|
ברור לכל מי שמכיר את הפוליטיקה הישראלית, שלשון החוק היא תוצאה של יד מכוונת, במטרה, בין היתר, לא להסתכסך עם הדתיים. מה עשה ברק ? בהתחלה הוא נותן פרשנות לא סבירה1 של החוק, אבל מסייג וכותב בדחילו ורחימו "בערעור שלפנינו איננו נקראים להכיר בסטטוס משפטי חדש", פורץ פירצה ומרחיב, שעיקרון טובת הילד קודם ללשון החוק, המונעת אימוץ ע"י זוגות חד-מיניים. ובהדרן כותב "אם המחוקק סבור כי עיקרון טובת המאומץ או אינטרס המאומץ לא צריך לחול לעניין משפחה חד-מינית,עליו לומר את דברו ויהא עלינו לבחון אם אמירה זו היא חוקתית." כלומר אם רוצה המחוקק שיקוימו דבריו כלשונם, יכתוב מחדש וכבודו יחליט האם זה מתאים להשקפת עולמו. ומנסיון אנו יודעים, שפסקי דין והחלטות של יועצים שיתבססו על התקדים, לא ידרשו לעומק הסוגיה, אלא פשוט יתבססו על פסק דין זה כדי לעקר את דבר המחוקק, כפי שאכן קרה.
1 והפרשנות הסבירה היחידה מוסברת יפה ע"י פסק הדין של השופטת יהודית שטופמן: "לא ניתן, כלל ועיקר, באיצטלה של אימוץ ע"י יחיד ליתן, למעשה, גושפנקא למערכת דו הורית. שהרי, למעשה, אומרות המבקשות בלשון חד משמעית וברורה כי בשל הקשר שביניהן, יצרו מערכת משפחתית לכל דבר וענין, בה שתי המבקשות הינן אמהות לילדים, והילדים גדלים כאחים... מתברר, כי מבקשות, למעשה, המבקשות לעקוף את רישת סעיף 3 לחוק האימוץ שעניינו אימוץ על ידי 'איש ואשתו', וכן לעקוף את הוראות סעיף 3(1) לחוק האימוץ, שעניינו אימוץ על ידי בן זוגו של הורה ביולוגי ובטענת 'מאמץ יחיד' עותרות לאימוץ אשר יתן גושפנקא חוקית למשפחה שבה שני הורים."
|
|