי מרעיון המשכון,בית מסחר יותר מבית הלוואות. בכלל זה שיש עוד גוף שיכול להזרים כספים לעסקים קטנים זה תמיד טוב." תקרא שוב את סעיף 1 המקורי,אם תענה עליו במקום להתפלפל זה יעזור גם לי להבין. 2.(פעם שלישית)"אתה טרול של "אל-סם"? איזה הרבה אנשים?את הסעיף הקודם עם ההרבה אנשים הבנתי. הסעיף המדובר הוא :"(2) לאותם אנשים יש הרבה רכוש אותו הם לא צריכים". זה שאדם מוכר או ממשכן טבעת לא אומר שהוא פשט את הרגל או "צריך הלוואה" להחזר משכנתא או אוכל לילדים. נגיד ויש לך טבעת נדירה או איזה ביצת פברז'ה אילו דרכים יש לך לממש את הערך הכלכלי שלהם? אתה מתעלם מהחלק (שעליו אנחנו מדברים) מהותי מרעיון המשכון,בית מסחר יותר מבית הלוואות. בכלל זה שיש עוד גוף שיכול להזרים כספים לעסקים קטנים זה תמיד טוב." אם אתה מתייחס רק! לחלק הפעילות שהוא משכון,אז 1.(שוב*2) מהייכן הגיעה ההשוואה לחנות צדקה? 2.איך זה קשור למצב כלכלי כי הרי הם מעריכים שיהיה להם את הכסף בעוד כך וכך זמן,זה מראה על שיפור בעתיד לא?! 3.אם אתה אומר שאין קשר.. |
|
||||
|
||||
הבנתי את האלמוני. לא הבנתי אותך. בעיקר בגלל משפטים כדוגמת השורה הראשונה. הם מפריעים לי לקרוא. |
|
||||
|
||||
אני לא אוהב שכותבים בזלזול,מי שכותב בגסות יענה בגסות ומי שמזלזל יענה בכתיבה מזלזלת. |
|
||||
|
||||
מה, רבו פה בדיון על "מה עושים עם השמטעס"? נדמה לי שזהו חידוש אפילו לגבי דיונים שאישקש השתתף בהם. נחמד, נחמד, תחזקנה רגליכם! (שז"ר) |
|
||||
|
||||
ההנחה (המשתמעת מדברייך) ש''איש קש'' הוא הווכחן כאן חפוזה וטעונה בדיקה (אפריורי, על פי נסיון לא נעים, אני מעריך שדווקא בן השיח שלו הוא הווכחן פה, לא בדקתי יותר מדי את הווכחנות פה כי כולה תפלה בעיני). |
|
||||
|
||||
תגובה 651037, הבאה בעקבות תגובה 651031 והשורה הראשונה שלה: "טוב,זה שיח חרשים,אתה כותב שקרים ומשחקי לשון מעוותים ומתעלם ממה שאני כותב,בשביל מה זה טוב?! אז פשוט קופי פייסט,עד שתחליט שאתה מתייחס". (בשביל מה נחוצה המילה "שקרים" בדיון בנושא כזה). ענייני "זלזול", לדוגמה: תגובה 651040, תגובה 651039, ויש עוד פנינים - "חברה-שטן" וכיו"ב. |
|
||||
|
||||
לא יודע מה אתה רוצה לאמר. בכל מקרה אני עומד מאחורי מה שאמרתי. המילה ''שקרים'' כאן יכולה להיות במשמעות ''סילופים'' או ''חצאי אמת'' שזה בפועל כמעט אותו דבר. ''האייל האלמוני'' הוא ווכחן בלתי ניסבל, טכניקת הווכחנות שלו בנויה על סילופים ועיוותים. כאשר משתמשים בטכניקה של סילופים ועיוותים (ועוד טכניקות כגון הסטה לנושא אחר) אפשר להגיע לוויכוחים שאינם ניגמרים, בשלב מסויים בן השיח שלו מתייאש או מתעייף או מתעצבן ואז משתמע לכאורה שהוא ''ניצח בוויכוח''. לפי התרשמותי ''איש קש'' הוא קצר רוח באופיו וגם זה נתון שאפשר להשתמש בו לצורך ווכחנות (כלומר גרירה שלו באופן מכוון להתעצבנות). |
|
||||
|
||||
אחרי כל הזמן הזה באייל עדיין לא תפסת שיש יותר מאייל אלמוני אחד? |
|
||||
|
||||
אתה באמת חושב שאם תצעק חזק יותר תשכנע מישהו? |
|
||||
|
||||
לא צעקה-זלזול,מי שמתחיל לכתוב בזלזול אני עונה לו בזלזול. |
|
||||
|
||||
אני מבין שאתה עונה לעצמך בזלזול - בהתחשב בעובדה שאתה אפילו לא מנסה להעמיד פנים שאתה מקשיב למישהו שהוא לא אתה, זה דווקא הגיוני. |
|
||||
|
||||
מנסה |
|
||||
|
||||
"תראה לי אתר צדקה שמחלק MacBook Air". זה אולי המקום להזכיר ארגונים וחברות שאוספים פסולת אלקטרונית וחלקה עובק מחזור לשימוש חוזר. בישראל פועל מיזם אקוקומיוניטי שמעסיק אנשים בעלי צרכים מיוחדים ובסן פרנציסקו יש את greencitizen. |
|
||||
|
||||
הם מוכרים שם MacBook Air? |
|
||||
|
||||
כשאני קניתי מחשב משומש באקוקומיוניטי לא היה שם מקבוק אייר. אבל אין מניעה עקרונית שיהיה להם. הראשונים הם כבר בני יותר מחמש. |
|
||||
|
||||
זהו בדיוק ההבדל-שבחנות משכון אתה יכול ממש למצוא את הדגם החדיש ביותר של החברה הנחשבת ביותר (מי שמחשיב את החברה-שטן הזאת כ''נחשבת'') |
|
||||
|
||||
חברה שטן. לא פחות. יש גם חברה ספציפית של טוסטרים שאתה ממש שונא? |
|
||||
|
||||
לא חברה-טוסטרים קלי משקל הם לא לגיטימים. טוסטר חייב לשקול מעל 2 ק"ג. |
|
||||
|
||||
מכונות כביסה נחשב? אז סמסונג. |
|
||||
|
||||
יש הבדל תהומי בין לא לאהוב חברה ואת המוצרים שלה (ולבחור לא לקנות את המוצרים שלה) לבין השנאה המוזרה שאפשר למצוא בתגובה למעלה. שטן. לא פחות. איזה שטויות. אני לא חושב שאתה שונא את סמסונג ברמה הזו. נראה לי שאתה פשוט לא מרוצה ממכונות הכביסה שלה ולכן לא סביר שתקנה אותן, זה הכל. |
|
||||
|
||||
כמובן ששטן זאת הגזמה פראית בעניינים שכאלה. התיעוב שלי נובע מסיבות יותר עמוקות ממכונות כביסה, באזור של הפרת פטנטים והתנהגות עסקית דורסנית ובלתי מוסרית (לדעתי) שנתקלתי בהן במסגרת אינטראקציות עסקיות כאלה ואחרות מול החברה הנ''ל. |
|
||||
|
||||
הסיבה שאני מעלה את הסוגיה היא לא דיון על מוצר זה או אחר או על מכונות כביסה, אלא משום שאני חושב שהפנבואיזם וכל הז׳ארגון של אפל פנבויז ופנדרואידים, הוא איזה מן מיקרו קוסמוס שדי מיצג טפשות אנושית באופן כללי. חשיבה פרטיזנית ודעתנית (מידי) בה אנשים חייבים לבחור את הקבוצה האהודה עליהם ולשנוא שנאת מוות את השניה. אנשים עושים את זה עם דברים שנחשבים *כאילו* חשובים כבר אלפי שנים (קבוצת כדורגל, סיפור עם א׳ מול סיפור עם ב׳, יהוה מול אללה מול ישו, סוגי האוכל שמותר או אסור לאכול או סתם הצד הנכון שבו צריך לשבור את הביצה בארוחת הבוקר), כך שזה די משעשע לראות להט שכזה גם במשהו שרירותי כמו סוגים שונים של מוצרי צריכה. זה רק ניחוש בלי סטטיסטיקה, אבל תן לי מישהו ששונא את אפל או חושב שאנדרואיד זה איכסה פיכסה מכשפהל׳ה רעה ולדעתי תמצא (בהסתברות די גבוהה) אדם שהוא קיצוני בדעותיו (וקצת אטום) גם לגבי נושאים רבים אחרים. |
|
||||
|
||||
אני אולי לא שונא אותם, אבל אני לא אקנה את המוצרים שלה. לדוגמה: אין לי שום בעיה לקנות מקלדת של מיקרוסופט. אני אצטרך המון שכנוע כדי לקנות מקלדת של אפל (למה? כי כנראה שהיא עובדת רק עם מוצרים של אפל. ואני לא רוצה את כל החבילה). לכן אני מתרחק מכל מה שמריח את הניחוח של החברה הזו. |
|
||||
|
||||
ברגע ספציפי זה, אני מתכנת לאנדרואיד על מקבוק פרו, בודק על נקסוס 5 והמחשב מחובר למקלדת ועכבר של מיקרוסופט ושני מסכים (אחד סמסונג והשני LG). אני מבין בחירה של מוצר אחד על פני השני. פנבואיזם או תאור חברות שמיצרות טוסטר אובן כ*שטן* זה מה שאני לא מבין. הו דה פאק קיירס?! |
|
||||
|
||||
זה שבאותו רגע ממש אתה גם מתכנת וגם כותב באייל, זה מה שקוראים "תכנות מקבילי"? |
|
||||
|
||||
בדיוק! |
|
||||
|
||||
תירגע,אני לא מעריץ של אנדרואיד (לצורך העיניין אני לא מעריץ שום חברה או מוצר) רק שיש חברה שהתקבעו בתפיסתי בהתאם להתנהגותם,לתרבות שהם מייצגים,לאיכות המוצר שלהם וכו'- כרעים. אני לא אוהב את מייקרוסופט לצורך העיניין באותה מידה שאני לא אוהב את אפל,רק מסיבות אחרות שכולן הן בתפיסה האישית שלי ובחוויה האישית שלי. את גוגל (במקרה,בלי קשר לאנדרואיד) אני כן אוהב. |
|
||||
|
||||
אני חושב שאתה מפספס משהו. קנייה של מוצר של אפל1 זה לא רק עסקה כלכלית או הצהרה אופנתית, זה גם הסכמה לקבל על עצמך, כלקוח, תנאים מסויימים שמעידים על יחס קצת חריג בין קונה למוכר. כשאתה קונה מכונית אתה לא צריך לחתום על Term and Conditions עם רנו, ואם תחליט לצבוע את המושבים בירוק או אפילו להחליף מנוע סובארו לא תבוא אליך בטענות, (וכמובן שהיא לא תסגור את מכסה המנוע בברגים מיוחדים, או תבטל את האחריות במידה והעזת להחליף את המצבר לבד). העובדה שיש אנשים שלא רואים ביחסים האלה דבר חיובי במיוחד, ומעוניינים להיות בעלים של המוצרים אותם הם רכשו בכסף מלא, לא צריכה להפתיע. מצד שני, גם העובדה שיש אנשים שמרגע שכבר התחייבו (נפשית וכלכלית) לחברה מסויימת מרגישים צורך להגן על הבחירה שלהם לא צריכה להפתיעה. נכון ש"שטן" זאת תגובה קצת ילדותית (לא ממש קשור לקיצוניות לדעתי) אבל, העובדה שאנשים כן מרגישים צורך "לבחור קבוצה" נראית לי די ברורה מעליו, 1 או גוגל, או סמסונג, או מייקרוסופט... אבל נראה לי שאפל מובילה את המגמה. |
|
||||
|
||||
השטן האמיתי היה מיקרוסופט. קודם לכן השטן הגדול היה איביאם (בעידן שקדם לעידן המחשבים האישיים). מה שמביא אותי לחשוב: שטן הולך ושטן בא, כל השטנים זורמים לגרוטאות .... (כאן חסר לי חרוז). |
|
||||
|
||||
IBM ומייקרוסופט לא הלכו לשום מקום. החרוז1 המתבקש: הוא שטן מצטרף ושטן נשאר, לפחות החדש פחות מכוער. 1 חרוז לאשכנזים בלבד. |
|
||||
|
||||
אי בי אם כבר הלכה. יש לחברה עדיין כסף שהיא צברה בימים הטובים אבל המעמד שלה נמוך מאוד יחסית למעמד שהיה עד 1980 בערך. מייקרוסופט גם בתהליך ירידה. אבל עדיין נחשבת בשוק המיחשוב. גוגל היא כעת המלך החדש. לגבי אפל, אני לא מצפה ליותר מדי. היא עדיין חזקה בתחומים מסויימים אבל לא מתחדשת מספיק כדי שתשאר בפסגה (נאמר) יותר מ- 20 שנה מהיום (אפל תשאר 20 שנה כי בכל זאת יש לה מוצרים חזקים). חבל שסטיב ג'ובס — שהיה הכוח המניע של אפל — מת. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שאחד ההבדלים בין מכונית למחשב/טלפון/טאבלט הוא שמחשבים מחוברים ברשת בעוד שמכוניות [עדיין] לא. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אכן. עכש"ז, במכוניות של בטרפלייס היה מותקן מחשב ששלט מרכב תוך שהוא מחובר אונליין למרכז שליטה בחברה. |
|
||||
|
||||
טוב, אז אתה מבין שאצלי זה בכלל לא מהכיוון הזה. אני נוטה להסכים שהזדהות מוגזמת עם מוצר/חברה מסחרית מסוימת או אי-הזדהות גורפת על הרקע שאתה מציין היא מיותרת, עם זאת לא הייתי מדרג אותה גבוה במקומות הטעונים שיפור בהתנהגות האנושית. |
|
||||
|
||||
מובן מאליו. אני רק חושב שזו לא התנהגות יחודית למוצרי צריכה, אלא תופעה (פסולה) כללית יותר. התופעה במוצרי צריכה פשוט מראה את האבסורד שבתכונה האנושית הזאת. לא במקרה הבאתי את הדוגמה של סוויפט עם ה - Big-Endians וה-Little-Endians. אין חדש תחת השמש ובני האדם תמיד היו תושבי ליליפוט. אנחנו כל כך משוגעים שאנחנו מסוגלים לשחוט אחד את השני בגלל ויכוח על מה עדיף - גזר או מלפפון. הדתות, הפוליטיקה, התרבויות והאידיאולוגיות שלנו רוויות בקידוש העדפות שרירותיות שכאלה. |
|
||||
|
||||
כולנו אכן ליליפוטים: כמעט כל מערכות המחשבים שבשוק הם עם אינדיאנים קטנים. רק התעבורה באינטרנט היא לרוב עם אינדיאנים גדולים. |
|
||||
|
||||
One little, two little, three little Endians...
|
|
||||
|
||||
אז הבעיה של האינטרנט היא יותר מדי צ'יפים, פחות מדי אינדיאנים? מעניין. נראה לי שזו גם הבעיה של כמה מפלגות בישראל (לעומת אלה שיש בהן רק צ'יף אחד, שמצ'פצ'ף על כל השאר). |
|
||||
|
||||
מכונות הכביסה שלהן גרועות? לא מכבסות טוב? הורסות בגדים? מתקלקלות? הייתי שמח לדעת. אני שוקל לקנות אחת כזו. |
|
||||
|
||||
האמת אין לי מושג לגבי מכונות הכביסה שלהן, אם תקרא את שאר הפתיל תבין שאיכות המוצרים שלהם זה לא מה שהעלה לי את הסעיף. |
|
||||
|
||||
קראתי. פחות מטריד אותי, בהתחשב בכך שקשה למצוא בסביבה מכונות כביסה של יצרניות מוכרות ואיכותיות. |
|
||||
|
||||
אוף טופיק: המחשב שלי נשמע כעת כמו טרקטור ולא ברור לי אם עדיף שאכבה אותו בסוף יום או שאשאיר אותו דולק כל הזמן, מה יאריך את חייו יותר? תודה רבה למי שמוכן לעזור. |
|
||||
|
||||
לא יודע, אבל דאג מהר לגיבוי הדיסק. תאמין לי, אין טיפש כבעל נסיון. |
|
||||
|
||||
בעצם, אולי זה המאוורר. פתח את המחשב, יש סיכוי טוב שתוכל לזהות את מקור הרעש. אם זה המאוורר תוכל להחליף אותו בקלות במחיר כמה עשרות שקלים (או לשדוד אחד ממחשבים שיצאו לגמלאות, ויש הרבה כאלה). |
|
||||
|
||||
(הוא יכול גם לחבר את אחד מהמחשבים האלה למחשב שלו, ולקבל טרקטור עם עגלה). |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לא עגלה, פלטפורמה! |
|
||||
|
||||
ואם במקרה לאלמוני קוראים ליפא, הוא עשוי להיות האחרון שיש לו עוד פלטפורמה ישנה. |
|
||||
|
||||
עכשיו הוא באמת האחרון (חוץ ממזויפים בנהריה). |
|
||||
|
||||
תודה רבה. |
|
||||
|
||||
וגם... תרסיס אוויר בלחץ. יכול לחולל פלאים. |
|
||||
|
||||
מחשב שדולק 24/7 יאריך חיים יותר ממחשב שמכבים ומדליקים. אבל צריך לנקות מפעם לפעם אבק מבפנים. |
|
||||
|
||||
מניין לך שמחשב דסקטופ יאריך יותר חיים בפעולה רציפה 24/7 ? למרות ששמעתי דעה זו לא השתכנעתי. זה אולי נכון למחשבים שמופעלים , נאמר, 18 שעות ביממה. אבל בשימוש פחות נראה לי שמוטב להשבית מחשב שהפעלתו לא נידרשת בשעתיים הבאות, זה חוסך בלאי של חלקים אלקטרוניים שמופעלים במחשב גם במצב שינה. |
|
||||
|
||||
הניסיון שלי הוא במשרד עם מחשבים שכובו מדי יום בסוף יום העבודה מול מחשבים שכובו רק לסוף השבוע מול מחשב אחד שלא כובה בכלל. אבל זה שלא כובה בכלל היה איכותי במיוחד ופעל 8 שנים כמעט ברציפות עד שיצא לגמלאות. מחשבים שכובו מדי יום התקלקלו יותר ממחשבים שכובו רק לסוף השבוע. מאידך זה בזבזני בחשמל. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |