|
||||
|
||||
קראי את דברייך לגבי רוח העוועים פעמיים אחר כך את טענותייך על פתיחות ולקינוח דמייני שלצערי אני בטוח שאת מאמינה שאת דוברת אמת. |
|
||||
|
||||
נו, כצפוי. זו רוח העוועים שפיעמה בי עת ניסיתי לתקשר אתך. אהבתי את ''מאמינה ש...'' במקום ''אני מאמין לך שאת דוברת אמת.'' הפשוט. דקויות, לפעמים הן מספרות את הסיפור כולו. |
|
||||
|
||||
ממה התאכזבת לא הבנתי. הרי לא היתה כוונה להסתתר מאחורי דקויות. כשאת מזלזלת בפומבי באלה שחושבים אחרת ומכריזה שאת דוגלת בשיח כנה ופתוח מולם, אני משער שאת מאמינה שאת דוברת אמת כי אחרת היית במבוכה נוראית. למיטב זכרוני כנות ופתיחות הן אחיות שגרות בנווה אחוקים וזלזול פומבי נולד למשפחת ניוקי בברונקס. |
|
||||
|
||||
אתה שוכח או מתעלם במכוון מההקשר: כשקוראים לי ישירות או בעקיפין - כשמקללים את קבוצת השיוך שלי שידועה היטב למקלל, במשך שבועות ויותר: נאצית, אנטישמית, בוגדת, בורה, מעט לגלוג או זלזול היא תגובה מינורית בהקשר הזה ולכן אין כל מבוכה אלא תחושה מבורכת של מעט צדק והנאה ממציאת ההומור בסיטואציה. אתה בוודאי היית מגיש את הלחי השנייה ומתעלם באבירות ממטח הקללות אבל לא כולם ניחנו בגדלות הנפש שלך. ממה התאכזבתי? מחוסר היכולת שלך, כפי שהתבטאה בתגובתך, להפנים את חשיבות הנחת תום הלב של בן שיחך וחשיבות דו שיח המכבד את השני. לא באמת התאכזבתי כי הניסיון לימד אותי שדיאלוג איתך ועם אישקש הוא מוצר המגיע רק במשורה. קצת חבל לי, אבל אכזבה, שהיא הרי קשורה לציפיות, לא היתה כאן. |
|
||||
|
||||
ואת מי עוד? לעת עתה זה סוד. מעולם לא הכחשתי שמקללים את קבוצת הייחוס שלך ואותך אבל כשאת לא מסכימה שמכתימים אותי באופן אישי ומגדפים את המחנה שאליו אני משוייך (או מתעלמת מהעניין) קשה לי להבין מאין הצידוק להאשים אחרים בחוסר תום הלב. שנספור גידופים או נברר מי התחיל לזלזל במי? -נדרג איזה גידוף מצמצם או משחיר יותר את השני? כרגע מסביבנו ובתוכנו, שני הצדדים מגדפים ושונאים את המחנה השני. מה שיעזור למתן את גובה הלהבות הוא בדיוק הדבר שעליו את מתלוננת, תום לב. |
|
||||
|
||||
מי שונא אותך, חתיכת פאשיסט? מי מזלזל ביבחוש בן שלולית כמותך? מי מכתים את חברברותיך (כלומר, מלבד דארווין)? מי מגדף את חבורת הנבלות המסריחות אליה אתה משוייך רעיונות? מי משחיר את נפשך האפלה כבור זפת? מי מסוגל בכלל לצמצם אותך, כאשר הנפח הרעיוני שאתה תופס קטן יותר מגודל פלנק? ______________ (מוגש כשרות לצרכן כדי שכאשר יבקשו ממך לבסס את טענת הסימטריה תוכל איכשהו לצאת מהעניין טיפה פחות הזוי מאשר בדרך כלל) |
|
||||
|
||||
אביר כבר יש לנו ובלי מבטא צרפתי. תן לעלמה את הכבוד הראוי. היא מסתדרת לבד ואולי הבינה טוב ממך את כוונת הדוד. בהגינות ובהגיון: https://www.youtube.com/watch?v=A8yjNbcKkNY |
|
||||
|
||||
כפי ששכ''ג בעדינות רבה ניסה לרמוז לך, האסימטריה בגידופים בין שני המחנות כאן בוטה, צורמת ובולטת כגיבנת על גב הדבשת. ואתה עוד מדבר על תום לב... |
|
||||
|
||||
נראה לי שאת קצת נהנית לקפוץ למסקנות כי תום לב (מציל חתיך) בסביבה. לא רק שלא שללתי שיש אסיטמטריה אלא הדבר מובן לי לחלוטין. הרי כאב הציונים גדול יותר וזעקתם קולנית ומתריסה בהרבה. |
|
||||
|
||||
כאב הימנים (לא מסכימה ל''ציונים'' כי אין לחלק ציונים ומדד פטריוטיות, חלוקה סובייקטיבית ומוטה) אינו גדול מכאב השמאלנים הרואים את ארצנו הופכת לדתית יותר, מפולגת ואלימה כשערכי הליברליזם כחופש הדבור הולכים ונחלשים. בטוחתני שאינך מתיימר לקרוא כליות ולב ולקבוע צערו של מי עמוק יותר. גודל הצעקה (בניגוד לדעה המקובלת בעדות מסויימות אינו מדד אמין לגודל הצער, יתכן שההפך הוא הנכון). |
|
||||
|
||||
זו זעקת הגוזל הנקזק, שכן אין מפלג יותר מאשר הגרבוזים |
|
||||
|
||||
נו, טוף, זה בטח בגלל ששכחנו מה זה להיות יהודים. |
|
||||
|
||||
מי שמתלונן על כך שהמדינה נעשית ''דתיה יותר'' או ''יהודית יותר'' מוכיח שהאמירה הזו נכונה. |
|
||||
|
||||
ה''או'' המתעתע שגוי. בחינת הסטטוס קוו הדתי-חילוני המאוים בחקיקה תלמד על ההבדל ועל התלונה. |
|
||||
|
||||
יש לציין שהסטטוס קוו מתכרסם כבר שנים רבות - אך ורק לטובת החילונים. |
|
||||
|
||||
אפשר לטעון שעפ"י פרמטרים מסויימים יהודי דתי הוא "יותר יהודי" מחילוני כמוני. אפשר אפילו לטעון שמישהו כמוני הוא בכלל לא יהודי, שכן אם מתייחסים ליהדות כאל דת בלבד כל הלא-דתיים אינם יהודים בהגדרה. מי שרוצה להרחיק לכת יוכל להגיד גם שלא רק שאינני יהודי, שכחתי בכלל מה זה להיות יהודי (לצערי מזכירים לי את זה כל יום שש פעמים, אבל נניח). אני משער שיש לא מעטים שבאמת תופסים את המאבק בכפיה דתית כמאבק נגד היהדות, ומוציאים תחת ידם את הפנינה לה אני מגיב כעת. נותר רק עניין אחד: לאחוז בגישות אלה ובה בעת להאשים את הצד השני בפלגנות - זה כבר קצת יותר מדי. |
|
||||
|
||||
יש הבדל גדול בין לאחוז בגישות כאלה ואחרות ובין לקרוא בשמות לצד השני בנאום כיכרות קבל עם ועולם. |
|
||||
|
||||
אז מי שזוכר מה זה להיות יהודי צריך לרצות שהמדינה תהיה "דתית יותר" עד אינסוף? |
|
||||
|
||||
*בטוחני* (בלבלת אותי עם תום לב...) |
|
||||
|
||||
''בטוחתני'' היה הנכון, בהנחה שאת גברת ולא אדון. |
|
||||
|
||||
תודה. מה שבטוח, בטוח, לא להניח הנחות. אני לא אדון אבל גם לא ממש גברת. |
|
||||
|
||||
לב וכליות אוכלים, לא קוראים. את משווה בין ויתור על חלקי מולדת לחנות בגדים שסגורה בשבת? אני לא מתרשם שאת נוהגת בתום לב אם זאת ההשוואה. |
|
||||
|
||||
קוראים בכבד ובוחנים לב וכליות. |
|
||||
|
||||
כבקיא במעורב ירושלמי אתה בוודאי יודע שהוצאת מסקנות מאיברים פנימיים היה מנהגם של הגויים בארץ גושן עוד הרבה לפני הכיבוש. התעמלות צהריים: מה מקור ההבדל שמודגש מילולית בין בחינה לקריאה? |
|
||||
|
||||
Data was collected from two slaughtered goat intestinal diagnostic. This approach was used to understand how Uchus interpreted different signs to weather events. Metrological data was also collected at National Metrological Agency to compare the historical recorded data with indigenous weather forecasted. For this research, data was collected between January and May 2013. עתידם המקצועי של המעוננים בסכנה!
|
|
||||
|
||||
חוששני שהחוזים בעננים לא חיפשו שינויים במזג האוויר אלא סימנים לתופעות חברתיות, פוליטיות דתיות ועצמים בלתי מזוהים שהביאו אורחים ושכנים לארצנו. עז עדין על קסאם. |
|
||||
|
||||
אתה כנראה צודק, בין כל הברכות והקללות לא סביר לבזבז פרים על עניינים שוליים כמו מזג האוויר. |
|
||||
|
||||
אוח, נו דמגוגיה [ויקיפדיה]. הכאב שלי כפול ורק כעת קבלנו תזכורת: הרי חברי ומשפחתי ובני עמי מותקפים ובנוסף אופייה ודמותה של הארץ משתנה לרעה באופן קיצוני לנגד עינינו. קצת התעייפתי מהפתיל הזה ואניח לך, אם תרצה, לומר את המלה האחרונה. |
|
||||
|
||||
מעניין מאין הביטחון שהכאב שלך כפול אם אינך בוחנת לב וכליות. הייתכן שאת מאשימה אחרים בדמגוגיה רק כדי לצאת מהפינה? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |