|
||||
|
||||
קיימות בעיות חמורות בחיבור ישיר בין בגין וכביש 1 - מחד שטחים בנויים ומאידך אזור שימור בכפר הנטוש ליפתא. פתרון חלקי לתושבי צפון ירושלים הוא בכביש העירוני 9 (ולא לבלבל עם כביש ארצי 9, שטרם נסלל מדרום לחדרה), עליו כתוב באותה כתבה של "הארץ". כביש יריחו - כדבריך. באופן כללי, בירושלים מזמן לא מתכננים את העיר לפי צרכי האוכלוסייה אלא לפי מטרותיו הפוליטיות הצרות של ראש העירייה אולמרט. ולצד כביש 443 אמור להיסלל כביש 45 - כביש מהיר ממחלף בן-שמן לירושלים. כאשר היו דיונים על תוואי הרכבת המהירה לירושלים, שרון רצה גם את הרכבת להעביר באותו תוואי, אך זה ירד מהפרק (עוד לפני התחלת המלחמה). |
|
||||
|
||||
במה יהיה כביש 45 שונה מכביש 1? |
|
||||
|
||||
הוא עובר במקביל לכביש 443. ממחלף בן שמן דרך אזור יערות בן-שמן (כרגע במאבק קשה של הגופים הירוקים), ובסמוך לכביש 443 לאזור גבעת-זאב. משם סעיף אחד מתפצל דרומה לירושלים ובעצם מתחבר לבגין צפון, וסעיף שני לאזור עטרות - ובעתיד משם לכיוון גבע-בנימין (אדם) והלאה לגשר אלנבי. |
|
||||
|
||||
אז בשביל מה הוא טוב? |
|
||||
|
||||
כביש 45 אכן מיותר לחלוטין. |
|
||||
|
||||
ולפי מי שתכנן אותו? |
|
||||
|
||||
הכביש משווק כ''כביש שלום'' מהיר מאזור גוש-דן לרבת-עמון דרך גשר אלנבי. אבל בעיקר הוא ישרת את התנחלויות מטה בנימין ושכונות צפון ירושלים. |
|
||||
|
||||
ללא נחוץ. הכביש יסלל במקביל לכביש קיים (443). די מטופש לסלול אותו במקום להרחיב כביש קיים. |
|
||||
|
||||
מה זאת אומרת? למטרותיו הפוליטיות של ראש ממשלתנו, כמובן! ואפנה אותך שוב למאמרי בעניין שפורסם באייל: דיון 415 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |