|
||||
|
||||
האם הציונים ימחקו את חוק השבות אם זכות השיבה תנטש? אף אחד מהצדדים המדוברים פועל מסיבות של הגיון בריא, אבל הדרישות האלה כרוכות אחת בשניה, ואם יש אחת מהן שמתקבלת פחות על הדעת, היא דווקא זאת שמיושמת בפועל, קרי, חוק השבות. ובכל זאת, אני מפנה שוב לתגובה 413177. |
|
||||
|
||||
לא שמעתי מעולם אמירה פלסטינית שהם יוותרו על זכות השיבה אם ישראל תבטל את חוק השבות. אם הם יסכימו להקים לעצמם מדינה בשטחים, ולצד ישראל- מה איכפת להם שישראל ממשיכה לקבל בתחומה שלה את מי שהיא רוצה? שיחוקקו גם הם חוק שבות לשטחיהם ויחילו אותו על מי שהם רוצים. אם הבעיה שלהם היתה שהם נטולי אזרחות ולכן קשה להם בחיים הם יכלו לפתור את זה כבר מזמן, במדינה שהוצעה להם. שיחליטו אחת ולתמיד מה הם רוצים- מדינה משלהם, או לחסל את ישראל. גם זה וגם זה- לא הולך. |
|
||||
|
||||
הבה נשאר מפוקסים. חוק השבות הוא שאלה ישראלית פרופר, ואם יש בעיה היא שהוא מפלה בין אזרחים ישראלים שונים על סמך קריטריון לא שיוויוני (מה הנגזרת הדתית של "גזעני"?) |
|
||||
|
||||
את, כהרגלך, רואה גוש גדול בשם "הפלסטינים", שלו יש רצונות משלו, אג'נדה משלו, והגיון משלו. אני דיברתי ספציפית על הפליטים הפלסטינים, ועל ההגיון הפנימי של דרישת זכות השיבה. זה שבפועל לא קורה שום דבר בעניין חוץ מהקיום של אונר"א זה ההישג הגדול של הפת"ח, שהצליח להציג עצמו כמציל הפליטים בעודו שומר עליהם כפליטים נצחיים. אבל ההישג הזה התנקם בו ברגע שהוא הפך לריבון-למחצה, ולא הצליח לקיים את הבטחותיו, ולכן קם עליו חמאס. אבל מה זה רלוונטי? את תומכת במדינה פלסטינית? לא זוכר שראיתי אותך בהפגנות שמאל בזמן האחרון. קצת צבוע מצידך לדרוש מהפליטים לוותר על זכות השיבה, ולהתלונן שהם לא מוכנים לפתרון שאת לא תומכת בו. |
|
||||
|
||||
אני תומכת במדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל. לא במקומה. והפגנות זה מאוד מאה-עשרים כזה. במאה העשרים ואחת מתבטאים באינטרנט, וזה עדיף בהרבה, כי כאן אפשר לדבר במקום לצעוק סיסמאות ריקות (וסיסמאות הן תמיד ריקות). |
|
||||
|
||||
מפיתום? יש אחלה סיסמאות מלאות תוכן חי וחם (במיוחד האחרונה) כמו "בית יעקב לכו ונלכה" "מי כמובך באלים יי" "אם תרצו אין זו אגדה" "ללכת בלי להרגיש עם " |
|
||||
|
||||
יש לי כמה ססמאות נחמדות שהמצאתי: "חמאס וצה"ל שותפים/לרצח אזרחים" "עבור בוש ואחמדינג'ד/אנחנו כלי משחק בלבד" הן לא תפסו במיוחד (מעניין למה). |
|
||||
|
||||
כי אלו לא באמת חרוזים. אין משקל. |
|
||||
|
||||
וב"העם עם הגולן" יש חרוזים? |
|
||||
|
||||
כמדומני, מתוך היכרות עם כליל, שמדובר בסיסמאות לצעיקה, לא להדפסה על סטיקרים או לתליה על מרפסות. |
|
||||
|
||||
בטח שכן. פשוט צריך לדעת איפה לשים את המשקל. ח _מאס_ ו _צ_ הל _שו_ ת _פים_ _ל_ _ר_ צח _אז_ רח _ים_ ע _בור_ _בוש_ ואחמ _די_ נ _ג'ד_ א _נח_ נו _כלי_ מש _חק_ בל _בד_ אני מסכים שמדובר בקוורטמטר קצת מסובך, אבל עדיין.. אחמדינג'ד, בנאדם. |
|
||||
|
||||
קוורטטמטר? |
|
||||
|
||||
למעשה קווטרמטר (quatrameter). צר לי על הבלבול. |
|
||||
|
||||
יותר מקובל "טטראמטר". 1 no offence meant (אני מניח שממילא none taken), זה רק לצורך הסיסמה. |
|
||||
|
||||
נכון! ידעתי שהיה לזה שם אחר, אבל הוא פרח מזכרוני. תודה. |
|
||||
|
||||
LOL
|
|
||||
|
||||
אוקיי. אני מניח שגם אם תהיה מדינה פלסטינית לצד הישראלית, תישמט האדמה מתחת לדרישות הפליטים לגבי החזרה לעכו ולשייח' מואניס. אני נוטה להסכים, בנושא ההפגנות. האמת שגם אותי לא תראי כל-כך בהפגנות בקרוב. משמרות מחאה עם חלוקת פליירים עדיפות בהרבה, כמו גם שביתות והשבתות. אני, אגב, לא תומך במדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל. או, יותר נכון לומר, לא חושב שקיומה או אי קיומה של מדינה פלסטינית נפרדת היא סוגיה רלוונטית למאבק השמאלני. אבל זה כבר נושא אחר. |
|
||||
|
||||
הקמת מדינה פלסטינית, *לא* תשמוט את זכותו של פליט תושב ג'נין על בית אבותיו בעכו. מן הסתם טעות כתיב של כליל. |
|
||||
|
||||
דיברתי על _דרישות_, לא על _זכויות_. קרא את דברי היטב, אני נוהג להקפיד על כל מלה. |
|
||||
|
||||
אני קורא את משפטך שוב, אבל המנתח הסמנטי שלי קורס: "גם אם תהיה מדינה פלסטינית לצד הישראלית, תישמט האדמה מתחת לדרישות הפליטים לגבי החזרה..." איך "גם" משתלב עם "תישמט"? אחרי "גם" מגיע תיאור של דבר שימשיך להתקיים. בכל מקרה, אני לא רואה שום סיבה שדרישתו של הסבא ממחנה הפליטים ג'נין על ביתו בעכו תיחלש בגלל שינוי פוליטי ברמאללה. |
|
||||
|
||||
כמה מביך. ה''גם'' היה מיותר. כנראה שאני לא מקפיד מספיק. אני מתנצל. אני דווקא חושב שדרישתו תחלש, כשהוא לא יצטרך יותר לראות איך פליטים יהודים מקבלים בכיף אדמה טובה בנפת ג'נין, ושבמקום זאת יהיו עתודות הקרקע האלה פנויות לרשותו ולרשות משפחתו. |
|
||||
|
||||
יהודים כבר לא מקבלים אדמה בנפת ג'נין. צפון השומרון פונה ממרבית יהודיו לפני שנה. עתודות הקרקע הראויות למגורים ולעיבוד נמצאות כבר בבעלות משפחות ותיקות שלא ישושו לוותר עליהם תמורת הפליטים ה"חדשים" מ-48. מדינת ישראל היא המדינה היחידה שיישבה את הפליטים הפלסטינים ביישובי קבע ראויים (למשל, מגורשי איקרית ובירעם). האחים הערבים והפלסטינים נמנעו מכך. גם זו נקודה למחשבה: לא הסבל ההומניטרי של הפליטים מעניין את הארגונים המדינתיים והאחרים אלא קידום האג'נדה הפוליטית שלהם. את בעיית הפליטים ניתן היה לפתור, לולי הייתה בעייה *לאומית* ולא רק בעייה של צדק אישי. |
|
||||
|
||||
אתה לא תומך במדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל? אם נעזוב כרגע את הדגם האנרכיסטי ונדבר על האפשרויות הקיימות - באיזה פתרון אתה כן תומך (גם אם כמו שאתה אומר, זה כבר נושא אחר - תן רמז. דבריך מפתיעים אותי)? |
|
||||
|
||||
מתוך אפשרויות הפעולה הקיימות והראויות לטעמי, אין אחת שתשפיע לכאן או לכאן על קיומה של מדינה פלסטינית. בכל אופן, אני לא חושב שהקמת מדינה פלסטינית תהווה פתרון אמיתי לדיכויים של הפלסטינים. |
|
||||
|
||||
זאת לא תשובה, אבל אם אתה לא מעוניין לפתוח את הנושא, אין לי כמובן זכות לנסות ללחוץ עליך. |
|
||||
|
||||
מדינה - רע. מדינה לאומית - עוד יותר רע. מדינה לאומית שנוהגת אפליה ואלימות נגד מיעוטים - זוועה ממש. הכי טוב בתנאים הלא-סבירים שהצבת זה מדינת רווחה רב- או א-לאומית, עם עדיפות קלה לא-. אני אישית אמנם אתנגד לכל אלה, אבל רק בגלל שאני שוביניסט יהודי מוצהר. אשמח אם כליל עצמו יתקן או ירחיב לפי הצורך. |
|
||||
|
||||
פשוט לא רציתי להקדים את המאוחר. אני חושב שחלק מהתשובה נמצא כאן: |
|
||||
|
||||
אה, אז באמת ראיתי אותך בהפגנות נגד המלחמה... טוב לדעת. |
|
||||
|
||||
מה האלטרנטיבה שאתה מציע לקפיטליזם? |
|
||||
|
||||
ראה הפתיל המתחיל בתגובה 405563. עלי לציין כי ה"חזון" שהצגתי שם הוא של חברה שהיא במובנים רבים אנרכיסטית-קומוניסטית באופן ספציפי, ולא סתם אנרכיסטית, כפי שמבינים את המונח כיום. |
|
||||
|
||||
מי ששומר על הפליטים כפליטים נצחיים הן מדינות ערב. לא הפת"ח. לא הפת"ח חוקק את החוק הלבנוני המופלא שמונה 40 מקצועות בהם אסור לפלשתינים לעסוק בלבנון. ולא הפת"ח חוקק את החוק המצרי המהולל לפיו אשה מצרית שנישאה לפלשתיני (שנולד במצרים!) תאבד את אזרחותה (חוק זה אמנם בוטל לפני מספר שנים, אבל זה לא מבטל את העובדה שהוא היה שריר וקיים יותר מחמישים שנה). |
|
||||
|
||||
אתה מבצע ניתוח אקדמאי, שמקביל בין חוק השבות לזכות השיבה למדינת ישראל. הניתוח שלך תקף אך ורק במקרה של פתרון בדמות מדינה אחת דו-לאומית. אבל אם נצא מהנחה של פתרון של שתי מדינות, ישראל ופלסטין, ההקבלה אינה נכונה. במקרה זה, ההשוואה הנכונה היא זאת: ביטול זכות השיבה לתחומי מדינת פלסטין <=> ביטול חוק השבות (של יהודים למדינת ישראל). ביטול זכות השיבה לתחומי מדינת ישראל <=> איסור של יהודים לעבור לתחומי מדינת פלסטין. ואם כבר בהשוואות עסקינן, שים לב לאסימטריה של הפתרון המסתמן: לפלסטינאים מותר לגור בתחומי מדינת ישראל, אבל ליהודים אסור לגור בתחומי מדינת פלסטין. אם אתה מנתק את הסכסוך מהשורשיו, אין סיבה לאסימטריות הזו. |
|
||||
|
||||
בעניין האסימטריה-לכאורה: לפלסטינים מותר לגור בתחומי מדינת ישראל בלי שום חסדים, טובות הנאה או יתרונות מיוחדים כלשהם. אם כבר, מותר להם לגור כאן במגבלות רבות ותחת אפליה קשה. היהודים שגרים בשטחים, לעומת זאת, הגיעו לשם באמצעות טובות הנאה שמנות, מענקים מיוחדים, זכויות יתר עצומות ועוד כהנה וכהנה. |
|
||||
|
||||
נהדר,ואם הם לא יחתמו הסכם בו הם מוותרים על זכויותיהם המוחלטות לכל הטובות של מדינת ישראל מספקת מבלי שום התחייבות מצידם, בתמורה לזכויות אשר עשויות להיות מוגבלות מבחינה סמלית, ורק מתוך התחייבות לנאמנות למדינת ישראל כמדינת לאום יהודית + זכויות מוחלטות למגורים וקבלת שירותים במדינה פלסטינית, המלחמה תמשך כאן עוד הרבה זמן. |
|
||||
|
||||
אם הבנתי נכוחה את דבריך, לא איכפת לך להקריב חצי מהיהודים החיים כאן לו אפשר בזה להרוג את כל הפלסטינים ולהתענג על דמם. |
|
||||
|
||||
אני לא רואה שום קשר בין מה שאמרתי למסקנה שלך. אתה יכול להסביר? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |