|
||||
|
||||
למעט כלל אחד שאני מכיר שהוא 50 50 50 50% סיכוי אחרי 50 דקות בטמפרטורת מים של 50 פרנהייט (10 צ' לערך). למטה: פרק הזמן הזה שאחריו הסיכוי הוא 0, למעלה יש כלל אצבע לחישוב מהיר ולמרות גסותו הוא משקף וגם הוא בתוך מסגרת הזמן גם לפי הטבלה שלי למיטב זכרוני. פחות מ - 2° פחות מ-45 דקות 2° 4° - פחות מ-90 דקות 4° 10° - פחות מ-3 שעות 10° 15° - פחות מ-6 שעות 15° 20° - פחות מ-12 שעות אלו ההגדרות של מים קרים (20 ומטה) זו לא הטבלה שלי אבל אלו הזמנים המומלצים במימי החופין של ארה"ב ולא לים הפתוח מבוסס על אדם בים עם חגורת הצלה מנופחת אויר ולא מילוי של חומר מציף זו טבלה מטיבה, מקובל עלי אבל מאוד אופטימי. לדעתי זו טבלה של ממש סחטו את המקסימום לאדם מיומן בהשרדות עם נסיון וידע בנושא. כמובן שמדובר תמיד על חגור בחגורת הצלה כל שהיא, במים קרים אחרי דקות אחדות של חתירה או שחייה איבוד החום כל כך מהיר שכל הטבלאות מתגמדות לדקות אחדות ואז מות מטביעה כי הקרבן פשוט קפוא ואין לו יכולת תנועה או אפשרות להחזיק את הראש מעל למים. שיפור הסיכויים: ראש יבש. גב לגלים. קרסולים משוכלות וברכים כפופות קרוב ככל האפשר לגוף. זרועות משוכלות על החזה. מינימום תנועה. נשימה סדירה ורגועה. Do NOT Panic. מ.
|
|
||||
|
||||
למה מינימום תנועה ? אם אדם שוחה הוא מייצר כמות אדירה של חום. יש אפילו כל מני פסיכים (במובן החיובי) ששוחים מרחקים לא מבוטלים במי קרח. |
|
||||
|
||||
זה בדיוק מה שחשבתי, אבל אז אתה מקטין את סיכויי השרידות, גם אלכוהול במים א ס ו ר, כובע כל שהוא עוזר - כיסוי ראש תורם לבידוד. הראש הוא האיבר שמבריח חום - הכי הכי החום של מרכז הגוף הוא הגורם החשוב של השרידות. למעט בתנועה אם יש יותר מאחד במים להתקבץ בחיבוק וקרבה. ישנןן חליפות ארקטיות המיועדות לבידוד וציפה, ומחזיקות אדם 12 שעות ויותר בתנאי קיפאון מוחלט, המחיר בשמים אבל בהחלט מציל חיים. בתנאים האלו הכל עומד על קשקש, קוצו של יוד, אם לא חוזרים לקחת אותך אתה מת בים התיכון אתה במרחק מהיבשה בערך 50 -100 קילומטר באוקיינוסים 500 מייל ומעלה בכל מקרה המרחק גדול מידי לשחיה ורק משבש את המיקום שלך נפלת תשתדל להשאר במקומך. הטכניקה של חיפוש היא - חזור על עקבותיך והמשך באותו כיוון למרחק 2 מייל ממקום הנפילה המשוער/מיקום אחרון ידוע פניה של 120 מעלות הפלגה של 4 מייל פנייה של 120 מעלות ככה מכסים את כל 360 המעלות. עוד נתון: מהירות ממוצעת היא 6 קשרים אז הסבב הזה הוא כ-שעתיים לערך ככלל השרידות של אדם בים היא נמוכה מאוד גם ללא תוספת התנאים הקשים סער, קור, רוח וזה תקף לכל בכל זמן. היה מקרה של חוקרים בקוטב הצפוני שעו מחקר כל שהוא הפרטים לא זכורים לי בדיוק, אבל הם היו על קרחון צף ולא במים פרק הזמן המדוייק לא זכור גם כן אבל מדובר בימים אחדים, במקרה זה לדוגמא אתה לא עושה וזהו אכי גורם הזמן הוא קריטי השרידות שלהם יותר גדולה בזמן נתון, ואז ניתן לארגן משלחת חיפושים מסודרת גזרית ומדודה. על הרקע הזה דווקא המקרה של טיטניק מציק כי עם ארגון נכון היה ניתן להציל חלק מהאומללים כמו שהוזכר קודם (וגם לפני חטאתי במחשבה על כך) על קרחון או לבנות אסדות/רפסודות למנוע מגע עם המים המקפיאים, קשה לשפוט ובדיעבד כולנו מוארים בחכמה שלאחר מעשה אבל ספינה וקפיטן בריטי מנוסה וצוות מקביל אליו ברמה (עד היום ימאי בריטי נחשב לרמה מצויינת) וידיעה ברורה שנגזר גורלה של האניה לשקוע במצולות ולא ננקט אפילו צעד של יאוש לנסות, עצוב וחבל. תרומת טביעתה של הטיטניק ניכרת עד עצם היום הזה. האזנה לערוץ 16 בקשר - תדר חירום. חובת הענות לקריאת Mayday. אסדות הצלה עם מקום כמספר האנשים השוהים על הסיפון (לא בפועל) אם הוגדר כלי השיט ל40 אפילו רק 2 משייטים עדיין חייבים להחזיק ל 40. אש עשן כתום נור אדום ניצנוצים וכו הינם קריאת מצוקה לכל דבר. אף על שטכנולוגית יש שיפורים - הים הוא אותו ים. אוצרות של ממש לא היו על הטיטניק, ומה שירד עימה למצולות אינו שווה כמטבע עובר לסוחר את המאמץ וההוצאה הכספית, אלא אם כן תצוץ אי זו שהיא אפנה או טרנד, אני בכל מקרה לא ממליץ למי שעומד להפליג בים ליטול עימו פיסת טיטניק כשהוא בים ביש מזל הוא ואני בכלל לא מאמין באמונות תפלות וטפלות טפו טפו. |
|
||||
|
||||
איך מסתדר לך "אני חושב שזה מזל רע, אבל אני בכלל לא מאמין באמונות תפלות"? |
|
||||
|
||||
ממך ציפינו ליותר. |
|
||||
|
||||
שכחתי להוסיף (-: על מנת לתת הקריצה המתבקשת למרות שהנחתי שיובן. 1.לצאת לים ביום שישי נחשב ביש מזל. 2.תיקי מסע שחורים על אוניה מביאים מזל רע. 3.כמרים על סיפון אוניה-מביאים מזל רע 4.חתולים שחורים דווקא, מביאים מזל טוב וגורמים לכך שמלחים יחזרו הביתה בשלום. 5.שני כלבים על הסיפון, מביאים מזל טוב. 6.פרחים-מביאים מזל רע. 7.פעמוני כנסיה הנשמעים בים-מבשרים על מותו המתקרב של אדם כלשהו באוניה. 8.יש להימנע משיחה עם אנשים אדומי שער (ג´ינג´ים) בדרך לאוניה, הם מביאים מזל רע, אלא אם כן פנית אליהם קודם. יש להימנע משיחה עם אנשים בעלי פלטפוס (רגלים שטוחות), הם נחשבים "עכברי יבשה" ולכן מביאים מזל רע. 9.בעלייתך לאוניה,לעולם על תדרוך על הסיפון עם רגל שמאל קודם , אם תעשה זאת יגרם אסון כבד לאוניה. 10.נשים על סיפון האוניה גורמות לים לכעוס. 11.אסור לקרוא לאוניה בשמה של אישה מאורסת כי הים יקנא. 12.אם בדרך לאוניה חלפת על פני אישה יחפה, מזל רע מאד ירדוף אחריך ואחרי האוניה. 13.אשה עירומה על האוניה-מרגיעה את הים.(אולי משום כך היו כך כל הרבה פסלי נשים עם חזה חשוף על חרטום האוניות הישנות? ) 14.להרוג שחף בים נחשב למביא מזל רע, כי השחפים נחשבים לנושאי נשמותיהם של המלחים שמתו בים. 15.לראות סנונית בים נחשב למזל טוב מאד.להרוג ציפור בים נחשב למזל רע מאד. 16.תיקון דגל על הסיפון, בין התורן לירכתים, נחשב למביא מזל רע. 17.לעולם אסור להגיד את המילה "לטבוע" בים. 18.מוות בא עם השפל ולידה עם הגאות. 19.קעקוע של עין פתוחה על אחד העפעפיים יתריע בפני המלח על סכנה בים מבעוד מועד. 20.המים מטוהרים בזמן ירח מלא ומגינים על האוניה מפני מרעים. 21.מתן שם חדש לאוניה נחשב למזל רע. 22.כריש המלווה את האוניה נחשב לאות מבשר מוות לאחד הנוסעים . 23.שם של אוניה שמסתיים באות א (A) מביא מזל רע. 24.עגילים עגולים מזהב (עגיל צועני)-מגינים על העונד מפני טביעה. 25.אסור לשרוק על אוניה בים מכמה סיבות: שמא יחשוד אל הים פוסידון ששרקת לבתו. שמא יחשוב נפטון שמתחילים עם אישתו שמא יתעורר נפטון משנתו ויכעס השריקה קוראת לרוח השורקת. הרוח חושבת כיי מתחרים בה ותבוא לשרוק חזק יותר. בימים עברו נהגו להעביר פקודות באוניה באמצעות משרוקית רב המלחים. על מנת למנוע בילבולים והוראות סותרות נאסר על כל הנוסעים והצוות לשרוק בהפלגות משרוקית מהווה והיוותה מאז ומעולם אחד מאמצעי ההצלה המחוברים לחגורת ההצלה ושימשה לקריאה לעזרה. על מנת למנוע מצב של "זאב, זאב" נאסרו השריקות בים. 26.פרסת סוס על אוניה מונעת סערות. 27.מטבע כסף מתחת לתורן מבטיחה שייט מוצלח וחזרה בטוחה לנמל הבית. 28.אסור להגיד את המילה "חזיר" כשדגים דגים. 29.אם תספור את מספר הדגים שדגת באותו יום, לא תדוג יותר דגים בהמשך היום. 30.תמסמר זנב של כריש לחרטום האוניה ובכך תרתיע כרישים. 31.אם כריש נושך ספינה ומשאיר סימני שיניים על העץ, כמספר הסימנים כך מספר ימיה של הספינה לפני שיקרה לה אסון. 32.אם תגזום ציפורניים ותסתפר בים, לא תחזור יותר לחוף. 33.דולפינים המלווים את הספינה, נחשבים למביאי מזל טוב. צייד של דולפין נחשב למזל רע מאד, אפילו למטרות אוכל. 34.אסור לצבוע אוניה בצבע כחול. 35.מטריה על הסיפון מביאה מזל רע. 36.נוצה של ציפור שיר תגן על הנושא אותה מפני טביעה בזמן הטרפות אוניה בים 37.אלבטרוס מעל האונייה מבשר בשורות טובות אולם אם הוא צולל לידה אסון גדול קרב. בשום אופן אסור לפגוע באלבטרוס בים. 38.אסור להכניס נשים לחדרי מכונה של אונייה - זו ערובה לכשל גדול וסכנה. אם נכנסה אישה אזיי יש לפזר מלח על כל האונייה למניעת האסון. 39.ה-13 בחודש ובעיקר אוקטובר ופברואר אסורים ליציאה לים אל אחת כמה וכמה אם זה ביום שישי. וזה אפילו לא קצה הקרחון ([טיטניק]) של ההבלותות שמפליגות בים. הקרדיט לרשימה שלוקטה על ידי "בתיה" מפורום ים או ימאים בתפוז. אני לא מאמין באף אחד אבל יוצא לי להפליג עם הרבה שמאמינים וזה מה שקובע. מ. |
|
||||
|
||||
לא ענית לשאלה, למה ? מה ההגיון מאחורי זה ? |
|
||||
|
||||
1. הפעלת השרירים הנדרשת לשחיה דורשת העברת דם חם לאיזור הגפיים, כלומר קרוב יותר לשטח המגע של הגוף עם המים. 2. כמות החום שהגוף יכול לייצר מוגבלת. הפעלת השרירים מייצרת יותר חום ליחידת זמן. |
|
||||
|
||||
1. לגפיים כן, אבל אילו אזורים שבכל מקרה שומרים בקירוב על שווי משקל עם שאר הגוף, בגלל כלי דם ראשיים שעוברים בהם. איזון תרמי מושג ע"י כלי דם הקרובים לעור, זו גם הסיבה לאיסור על אלכוהול. 2. גם כמות החום שהשמש מסוגלת לייצר היא מוגבלת, איך זה תורם לדיון ? יותר חום = יותר שרידות. |
|
||||
|
||||
1. ה"בקירוב" הזה משתנה כאתה מפעיל את שרירי הגפיים. 2. אכן, אם השמש תתחיל להפיק יותר אנרגיה ליחידת זמן היא תכלה מהר יותר. לא היית אף פעם במדורת ל"ג בעומר? |
|
||||
|
||||
יש לך כרגע בגוף מספיק אנרגיה לתפקד כמה חודשים (אם לא תאכל תמות הרבה קודם, אבל לא ממחסור באנרגיה). אין חשש, תחת שום מאמץ שבעולם לא תצליח לכלות אפילו עשירית ממנה ביום אחד. |
|
||||
|
||||
תיאורטית יש לך בגוף מספיק אנרגיה להתקיים כמה וכמה מיליוני שנה, כפי שלימדנו אלברט. אז למה אנשים בכלל מתים מהיפותרמיה? מן הסתם, כמות האנרגיה הזמינה מוגבלת. |
|
||||
|
||||
אנשים מתים מהיפותרמיה כשיש להם עוד המון אנרגיה בגוף (אנרגיה שאנחנו יודעים לנצל), העניין הוא שהם לא מצליחים לשחרר אותה מהר מספיק כי בבני אדם מבוגרים אין מפר צימוד במיטוכונדריה, מה שאומר שצריך למעשה לעשות עבודה כדי לבזבז אנרגיה (יש חיות וצמחים, יכול להיות שזה קיים גם אצל תינוקות, שיכולים להפוך אנרגיה אגורה ישירות לחום). נראה לי הגיוני (וכאמור אני לא מתיימר לדעת מה נכון, אם ההגיון שלי הוא מוטעה אני פשוט רוצה לדעת למה) ששיחרור של יותר אנרגיה (ע''י שחיה) ירגום למוות איטי יותר. |
|
||||
|
||||
תינוקות יכולים להפוך אנרגיה אגורה ישירות (הבנתי שיחסית) לחום? תוכל לפרט? לגבי השאלה שלך, ניחוש שלי - סירקולצית דם מוגברת מאיצה את בריחת החום ממרכז הגוף לעור ומשם למים, ו/או התשישות (או השחיה הלא זהירה) מקשה עליך להמשיך ולצוף עם הראש תמיד מעל המים, והרטבותו מאיצה את ההתקררות. |
|
||||
|
||||
לגבי תינוקות כתבתי אולי כי אני לא זוכר אם זה קיים בתינוקות של בני אדם, יש גורי יונקים שזה קיים אצלהם. זה מנגנון פשוט למדי שמאפשר מעבר מטענים דרך ממברנה במיטכונדריה, פול גז בניוטרל לצורך העניין, האנרגיה ''מתבזבזת'' והופכת לחום. |
|
||||
|
||||
אני באמת שואל כי אני לא יודע, אבל אם לא תאכל, ממה תמות אם לא ממחסור באנרגיה (זמינה)? |
|
||||
|
||||
בטח מחסור מינרלים/ויטמינים/מהלא כלשהו. |
|
||||
|
||||
איכשהו לא נראה לי. למיטב ידיעתי אם לא תאכל כלום תמות הרבה לפני שימות מי שכל תזונתו תהיה מי סוכר בלבד. |
|
||||
|
||||
אולי הגוף, תוצר בלתי-מושלם של האבולוציה כפי שהוא, מתחיל לעכל את עצמו כשאין קליטה סמלית של אנרגיה מבחוץ? |
|
||||
|
||||
יש מומחה באתר, או שנמשיך לזרוק השערות? |
|
||||
|
||||
רעב זו תופעה רב מערכתית עם הרבה מאוד השפעות על הגוף. קודם כל מתחיל פירוק של מסת שריר, בנוסף לשומן. ישנו מחסור של חומרים חיוניים, יש גם בעיה של מזון למוח, שלא יכול לצרוך שומנים (יש כל מני טריקים דרך גופי קטו, אבל זה לא בריא לגוף). זו בעיה אחת שמי סוכר פותרים. זה קצת רחוק מהתחום שלי, אבל אני מניח שנסיבות המוות יכולות להשתנות בהתאם לפיזיולוגיה של האדם, כאשר כל הנ"ל תורמים לכשל באיבר חיוני. להבדיל מצרכים אחרים (מים/שינה/סקס), לוקח הרבה מאוד זמן למות מרעב. למעשה מצב הרעבה גבולי מאריך את תוחלת החיים של יצורים רבים. |
|
||||
|
||||
תודה, ובכל זאת: אתה אומר שאם תתנזר ממין ומזון, מה שיהרוג אותך זה הכאב ביצים ולא הרעב? |
|
||||
|
||||
אתה מכיר גבר שטוען אחרת ? (ביצים כואבות לא מהעדר סקס, אלא מהעדר סקס לאחר שנרמז שהוא קרוב) |
|
||||
|
||||
רוצים עוד תגובה דילטנטית בנושא? לשרותכם: שאלה מעניינת היא האם אתה שותה או לא. אם לא, ברור שתמות מהתייבשות. אם כן - אתה שותה ולא אוכל - אני מניח שיופר המאזן האלקטרוליטי בגוף (זה קצת מניסיון, ביום-כיפורים אחד לפני כמה שנים - זה היה רע מאוד, אבל לא בטוח שאני מייצג בזה משהו ולא בטוח שהדיאגנוזה שלי נכונה). מכיוון שנראה לי שאתה רוצה לנטרל את ההיבט הזה של הסוגיה, אתה יכול לתהות ממה תמות אם רק תשתה מי-יונים. |
|
||||
|
||||
כמובן שאתה צודק, שכחתי להתייחס לזה. |
|
||||
|
||||
עובדתית זה נכון. אבל אתה יכול לייצר כמות מסויימת ליחידת זמן, והיא לא עונה על צרכי הסביבה, אחרי שהחום שייצרת בורח לסביבה העויינת שיכולת ספיגת החום שלה גדולה מיכולת הייצור שלך, אין לך יכולת פיזית להתמיד במאמץ, אחר כך מייד אתה נמצא במצב הרבה יותר גרוע ממה שהיית לפני כן. הגפיים - רדיאטור מעולה, שטח גדול עם נפח קטן מוקף מכל עבריו במים קרים, דם חם במוצא מגיע בשטף קר למשאבה אחרי ביקור פה ושם ובניחותה אתה משווה טמפ' גוף לסביבה. דבר נוסף אחרי כמה דקות ולא חשוב כמה חסון וספורטאי, אין חוסן שיעמוד בתנאים אלו מלבד קור רוח, רק לקבל מעט רושם מים בטמפרטורת הברז מלוא האמבטיה שב 10 רק דקות את הצינה שתיכנס יקח לך ימים לגרש (מי ברז בחורף ישראלי 15-17 צ'). הנתונים שרשמתי פה נלקחו מאתר של יו אס קוסט גארד והיו בפורמט של תמונה (שאין אפשרות להעביר לאייל) אז רק רשמתי. מ. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
20 דקות לאדם מיומן ללא היאוש וההפתעה של טביעה, עם תמיכה ומוכנות זה בהחלט שיא אבל זה בערך הזמן שאתה שולה פגר קפוא מהמים, מרשים מאוד, אני תוך 5 דקות מתאבן 10 מתפגר לחלוטין. מאחר ונושא זה עלה בדקתי קצת יותר לעומק על מנת לרענן תרגולות, חילוץ אדם בים הינו משימה בעדיפות עליונה, תרגולת גישה לאדם בים התיכון עפ"י נהלי מספ"ן ישראל עשויה להתנהל במספר אפנים על מפרש, משמר החופים האמריקאי קובע, ללא דיחוי על מנוע וללא תמרוני רוח מיותרים, ישר ולעניין, אחרי שהייה קטנה במימי האוקיינוס במנהטן ביץ' ברור לי מדוע למרות הסיכון שיש במנוע פועל ואדם במים שזה צירוף מסוכן - רק מדגיש את הבהילות ורצינות המצב, טמפרטורת המים היתה כ-15-17 מעלות צ' טמפרטורת האויר כ-30 מעלות צ' 10 דקות בתוך המים רעדתי רעידה לא רצונית ללא שליטה היה כאב אי נוחות וירידה בתפקוד עוד 30 דקות במים הייתי הופך לזומבי, גם במסגרת הדקות הראשות היה קשה לשחות אפשר אבל קשה, זה מחד, ישנה קבוצה שמתעמלת בוקר בוקר כולל טבילה גם בחורף אחרי התמרחות הגונה בחומר שומני לבידוד מגע המים, עד דצמבר יש עוד זמן אבל אני מקווה להזדמן לאחת משחיות החורף יהיה מעניין לראות מקרוב את התוצאות (ביולי קל להבטיח, נראה עד אז). |
|
||||
|
||||
אולי כדאי לשאת בכל כלי שייט את אותם חומרים שומניים, כדי שהנוסעים יוכלו למרוח אותו על עצמם ועל בגדיהם במקרה של טביעת כלי השייט (אם יש די זמן)? על פניו נראה שבמקרה של הטיטניק למשל, החומר אולי היה יכול היה להציל את חייהם של כמה מהנוסעים שטבעו. |
|
||||
|
||||
...וכדי שיהיה כמה שיותר זמן, כדאי לחלק את החומרים האלה בשקיות אישיות לכל נוסע מראש בתחילת הנסיעה. |
|
||||
|
||||
הכי טוב לדעתי זה להצמיד שקית מהחומר לכל חגורת הצלה (אוניה זה לא כמו מטוס, שבו הגיוני לשים ערכת הצלה מתחת לכל כיסא. באוניה אנשים מסתובבים כל הזמן, וקשה לי לדמיין אנשים מסתובבים ברחבי האוניה עם ''שקית החומר השומני לשעת חירום''). אבל כדאי קודם כל לברר אם יש בכלל טעם בהצעה הזו. |
|
||||
|
||||
רוב המקרים של "אדם בים" (man over board), הם כאשר הספינה ממשיכה לשוט, ולא במקרי טביעת כלי השיט. __ נשאלת השאלה האם עצם השימוש בטרמינולוגיה הזאת יש בה משום קיפוח הנשים, או הגברים דווקא. |
|
||||
|
||||
Person over board
|
|
||||
|
||||
אבל זה נורא משעמם לעשות תמיד את אותה החלפה! |
|
||||
|
||||
אפשר אם כך Homo sapiens over board, השאלה היא כמה מלחים יזנקו למים בשביל להציל איזה הומו... |
|
||||
|
||||
man slash woman slash unidentified sexuality human lookalike slash undetermined gender homosapien over board
|
|
||||
|
||||
זה בלתי אפשרי - אם צריך להודיע את כל זה לצורך ההצלה, זה כבר יהיה מאוחר מדי עד שיתחילו לפעול. |
|
||||
|
||||
את באמת לא מסוגלת לזהות הומור? |
|
||||
|
||||
כולי תקווה ששאלה זו מופנה בעצם אליך עצמך. |
|
||||
|
||||
אולי אפשר פשוט HS? |
|
||||
|
||||
לפני כעשרים שנה, עבדתי עם כלים שנקראו MMI - Man Machine Interface. היום כלים אלו נעלמו מהשוק. ניתן להשיג רק HMI - Human Machine Interface |
|
||||
|
||||
ובכל זאת עדיין אי אפשר להשיג Huwoman Machine Interface! |
|
||||
|
||||
בוקר-בוקר להוריד מכל הגוף חומר שומני אחרי השחיה? שורף את כל היום. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |