|
||||
|
||||
אני מתכוון לתת דוגמה למצעד הטרוסקסואלי, די מקובל על רוב החברה החילונית, שנראה ונשמע בדיוק כמו הגרסה המשוחררת של מצעד הגאווה. לא "אנחנו בני אדם כמוכם, תנו לנו לשבת בשקט גם בחלק הקדמי של האוטובוס", אלא חגיגה צבעונית, רועשת ומינית ברחובות. מי שמתנגד למצעד הגאווה (כמו האלמוני שלו הגבתי) רק בגלל הרעשניות שלו, ו/או המסר שהוא חושב שהרעשניות הזאת מעבירה (בניגוד למסר הרשמי), שיסביר בבקשה איך הקרנבל הברזילאי שונה, או איך הקרנבל הברזילאי לא בסדר. |
|
||||
|
||||
הקרנבל בברזיל רצוי ע''י רוב האוכלוסיה במקומות בהם הוא נערך. מאותה סיבה מצעד האהבה הוא טוב וראוי בשנקין אבל לא במאה שערים. |
|
||||
|
||||
ירושלים היא שטח ציבורי בארץ ישראל, שבה התנהגות שכזאת מותרת על פי חוק. המצעד בירושלים בודק אם הזכות החוקית הזאת קיימת גם שם גם מחוץ לנייר. |
|
||||
|
||||
מה זו "התנהגות שכזו"? מצעד זה יותר מאשר לעשות ברחוב מה שבא לך. פירושו חסימת כבישים, יצירת רעש רב וגרימת אי נוחות לתושבים גם אם הם מזדהים אידאולוגית עם מטרות המצעד. ראה גם תגובה 313847. |
|
||||
|
||||
זו אי-נוחות שיוצר כל מצעד. מי שמתנגד למצעדים בכלל - סבבה. מי שמתנגד למצעדים רועשים בכלל - גם סבבה. מי שמתנגד רק לוריאנט הרועש של מצעד הגאווה - שיסביר בבקשה במה הוא שונה ממצעדים רועשים אחרים, שלהם הוא איננו מתנגד. אני, דרך אגב, בקבוצה הראשונה. |
|
||||
|
||||
אבל אנחנו לא מדברים על מה שאני או אתה רוצים, אלא על החוק. החוק כיום לא מתיר לכל אחד לערוך מצעד איך ומתי שבא לו, ויש לכך סיבה מצויינת. לכן מה שאמרת קודם (''ירושלים... שבה התנהגות כזו מותרת על פי חוק) לא בהכרח נכון. |
|
||||
|
||||
אני מוכן להנפיק פטור מהדיון לאלו שמתנגדים למצעד הגאווה *וגם* לקרנבל. אלו שמוכנים שיערך קרנבל, ואלו שמוכנים לזנוח לרגע את התנגדויותיהם לקיום הקרנבל מטעמים לא-רלבנטיים, מתבקשים להסביר אם ואיך מצעד הגאווה שונה. |
|
||||
|
||||
בוא נבדיל בין רצוי למצוי. כיום המצעד הוא חוקי ויותר מכך, בית המשפט חייב את עיריית ירושלים לממן חלק ממנו. לעניות דעתי משלם המיסים לא צריך לממן שום מצעד שהוא, כמו כן חסימת כבישים צריכה להיות מוגבלת לאירועים חד פעמיים וחריגים בהיקפם, אם בכלל (נגיד צעדה של מליון איש בארץ בעקבות מלחמה כל שהיא). רוצים לצעוד ? יש מספיק מקומות לעשות את זה בלי לסגור רחובות, מצעד לא חייב להתקיים ברחוב הראשי. מעבר לכך בעוד כל מצעד חוקי צריך להיות מאושר, לא ראוי לדעתי לצעוד במקום בו המצעד פוגע ברגשות אנשים. ברמה החוקית אין למנוע את זה, אבל כן אפשר להעמיד לדין על חשיפה ומעשה מגונה בפומבי (ע"ע תקדים רמון, מסתבר שההגדרה די רחבה) צועדים בשכונות דתיות על מה שבמקום אחר נחשב נורמה. |
|
||||
|
||||
בכל מצעד שהוא, יש אלמנט של הקצאת כספי ציבור לטובתו, בין אם סגירת כבישים או הקצאת כוחות משטרה. לו היו מחליטים להביא קרנבל ברזילאי לקרבת מקום מגוריי הייתי מתנגד לכך במלוא עוזי, למרות שהייתי שמח לצפות באחד כזה *בריו דה ז'נירו*, ולא רק בגלל מטרדי הרעש והפקקים שזה היה גורם (ובנושא זה ייזכר לרעה המופע של האבן המזדקנת והפתטית, שנערך סמוך מקום מגוריי וגרם למשפחתי סבל בלתי יתואר), אלא גם בגלל שלא הייתי רוצה לחשוף את ילדי לדברים כאלה. |
|
||||
|
||||
כמו שכל חייל יודע, יש הבדל גדול בין כסף למשאבים. ממיות תמיד יהיו מספיק, אבל להחליף אלף ממיות באמר''ל אי אפשר. מבחינת המארגנים, המשטרה היא מטרד שבמקרה הטוב נובע מהצורך לשמירה על הסדר הציבורי ובמקרה הרע מיותרת לחלוטין ואף מזיקה. לעומת זאת הקצאת כסף מאפשרת קידום של כל מטרה, מטרה שלא אמורה להיות מקודמת ע''ח משלם המיסים (לדעתי). |
|
||||
|
||||
איזה נזק אתה חושש שזה יעשה לילדים? |
|
||||
|
||||
מיהי אותה אבן שהזכרת? אני מרגישה ממש בורה. |
|
||||
|
||||
אה, הוא. הוא לא אבן ולא ספוג! כבר חשבתי שפספסתי משהו. |
|
||||
|
||||
תלוי איזו התנהגות ''מותרת על פי חוק''. לא בכל שטח ציבורי בישראל ''מותר על פי חוק'' ללכת בחורה ללכת בחזה חשוף או לגבר ללכת בחוטיני בלבד. |
|
||||
|
||||
אז שיגידו המתנגדים שמפריעות להם הפרות החוק שנעשות על ידי הצועדים - הדדיים החשופים וכו'. (מעניין יהיה לראות מה ישתנה - המצעד, או החוק.) |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |