בתשובה להאלמוני ממנג, 26/11/06 8:22
וחזרה להתחלה 421742
"כשאתה מקיף בעיגולים נחמדים את המקומות שהפלסטינים גרים בהם ומקים שם שלטון עצמי פלסטיני, החסר כל רצף טריטוריאלי, קשה להגיד שתושבי הגדה "לא היו חשופים למעשה לשלל עוולות הסגרים והכתרים". כדי להגיע מהכפר לעיר הסמוכה היה עליך לעבור פעמים רבות במחסומים שונים."

החזרה על עובדות לא נכונות אינה הופכת אותן לנכונות. החל מתחילת 1997, 99 אחוז מתושבי הגדה חיו תחת שלטון אזרחי ו/או אזרחי וצבאי פלסטיני וכאשר פרצה האינתיפאדה ב' לא הועלו טענות בית הכלא או ההגבלות בתעבורה כלל, כיוון שהן היו נשמעות מגוחכות לאוזניים פלסטיניות.

הטענה ש"עצם הדרישה לוותר על מזרח ירושלים הפילה את ההצעה" מעט מוזרה בעיני. הפלסטינים קיבלו למעשה במתווה קלינטון את חלק הארי של העיר העתיקה, מתחם הר הבית וחלוקת השטח לפי מפתח "כל שערבי, לפלסטינים, כל שיהודי לישראל." הם קיבלו אף יותר בטאבה.

לפי כל הגיון טקטי או אסטרטגי – אפילו כזה הרואה בהסכם שלום רק שלב בדרך לחיסול ישראל בעתיד – זו הייתה הצעה שיש לקבל. דחייתה נבעה באופן מפורש ומוצהר מהסברה שהגיעה שעת הכושר לנסות להשלים את התוכנית הרחבה יותר של חיסול ישראל או, בלשון הקוד הפלסטינית "קביעות הלגיטימיות הבינלאומית."

הנקודה כאן אינה, כמובן, הדחייה של ההצעות הישראליות. דחייה כזו אפשר היה לקבל כטקטיקה לגיטימית במשא ומתן, למשל. אפשר היה גם לקבל כלגיטימית העלאת הצעות נגדיות, או אפילו קבלת ההצעה ו"ריצה קדימה" בניגוד להסכם להכרזת עצמאות. כל אלו טקטיקות סבירות – בין אם נסכים לתבונה שבהן אם לא – אבל עובדת היסוד היא שבעקבות ההצעות פתחו הפלסטינים במלחמה מתוכננת מראש שכוונה להשיג את "המטרה הסופית" או בדומה לכך. הפתיחה במלחמה כתגובה להצעה להסכם שלום הייתה אות חד משמעי – בוודאי בעיני רוב הישראלים – לכוונות האמיתיות.
וחזרה להתחלה 421749
"החזרה על עובדות לא נכונות אינה הופכת אותן לנכונות. החל מתחילת 1997, 99 אחוז מתושבי הגדה חיו תחת שלטון אזרחי ו/או אזרחי וצבאי פלסטיני וכאשר פרצה האינתיפאדה ב' לא הועלו טענות בית הכלא או ההגבלות בתעבורה כלל, כיוון שהן היו נשמעות מגוחכות לאוזניים פלסטיניות."

איזו אירוניה מופלאה.

כל הדיון על מה שקרה לפני שש שנים לא רלבנטי. כפי שסמיילי היטיב לנסח: תגובה 421645 ואידך זיל גמור.
וחזרה להתחלה 421849
"כל הדיון על מה שקרה לפני שש שנים לא רלבנטי."

פשוט מקסים: העלית טיעונים שנגעו לאותה תקופה (תקופת אוסלו), קיבלת תשובה ומשזו לא נשאה חן בעיניך, אך תשובות לא היו בידך, טענת שזה בעצם "לא רלבנטי."

ומה כן רלוונטי? המצב הנוכחי. כלומר, המצב שנוצר אחרי שש שנים של לחימה פעילה הוא המצב שיש לדון בו כדי לקבוע את "זכאות האפרטהייד" של ישראל. כמובן שהמצב הזה נוצר במעמד צד אחד, הצד הישראלי הרשע, ולפלסטינאים לא היה שום חלק בכך. כלל וכלל לא.

והאירוניה המופלאה היא שאתה מסתמך על השטויות במיץ עגבניות (ללא חומרים משמרים!) של סמיילי שהופרכו פעם אחר פעם אחר פעם אחר פעם.
וחזרה להתחלה 421853
"והאירוניה המופלאה היא שאתה מסתמך על השטויות במיץ עגבניות (ללא חומרים משמרים!) של סמיילי שהופרכו פעם אחר פעם אחר פעם אחר פעם."

מעניין, אתה באמת לא יכול בלי? למשל ככה:

"והאירוניה המופלאה היא שאתה מסתמך על הטיעונים של סמיילי, שכבר הופרכו יותר מפעם".
וחזרה להתחלה 421871
אינני יודעת בעניין הפסיכולוגיה, אבל העריכה שעשית מצוינת.:)
וחזרה להתחלה 421984
"מעניין, אתה באמת לא יכול בלי?"

לא, לא יכול בלי. ניסיתי, ולא הולך. אני מקבל את החופה, חוטף את הקידושין ויוצא לטיול עם הכלב לשלוש שעות עד סוף רוטשילד ובחזרה דרך אלנבי ובן יהודה וגם אחרי זה לא עובר לי (ואפילו אין לי כלב).

הרופא אומר שאני צריך למרוח ניסטאטין או מיקונאזול ואז יוקל לי, אבל אני לא בטוח.

מכל מקום, תודה על העצה המחכימה.
וחזרה להתחלה 421991
מוזר, על הכלב לא דיברו בכלל. דיברו הרבה בימים האחרונים על המכנסיים, על איפה יותר טוב לאזוק, מלפנים או מאחור, על איך אפשר בו-זמנית גם לברוח וגם לשבור את השיא העולמי בקפיצה לגובה - אבל על הכלב לא דיברו. אגב, הוא היה יכול לעזור לך הרבה יותר מכל ההתמרחויות האלה, מספרים שכלבים עושים את זה בשמחה וברצון. נסה ותיהנה.
וחזרה להתחלה 422014
תחשבי על שתי כותרות בעיתון:
א. "שר האוצר: אני אעלה את מס ההכנסה בחצי אחוז"
ב. "שר האוצר: ראש הממשלה אוויל, אני אעלה את מס ההכנסה בחצי אחוז"
כשקוראים את הגותרת הראשונה, ישר חושבים על מס ההכנסה, כשקוראים את השניה, חושבים על הסכסוך בין שר האוצר לראש הממשלה. ככה גם אצל אורי, אם הוא לא היה כותב "שטויות במיץ עגבניות (ללא חומרים משמרים!)", מישהו עוד עלול היה לשאול אותו "איפה הופרכו הטיעונים של סמיילי" ואז הוא היה נאלץ להתמודד מול המציאות, ככה, המקסימום ששואלים אותו זה "למה אתה לא יכול בלי?", ומתיחסים לצורה הגסה תוך כדאי התעלמות מהתוכן השקרי.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים