|
||||
|
||||
טוב. אז אחת מהן, חברה טובה, פנתה למעין "מכון מסאז'ים" כחלק מניסוי קטן, מבחן שהציבה לעצמה. היו לה יחסים מאוד מעורערים עם אבא שלה, היו שנים שכלל לא דיברה איתו ולא נענתה למאמצים שלו ליצור קשר. לא חקרתי אותה על הסיפור המדויק, אני חושבת שהיא מאשימה אותו - או שתקף אותה באיזושהי דרך, או שלא הגן עליה מפני מישהו אחר שתקף. בכל אופן, לגרסתה היא פנתה לאותו מכון כדי לבדוק ולראות איך ההרגשה למכור את הגוף. היא עסקה הרבה ב-abuse של הגוף (בפועל, אבל גם במודע ובמחשבות) - אכילה בולמית למשל, או חיים משותפים עם גבר שהיכה אותה כמה פעמים. במסגרת ה"ניסוי" עבדה זמן קצר מאוד, אני כבר לא זוכרת כמה. קיבלה כמה לקוחות. היא ישבה ותיארה לי ולחברה נוספת את הפרטים הטכניים: איך הסבירו לה שלפני האקט היא יכולה להתנצל ולבקש "להחליף בגדים" רגע, ואז להשתמש באיזה קרם סיכוך בלי שהלקוח יראה. ועוד דברים כאלה. היא יצאה מזה די מהר, לאחר שמיצתה את התהליך מבחינה נפשית. השנייה היתה חברה של חברה, שנודעה בזה שהיא מקיימת פעילות מינית עם גברים רבים, ולמען האמת יצאו לה מוניטין לא טובים על כך. יום אחד סיפרה לי שהתחילה לעבוד כפקידה במשרד עו"ד בעיר סמוכה. לי זה נראה מוזר והתפלאתי: האם משתלם לה, בשביל משרה כזאת, לנסוע כל יום חצי שעה? היא אמרה שכן והתחמקה. מאוחר יותר שמעתי מהחברה המשותפת כך: משרד העו"ד היה בעצם סיפור הכיסוי שלה למשרד ליווי. כנראה פנתה לשם מתוך הנחה שתוכל "להפוך את התחביב למקצוע". הספיקה לקבל 2-3 לקוחות, אחד מהם לפחות היה צעיר ונחמד על פי עדותה. היא לא עמדה בעבודה הזאת וביקשה לעזוב - היה לה קשה מדי. לשכב "לפי הזמנה" לא היה דומה, מסתבר, לסתם "השתרללות". |
|
||||
|
||||
לי זה נשמע כמו שתי בחורות שהחליטו לכסח את עצמן בגדול. סיפור עצוב. |
|
||||
|
||||
דווקא את הפרטים המעניינים השמטת. למשל "מיצתה את התהליך מבחינה נפשית". מה בדיוק הן העידו על כל הסיפור ? במה שונות העדויות שלהן מהעדות של "נעמי גרין" ? ולמה השוני הזה משכנע אותך ש"נעמי גרין" היא חתול קסיו שעשוי מפיל רזה ? |
|
||||
|
||||
מה השאלה? אותן אני מכירה ויודעת שזו אמת. נעמי גרין לא נשמעת לי אמינה. לא באופן הכתיבה שלה (עיתונאי ורהוט מדי, וזו לא מחמאה), לא במקום שבו סיפורה מתפרסם, וכולי. בכלל, אתה עצמך ניסחת את זה יפה ב תגובה 427572 אתה רשאי כמובן להאמין לנעמי גרין, ולטעון שהחברות שלי לא אמינות. |
|
||||
|
||||
כדי שהסיפור שלך יהיה אמין צריך להאמין גם לחברות שלך וגם לך. אצל נעמי גרין מספיק להאמין לה. התער של אוקהם מעדיף את הסיפור שלה. |
|
||||
|
||||
אוקהם זה לפחות שם אמיתי ולא פסבדונים :-) |
|
||||
|
||||
מעולם לא הבנתי מה קדוש כל כך באוקהם. |
|
||||
|
||||
לא קדוש, פשוט השיטות האחרות שמציעים כדי להכריע בין שתי תיאוריות יותר מסובכות, אז מעדיפים את אוקהם, הפשוט יותר. |
|
||||
|
||||
איזה שיטות אחרות ידועות יש לזה? |
|
||||
|
||||
(לא אמורים לשאול שאלות המשך לבדיחות גרועות) |
|
||||
|
||||
(בכלל לא גרועה) |
|
||||
|
||||
העובדה שאני שותף לחשד או דעה מסויימת עם אדם אחר לא עומדת בסתירה לביקורתיות שלי כלפי הנימוקים שלו לטענה דומה לשלי. בדיוק להיפך - דווקא מכיוון שאנחנו באותה סירה, אני מעדיף לראות נימוק משכנע גם מצידו, ולא טיעון רעוע, שיכול להשליך על כל מי שמחזיק בדעה דומה (כלומר עלי). מאותה הסיבה בדיוק אנחנו מעמידים מתלהמים וקיצוניים מהמחנה הפוליטי שלנו במקומם, לעיתים ביותר אגרסיביות מזו שאנחנו מפנים כלפי המחנה הפוליטי המנוגד1. לעניין עצמו, גם התגובה שלך וגם הסיפור של "נעמי גרין" הם עדויות אישיות. ההבדל הוא ש"נעמי גרין" נתפסת בעיני כדמות בדויה שעומדת מאחוריה אג'נדה מסויימת (או סתם רייטינג), ולכן הכותב/ת שלה למעשה משתמש/ת באמצעי מאוד פופוליסטי ונותנ/ת לו הכשר מזוייף של "עדות אישית". במקרה כזה אין ערך לאינטרוספקציה שמוצגת שם, מכיון שזה לא ניתוח עצמי כן ואמיתי. הניסיון לנתח אותו ככזה יוביל בהכרח לעיוות והסקת מסקנות שגויות2. מה שכן מעניין, עבור הקורא החתום מטה לכל הפחות, הוא ניתוח אותנטי, בין אם ניתוח עצמי או ע"י אדם קרוב מאוד - ואת זה קיויתי למצוא בתגובה שלך. אני יכול להבין חוסר רצון לחשוף פרטים שיכולים להוביל לזיהוי של האדם, אבל כל עוד לא זו הבעייה סיכום של העניין כולו במילים "מיצתה את התהליך מבחינה נפשית", הופך את העדות שלך לבעלת ערך דומה לזו של "נעמי גרין", גם אם מסיבות שונות לחלוטין. אני לא מאמין ל"נעמי גרין", ואני רוצה להאמין לחברות שלך, אבל דרושות לי מעט יותר מארבע מילים כדי שיהיה לי משהו להאמין בו. _________ 1 אני כמובן לא משווה אותך חו"ח לשום מלתהם או קיצוני משום מחנה פוליטי. 2 ברור שניתוח עצמי אינו אובייקטיבי, ויכול ללקות בהונאה עצמית. אבל זה כבר חלק מהחבילה של חשיפה לניתוח עצמי, והקורא מנסה לקרוא בין השורות. בנוסף לזה איננו משתמשים בעדות אישית אחת כבסיס היחיד לדעה בנושא מסויים. אבל מספר של עדויות אישיות יכול להשפיע על הדעה שלנו. |
|
||||
|
||||
הארכת ללא צורך - סתם לא הבנתי מה אתה רוצה שאסביר. אתה רוצה שאסביר לך מה זה "מיצתה את התהליך מבחינה נפשית"? או משהו אחר? |
|
||||
|
||||
קראתי שוב את התגובה שלך. המשפט "אני רוצה להאמין לחברות שלך" די מקומם. לא רוצה להאמין, אל תאמין. אני אומרת לך, שאני האמנתי, ולגביי דבריהן אמת לאמיתה. אם אתה מחפש יותר פרטים על התהליך הנפשי שחברתי עברה - צר לי, אין לי להציע לך יותר מאבחנות פסיכולוגיסטיות פרטיות שלי. השיחה שבה היא חשפה את העיסוק הזה היתה חד פעמית - שיחה אינטימית שלנו בבית קפה עם חברה שלישית, כאשר השלישית פתחה את לבה וסיפרה על חוויה קשה שעברה בעבר. מפה לשם, כהמשך האינטימיות, חברתי סיפרה את סיפורה לגבי העיסוק בזנות. לכן מה שהבאתי כאן הוא באמת ראשי הפרקים, אבל לא היה שם יותר מזה - שאלנו בעדינות פה ושם בזמן שסיפרה, אבל לא חקרנו אותה. בפגישותינו לאחר מכן לא הזכרתי עוד את הנושא, כמו שאתה לא שואל, לאחר זמן, חבר שפתח את לבו "אז מה באמת נסגר עם אחותך שמתה מסרטן? מסקרן אותי מה היו מילותיה האחרונות". או כל דוגמה דומה. מה גם שכאמור סיפור חייה היה ארוך ורווי מקרים כאובים, שמהם הוציאה פרטים מדי פעם (אם כי מאז עברו הרבה מים בתעלות, והיום היא עם בן זוג תומך וטוב). |
|
||||
|
||||
זו הייתה התנסחות לא מוצלחת במיוחד. איתך (ועם חברותייך) הסליחה. הכוונה היא שאין לי מה ללמוד מהמידע שחשפת. אני לא מפקפק בחברות שלך או בעובדה שאת יכולת ללמוד משהו מהחשיפה לסיפור האישי שלהן. |
|
||||
|
||||
או.קיי. מה ציפית, או היית מצפה, ללמוד מסיפור כזה? |
|
||||
|
||||
טלפון? |
|
||||
|
||||
משהו על העולם הזה, או על עולמו הפנימי של אדם שבוחר להיכנס אליו. |
|
||||
|
||||
תודה. נראה לי ששתי החברות שלך לא טיפוסיות במקצוע – שזה קצת מיותר לציין, כי שתיהן הרי פרשו מהר מאוד. אבל איפה את רואה סתירה בין התיאורים של החברות שלך לאלה של נעמי גרין? |
|
||||
|
||||
כתבתי מראש שהן לא החזיקו מעמד הרבה זמן. לא הבאתי אותן כדי לסתור או להשוות לסיפור של גרין. הבאתי אותן כי לפחות לגביהן אני בטוחה שהסיפור אמיתי (ואם מישהו רוצה לשמוע סיפורים אמיתיים על בחורות שעבדו בזנות, הרי שהצעתי את מרכולתי וזו היא). |
|
||||
|
||||
אוקיי. זה באמת מעשיר. ולא, אין לי נתונים... ואני בספק אם למישהו יש. קצת קשה לאסוף אותם. |
|
||||
|
||||
ואגב, האם יש לך נתונים על משך הזמן הממוצע או החציוני במקצוע? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |