בתשובה לברקת, 13/11/08 20:29
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 495914
בניגוד לתאוריות המציאות משקפת:

א. מספר הדירות החדשות (במגדלים) מזערי ביחס למצאי הדירות להשכרה בעיר. ממילא הוא נוסף עליהן ולא גורע מעקומת ההיצע.

ב. ביקוש והיצע קובעים את שכ"ד. לא ראש העיר. כבר הזכרתי כי בתקופה האחרונה ירדו המחירים חדות. והמגמה נמשכת.

ג. מלצריות שהן גם סטודנטיות לא אמורות לגור ברוטשילד פינת שינקין. יש היררכיה כלכלית. סטודנטים ב-NY לא שוכרים דירות על סנטרל פארק.

ד. כמו במרכז לונדון שלא מחכה לי גם בת"א יצטרכו לסגור את העיר לכניסת רכבים פרטיים. עניין של זמן בלבד.

ה. חולדאי ראש עיריה מוצלח מאוד. עוד כמה קדנציות והוא יחשב כאחד מהגדולים שהיו פה.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496554
א. על זה עניתי לך, שכחת לקרוא.

ב. ראש העיר משפיע על ההיצע.

ג. באמת? מדוע כלל הברזל היצוק הזה מרים את ראשו רק מאז 2006? עשורים רבים גרו כל המלצריות/סטודנטיות בכייף ממש על פינת רוטשילד-שינקין, בשכר דירה שיכלו לעמוד בו בקלות. האם כל הזמן הזה השוק היה "לא מאוזן" ורק עכשיו הוא "כן מאוזן"? הראייה הזו מופרכת (ובהחלט דורשת בדיקת מציאות מול תיאוריות).

ד. את הצעד הזה אקבל בשמחה דווקא. לא מחזיקה מכונית וסולדת מתרבות ה"לא יכול לזוז בלי אוטו" בלב העיר. זו תרבות פרברית.

ה. נכון מאוד! כמו צ'יץ'!
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496809
הסגירה של לונדון לרכבים פרטיים נחשבת לכישלון די מהדהד, וזה בעיר עם תחבורה ציבורית של 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה, ומזג אוויר שמאפשר נסיעה באופניים. בתל אביב, עיר עם תחבורה ציבורית של 10 שעות ביממה, 5 ימים בשבוע, 200 ימים בשנה, ומזג אוויר שלא מאפשר נסיעה באופניים, אין סיכוי שזה יעבוד.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496824
מאיזה בחינה היא כשלון?‏1

ואם יסגרו את תל אביב לכלי רכב פרטיים (לכל היממה) זה פשוט יהרוג אותה.

1 אני לא מסנגר על התוכנית, אני פשוט לא יודע עליה כלום.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496834
מזג האויר בתל אביב מאפשר נסיעה באופניים 360 ימים בשנה‏1.
תל אביב קלאסית לרכיבה על אופניים. רק צריך מקלחות במקומות עבודה.
אין לי מושג איך אנשים נוסעים על אופניים בלונדון.

1 5 בימים בשנה יורד גשם.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496837
זהו, שלא.
אנשים לא נוסעים באופניים רק לעבודה, אלא גם למכולת, לגן, למסעדות, לאוניברסיטה, לסרטים *ובעיקר* לתחנות הרכבת (עלית ותחתית) שיקחו אותם לעבודה. את זה אי אפשר לפתור בעזרת מקלחות, ותאמיני לי שאת לא רוצה להיות בקרון רכבת ש-‏30% מהנוסעים שלו נסעו אליו באופניים באוגוסט הישראלי. יותר מזה, בעבודה מסודרת רוב העובדים באים באותה חצי שעה, תארי לעצמך ש-‏30% מהם באים מסריחים ורצים למקלחת ביחד... לא נעים. בקייץ, בתל אביב, אופניים הם כלי תחבורה לא מעשי לרוב מי שנוסע באופניים באירופה.

בלונדון יורדים בממוצע 29 אינצ'ים של גשם בשנה. בתל אביב 21. בתל אביב יש 63 ימים גשומים בשנה, בלונדון יש 113, מה שאומר שכשיורד גשם בלונדון הוא הרבה פחות אינטנסיבי, למעשה, לרוב כשיורד גשם בתל אביב כמעט אי אפשר לסוע באופניים בזמן שכשיורד גשם בלונדון הוא ממש לא מפריע לנסיעה (כותב הודעה זאת השתמש באופניים ככלי תחבורה עיקרי בזמן מגוריו בתל אביב, ובזמן מגוריו בלונדון).

זה לא מקרה שבערי אירופה במישוריות יש הרבה יותר נוסעים באופניים מאשר בתל אביב.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496851
א. קודם שיאפשרו להעלות אופניים לרכבת. בינתיים זה לא קורה.
ב. אני לא רואה הרבה הבדל בין אנשים שהלכו ברגל, בקיץ הישראלי, עד תחנת הרכבת לאנשים שנסעו באופניים.
ג. בגרמניה, יש מקלחות גם בתחנות הרכבת‏1.
(כותבת הודעה זו נסעה יום יום במשך שנתיים לעבודה, מרמת גן לתל-אביב, וכן בנסיעות לתל אביב לכל צורך אחר. גם בקיץ).

1 כן, גם לי זה עבר בראש כשסיפרו לי על זה.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496855
א. גם באנגליה אסור להעלות אופניים לרכבת (בשעות הלחץ, חוץ מאופניים מתקפלות).

ב. זה לא הבדל שרואים, זה הבדל שמריחים...

ג. מופרעים הגרמנים האלה.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496870
א. לרכבת אסור? או לתחתית אסור?

ב. כמדומני כוונתי היתה ברורה.

ג. לחלוטין. החברה שסיפרה לי על זה, סיפרה שהיא הביעה את פליאתה באזני מכרים (שלה) גרמנים, והם אמרו
"We also have showers in the gas stations".
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496888
א. לרכבת.

ג. כדאי לזכור גם שמדובר בהרבה מאד מים, וישראל היא מדינה בלי הרבה מים.
צ"ל: 496902
"We also have gas in the showers stations"
צ"ל: 496947
זה מה שגם אמרנו כששמענו על זה.

________________
(תאר לעצמך מה זה לעשות מקלחת בתחנת רכבת בגרמניה כשגרמניה במדים (של עובדת ניקיון, אמנם, אבל עדיין) צועקת עליך שנל שנל. זה מה שקרה לחברתי).
צ"ל: 496949
מה זה שנל?
(אני לא הייתי מעזה להתקלח בגרמניה במקום ציבורי, ודאי שלא בתחנת דלק).
צ"ל: 496952
מהר, בגרמנית.
צ"ל: 496961
תודה.:)
איך מנקדים את זה בתעתיק עברי?
צ"ל: 496971
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497389
כמות הזיעה ליחידת מאמץ גופני אינה קבועה, ובמיוחד משתנה בין גברים לנשים. דגמתי את מידת ההזעה של אוכלוסית גברים הטרוגנית וגדולה למדי ‏1, ומיקמתי את עצמי ביחס אליה בעשירון לא קיצוני. אני מצהיר בגאון כי נסיעת אופניים שלי במזג אויר קיצי למשך יותר ממאתיים שניות תביא להיווצרות פלגי זיעה שיצערו מאוד את מי שיאלץ לשהות בקירבתי עד המקלחת הבאה. מכאן הסקתי, באופן גס ועד ביצוע ניסוי מהימן יותר, שעבור חלקים ניכרים מהאוכלוסיה הגברית (לפחות), נסיעה באופניים במזג אויר "נעים" ומעלה אינה אופציה תחבורתית נאותה, בהיעדר תשתית מקלחות ראויה. ברגל זה הרבה פחות נורא, מבחינה זו.
אגב, קיום מקלחת לא מבטיח את השימוש באופניים- אני מכיר יותר מאדם אחד שנמנע משימוש באופניים ככלי תחבורה, מכיון שההכרח להתרחץ בהגיעו אל היעד יאלץ אותו לקום מוקדם יותר מדי בוקר ‏2.

1 המלצות ינתנו במידת הצורך.
2 אני אחד האנשים הללו.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497390
במחשבה שניה, אני לא מתחייב על מיקומי בעשירון הזעתית לא קיצוני. אבל כמו שאייכמן אמר, לא אני הסיפור כאן.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497495
מבקשת המלצות.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497554
משחקי כדורסל קיציים, והתגוששויות עם גברים ללא חולצה במסגרת אימונים בדיסציפלינות בהן זה נהוג, סיפקו לי אוכלוסיית מדגם הטרוגנית וגדולה של גברים מזיעים בטווח האוכלוסיה 14-76.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496866
ההבדל בין תל-אביב ללונדון הוא לא עניין האופניים אלא שבלונדון יש תחתית ובתל-אביב אין ולכן לונדון יכולה להרשות לעצמה לסגור את העיר לרכבים ותל-אביב לא.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496869
לא הבעתי הסכמה עם ההצעה המעוותת לסגור את תל אביב לתנועת כלי רכב פרטיים, לפני שיש חלופות (רכבת תחתית, חשמליות, שירות אוטובוסים ראוי יותר) אלא התייחסתי לעניין האופניים בלבד.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496871
חשמליות זה לא רעיון טוב לעיר עם כבישים קטנים כמו תל-אביב ואוטובוסים רק יגבירו את הבלאגן. תחתית זה הרעיון הטוב היחיד.
אוטובוסים רק יגבירו את הבלגן? 496874
בודאי. 496875
גם ככה קשה לזוז בכביש, ומי שנוסע בנתיב הימני צריך לעקוף אותם כל פעם שהם עוצרים בתחנה.
בודאי. 496876
אז הפתרון הוא קביעת הנתיב הימני כנת''צ, לא העלאת מספר המכוניות הפרטיות על הכביש.
בודאי. 496879
הרעיון הוא הפיכת כל הכביש, ולא רק הנתיב הימני, כנת''צ.
עוד יותר טוב. 496883
(ועל הדרך, אם אפשר לדאוג לנתיב אחד לאופניים)
בודאי. 496882
תל-אביב היא עיר עם כבישים צרים שאין בהם הרבה מקום ולכן הגבלת הנתיב הימני לתחבורה ציבורית רק תצר את מרחב התימרון של הנהגים ותגביר את הפקקים.
בודאי. 496878
אם כל מי שיסע בכביש יהיה אוטובוס (או מיניבוס, או מונית), התנועה תהיה הרבה פחות צפופה.
בודאי. 496880
ויהיה גם הרבה פחות חופש תנועה.
בודאי. 496881
יהיו קצת פחות חופש והרבה יותר תנועה.
בודאי. 496920
זה בעיקר משום שחלקם מתעקשים לעצור באמצע הכביש ולא להיכנס לתחנה.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497391
קטנועים פתרון עוד יותר טוב, לדעתי.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497396
טוק טוקים
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497512
כן, בתנאי שלא מדובר ב''וספה''.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497528
מה רע בווספה?
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497540
מאומה. וספה וספה עשויות להיות טובות, ביחד, מכלב גדול (דהירה ונוחות). (אני מעדיף למקד את הדיון בזכר, כי נקבה יכולה להביא עוד כלבים).
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497558
וספה כלי אדיר. אין שני לו (לה? אני תמיד התייחסתי לוספה שלי כאל נקבה).
הבעיה היא שהוספה מונעת במנוע בנזין שתי פעימות. כזה שהדלק שלו הוא תערובת של בנזין ושמן.
שמן מנוע, בעיקרון, נועד כדי לסוך את המנוע, לא כדי לשמש כדלק. כדלק הוא מזהם מאוד.
ווספות ו-וספר 497591
רק תוריד את הצ'ופצ'יק מה-ה' ותגלה דלק אחר לגמרי:
Three measures of Gordon's, one of vodka, half a measure of Kina Lillet. Shake it very well until it's ice-cold, then add a large thin slice of lemon peel. Got it?

The Vesper. It sounds perfect and it's very appropriate to the violet hour when my cocktail will now be drunk all over the world.
(אסוציאציה אישית מקזינו רויאל)

ופה הווספה מופיעה בכל הדרה הנשי, כשאודרי וגרגורי מטיילים ברומא:

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים