|
||||
|
||||
חס וחלילה, בשום פנים ואופן לא דת, פסיכולוגיה, דמיונות, אסוציאציות, ותו לא. גם אותה נערה צעירה לא אוהבת סייטן בגלל הדמיון המושלם שלו לבשר. לי זה לא מפריע1. את בטח מכירה את הניסויים שנותנים למישהו לשתות מיץ מתוך סיר לילה חדש. סיר לילה חדש! איש לא השתמש בו, ובכל זאת אף אחד לא רוצה לשתות. הראש מעולל תעלולים. __________ 1 זה לא מפריע לי פסיכולוגית. עם זאת יש לדעתי בעיה עם מוצרים שנראים כמו מוצרים אחרים, למשל סייטן שנראה כמו בשר, או חלב סויה שנראה כמו חלב פרה. בגלל שהם נראים אותו דבר אנחנו מצפים לאותו טעם, וכשהטעם שונה אנחנו מיד אומרים "לא טעים". ראי הדיון שהתנהל איפשהו בפתיל הזה. |
|
||||
|
||||
ואת והיא גם צודקות בזה שמאכלים טבעוניים שמתחפשים לבשר משאירים את הבשר בתמונה ולא עוזרים לקדם את המטרה. |
|
||||
|
||||
לא, לא. חמ"ץ בולונז זה טעים, וגם קציצות חמ"ץ עם חומוסים1 זה טעים, וגם פיצה שמרי בירה זה טעים. לא דומה לפיצה אמיתית, אבל טעים. וגם חביתת קמח חומוס. לזניה עם גבינה וחמ"ץ זה בעיה, כי זה נראה כמו בשר עם חלב... 1 אדפטציה למתכון של בני סיידא |
|
||||
|
||||
ומנגד, אני חושבת שהסיבה למה צמחונים יכולים לאכול דברים שנראים כמו סייטן וחמץ למיניהם, היא שלא זוכרים את הטעם. |
|
||||
|
||||
כלומר, אני למשל, לא זוכרת את טעם של בשר. |
|
||||
|
||||
TVP - Texturized Vegetable Protein. קרוי במקומותינו "פתיתי שפע" ונמכר בחנויות הטבע והעדן המובחרות.חמ"ץ - ראשי תיבות של חלבון מן הצומח. __ ותודי שזה שם יותר מוצלח מפתיתי שפע, שם שנשמע כאילו יצא מתקופת הצנע. |
|
||||
|
||||
צורת השניצלים נחמדה, אם מנסרים אותם לרוחב. צורת השוארמה והבונזו לא משהו, והגרסא דמויית הבשר-טחון הכי טובה, כי ככה זה סופח טעמי תבלינים הכי טוב. חוץ מזה, שתחליפים במקום בשר בקציצות עבדו מאז ומתמיד (לחם, ירקות). |
|
||||
|
||||
אני מכירה את זה, יש הרבה חמ"צים ולא הבנתי לאיזה מהם את מתכוונת, כל החמ"צים שתיארת נראים מקסימום כמו קציצות בשר, אבל לסייטן יש ממש מרקם של בשר, אני לא בטוחה שתאהבי את זה. זה חלבון גלוטן. אפשר לקנות גוש סייטן מוכן או גוש סייטן בלי טעמים. |
|
||||
|
||||
אלה למשל דברים שניסיתי בנעוריי, בלי קשר לצמחונות (לתומי חשבתי שזה בריא), והיום לא אתקרב אליהם. אין לי כוח לטרוח בשביל החיקוי הזה. המתחזה האחרון שכמעט התפתיתי לקנות הוא נקניקיות מן הצומח בעטיפת בצק (טבעול), מין משה בתיבה כזה, אבל רשימת הרכיבים מילאה אותי ספקות. אולי בחורף. |
|
||||
|
||||
ברור שהקונספט טעים יותר מהמוצר הממשי. אבל מי יכול לעמוד בפני הצירוף של מליחות, בצקיות, פריכות ושמנוניות? אפסיק כאן, פן זה ייגמר בבורקס תפו"א מהמאפייה מחר על הבוקר. |
|
||||
|
||||
זה החסרון האמיתי של טבעונות. בורקס תפו''א זה כל מה שנשאר בתור בורקס. |
|
||||
|
||||
אם מכינים לבד בבית, אז עדשים הולך טוב, וגם כמילוי לקובה. |
|
||||
|
||||
אתה מכין קובה? הו קובה, ממלכתי תמורת קובה, או שתיים. |
|
||||
|
||||
אבל איך את יודעת שהיא טובה? יש מאכלים שגם כשהם לא טובים הם די טובים (שוקולד), אבל קובה לא טובה יכולה להיות ממש מבאסת. טוב, שלנו יוצאת די טובה, לעניותנו. פחות משל עזורה, המודל שלנו, ויותר משל כמה מסעדות אחרות שניסינו בהן. חיפה וסביבותיה, אגב, דלות באופן מוזר במסעדות עדתיות יהודיות (חוץ משתיים וחצי רומניות). אני כבר מזמן מריח כאן סטארט אפ נפלא, לאו דווקא לסבתות עיראקיות ומרוקאיות, אלא גם ליזם צבר נמרץ שיגייס אותן. |
|
||||
|
||||
חומוס כמובן (מילוי הסמבוסק הקלאסי). |
|
||||
|
||||
אני מדבר על קובה מבושלת, כן? במרק. מילוי חומוס נשמע לי יציקתי מדי, בתוך עטיפת הסולת שגם היא יציקתית משהו. |
|
||||
|
||||
אה... מוחי העיראקי-למחצה אינו משיג את הרעיון של קובה צמחונית :-) |
|
||||
|
||||
הייתי צמחונית בגילאים 14-16. מדי יום שישי אמא שלי, על מוחה העיראקי/כורדי משני הצדדים, הכינה לי קובה צמחוני ממולאים בתערובת אלוהית של פטריות. הם התבשלו באותו מרק עם שאר הקובה הבשריים, ורק צורה פחוסה מעט הבדילה ביניהם חיצונית (כדי שאני אוכל לדלות את הקובה "שלי" מתוך הסיר). זה היה טעים. |
|
||||
|
||||
לא נעים לי להשבית שמחות, אבל נראה לי שהרבה מהטעם בא מהקובות הבשריות שהתבשלו להן בנחת ליד קובת הפטריות... |
|
||||
|
||||
ממש לא. המילוי (הבשרי, לצורך העניין) של הקובה לא בא במגע עם המרק. יש את בצק הכופתאה עצמו שמפריד ביניהם, וזה בצק די קשה. לראייה, כששוברים קובה, אין טעמי מרק במלית, ואין נוזלים של מרק במלית. קובה שחדר מרק לתוך המלית שלו הוא קובה לא מוצלח במיוחד. בעצם זה אומר שהוא התפרק/התפורר. הטעם השלם של הקובה באמת מגיע מהשילוב בין בצק, מלית, מרק וירקות השורש של המרק, אבל השילוב הזה מתרחש ברגע השבירה של הכופתאה לתוך צלחת המרק, לא תוך כדי בישול. באשר למתכון, אני אצטרך לשאול את אמא שלי אם היא זוכרת. בכל זאת עברו אי אלו שנים מאז שהייתי בת 16 :-) |
|
||||
|
||||
אני צמחונית 12 שנה. לא מאיימים עלי ב"אין לזה טעם בלי בשר". |
|
||||
|
||||
(היי, בדיוק לפני כמה ימים נכנסתי לבדוק, אחרי המון-המון זמן, את הבלוג שלך!). לי היא מכינה פלפלים/כרוב ממולאים צמחוניים. אבל הם אפויים בתבנית ולכן אני פטורה מסוגיות של "התבשל עם הבשר" (אני לא אוכלת מה שהתבשל במרק הבשרי). |
|
||||
|
||||
אז מה אוכלים מסביב למדורה בשבט נבאחו, הכל תוצרת בית? זה המון עבודה. אגב - השם "משה בתיבה" הוא חידוש של רות סירקיס, אחד מכמה חידושים. |
|
||||
|
||||
אצלנו, את מתכוונת (אני רואה שאת שולטת בחומר)? לא מדליקים מדורה בבית, זה לא חינוכי. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |