|
||||
|
||||
אם את לא מצליחה להבין מה ההבדל בין אדם ש*בוחר* להיות רואה חשבון ויכול לבחור לעזוב ולהיות סופרת/ספר/עורכת דין/גנן/מובטלת/עקר בית בכל רגע נתון (תוך שהוא מוכן לקבל את השינוי שזה יגרור בחייו) לבין אדם שנולד עבד, חי כעבד וימות כעבד, ללא יכולת לשנות את מצבו, אז יש בעיה גדולה מאד בדרך שבה את תופסת את העולם המודרני.* *כאן הייתה הערה מרושעת על החינוך שמוביל לתפיסת עולם כזו, אבל התאפקתי ומחקתי אותה. |
|
||||
|
||||
יש משהו בדברייך, אבל יש משהו גם בדבריה: לא נראה לי שאפשר לטעון שהחיים המודרניים שקולים לעבדות הנושנה בכל דבר, אבל כן יש כאן סוג של מעגל קסמים שנשאבים אליו, והוא דורש המון שעות עבודה. לא? אחרי הכל, כמה אנשים את מכירה שהפסיקו לעבוד מעל עשר שעות ביממה והלכו להיות גננים או עקרי בית? |
|
||||
|
||||
משמונה בבוקר עד שש בערב (נניח)? לא נראה לי מופרז. במיוחד כשזוכרים שיש הפסקה באמצע, ותנאים סוציאלים, ומשכורת, ושבסוף את חוזרת לבית שלך בו את חופשיה לעשות כרצונך. וכמובן, את האפשרות לקבל החלטה שאת קמה ועוזבת. נכון שלא הרבה אנשים בוחרים לעשות כך, אבל הבחירה קיימת. כשיש בחירה זו לא עבדות. אדם שעובד 10 שעות ביום (ולצורך הענין אני מתכוונת כן לרו"ח, עו"ד, כלכלנים, נשות הייטק וכו', ולא לפועלי טקסטיל בשכר מינימום) יכול להחליט שהוא עוזב. משנה את רמת חייו אם צריך. עניין של בחירה אישית. כמה אנשים כאלו אני מכירה? לא הרבה. מצד שני אני גם לא מכירה הרבה גננים באופן כללי, אז אני לא יודעת. להשוות בין החיים המודרנים לעבדות שקול בערך לטענה של מק'ינון(?) שהחוויה של האשה המערבית הממוצעת דומה לחוויה של ילדה שנאנסה על ידי אביה, או להשוואה בין כל כיבוש שהוא לשואה - זה בעיקר נראה מגוחך וילדותי, ולמתדיין להתפס כחסר פרופורציות, שלא לדבר על כך שזה מבזה את הפגיעות האמיתיות ואת הכאב הנוראי שנובע מפגיעה בזכויות הבסיסיות ביותר של האדם. |
|
||||
|
||||
סליחה על הבורות, מי זה מק'ינון? ואולי אפשר כמה מילים עליו/עליה ועל התיאוריה שלו/שלה? |
|
||||
|
||||
פמיניסטית אמריקאית מפורסמת. http://en.wikipedia.org/wiki/Catharine_MacKinnon |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
תודה לשניכם. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שלא הובנתי. אני מסכימה לגמרי עם פסקתך האחרונה, וכבר כתבתי שההשוואה הזו מיותרת וגם לא נכונה. אני פשוט רואה מסביבי הרבה מאוד אנשים שהעבודה תופסת את כל חייהם. גם עשר שעות (נניח מתשע בבוקר עד שבע בערב) זה המון זמן. ואחרי עשר שעות, את לא חוזרת הביתה רעננה ומלאה בכוחות לעשות דברים אחרים. וזה נכון שיש משכורת, אבל לטעמי עובדים יותר מדי קשה בשבילה. |
|
||||
|
||||
והלכתי לעשות דוקטורט במדעי המחשב, במקביל לעבודה בהקף של 80 אחוזים. זה אפשרי אם רק רוצים מספיק. |
|
||||
|
||||
נו, וכמה שעות בשבוע תופסות עבודה בשמונים אחוז, פלוס מחקר? |
|
||||
|
||||
30 שעות בערך ואת המחקר עוד לא התחלתי, אבל הלימודים שלי לא נחשבים לעבודה בעיני. |
|
||||
|
||||
או שאת לא עובדת או שאת לא לומדת או, הכי גרוע, את לא מבדילה ביניהם. |
|
||||
|
||||
לפני הכל, אני מוחה על הסגנון הפוגעני. אתה לא מכיר אותי, והתגובה שלך רומזת שניתן לכנות אותי בתארים לא מחמיאים. חבל. תראה, עבור די הרבה אנשים, ללמוד לדוקטורט זו העבודה שלהם. לפחות לכמה שנים. ''עבודה'' משמעה שזה מה שהם עושים באופן יומיומי ומתפרנסים ממנו. אם אתה לא מחשיב את לימודיך כעבודה, על אף שהם גוזלים ממך שעות שבהן יכולת להיות עם משפחתך או לעסוק בתחביביך, סימן שמקומך באקדמיה - אתה כנראה מהאנשים שטוענים ש''העבודה שלי היא לא עבודה כי אני עוסק בתחביב שלי''. בכל אופן, אם כך הדבר, כל שנותר לי להגיד הוא שההגדרה הזו לא מקובלת עלי. לצורך הדיון, כל דבר שגורם לך להיעדר מהבית לשעות באופן קבוע ואתה מתפרנס ממנו נחשב כעבודה. אם אתה לא מסכים, הרי שאין לנו בסיס לדיון עד כמה המצב הזה חיובי, שהוא הנושא שעליו נסבו תגובותי מלכתחילה. |
|
||||
|
||||
מוזר, גם אני חשבתי למחות על סגנון הכתיבה שלך אלי, אבל איכשהו לא היה לי כוח להכנס לזה. נדמה לי שציינתי שאני עובד ב80 אחוזי משרה, כך שאני בטח לא מתפרנס מלמודי הדוקטורט שלי. מי שעובד (מחוץ לאוניברסיטה) לא זכאי למלגת קיום וגם כשאתחיל במחקר אין לי שום כוונה להיות עוזר מחקר או עוזר הוראה. בשבילי הלימודים הם הרחבת אופקים נטו - התואר הזה לא יתרום לי אפילו שקל אחד נוסף למשכורת. אני לומד כי אני נהנה מזה וזה לא בא במקום "לעסוק בתחביבי" - זה התחביב שלי, ואני מקווה שאת לא רואה בתחביב עבודה כי זה "גוזל ממך שעות שבהן יכולת להיות עם משפחתך." בקיצור, את כנראה לא מודעת לכך שיש גם לימודים שאינם עבודה, וחבל. זה הרבה יותר מהנה כשעושים את זה בשביל הכיף. |
|
||||
|
||||
למה מוזר? אני מוכנה להודות שלא הגבתי בצורה הכי נחמדה וגם להתנצל. השאר הובן. |
|
||||
|
||||
מה זה "אם רק רוצים מספיק"? אתה פשוט עבד נרצע שאיננו יודע שהוא כזה! |
|
||||
|
||||
בואי נפתח "זום" ונסתכל על המונח עבד בקונוטציה רחבה יותר ******************************************************* העלמה העפרונית "אם את לא מצליחה להבין".הואיל ואני מצויה ברף העליון של סקאלת האי-קיו, טיעון כזה מעורר בי חמלה, אבל חמלה במקרה כזה היא גם זן של שחצנות אז בואי נניח שאנו נמצאות על אותו רף הבנה לצורך הדיון.בלבד. רקע לטיעון "רק בן חורין יודע את טעמו של החופש." בתורה יש ציווי לרצוע את אוזנו של העבד שסירב לצאת לחופשי בשנה השביעית, וזאת מתוך היכרות עמוקה עם נפש האדם, השמרנות, הפחד, ההיצמדות למוכר, חישוב הסיכוי סיכון לכשל כלכלי ועוד. משה גרר את בני ישראל 40 שנה במדבר מטר על מטר, כדי להחליף את דור העבדים אשר הוטבעה בו כמיהה עזה ל"סיר הבשר ולשומים" במצרים כדי להכנס לארץ עם דור אשר לחופש נולד וגם המנהיג הגדול נשאר על הר נבו. האנושות לאורך השנים התייחסה לנתוני המעטפת, הגוף של האדם בעוצמה אדירה ומגוחכת, אנשים שנולדו למצער עם רגלים קצרות היו קרקע פוריה להתעללות חסרת תקדים או להאדרה מטופשת לא פחות, עד היום אולי מתוך נחמדות, הגמדים מאיירים כל ספר ילדים, את יכולה לראות באתר א-ב בחינוך ביתי בניתוח תדמית, מחקר המלמד שמעסיקים נוטים לתת עדיפות בקבלה לעבודה לבעלי קומה גבוהה על פני אנשים בעלי קומה נמוכה או ממוצעת, ויש גם הסבר למה. צבע העור, פיגמנטציה חסרת ערך אשר קבעה גורלות אוהל הדוד תום וכו' השלב הבא היה האיש אשר הטביע חותם מפלצתי על האנושות, שאת קוראת בשמו בטבעיותובאדיבות, כמי שנתן אוכל ליהודים, זה הצורר אשר אסף את כל המונגולואידים, המפגרים האחרים,הפיסחים הגידמים המשוגעים,הגמדים,הנכים,היהודים הצוענים וכל מי שסומן לפי מצב הרוח שלו "כאוייב האנושות" כמי שאין לו איכות חיים ראויה להיות אדם ולפי כך הוא מלכלך את הגזע הטהור. אחרי שהובן לכאורה, שהגוף הוא רק מעטפת (לכאורה,בטח לכאורה כי גם היום יש לצבע, לדת, ללאום, לגובה הקומה,וכו' השפעה של 93% מ דעותינו על האדם), התחיל השלב הפוליטקלי קורקט לסנן את הסלף ואת הנון סלף. איך? המעמד והכסף רכש את העבדים החדשים ששיש להם צמיד אלקטרוני - הישרדות. ללא הכסף,האדם אינו יכול לחיות בעולם המערבי. עבודות הפרך, הוצאו לכאורה מחוץ לחוק, לא אדבר כאן על שיגשוג הסחר בנשים, על סחר בעובדים זרים שמשכנים אותם כמו בלול לא על ניצול העולם השלישי בחוסר תום לב, וגם לא על הידים הסיניות הקטנות שמייצרות היום כמעט כל מה שאנו צורכים אלא אעשה קיצור דרך: האם נהג משאית אשר עובד 15 שעות ויותר על הכביש הוא אינו עבד לכסף לפרנסה ולמעסיק שיכול לקחת בכל עת את חייו ואת חיי האנשים התמימים שנוסעים מולו על הכביש? האם רופא שלמד 6 שנים את המקצוע, התמחה,והגיע למעמד הנכסף של רופא שיש לו עבודה מכובדת מאד בבית החולים,ואז הוא נדרש לתת ל36 שעות עבודה ויותר ברציפות, האם הוא אינו עבד מודרני? האם אדם אשר הילדים שלו גדלו ובגרו כשהוא יוצא בבקר לפני שהם מתעורים ופוגש אותם כשהם ישנים, אינו עבד מודרני בעיניך? הם האופנה לקבוע ישיבות עיסקיות אל תוך הלילה נובעת מהתנדבות ? האם אנשי השכר הגלובלי בהיי-טק שממשיכים לעבוד גם מהבית וכורעים מעומס באמת בני חורין? האם מי שתמוד לטלפון סלולרי וזמין למעסיק שלו גם בחופשה בדרום אמריקה , או האם מי שלקח משכנתא עם החזר של שבעת אלפים שח לחודש יכולים בריצה ובגילה להפסיק לעבוד מתי שבא להם כפי שאת מתארת או שיש להם אזיקון על הרגל (אזיקון: אבן רחיים). יש עוד הרבה דוגמאות כאלה כאשר יפן היא המודל הכי קשה שלהן. ******************************************************** לא ברור לי בכלל, למה בכל הפתיל הזה מוצג מצג שווא שבחינוך ביתי אין השכלה וכסף, יתר על כן, מאיפה נובעת ההנחה השגויה שלומדים באקדמיה רק רק לייצר כסף? מה עם כל המקצועות שאין בינם לבין הכסף ולא כלום?! ספרות, היסטוריה וכו'? ומה עם העובדה שרק 30% עובדים במקצוע שבו רכשו תואר, האם תלכי לרופא שיש לו תואר מ 1980 אשר לא המשיך ללמוד שמפטים האם יועץ מס, רואה חשבון ועו"ד אשר לא קראו מה השתנה בחוק החודש, יכולים בכלל לייעץ לך? החיים הם למידה מתמדת. האדם יכול והינו בלמידה כל החיים שלו,וזה כל מה שהחינוך הביתי אומר: אין קו התחלה וסוף בתוך מוסד, החינוך ביתי אינו מעביר אחריות לחינוך לצד ג' א-ח-ר-י-ו-ת אם אדם יכול מחר בקר ולייצר לעצמו אמצעי מחיה לא רק שהוא אינו זקוק למעסיק אלא הוא יכול להיות מעסיק. פרופסור שטרן מאונברסיטת ירושלים בדיני תאגידים, שווה להכיר פן אחר לעולם. הקהילה באייל הקורא מדהימה, יש כאן מידענים מבטן ןמלידה, האצים רצים באינטרנט, שולפים מידע מצליבים ידע, ואפילו כאלה המתקנים ביעילות כל פליטת לפ-טופ מהסיפור איך נולדה המילה אהבה אז איפה אתם במקומות החזקים של החיים? בואו נפתח את מהות "קץ עידן העבודה",ריבוי אינטלגנציות, מפות חשיבה , מעמד המשפחה והסמכות ההורית, האמנה לזכויות הילד, העצאת זכויות ילדים כולל סמכות משפטית לקטינים לחתום על חוזים, ליקויים בהבנת כישורי הרקע של הלמידה. פיתוח הבנה איך צצו בעולם מאמני חיים שנכנסים לבית של אנשים ומלמדים אותם לחיות? איך הגענו למצב שבעולם הנאור יש פתאום הגדרות כמו אינדיגו שילדו את ילדי הקריסטל שילדו את ילגי הריינבו? איך אלפי ילדים בולעים בישראל תרופה העלולה לגרום גם למותם? איך מידרנו את החוליות החלשות של החיים המפגרים הנכים הפסחים והחיגרים להיות כלואים רחוק מעין החברה, למה החינוך הפרטי מוסווה בישראל? נראה אתכם מוצאים מי הם המוסדות בלי להאציץ באתר א-ב מי הם המוסדות הפרטים בישראל. למה מקצצים ומפטרים מורים ולא נוגעים במנגנון של משרד החינוך? החינוך הביתי אינו דת אינו כת ואף אינו אידיאולוגיה, הוא היה כאן לפנינו והוא יהיה כאן אחרינו, המוסד היה כאן 150 שנה ובמאה חמישים וחמש יעלם (הנבואה ניתנה לשוטים וזה סוגר מעגל ומאזן את האיו-קיו) אתר http://www.ab-lifeschooling.com/ פותח שערים להכרות ובחירה. ברירת המחדל היא האם אני רוצה להעביר אחריות לצד ג' אם כן, האם אעביר אחריות למוסד ציבורי או למוסד פרטי לאייל שחיפש את בוזן, בדף כישורי הרקע של הלמידה. |
|
||||
|
||||
וואו. ראשית נתת לי טפיחה אדירה על השכם, ותבואי על התודה. אם את ברף העליון של האינטליגנציה אז אני כנראה קרובה מאוד לאיינשטיין. אני וגם העפרונית, כמובן. נעים לדעת. שנית, מעניין אותי אם את מכירה, בכל רף אינטליגנציה שהוא, רופא/רו"ח/עו"ד וכיו"ב שהיו מוכנים להתחלף - ולו ליום אחד - עם עבד אמתי, בתנאי העבדות הטובים ביותר שהיו אי פעם לעבד כזה? |
|
||||
|
||||
אם את אישה, מעניין לדעת האם הכינוי הגברי מעצים אותך ובאיזה אופן... "רופא יכול להיות בן חורין" אם הוא לא יעבוד 36 שעות רצופות. זה מה שכתוב אינשטיין. |
|
||||
|
||||
הכינוי ''האייל האלמוני'' הוא ברירת המחדל באתר הזה. אני מניחה שחכמתך סינוורה אותך מדיח כדי להבחין בזוטות מעין אלה. וכמובן טרם ענית על שאלתי. |
|
||||
|
||||
אני תוהה אם את מודעת לזה שערבבת כמה תגובות לכדי דעה אחת שאת חושבת שהיא שלי, ניחא. אבל "האיש אשר הטביע חותם מפלצתי על האנושות, שאת קוראת בשמו בטבעיותובאדיבות", אם היה לי חשק להתעצבן הייתי דורשת התנצלות על השורה הזו. אין לי כוח להתעצבן - היה יום ארוך מדי. אני רואה הבדל גדול מאד בין נשים נסחרות, עובדים זרים בתנאים מזעזעים ו"פועלי הזיעה"*, שרבים מהם אכן נמצאים מבחינתי תחת הגדרת עבדים ועבדות, לבין נהג משאית, רואה חשבון או רופא. כל אחד מהם יכול להחליט שהוא משנה את חייו לפי בחירתו.** עבדים לא. רופא בחר להיות רופא. הוא אינו עבד מודרני כי הוא יכול לבחור שלא להיות רופא יותר, להפוך לרופא קהילתי וכו'. נכון, יש לכך מחיר על הדרך בה הוא חי את חייו, אבל אלו הם שיקוליו.** אדם שילדיו בגרו מבלי להכיר אותו אינו עבד מודרני בעיני. הוא אדם שסדר העדיפויות שלו לוקה בעיני. אנשי השכר הגלובלי, מי שצמוד לסלולרי בדרום אמריקה - כולם בחרו את בחירתם, כולם יכלו לבחור אחרת. אין לי שום בעיה ללכת לרופא שלא המשיך ללמוד משפטים. יטריד אותי, לעומת זאת, אם הוא לא התעדכן ברפואה מאז שנולדתי. כנ"ל לגבי כל איש מקצוע אחר - אני מצפה שהם יתעדכנו. מה הקשר? כמובן שהחיים הם למידה מתמדת. הקהילה באייל הקורא מדהימה, והחל מהשורה הזו הפסקתי להבין מה את רוצה ואיך זה קשור למה שאמרתי. אני אתלה את זה בעובדה שמעולם לא בדקתי את האייקיו שלי, וסביר מאד שאני לא מצויה ברף העליון של הסקאלה. *לא יודעת איך לתרגם בדיוק, אבל אני מקווה שברור למה כוונתי. ** ואפשר להתווכח על ענייני תודעה כוזבת, בחירה חופשית ושאר ירקות, אבל במימד הפיזי הם יכולים גם יכולים. |
|
||||
|
||||
אסכם טענתך: או שאתה עבד. נוסח אוהל הדוד תום, קרי אין לך שום חלופה אחרת או שאתה לא. דיעה. |
|
||||
|
||||
מה דיעה? |
|
||||
|
||||
דיעה. כי אין כאן מדע מדוייק אלא הבאת אנשים להכרה. יש לך כנראה חופש בחירה אז את לא רואה את מי שאין לו. אף אחד לא דוהר עם משאית מלאה בברום כשהעינים שלו נעצמות מבחירה, אנחנו רואים אותם במצבים הטרגים מסבירים במילים פשוטות את מלחמת האיןברירה שלהם מה הם אמרו, איך ניסו למנוע את הנסיעה ולמה בכל זאת נסעו, אף רופאה מרדימה לא רוצה להיות אחראית בניתוח כששהעינים שלה נעצמות, אנחנו שומעים אותה בנסיבות הטרגיות באובדן חיי אדם, אבל החיים לא תמיד דרמטים כל כך ויש הרבה מקרים שלא מגיעים אלינו למרקע, את מלחמת האינ-ברירה האפרוה של אחרים אנחנו לא ממש רואים, הבחירה שלך והחופש שלך והאמונה שלך שככה זה אצל כולם, לא מאפשרים לך כנראה לראות את האזיקים של האחר בטח לא את האזיקים השקופים כשאין צבע שחור כהה כמו באוהל הדוד תום וכשאין ריח חזק של זיעה במכרות הפחם. . |
|
||||
|
||||
ושוב אני שואלת: האם יש ולו אחד מכל אותם עבדים מודרניים העוסבקים ברפואה, משפטים, עריכת דין וכיו"ב, שהיה מוכן להתחלף לרגע עם עבד של ממש? |
|
||||
|
||||
אם התקבלת למשפטים בירושלים (עכש"ז), קרוב לודאי שיש לך IQ נאה ומספק. אשר לגברת א-ב, לא ברור לי אם היא אחת או יותר, אך מכל מקום - אחת מהן, לפחות, סובלת מבעיות לשוניות לא פשוטות, ולפחות לפי התגובות שלה כאן - ה-IQ לא ממש עוזר לה. כך שאת בהחלט מוזמנת להרגע. |
|
||||
|
||||
מה פירוש "רופא בחר להיות רופא"? זו נקראת בחירה? בן אדם שאין לו מקצוע אחר, שלא קיבלו אותו כפועל יומי בבניין, שזרקו אותו משירותי הניקיון, שלא היה לו כסף ללמוד, נניח, פקידות פשוטה או משהו - מה הוא כבר יכול לעשות? ללכת לעבודות היחידות שיש באיזור. אז אם מקבלים אותו לעבודה בבית חולים, אין לו ברירה אלא לעבוד שם. גם אם זה המון שעות ביממה וגם אם זה בשכר רעב. אז הקפיטליסטים ינחמו אותו שכל עבודה מכבדת את בעליה, ואם הוא יתמיד וישתדל, יכול להיות שיצליח להרוויח מספיק כדי להשתחרר מעבדותו זו באמצעות לימודים במכללה למנקי שירותים ציבוריים (בתנאי שהוא חי בסינגפור. נדמה לי שזה המקום היחיד שיש בו מכללות כאלה). |
|
||||
|
||||
ולכן הבחנתי בין רופא או נהג משאית לבין "עובדים זרים בתנאים מזעזעים ו"פועלי הזיעה"*, שרבים מהם אכן נמצאים מבחינתי תחת הגדרת עבדים ועבדות". (אלא אם אתה חושב שאדם יכול להפוך לרופא כברירת מחדל, אחרי שלא קיבלו אותו כפועל יומי או מנקה, והאפשרות היחידה שנותרה לו על מנת לא לרעוב זה ללכת ללמוד רפואה ולהפוך לרופא) |
|
||||
|
||||
עפרונית, תרגעי. איך שראיתי את תגובה 418937, ניחשתי שהיא נכתבה מתוך אירוניה כלפי ההיא מאתר החינוך הביתי ולא כלפייך, וניחשתי שאת תגיבי באי-הבנה (המכותב תמיד מגיב ככה במקרים כאלה, זהו הקאטץ') - ועד עכשיו נדמה לי ששני הניחושים שלי עבדו, עד שיתברר אחרת. :) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מפגן חדש של שנינות וטוב טעם! |
|
||||
|
||||
נראה לי שהמילה הרלוונטית בדיון הזה היא ''שיעבוד''. |
|
||||
|
||||
ודאי שרופא הוא ברירת מחדל. גם עורך דין. את חושבת שלא יודעים שניסית נואשזת להתקבל לעבודות קטיף בבקעה ולא הצלחת? שהיית יומיים מט"בית וזרקו אותך? מישהו חושב שהלכת למשפטים מרצונך? |
|
||||
|
||||
מהו ה"רף העליון של סקאלת האי-קיו"? בד"כ שיש רק רף אחד שאפשר להעלות ולהוריד אותו. אם יש לך איי קיו גבוה, את מצליחה להסתיר את זה יפה מאד. |
|
||||
|
||||
:-) גם אני התפלאתי על ההגדרה המוזרה, אז גיגלתי על "רף עליון", והתרשמתי שזה נהיה מין ביטוי די מקובל כזה, אולי רק בזמן האחרון - "אני ברף העליון של..." - בלי להתחשב במשמעות המקורית של המונח. וזה בלי קשר לעובדה שהבחורה החינוכית לא מראה סימני אינטליגנציה בולטים ובלי קשר לעובדה שאלה המכריזים הכרזות כאלה הם עפי"ר כשלונות מצערים בחייהם האמיתיים. כאן, באייל, למשל, עוד לא ראיתי שאחד הדוקטורים למתמטיקה או אחד מבעלי הקבלות האחרים הכריז - "אני נורא אינטליגנטי". |
|
||||
|
||||
מנסיוני המועט בנושא- בדרך כלל "בעלי הקבלות" כמו שאת קוראת להם עובדים בסביבה בה יש אנשים *באמת* אינטלגנטים, ונראה להם שלהעיד על עצמם ככאלה מוריד מערכם של האינטלגנטים האמיתיים. מין זנב לאריות כזה. מצד שני אולי הם מספיק אינטלגנטים כדי להבין כמה זה מביך להצהיר על עצמך כאינטלגנטי. |
|
||||
|
||||
היזהר/י כשאת/ה מדבר/ת על "זנב לאריות", מבלי להכיר את הנפשות הפועלות. |
|
||||
|
||||
אין לנו פילדיסט באייל. |
|
||||
|
||||
*עדיין*. |
|
||||
|
||||
זנב לאריות? פידליסט: האייל האלמוני (יום חמישי, 09/11/2006 שעה 10:38) אני גאון. חברי גאונים. כל יום אנחנו בודקים מי גאון יותר. ואילו אתה, "חושב במבוכה שאתה אינטלגנט", זו בעצם הסיבה בגללה אתה פוחד לאמר זאת בקול רם. שהרי אילו היית אינטלגנטי, לא היית מרגיש מבוכה. בוצע פה נסיון מרתק,קל מאד לזהות את העומק מאחרי הצעיף, בניגוד לשכל הישר, דוקא אינטלגנציה קשה יותר להסתיר. |
|
||||
|
||||
אולי קשה יותר להסתיר, אבל אתה הצלחת בזה היטב. |
|
||||
|
||||
ודאי שהיא מצליחה להסתיר את זה. היא משקיעה את כל האיי.קיו. שלה בהסתרה הזאת. |
|
||||
|
||||
מסתבר שאיילות הרועות באחו, מתוכנתות בעיקר לאותו רגע שבו מגיח אליהן במהירות מישהוא מהצד, מקפיץ להן את האדרנלין בדם, ומפעיל להן את הרגלים (ידים על המקלדת?) בהפעלה ישירה דרך גזע המח בלי סינון בקרה ושיקול דעת. מיצנו את השיווק באחו. 419021 ואפילו מצאנו איילה חכמה אחת שנשמח לקחת הביתה. |
|
||||
|
||||
היי, זה שוב אני שחיפש את בוזן. בדף יש כותרת "כישורי הרקע של הלמידה"? צר לי להטריד, אבל אולי את יכולה לתת קישור ישיר? |
|
||||
|
||||
עוד כמה קישורים: http://www.hait.ac.il/staff/kahanej/article/vis_data... http://www.studygs.net/hebrew/mapping.htm ומעניין איפה ויקיפדיה קיטלגו את http://en.wikipedia.org/wiki/Mental_literacy
http://en.wikipedia.org/wiki/Tony_Buzan http://www.mind-mapping.co.uk/ |
|
||||
|
||||
אולי תחת ערך ''קשקושים פסאודו-מדעיים על עכברים עם גבינות, נזירים עם פרארי ומפות עם מפיות''. |
|
||||
|
||||
בלי להסתכל? יפה. |
|
||||
|
||||
לאייל מיום חמישי 09.11.2006 16:30 אם איני טועה רצית מידע ממוקד על לימוד בגילאי 0-6? ניתן להתחיל מסרט הוידיאו כאן: על מפות החשיבה של טוני, יש המון אתרים בארה"ב בריטנה אוסטרליה קנדה ועוד עושים בהן שימוש בעולם הכלכלה, משפט, עסקים, יצירה, כתיבת עבודות סמנריוניות, כתיבת ספרים ואפילו בצבא יש יישומים. בהצלחה. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |