|
||||
|
||||
ועידת מדריד, אם כל חטאת, היתה בתקופת הממשל העוין ביותר לישראל ותוך איום ישיר של ארה״ב שלא לתת ערבויות להלוואות לקליטת העליה. מעתה אמור: ״את הנזקים הגדולים גרמו לנו דווקא נשיאי ארצות הברית שנחשבו ידידים. לעומת זאת, נשיאי ארצות הברית שלא נחשבו ידידים, דווקא גרמו לנו את הנזקים הגדולים.״ |
|
||||
|
||||
האקסיומות זורמות מכל הכיוונים: ועידת מדריד אם כל חטאת; אוסלו גרמה לנזק נוראי ולאינתיפאדה השנייה; הלחץ עלינו לאפשר בחירות ברשות הפלסטינאית וכד'. ועידת מדריד לא גרמה כל נזק. למרבה הצער התועלת בה הייתה מועטה בגלל ראש הממשלה שוחר השלום- יצחק שמיר. הסכמי אוסלו גרמו לאינתיפאדה השנייה - ממש לא. האינתיפאדה השנייה וגם הפיגועים פרצו בגלל סיבות אחרות. לגבי הלחץ עלינו לאפשר את הבחירות? באיזו זכות יכולנו למנוע את הבחירות? |
|
||||
|
||||
הכל לשיטתו. |
|
||||
|
||||
יכולנו למנוע את הבחירות בהשתתפות החמאס כיוון שעל פי הסכמי אוסלו, כל מפלגה שאינה מקבלת את ההסכמים עצמם ואת קיומה של מדינת ישראל אינה רשאית להשתתף בבחירות לרשות. בוש ורייס לחצו עלינו לוותר על הדרישה לעמוד בתנאי הזה מתוך אמונה תמימה שהחמאס יזכה במספר קטן של מושבים ובתמורה הרשות תקבל לגיטימציה פנימית רחבה יותר והחמאס עצמו יתמתן - כמו רוב אמונותיהם התמימות של הצמד-חמד הזה, גם זו התרסקה אל סלעי המציאות במחיר כבד לכל הנוגעים בדבר (כלומר, לאלו שבמזרח התיכון; בוש ורייס עצמם לא ניזוקו). |
|
||||
|
||||
הרעיון שאנחנו יכולים למנוע ממפלגה שהתנגדה להסכמי אוסלו מלהשתתף בבחירות, בעוד אצלנו מותר למפלגה כזאת להשתתף, מהווה יחד עם דברים אחרים-ההתנחלויות-פצצת זמן בדינמיקה של ההסכמים. |
|
||||
|
||||
אולי (אם כי אצלנו גם מפלגות שהתנגדו להסכמים קיבלו אותם כמחייבים מרגע שישראל חתמה עליהם). אבל אלה ההסכמים והפלסטינים חתמו עליהם. |
|
||||
|
||||
ההבדל הוא בין התנגודת להסכמים לאי הכרה בקיומם. גם מי שמכיר בקיומם יכול לטעון שהם רעיון גרוע ואף לחתור תחת קיומם בטיעונים מטיעונים שונים (כל עוד הם לגיטימיים). אולם ההסכמים נחתמו על ידי ממשלת ישראל ואושררו על ידי הכנסת. מי שלא מכיר בהם בצד הפלסטיני גם לא מכיר בלגיטימיות של מי שחתמו מאותו צד על ההסכמים. השווה לשנים הראשונות לקיומה של הרפובליקה האירית. דוגמה אחרת: אם תקום מדינה פלסטינית בהסכמת מדינת ישראל, גופים בישראל שלא יכירו במדינה הפלסטינית יערערו בעקיפין גם על סמכות מוסדות מדינת ישראל להכיר בקיום המדינה הפלסטינית. |
|
||||
|
||||
ההבדל הוא, שמדינת ישראל לא קמה ''בזכות'' הסכמי אוסלו. הרשות הפולשנית - כן. |
|
||||
|
||||
ולמה זה משנה? |
|
||||
|
||||
אתה דורש שויון בין שני צדדים שאינם שוים. צד אחד הוא מדינה קיימת, שקמה מתוקף זכותו הטבעית וההיסטורית של עם ילידי שחזר לארצו, ולפי החלטת האו''ם. צד שני הוא חבורת פולשים שדורשים מדינה בארץ לא להם, מתוקף היותה (פעם) חלק מהאימפריה שאבותיהם השתלטו עליה באלימות, וזאת באמצעים אלימים בעצמם. במסגרת ההסכם, חובת ההוכחה (של אפשרות הקמת מדינה דמוקרטית ושחורת שלום) עליהם. |
|
||||
|
||||
(עם כל חוסר חיבתי לחסון, צריך להודות שגלגולים שונים של ההצעה הזו נתמכו על ידי חברי כנסת כמעט מכל מפלגה, ממרצ ועד ש''ס וישראל ביתנו) |
|
||||
|
||||
בגלל אנשים עם פה גדול וחוש פרופורציה ממש קטן, שאצלם כל דבר הופך ל''נאצי''. |
|
||||
|
||||
לנאצים מותר לקרוא נאצים לפי החוק המטפש הזה? |
|
||||
|
||||
תנוח דעתך. את החוק המטופש הזה מנסים להעביר כבר משנת 1986. אם הקונצנזוס יוצא הדופן לא הצליח עד עכשיו, ספק אם יצליח בעתיד. (עדנה סולודר, אבנר חי שאקי, קולט אביטל, נעמי חזן, שלי יחימוביץ' ועוד) |
|
||||
|
||||
די לקשקש. הפלסטינאים, לפחות חלק מהם הם צאצאי אותו עם ילידי שאחר כך חזר לארצו. אבל הוא התנצר ואחר כך התאסלם. אבותיהם השתלטו באלימות? ראשית לא אבותיהם. כנראה אבותיהם ואבות חלק מאתנו היו אותם אבות. שנית, אבותנו, יהושע בן נון נכנס לארץ ממש לא באלימות. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
הסתכלתי במה שמה ששלחת. אין בדברים שום דבר זולת תעמולה. |
|
||||
|
||||
תעמולה=שקר,או עובדות מסולפות או תעמולה=זה לא משרת את האג'נדה הפולטית שלי אז אני מכנה את זה במילה שלילית וכך יוצא ידי חובה? |
|
||||
|
||||
אין לך פה מה לבלבל הרבה את המוח. אם אתה חושב שיחס''צ אישי ארוך של רונן שובל הוא משהו אחר מלבד תעמולה, שיבושם לך. |
|
||||
|
||||
אפרופו לבלבל את המח,לשניים מהלינקים אין קשר כלל לרונן שובל,לאחד קשר קלוש (כמובן שהשם שלו לא מופיע בתוכן העלון) 1.אז אני לא מבין למה דווקא אותו בחרת ולא 5 אחרים שהיו שותפים לכתיבה. 2.התגובה שלך היא לשים 2 ידים על האוזניים ולצעוק "ננננ" "לא שומע כלום" "נננ",לא שהיה סיכוי לקצת בגרות,אבל היית יכול לנסות. |
|
||||
|
||||
לא אשמתך, אתה לא מבין ביחס''צ ואולי אתה גם עדיין תמים עקב הגיל. |
|
||||
|
||||
אתם אנשים מאוד מוזרים. לשני לינקים אין קשר כלל לרונן שובל,איך זה יח"צ?! בלינק שיש קשר הוא לא כתב דבר אינפורמטיבי,רק הקדמה,מה זה משנה לדיון?! |
|
||||
|
||||
איך בדיוק וידאו שמתעד ראיונות של דובר החמאס בעזה באל ג'זירה, בהם הוא מודה (או בעצם מתפאר) ש"כל פלסטיני יכול להוכיח את שורשיו הערביים, מסעודיה או מתימן או מכל מדינה אחרת" וש"חצי מהפלסטינים הם מצרים וחצי סעודים" הוא "שום דבר זולת תעמולה"?! |
|
||||
|
||||
התעמולה איננה הדברים שבהם מתפאר דובר החמאס, אלא שאישקש מביא את זה כעובדות. |
|
||||
|
||||
יאללה,תגיד עוד פעם תעמולה,ואני ממשיך |
|
||||
|
||||
אני מרבה להביא כאן את דבריו של עזמי בישארה מ 1996 לפיהם לא קיים עם פלשתיני, ושמחתי לראות בקישור הראשון בתגובתך שגם אחד ממניגי אש"פ, זאהיר מוחסיין, אומר בדיוק את אותו דבר. “העם הפלסטיני אינו קיים; יצירתה של מדינה פלסטינית אינו אלא אמצעי להמשך מאבקנו נגד מדינת ישראל”. אגב אותו רעיון - השימוש בשקר העם הפלשתיני כאמצעי למאבק במדינת ישראל קיים בדבריו של בישארה בהמשך דבריו באותו ראיון עם ירון לונדון שאינם מופיעים בקטע באינטרנט אך אני זוכר אותם מהראיון המקורי. מעניין שבראיון עם ירון לונדון, כשירון לונדון אומר לטיבי שאמנת החמס היא אמנה אנטישמית היטלריסטית ומוכיח לו זאת, טיבי מגיב ע"י זה שהוא אומר: "למה אינך תוקף את המתנחלים? הם אומרים שאין עם פלשתיני." כלומר, לדידו של טיבי הכחשת קיומו של העם הפלשתיני הינה פשע שקול לקריאה לכל מוסלמי להרוג כל יהודי שבו הוא נתקל. חבל שירון לונדון לא זכר שכמה שנים קודם, פשע ידידו של טיבי עזמי בישארה ממש באותו "פשע", ולא הזכיר את הראיון הזה שנערך ממש עמו. הסיבה היא ככל הנראה שהכחשת קיום העם הפלשתיני היא באמת פשע בעיניו של ירון לונדון (אם כי אולי לא שקול לקריאה להרוג כל יהודי), ולכן כפי הנראה הדחיק את אותו ראיון מביך עד שממש שכחו. אבל עכשיו אני רואה שבישארה לא היחיד. אלה מערביי ארץ ישראל שלא עושים שקר עם נפשם מעיזים אפילו לומר את האמת הזאת. |
|
||||
|
||||
השקר הזה (ועוד) ממומן במליונים,שנים, ע''י רוצי רעתינו ועוזריהם,הוא מושרש כלכך עמוק שאנשים מרגישים שאתה אומר זאת כאילו אמרת שהשמש לא תזרח בבוקר |
|
||||
|
||||
הבאת דברים בשם אומרם אינה תעמולה. |
|
||||
|
||||
ג'ואן פיטרס כבר הפריכה את הכזב הזה בספרה המצויין והמומלץ "מאז ומקדם". |
|
||||
|
||||
אם נכון מה שאישקש מביא - שהפלסטינים אינם רואים בעצמם צאצאי יהודים - אז זה טיעון חזק מולך, ולא משנה בכלל אם באמת הם צאצאי יהודים או לא. אם אתה חושב שלצאצאי היהודים "המקוריים" יש חזקה חזקה יותר על האדמה הזו (ואם אתה לא חושב כך, מה הטעם בתגובה שכתבת?), ואם הם בעצמם לא טוענים שהם צאצאי היהודים המקוריים, אז הם מפסידים בקו הזה. |
|
||||
|
||||
בין השאר הם גם טענו שהם צאצאי הכנענים והפלישתים. הם מנסים להתלות בכל אילן שהוא. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
נדמה לי שסיבכת את החוטים. כדי להתיר את הפקעת, צריך קודם כל להתנער מן הפרשנויות המוטות לבערות מן הסוג שציטטו כאן תעמלני הימין. לנסות לפרש את העמדה הפלשתינית ע"פ משנתו של עזמי בשארה זה בערך כמו ללמוד על הציונות או האנטישמיות ע"פ משנתו של אוטו ויינינגר. קודם כל יש להפריד הפרדה ברורה בין עמדות החמאס, האחים המוסלמים ודרומה לבין עמדות התנועה הלאומית-חילונית הפלשתינית (אש"ף, הרשות, פתח', אבו-מאזן וכן הלאה). א. לתנועת האחים המוסלמים הפלשתינית (שהחמאס הוא מייצגה הראשי) יש בעיה עקרונית ומהותית בשאלת הלאומיות הערבית והפלשתינית בפרט. כדרכן של תנועות דתיות היא מנסה לפתור אותה (או יש מי שיאמר להתנער ממנה) כאותו דיונון המתחמק מאוייביו ע"י הפצת ענן דיו העשוי תערובת של מיסטיקה, חברה ודת. מצד אחד אמנת החמאס מכירה בתנועת ההתנגדות האיסלמית כתנועה פלסטינית ייחודית, אבל מצד שני היא רואה באדמת א"י אדמת קודש (ואקף) השייכת באופן בלעדי לכלל המוסלמים ואת המלחמה בציונים כג'יהאד כלל איסלמי כנגד הכפירה ואויבי הדת. ב. אצטט כאן את הביטוי הבהיר ביותר שהצלחתי למצוא באמנת החמאס לפיתרון הקונפליקט הזה: "סעיף ארבעה-עשר: בעיית שחרור פלסטין קשורה בשלושה מעגלים: המעגל הפלסטיני, המעגל הערבי והמעגל האסלאמי. לכל אחד מן המעגלים האלה יש תפקיד במאבק [צראע] נגד הציונות ו[מוטלים עליו] חובות. הזנחת אחד המעגלים האלה הינה טעות חמורה ובורות מבישה, שהרי פלסטין היא אדמה אסלאמית אשר בה כיוון התפילה הראשון מבין השניים [ירושלים ומכה. "אולא אלקבלתין" היא ירושלים], והמקום השלישי [בקדושתו] ... הואיל וכך הדבר, הרי ששחרורה [של פלסטין] הוא חובה אישית על כל מוסלמי בכל מקום שבו הוא נמצא. [אך ורק] על יסוד זה יש להתייחס ל[אופן פיתרון] הבעיה [הפלסטינית], ועל כל מוסלמי להיות מודע לכך. ביום שהבעיה [הפלסטינית] תטופל על יסוד זה, [כלומר ביום] שבו יגוייסו היכולות של שלושת המעגלים, המצב הנוכחי ישתנה ויום השחרור יהיה קרוב יותר, ... ". ג. אוסף האירגונים המהווה את התנועה הלאומית-חילונית הפלשתינית הוא סיפור אחר לגמרי. זוהי תנועה חילונית המקבלת את האיסלם כדת העיקרית של הלאום הפלשתיני, אך היא עצמה אינה דתית. לא לחינם ראשוני (ויש שיאמרו ממציאי) הלאום הפלשתיני היו נוצרים, עד אשר השתלט האימאם אמין אל חוסייני על המרד הערבי פלשתיני (אל חוסייני עצמו היה אמנם לאומן פלשתיני, אבל כבר בזמנו היה מקורב לאחים המוסלמים ואילו חי היום היה ללא ספק תומך של החמאס). אפילו היום, כאשר הקהילה הפלשתינית נוצרית למעשה נכחדה, עדיין רבים מפעילי אש"ף הם נוצרים (חנאן עשראוי למשל). ד. התנועה הלאומית הפלשתינית רואה עצמה כתנועה ילידית המייצגת את יושבי הארץ האוטוכטוניים (מקומיים). מובן שהתנועה הזו אינה רואה את בניה כצאצאי היהודים שישבו בארץ. היא רואה אותם כצאצאיהם של יושבי הארץ מאז ומתמיד, אשר התאסלמו במאה ה-7, ה-9 או ה-13. זוהי הסיבה שנפוצה בקרבם "הכחשת העבריות". זו תנועה אידיאולוגית פלשתינית המכחישה את מציאותם של עברים או יהודים בהיסטוריה של ישראל, בדיוק כפי שהמוסלמים הדתיים רואים בישמעאל את השה לעולה האמיתי בעקדת יצחק. אני לא חושב שאפשר למצוא דמות פלשתינית רצינית המוכנה להתכחש לאידיאולוגיה מגוחכת זו (אולי אדוארד סעיד. אני לא יודע). ה. בספרו המומלץ של טוביה טננבאום "תפוס את היהודי", שואל המחבר את חנאן עשראוי אם היה מקדש יהודי על הר הבית והיא עונה שהיא לא ארכיאולוגית והיא תקבל את דעתם של הארכיאולוגים. היות ואי אפשר למצוא ממצא פיזי מכריע בעניין זה, מותר לה להתבצר בעמדה האגנוסטית שלה. דוברים פחות מתונים ממנה פשוט מכחישים באופן גורף כל נוכחות היסטורית יהודית בא"י. ו. רוב מוחלט של הפלשתינים רואה ביהודים צאצאיהם של מומרים כוזריים או אירופאים שאין להם כל קשר לא"י (מעין תמונת ראי של דעות הימין בישראל). רוב זה גם מכיל בתוכו וגם מחריג מתוכו כל מיני שוליים הדוגלים בעמדות "ספקולטיביות" לפיהן לחלק מן היהודים יש קשר תורשתי כלשהו עם יושבים קדומים של א"י או שחלק מיושבי הארץ היהודים התאסלמו ונטמעו בקרב העם הפלשתיני. ז. בכל מקרה מבחינת התנועה הלאומית-חילונית הפלשתינית שאלת הקשר בין היהודים לפלשתין היא שאלה אזוטרית ומשנית. הם רואים בישראלים היושבים בישראל מהגרים זה מקרוב באו אשר דחקו ממנה את התושבים הקודמים והחוקיים. מאחר ודברים אלו הם פחות או יותר עובדה, התשובה לשאלה האינטלקטואלית והאזוטרית אם לכובשים זה מקרוב באו, יש או אין קשר היסטורי לפלשתין, לא מעלה ולא מורידה הרבה. היחס שלהם לשאלה זו מקביל ליחסם של רוב הישראלים לשאלה מתי, אם בכלל, התיישבו הפלשתינים בארץ נחלת האבות שלנו. |
|
||||
|
||||
נראה לי שאתה ממש גזרת את החוטים. איציק ש כתב: "הפלסטינאים, לפחות חלק מהם הם צאצאי אותו עם ילידי שאחר כך חזר לארצו. אבל הוא התנצר ואחר כך התאסלם." לעניות דעתי לטענה הזאת התייחס ירדן, וטען שדי בכך שהפלשתינים עצמם מכחישים אותה כדי לבטל לחלוטין את ערכה אפילו היא נכונה. ההרצאה המלומדת הארוכה שהבאת אינה מתייחסת כלל לא לקביעה של איציק ולא לטענה הנגדית. |
|
||||
|
||||
מה שכתבתי אינו שייך לדעתי לוויכוח המטופש מיהם בעלי הארץ. |
|
||||
|
||||
התיאוריה שלך נופלת כבר בסעיף 1 באמנה ה"פלסטינית": "פלסטין היא מולדת העם הפלסטיני והיא חלק אינטגראלי (בלתי נפרד) מהמולדת הערבית הגדולה, והעם הפלסטיני הוא חלק מן האומה הערבית", הווה אומר בעיני אש"ף ופלגיו אין לאומיות פלסטינית נפרדת, אלא היא חלק מהאימפריה (ה"אומה") הערבית. מלבד זאת, גם הדיוק ההיסטורי אינו נר לרגליך, שהרי "מבשרי הלאומיות הפלסטינית" לא היו נוצרים אלא מוסלמים (משפחת חוסייני, שחאג' אמין היה אחד מבניה, ומשפחת נשאשיבי - המוסלמיות דתיות, ומפלגת אל איסתיקלאל, המוסלמית חילונית) |
|
||||
|
||||
רק סעיף אחד? כל שאר הסעיפים אח"כ הם הסבר אפולוגטי של הזרמים האיסלמים הבורים,המושחתים,האנאלפבתים והנאצים.מה גם שלא ברור איך מה שהוא כתב תומך בשקר הנבזי שהכובשים הערבים הם ילידי הארץ |
|
||||
|
||||
*כבר* בסעיף הראשון |
|
||||
|
||||
ולגבי "ילידי הארץ", לא נותר אלא לקרוא את ההגדרה ל"פליט פלסטיני" באתר UNRWA persons whose normal place of residence was Palestine during the period 1 June 1946 to 15 May 1948, and who lost both home and means of livelihood as a result of the 1948 conflict ודוק: "מי שחי בא"י בין 1946 ל1948" (ואיבד את ביתו ואת פרנסתו במלחמת העצמאות - ד"א האם תושבי גוש עציון ותל אור כלולים בהגדרה זו?), ולא "מי שמוצאו בארץ", או אפילו "יליד הארץ". מספיק שהוא חי בה שנה, 11 חודש ושבועיים (ואם זה אוטוכטוני אני אוטוסקורצני)
|
|
||||
|
||||
הרוע נמצא בהרבה מקומות... |
|
||||
|
||||
טוב, ההגיון שלנו כנראה לא עובד על אותה מסילה. אותה הצהרה שהבאת ""פלסטין היא מולדת העם הפלסטיני והיא חלק אינטגראלי (בלתי נפרד) מהמולדת הערבית הגדולה," תופסת גם לגבי כל העמים הערביים אחרים. במה הם שונים מכל העמים הערביים האחרים, לא ברור לי. לפי ההגיון שלך אין דבר כזה כמו העדה התימנית משום שיהודי תימן הם חלק אינטגרלי מהעם היהודי הגדול. לגבי הנוצרים כמבשרי הלאומיות הפלסטינית אולי משכתי את האמת באף קצת יותר מדי מפני שהמקורות הקדומים של הלאומיות הפלסטינית הם מסועפים ומשתרגים עם הלאומיות הכלל-ערבית ועם המאבקים בין הפלסטינים לטורקים ולחדיבים המצרים באופן בלתי ניתן להפרדה, אבל די ברשימה הבאה שאביא כעת כדי להציג את המעורבות המשמעותית שהיתה לנוצרים בהיסטוריה של התנועה הלאומית הערבית: אמיל חורי, הנרי קטן, איסא נחל'ה, איסא, יוסף ודאוד אל איסא, חליל אל סקאקיני, כארים חאלף, אמיל ג'רגואי, ג'ורג' חבש, נאיף חואתמה וכן הלאה וכן הלאה. |
|
||||
|
||||
אני מבין שעל המסילה שאתה נמצא בה זה הגיוני שג'רג' חבש יהיה לאומן שהוא קומוניסט?! או חוואתמה שהוא מרקסיסט בכלל?! מה השלב הבא דב חנין תומך בהפרטת קופות החולים?! מה שאני מבין שהכל מסתדר שרוצים,לבן זה שחור,שקר זה אמת... נוסעים מהר על המסילה הזאת... *כן,שכחתי,הם לא עם. זאת רק טענה שקרית שעוזרת להם להחליש את ישראל . |
|
||||
|
||||
ענית יפה לעצמך. האם העדה התימנית זכאית להגדרה עצמית כלאום, או שהיא חלק מהעם היהודי? ולגבי הנוצרים - אתה באמת יכול להשוות את מנהיגותם של הנ"ל 1 למנהיגות של החוסיינים או הנשאשיביים? (וכמובן שחבש וחואתמה מאוחרים הרבה יותר) --- 1 דרך אגב, הנרי כתן, יוסוף עיסא, אמיל ג'רג'אוי - אי מתן כבוד ראוי לאוייב עלול להוביל להפסד המערכה |
|
||||
|
||||
ואני גם מניח שהכוונה ב"אמיל חורי" היא לאמיל אל ע'ורי - לקח לי זמן לפענח את הטעויות השמאלניות הטיפוסיות 1 ולהבין שלא מדובר בשווארמיסט ז"ל --- 1 זה מוביל לשאלה נפרדת: מדוע שמאלנים לא מסוגלים לכבד את האויב שלהם בביטוי נכון של שמו? |
|
||||
|
||||
אני מקבל את רוב התיקונים. קל לראות שאני מתרגם שמות מאנגלית וקל לטעות (בפרט בגלל האותיות הקרובות בערבית). בכל אופן יוסף אל עיסא, אחד הדודנים מעורכי העיתון פילאסטין היפואי הוא Yousef El-Issa. התלבטתי בין יוסוף ליוסף והעדפתי את השני. אמיל ח'ורי הוא מזכיר הועד הערבי העליון של חאג' אמין אל חוסייני ומי שהחליף את עבד אל קאדר אל חוסייני לאחר נפילתו בראש צבא הקודש הפלשתיני. נ.ב. אני מתקשה להבין מדוע כל כך קשה להימנע מכינויים מזלזלים (איזה חמוד אתה, בלעם) כאילו היה בן שיחכם בנם המנוזל של השכנים. אם אתה חש סוג כזה של זלזול לבן שיחך, כדאי תמיד לשקול את האפשרות לא לענות לו, אחרת אתה נשמע כמישהו המתלבט באופן קבוע בין מענה לשון לבין סטירת יד. |
|
||||
|
||||
נשמט מן התגובה הקודמת: אמיל ח'ורי הוא Emil Ghuri. אני חושב שאפשר לכתוב זאת כח'ורי, אבל אולי אתה צודק, ע'ורי (זה דומה לעניין הסדאם\צדאם). |
|
||||
|
||||
זה פשוט לא נכון. ע'ורי (ע' גרונית קרובה לר' כמו במלה ע'זה, בערבית מצרית נהגית כאות ג, בתעתיק לאנגלית gaza) ולא ח'ורי (אין אפשרות לכתוב באותיות ערביות באתר). אמיל חורי המפורסם ביותר ז"ל היה הבעלים של השוארמה באלנבי (ואני מניח שהיו עוד כמה, זה שם נפוץ) |
|
||||
|
||||
אני רוצה להתנצל אם "בלעם" התקבל ככינוי גנאי, כי לא התכוונתי לכך. כוונתי: "הלך לקלל ויצא מברך", כי השוואת הפלשתינים לעדה התימנית מבחינת הטיעון שלי נראתה לי כהרמה להנחתה. אבל ככל הנראה הייתי צריך לנסח אחרת את הכותרת, ושוב אני מתנצל. |
|
||||
|
||||
קבלתי. אני רוצה לחזור בי מעט לגבי תאורו של עזמי בישארה כחסר כל תמיכה ציבורית. לומר כך על אדם שמפלגתו זכתה ב-2 מושבים בכנסת, זה קצת התעלמות מן המציאות מצידי. קראתי גם שמצביעי המפלגה הם בעיקר ערבים-נוצרים. זה קצת מוזר לי, מפני שנראה לי שיש מעט מדי ערבים נוצרים לכך, אבל שוב אין בידי לסתור זאת. לגבי זהותו הנוצרית, ראשית, בישארה כמי שציג עצמו כאתאיסט מושבע, בודאי מעולם לא הציג עצמו כנציג הקהילה הנוצרית. מעבר לכך אאז"ן, בראיון המפורסם לירון לונדון (זה מה-TV, לא מהמשטרה) לאחר שלונדון גמר להתמוגג מן המומחה הפלשתינאי לתאוריה הפוליטית של מקס הורקהיימר ותאודור אדורנו מאסכולת פראנקפורט, הוא שאל את בישארה על מוצאו הדתי וזה ענה משהו מעין "ואם אני מוסלמי?". יתכן שזכרוני מטעה אותי, אני מניח שדי קל לבדוק זאת. אני עדיין עומד על דעתי לגבי החריגות וחוסר העקביות האידיאולוגית של בישארה: פאן-ערבי חילוני ואתאיסט אידיאולוגי אשר קודם ריגל עבור ה"חזבאללה" ועכשיו הוא יועץ של החמאס הפאן-איסלמי, תוך שהוא מצליח להתעלם מן העובדה הבסיסית ששני ארגונים אלו מזהים באופן אקסקלוסיבי בין הערביות לאיסלם. |
|
||||
|
||||
רק שלא תחשוב שאני אוהד גדול של בשארה. בשארה הוא אויב אכזר ולא טיפש שממש לא אוהב אותנו. גם באותו ראיון שבו אמר שאין עם פלשתיני הוא הוסיף שהוא אומר זאת ''למרות מאבקי הנחרץ בכיבוש''. הוא בעד הערבים ונגד היהודים. אבל את קיומו של ''העם הפלשתיני'' הוא מכחיש, כי אויב אכזר לא תמיד משתמש באמצעים של שקר. |
|
||||
|
||||
ברור. אבל בישארה לא באמת "הכחיש את קיומו של העם הפלשתיני". זה יותר עבודתו של מי שבחר את הכותרת. בישארה כמו רבים אחרים ב-1948, מאמין בהקמתה של מדינה ערבית גדולה שתכלול לפחות את סוריה הגדולה ולכן לא אכפת לו להכחיש את הלאומיות הפלשתינית. העניין הוא שהיום רוב מוחלט של הפלשתינאים (כולל החמאס והגי'האד האיסלמי) אינם חושבים בפועל על אחדות לאומית עם הסורים הירדנים והלבנונים למשל. קל לראות כמה מעט מזדהים ערביי 48 עם אבו מאזן (ואם להביע את דעתי גם ההזדהות עם החמאס היא לעומתית ולא אמיתית). קל לכן לנחש כי הזדהותם של של הפלשתינים-הירדנים עם הרשות הפלשתינית אינה עולה על זו של ערביי לבנון או סוריה. ואין כאן שום אמירה "בלעמית", משום שבעיניי אין קשר בין הלכידות הפלשתינאית הפנימית לבין זכותם לבית לאומי. גם אם היו אחידים בלאומייותם ולאומיים באחדותם, הדבר לא היה מצדיק הענקת מטבע לאומי לאוטונומיה הפלשתינית, אם הדבר היה הופך גם אותם וגם אותנו לעניים יותר. |
|
||||
|
||||
ממש אין לי שום מושג מי בחר את הכותרת ומה היא בכלל הכותרת. גם אין לי מושג מה המקור שלפיו אתה קובע שבשארה "לא באמת הכחיש את קיומו של העם הפלשתיני". אבל תמלול דברי בשארה באותו ראיון בעברית, שאותו אפשר לראות באינטרנט הוא כדלהלן: בשארה: לא לא. אני לא חושב שיש עם פלשתיני. אני לא חושב שיש עם פלשתיני בכלל. ירון לונדון: אתה לא חושב שיש אומה פלשתינית ? בשארה: לא. אני חושב שיש אומה ערבית. אני תמיד חשבתי ככה ואני גם לא שיניתי את דעתי. אני לא חושב שיש "פלסטיניאן ניישן". אני חושב שזה המצאה קולוניאלית "פלסטיניאן ניישן". מתי היו פלשתינים ? מתי ? . . . דברי בשארה נקטעים כאן בצחוק של מבוכה של ירון ושני השמאלנים שמימינו ומשמאלו של בשארה, שגם אומרים משהו לא ברור שאינו ניתן לתמלול. בשארה: אני חושב שיש אומה ערבית. אני עוד לא הפכתי למרות מאבקי הנחרץ בכיבוש לא הפכתי ללאומן פלשתיני. אף פעם. אני חושב שפלסטינה עד סוף המאה ה 19 הייתה דרום סוריה הגדולה. . ." כאן ניתק הקטע שמובא באינרנט, אך אני שמעתי את השידור הזה במקורו, ובהמשכו אומר בשארה בתשובה לשאלה שהשימוש במושג השקרי "עם פלשתיני" נעשה כדי להשיג את זכויות הערבים בעולם של ימנו. |
|
||||
|
||||
אתה כותב ''בשארה הכחיש'' כאילו ה''עם הפלשתינאי'' באמת קיים. הוא לא הכחיש את הקיום אלא אישר את הפיקציה. |
|
||||
|
||||
יש עוד המון פיקציות כאלה שבהתחלה היו פיקציה אבל במהלך השנים הפכו לעם. בתוך העם הזה יכולות להיות כמובן שונויות -אך עם. אם היו עושים בקרב התושבים של א"י המערבית שאינם יהודים, והתושבים של עבר הירדן שאינם בדואים, משאל בדבר זהותם הלאומית, האם הרוב היו עונים - ערבים? |
|
||||
|
||||
או שהעם הוא אותנטי, או שהוא פיקציה. "עם" שמוגדר בתור "ערבים שחיו שנה, 11 חודש ושבועיים בתוך שטחי המנדט הבריטי" ושהמניע ל"הקמתו" הוא לשמש ראש חץ במאבק הערבי נגד הקמת הבית הלאומי היהודי, הוא פיקציה, גם אם יש רבים (בשני עברי הירדן, כמו גם "נשמות טובות" באירופה) שמוחם נשטף בפיקציה הזו. מה שנולד בחטא לא יוכל להתמרק. ודרך אגב, לגבי תושבי עבר הירדן שאינם בדואים (ושהם הרוב המוחלט - כ80%) - להם לא מגיעה הגדרה עצמית? האם הם לא עלולים לקום באמצע הלילה ולמצוא את סוכני המוחאבארת בביתם? |
|
||||
|
||||
מה הטיעון שלך בא להוכיח? יפה שאתה טוב במחשבים וחושב מחשבה בינארית: "או שהעם הוא אותנטי, או שהוא פיקציה". בנוסח כן או לא. הרי אפשר להתווכח לגבי האם יש עם יהודי או דת יהודית. במסגרת השאלות הבינאריות: תאסוף קבוצת ישראלים יהודים, תצייר ריבועים על הרצפה עם כתובות "יהודי", "ישראלי". שכל אחד ימקם את עצמו במקום בו הוא חושב. ללא שתהיה לי הוכחה כלשהי, אני מעריך שהיום הרוב היו מתמקמים במשבצת "יהודי". לפני 30 שנה-פחות. ואם היית עושה את אותו ניסיון בארה"ב עם ריבועים "יהודי", "אמריקאי" ואומר להםצ שיש להם אפשרות לבחור אופציה אחת: או אמריקאי או יהודי. היכן היו ממקמים עצמם אזרחי ארה"ב ממוצא יהודי? מה היה קודם אצלם? |
|
||||
|
||||
בתגובה 643929 בעצם אמרת שגם אם עם פלשתיני קיים אין זה אומר שבגלל זה מגיעה לו מדינה. האמירה הזאת מייתרת את הוויכוח על קיומו. אני, למשל, חושב שהדוגמה שהביא לאחרונה שוקי שמאל: עדת יהודי תימן, מבהירה היטב את הסוגיה. ברור שיש להם ייחוד אבל יחוד זה לא מקנה להם זכות לקבל מדינה. |
|
||||
|
||||
ממש לא אמרתי את זה. |
|
||||
|
||||
אם כך לא הבנתי מה כן אמרת. מה זאת אומרת שלא ניסית לתת למישהו קושאן על הארץ? האם למרות דבריך אלה, בכל זאת יש לפלשתינים קושאן על הארץ (או חלקה) בתוקף היותם עם ? |
|
||||
|
||||
קושאן היא כמובן מילה לא מתאימה כי היא שייכת לחוקי הקניין. באותה מידה היא גם איננה מתאימה לטענות היהודים שיש להם קושאן מאלוהים על הארץ. נדבר על הזכות, טוב? לערבים יש זכות כי הם תושבי הארץ. כבר כתבתי לא פעם שאני שם את נקודת האל חזור במלחמת העצמאות. אנחנו נמצאים כאן וצריכים להגיע להסכם עם אחרים שנמצאים כאן כדי לחיות בשלום. |
|
||||
|
||||
בכך אנו חוזרים להתחלה, ולאישור הקביעה שלי שגם לדעתך אין קשר בין הוויכוח על קיומו או אי קיומו של עם פלשתיני לזכויות היושבים כאן. |
|
||||
|
||||
זכות שמקורה בגזל בטלה מעיקרה. הערבים המוסלמים היושבים בארץ ישראל הגיעו לכאן במסגרת התפשטות אימפריאליסטית, ולכן אין להם שום זכות לאומית לריבונות. זה כמובן לא שולל את זכויותיהם הקנייניות והאזרחיות כאינדיבידואלים (כל עוד הם מכבדים את הריבונות של האוכלוסיה הילידית). |
|
||||
|
||||
ובאיזו זכות הגיע הנה אברהם? (ההוא מ"לך לך מארצך וממולדתך..."). אבל בבקשה לענות לי בפוליטית, לא בחרדית. |
|
||||
|
||||
אברהם קנה חלקת שדה והיה נכבד על יושבי הארץ שלדבריהם רצו לתת לו אותה בחינם - "נשיא אלוהים אתה בתוכנו". יעקב גם הוא קנה חלקה בארץ. דוד קנה את העיר ירושלים מידי היבוסי. אבל אם אנחנו מקבלים את ההשתלשלות המסורתית - היה אברהם, הוא עזב את בית אביו בחרן ובא לארץ ישראל וכו', אני רוצה להזכיר שלפי המסורת (ספר היובלים) בני כנען פלשו לארץ הזו שהיתה נחלת בני שם, כשם שהערבים פלשו לארץ. אברהם היה היורש לבית שם שעוד היה חי בירושלים, ועדיין נאלץ לקנות את נחלת אבותיו מיד הפולשים. כשם שהעולים בעליות הגדולות קנו את נחלת אבותם מידי הפולשים, והיום אנו ניצבים שוב בפני אותה בעיה. כמה פעמים נצטרך לקנות את אדמתנו מידי פולשים? |
|
||||
|
||||
תקווה שלא תימצא משפחה דוברת ערבית שמחקר גנטי יוכיח שהיא חיתה כאן לפני הזמן המשוער של יהושע (אמורים!), ותחסל את זכותנו. (כמובן שאפשר במקרה כזה שתקרה תאונה מצערת בביתם, ואז נחזור למצב שאתם טוענים לו עכשיו, שאמנם כבשנו את הארץ בכוח אבל הקורבנות ממילא לא כאן כדי לתבוע את זכותם.) |
|
||||
|
||||
לא משנה, אני רואה שיש פתיל למטה שנכנס לפינות האלה. חרמפפ. |
|
||||
|
||||
בעצם, אני חוזר כאן על דברים שנאמרו לך בתגובה 643688 , אבל הם כל כך מבהירים ומדגימים את סוגיית "העם הפלשתיני" שראוי לחזור עליהם ולהדגישם. הרי מה היא הטענה הערבית שמפומפמת לנו שוב ושוב בנושא הסכסוך כאן, כל כך מפומפמת עד שלמרבה הצער אפילו ראש ממשלתנו קיבל אותה בהסכמתו הטרגית ל"שתי מדינות לשני עמים" ? הטענה היא שקיים עם פלשתיני שבתוקף היותו עם זכותו לקבל מדינה בנוסף על כל מדינות ערב שכבר קיימות. אומר בישארה: אין עם פלשתיני, וההמצאה של עם כזה היא המצאה קולוניאלית שהערבים משתמשים בה כדי להשיג את זכויותיהם. ואחד ממנהיגי אשף הידועים אומר שאין עם פלשתיני ורעיון המדינה הפלשתינית בא כדי להלחם בישראל. עכשיו באת אתה. אתה אומר בפרוש שהעם הפלשתיני כמוהו כעדת תימן בעם היהודי. והמסקנה הברורה היא שכשם שאיש לא טוען שלעדה התמנית היהודית זכות למדינה נפרדת, כמו שאין זכות כזאת לכל יתר עדות ישראל, והמעט שמבקשת הציונות היא מדינה אחת לכל עדות העם היהודי, כך גם אין זכות לעם הפלשתיני לקבל עוד מדינה ערבית. גם שפע מדינות ערב האחרות1 הן הרבה מדי. 1 שהגבולות ביניהן שאף הם איזו "המצאה קולוניאלית" מתבררים היום כבלתי ברורים ובלתי מוגדרים. |
|
||||
|
||||
אני חושב שאתה מפספס את הנקודה. אני חושב ששוקי, ורוב הכותבים משמאל, לא תומכים במדינה פלסטינית משום שהם בחנו את העם הפלסטיני על פי קריטריונים של מדעי המדינה והגיעו למסקנה שהוא עם ככל העמים ולכן זכאי לעמוד ברשות עצמו ולהיות שליט במשקו ובתרבותו במדינה משלו. מבחינת השמאל, הזכות שיש לאנשים האלה היא הזכות לחיות תחת שלטון שהם בוחרים בו ויש להם השפעה על חוקיו, ולא תחת שלטון זר; בקיצור, אזרחות במדינה שהם חיים בה. אם זה יהיה במסגרת מדינה פלסטינית או במסגרת מדינה פאן-ערבית או כל מסגרת אחרת, זה ענינם. ישראל אינה יכולה לאזרח אותם ולהשאר מדינה יהודית; היא אינה יכולה לשלוט בהם ולמנוע מהם אזרחות כמצב קבע ולהשאר מדינה דמוקרטית. זוהי הנקודה, והשאלה אם הם עונים להגדרה של עם או לא כלל אינה רלבנטית לה. במצב הנוכחי, הם מבקשים מדינה עצמאית ואף מדינה אחרת אינה תובעת או אפילו מציעה לשלוט בהם ובשטח שהם חיים עליו ולייצג אותם. לכן זהו, מבחינת השמאל, כרגע הפתרון הרלבנטי - והימין עוד לא הצליח למצוא כל דרך לבלוע את העוגה הזו ולהשאיר אותה שלמה. |
|
||||
|
||||
אם כך, על מה מתנהל הויכוח בפתיל זה ? לטענה שאתה מעלה בשמם יש גם כן תשובה, אבל לא ראיתי אותה נטענת מפיהם, ולכן גם לא מצאתי לנכון להשיב. |
|
||||
|
||||
אבל הויכוח אינו על שלטון עצמי (את זה כבר יש להם, גם אם לא באופן דמוקרטי, גם ברצועת עזה תחת החמאס, גם בעבר הירדן תחת המשפחה ההאשמית, וגם ביו"ש תחת בית עבאס) אלא על גבולות, וליתר דיוק הגבולות בין שלטון בית עבאס לבין מדינת ישראל (בהנחה שהגבולות עם הממלכה ההאשמית ועם חמאסטן נקבעו). השמאל הקיצוני טוען ש"קוי 67' ואין בלתם" (למה בעצם?), השמאל המתון טוען ל"תכנית אלון", ואילו הימין טוען שהקוים צריכים להיות לפי המצב הדמוגרפי בשטח שנשען גם על ההסכמים הקיימים (כלומר שטחי A לערבים, שטחי C ליהודים ושטחי B נתונים למשא ומתן). יתרה מכך, חלקים בימין (ליברמן) טוענים שגם ש"דין 48 כדין 67" ושגם המשולש צריך להיות "על השולחן" במסגרת המו"מ. חלקים אחרים בימין (שכרגע לא מיוצגים בכנסת) טוענים כי גם חילופי אוכלוסין צריכים להיות על השולחן. הויכוח לגבי קיומו ומוצאו של ה"עם הפלסטיני" רלבנטי לגבי נקודת המוצא ("הבעיה"), לא לגבי נקודת הסיום ("הפתרון"). |
|
||||
|
||||
ברצועה יש שלטון עצמי. בגדה יש שלטון עצמי ברמה של בנטוסטנים במקרה הטוב. |
|
||||
|
||||
והנה אתה, בלי משים, מוכיח את הנקודה שלי: הויכוח הוא על גבולות, לא על שלטון עצמי. (ומה אתה חושב על ה"שלטון העצמי" תחת המגף ההאשמי?) (ודרך אגב, חלק מהבנטוסטאנים היו גדולים בשטחם מאשר מדינת ישראל, כך למשל שטחה של בופצטואנה היה כ40 אלף קמ"ר - כמעט פי 2 ממדינת ישראל) |
|
||||
|
||||
השאלה היא לא הגודל אלא מה אפשר לעשות שם. האם פלשתיני בשטחים יכול ללכת לישון כשהוא יודע שחיילים זרים לא יופיעו בלילה, יהלמו בדלת ויכנסו פנימה, עם או בלי רשות? האם הוא יכול לנסוע לחברו בעיר הסמוכה כשהוא יודע שחיילים זרים לא יעצרו אותו בדרך? האם הוא יכול לנסוע לחו"ל בכל פעם שהוא רוצה בכך? והמגף ההאשמי הוא ענינה של ממלכת ירדן, לא שלנו. גורלם של הפלשתינים שם לא מעניין אותי יותר מגורלם של האויגורים בסין. |
|
||||
|
||||
גם ערבי באפגניסטן לא יכול ללכת לישון בידיעה שחיילים זרים לא יופיעו בלילה, יהלמו בדלת ויכנסו פנימה, בלי רשות. לנסוע לחברו בלי שחיילים זרים יעצרו אותו, או אפילו לנסוע לחו"ל בכל פעם שהוא רוצה בכך. לטרור יש מחיר. וגם גורלם של הערבים ביהודה ושומרון (או בעזה) לא מעניין אותי יותר מגורלם של האויגורים בסין. |
|
||||
|
||||
בן לאדן הוא אדם ספציפי. כאן מדובר על אוכלוסיה שלמה, גם כאלה שאינם מואשמים בטרור בשום צורה. גורלם של תושבי יו"ש לא היה מענין גם אותי לולא שתי עובדות: האחת, שהאחריות על גורלם היא כרגע בידי המדינה שלי; השניה, שאת הטרור שלהם הם מפנים נגדי. אילו הם היו מפנים אותו אל ממשלת סין זה אכן היה מטריד אותי הרבה פחות. |
|
||||
|
||||
מי שלא מואשם (או לפחות חשוד) בטרור לא מקבל ביקורים ליליים ''סתם כך''. לגבי מי שגר איתו בבית - אוי לרשע ואוי לשכנו. אם תחזיר אותם למולדתם, גם תפטור את מדינתך מאחריות עליהם, וגם לא תאפשר להם להפנות את הטרור כלפיך. |
|
||||
|
||||
הכוחות האמריקאים באפגניסטן קיבלו גיבוי בינלאומי לפעולתם שם (והזמנה רשמית מכוחות האופוזיציה) ולאחר מכן הזמנה רשמית להמשיך לפעול במדינה (כחלק מכוח רב לאומי) מטעם ממשלת אפגניסטן. ממשלת ישראל לא תפעל סתם כך נגד פעילי טרור בסיני אפילו שזה מרחק חמש דקות טיסה (אלא אם כן מצריים תבקש מאיתנו. ולא סביר שזה יקרה). הערבים ביהודה ושומרון הם בתחום הריבונות (בפועל: היכולת של חיילים זרים להופיע בלילה ולעזור) הישראלית אך אין להם שום ייצוג בכנסת או בשאר הרשויות הישראליות. לא רק לך לא אכפת מהם. ולכן אין מניעה לצה"ל להלום בדלת ביתם בלילה. |
|
||||
|
||||
מה זה משנה אם הקלגסים שמופיעים לך בבית באמצע הלילה הם זרים או מבני עמך? |
|
||||
|
||||
ההבדל הוא כמה חברי כנסת מהקואליציה שתומכים בו (בכתבה הוזכרה אורית סטרוק). או ליתר דיוק: ההבדל הוא שהוא נמנה על מי שבחרו את שלטונות המדינה שאומרים בסופו של דבר לאותם "קלגסים" מה לעשות. |
|
||||
|
||||
ההבדל הוא בין הגינוי המוצדק למקרים כאלה כשזה קורה לימני קיצוני ובין השתיקה המוחלטת מצד אותו מחנה כשדברים כאלו וחמורים מהם קורים לפלסטינים ביום יום. |
|
||||
|
||||
אתה יודע טוב מאוד ששמי שמחליט בנושאים אלו זה בג''ץ ולא הכנסת, ושם אין נציגים נבחרים, בטח לא של המחנה שלו. וחוץ מזה, עדיין לא הבנתי מה ההבדל מבחינת הערבים (שהרי אין דמוקרטיה באף מדינה ערבית, וגם לא תהיה דמוקרטיה במדינה הערבית הנוספת בארץ ישראל המערבית, אם זו תקום חו''ח) |
|
||||
|
||||
מי שמחליט בפועל זו הרשות המבצעת. הכנסת בוחרת את הממשלה ומפקחת על פעילותה (לדוגמה: שולטת על תקציביה). לבית המשפט העליון (שיכול לשבת כערכאת ערעורים וגם כבג"ץ) יש אפשרות להשפיע על פרשנות החקיקה. אבל זה כלום לעומת מי שקובע את החוקים או מי שמקצה בפועל את התקציבים לאכיפתם. וכמובן שבית המשפט אינו נציגם של ערביי השטחים. הוא נוטה להתקפל לרוב מול עמדת מערכת הבטחון שמנומקת ב"צורכי בטחון". |
|
||||
|
||||
תן לי להרגיע אותך - הרבה יותר קל לחונטה המשפטית ''לקפל'' את ערכי ''כבוד האדם וחרותו'' כשמדובר ביהודי השטחים (ע''ע ''הנהלים המיוחדים'') |
|
||||
|
||||
הכיבוש אשם. הם חיים בשטח צבאי שבו שוררת תערובת מוזרה של חוק אזרחי ישראלי וחוק צבאי. אז כן, החוק שם יותר גמיש. ועדיין ר' מה שכתבתי למעלה על השפעתם. |
|
||||
|
||||
ארתה הופך את היוצרות. מדובר בשחרור מכיבוש, לא בכיבוש. |
|
||||
|
||||
כיבוש על ידי צבא שעדיין שולט שם. כל עוד יש שם משטר צבאי ותושבים רבים ללא אזרחות, הבעיה הזו תישאר בעינה. |
|
||||
|
||||
הבעיה תיפתר אם הפולשים יוחזרו למולדתם בחצי האי ערב |
|
||||
|
||||
תשובה טובה (אולי) לשאלה אחרת. ומכיוון שהגענו להתנצחות בססמאות ללא תוכן משמעותי, נראה לי שאין עוד טעם בוויכוח. |
|
||||
|
||||
מדוע שאלה אחרת? אם הבעיה שלך היא שיש תושבים ללא אזרחות* , התשובה לכך היא להחזירם למולדתם ולתת להם אזרחות שם. *(וזה לא נכון, יש להם זכות הצבעה לפרלמנט ברמאללה) |
|
||||
|
||||
אם הולכים מספיק רחוק, אפשר להחזיר את היהודים לעירק (או סוריה). אבל זה שוב דיבור בסיסמאות. |
|
||||
|
||||
היהודים לא פלשו לארץ ישראל כחלק ממסע אימפריאליסטי לכבוש את כל המזרח התיכון וחלקים מאירופה |
|
||||
|
||||
הטענה הסימטרית היא שהיהודים פלשו לישראל כחלק ממסע אירופי לכבוש את כל אפריקה ואסיה. סיסמאות. |
|
||||
|
||||
אם תיתן לערביי השטחים אזרחות ישראלית, האם הם יהיו נאמנים למדינה שנתנה להם אזרחות, כשם שיהודים נאמנים למדינות שנותנות להם אזרחות? |
|
||||
|
||||
ההבדל בינהן הוא שהטענה המקורית נכונה, והטענה ה''סימטרית'' שקרית. אבל מהי האמת בשביל שמאלנים. ''נראטיב'' ותו לא. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |