|
||||
|
||||
אתה צודק. אריק כיוון לרגש האישי של החילוני שלא מתחשבים בערכיו. בעוד שהוא תמיד חייב 1 לכבד את הערכים של כל העולם ואישתו וזאת בנוסף לעומס שמוטל עליו בתור אזרח ובתוספת האירועים האחרונים זה אפילו גורם לתחושתה מייאשת של ׳כלו כל הקיצין׳, כשהוא חש שאף אחד לא מכבד את ערכיו. יש חילונים [ויקיפדיה] ויש חילוניות. גם לחילוניות גוונים ופנים בדומה לחילונים. חילוניות - לא נשים חילוניות, אלא חילוניות יהודית [ויקיפדיה]. ———— 1 לא תמיד ׳ליברל׳ באמת מוכן לקבל עליו את כל ערכי הליברלים. למראית עין ומכח ההגבלות שחלות עליו בתור ליברל הוא יתמוך במצעדי גאווה ויגלה סולידריות עם הלהט״בים למרות שהוא הומופוב. לא קל להיות ליברל ™️. לפעמים בא לך להיות לא ליברלי , זה לא מובן מאליו לשמור על ערכים שחשובים לאדם ולוודא שהם לא ישתנו מכורח נסיבות החיים. |
|
||||
|
||||
דומני שאתה מבלבל קצת בין ליברליזם לבין פוסט-מודרניזם, אם כי קל להבין מאיפה זה מגיע והציטטה המפורסמת של וולטייר נראית כתומכת בכך שזאת עמדת הליברלים הנאורים: "אינני מסכים עם מילה מדבריך, אך אלחם עד מוות על זכותך לומר אותם" אמר, אם כי לא ידוע לי שהוא מימש את ההבטחה. אני, הקטן, ממקם את עצמי בצד הליברלי של הספקטרום, ובשום פנים ואופן אינני רואה את עצמי חייב לכבד את הערכים של אף אחד, ויש מיליארדי אנשים שאת ערכיהם אינני מכבד כלל ועיקר, ןלחלק מהם אני חש ממש ההיפך מכבוד. העיקרון הליברלי היחיד שמנחה אותי הוא עיקרון ההדדיות, כך שאהיה מוכן להלחם - אם כי לא עד מוות, במטותא - על זכותה של מאן דהיא להביע את דיעותיה רק בתנאי שהיא מוכנה להילחם באותה נחישות בזכות המקבילה שלי. נגזר מכאן, למשל, שמי שמעוניין למנוע ממסיונרים לפתות את ילדי הגן בסוכריות, או ממחב"תים להופיע בפני תלמידי תיכון בכסות של "מורשת ישראל סבתא" יזכה לתמיכתי, ושוולטייר יתהפך בקברו כמה שמתחשק לו. את כל זה תמצת הוגה דעות מפורסם לכלל :יתנו יקבלו, לא יתנו לא יקבלו (עניין אחר הוא השאלה איך יושם הכלל הזה ביחסיו עם מילצ'ן ופאקר, אבל זה שיייך לאופרה אחרת). |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שליברל חייב לכבד את הערכים של כל העולם ואישתו, להפך, אני די משוכנע שליברל יכבד רק את הערכים הליברלים של כל העולם ואישתו, ויבוז לערכים האנטי ליברלים שלהם (ובו בזמן, במידה והוא אדם, ינסה לכבד אותם למרות ערכיהם, במידה והם ראויים לכבוד). לא ברור לי מה ההגיון בכיבוד כל הערכים, ואני לא מכיר אידיאולוגיה כזאת. נראה לי שדווקא די קל לביות ליברל. לא נראה לי שאפשר להיות ליברל והומופוב. ולא נראה לי שיש ליברל שחושב שצריך לאפשר להומופובים לסקול הומואים גם אם יש מי שמחזיק בערכים שאומרים לו שזה מה שצריך לעשות. |
|
||||
|
||||
אם אני מבין נכון את קוזמו, הוא התכוון שהליברל בהכרתו יכול לסבול מ<קישור רגש> הומופובי, והוא חייב לדכא את אותו רגש. אבל, קוזמו, אם אכן לכך התכוונת אז המשפט "לא תמיד ׳ליברל׳ באמת מוכן לקבל עליו את כל ערכי הליברלים" לא נכון. |
|
||||
|
||||
רגש הומופובי הוא לא משהו מולד (אני חושב). איזה סיבה יש לליברל לסבול מרגש הומופובי? |
|
||||
|
||||
גם אני חושב שזה רגש לא מולד, אבל שכמו רוב רגשות הגועל/סלידה/אחווה הוא מתפתח בגיל צעיר, לפני שמתפתחת תודעה אידיאולוגית/מוסרית כמו ליברליזם. אתה מכיר את המבחנים שבודקים הטיה סקסיסטית לא מודעת? לא יודע מה התוקף המדעי שלהם, בכל אופן לפני מעט שנים עשיתי כזה ויצאתי חתיכת מיזוגן לא מודע מחריד, בעוד שבמודע אני מחשיב את עצמי פמיניסט מזהיר. |
|
||||
|
||||
אני מניח שזה מסוג הרגשות שאפשר להתעלות עליהן באופן רציונלי או ללמוד להתעלם מהם. יש לא מעט דברים שפעם (כשהייתי ילד) חשבתי שהם מגעילים והיות אני יודע שהם לא. נגיד, ברוקולי. לא נראה לי שהטיות לא מודעות רלונטיות במיוחד, כל זמן שאתה מודע לפוטנציאל שלהם ולא נותן להם להפריע על חיי היום יום שלך. אם אתה לא מפלה הומואים, יש לך חברים הומואים, אתה מתיחס להומואים כמו שאתה מתיחס לסטרייטים, וכו' אז אתה לא באמת הומופוב. |
|
||||
|
||||
נכון כמעט כולנו לפעמים מתפרצים בכעס על קרובים לנו, כשאנחנו יודעים רציונלית שלא נכון לכעוס עליהם (או לפחות לא לבטא את הכעס, או לא כך)? אז אני תוהה אם באופן אנלוגי, יכול להיות שאצל מישהו ליברלי בהכרתו, שיודע שהומואים זה סבבה, יכול להתפרץ רגע הומופובי, עד כדי ביטוי חיצוני. אני קצת מתקשה לדמיין את זה "מבפנים", ולא שמעתי ולא קראתי על תופעה כזו, שזה אומר משהו בהינתן שהיחסים בין להטבק"ים לחברה נטחנים ללא הרף ומכל הזוויות בתקשורת. אבל אני תוהה למה זה לא קיים, אם זה לא קיים - במה זה שונה מהכעס לעיל. (עוד תהיה: יש כידוע המון מקרים של הורים שמרנים שמגלים שילדיהם הומואים, ובהתחלה הם מזדעזעים, ועם הזמן לומדים לקבל את נטייתם של הילדים. האם אפשר לומר שיש שלב שבו מתרחשת תופעה הפוכה מלעיל - ההורים בהכרתם המוסרית נשארו הומופובים, אבל רגשית כבר מאבדים את ההתנגדות?) |
|
||||
|
||||
לא נראה לי שזה משהו מיוחד לליברליזם, זה נכון לכל אידיאולוגיה (לא?). נראה לי שהרבה יותר קשה להיות צמחוני שרוצה לטעום שניצל, להיות יהודי דתי שרוצה לעשן בשבת, להיות מוסלמי שרוצה לשתות, להיות פטריוט שרוצה לתמוך במדינה אחרת, להיות שוביניסט שנתקל באשה חכמה ממנו, להיות שמרן שרואה את המציאות... הצורך להתמודד עם רגשות הומופובים מודחקים ולא מודעים שאולי יש לך נראה לי די קל. |
|
||||
|
||||
1. השאלה : ׳האם קל להיות ליברל?׳ מקבלת תוקף משנה בימים בהם רצחו את הילד והילדה האיש והאישה. כדור בראש, משפחה משפחה. אפילו הנאצים רצחו משפחות בצורה ׳מסודרת׳. נדמה לי שבימים אלו אין ליברל אחד שיכול להעיד על עצמו שהוא ליברל. 2.>>לא נראה לי שאפשר להיות ליברל והומופוב. ולא נראה לי שיש ליברל שחושב שצריך לאפשר להומופובים לסקול הומואים גם אם יש מי שמחזיק בערכים שאומרים לו שזה מה שצריך לעשות<< מהיכן היא אותה ׳סקילה ׳ שציינת? האם הומופוביה כהגדרתו הצרה כוללת בהכרח רצח או עידוד לאלימות? |
|
||||
|
||||
1. אני לא חושב שאני פחות ליברל היום משהייתי לפני שבוע. 2. הסקילה באה מויקיפדיה (".... בזמן הסנהדרין, העונש על העובר על איסור זה במזיד בפני שני עדים ולאחר שהתרו בו הוא מיתת בית דין בסקילה..."). מה ההגדרה הצרה להומופוביה שלך? |
|
||||
|
||||
2. מניין לך שאני הומופוב? אבל אם התכוונת לשאול מהי ההגדרה הצרה של הומופוביה, הרי שזהו ׳פחד, רתיעה או סלידה׳. בדיחות על אסירים והסבון במקלחת נולדו על אותו פחד קמאי. רתיעה יכולה להיות מהרבה סיבות וסלידה זהו משהו אישי. סקילה אין שם. אמנם יש אמת בטענה שגם הומופוביה צרה יכולה להוליד להרחבה שתכליתה היא אלימות ורצח, אבל לא כל פחד מהאקט המיני בין הגברים הוא זה שיוביל לאלימות. |
|
||||
|
||||
איבדתי אותך, מה אתה רוצה להגיד? (נראה לי שבדיחות על אסירים והסבון במקלחת נולדו מהפחד מאונס ולא מהומופוביה, אני די משוכנע שגם מי שנמשך/ת לגברים מפחד/ת מאונס. אבל אני אשאיר את זה בסוגריים כי לא ברור לי אם זה קשור למה שאמרת) |
|
||||
|
||||
שאלת ׳ מה ההגדרה הצרה להומופוביה שלך?׳ . השבתי לך ראשית שאני לא הומופוב, כי לפי הטקסט נשמע שאתה טוען שאני כזה. ובנוסף השבתי לך - שבהגדרה הצרה להומופוביה אין רמיזה לרצח בסגנון סקילה. |
|
||||
|
||||
ה''שלך'' התייחס ל''הגדרה'' לא ל''הומופוביה''. אני עדיין לא מבין מה אתה רוצה להגיד. |
|
||||
|
||||
1. המיקום של המילה ׳שלך׳ במשפט לא היה ברור לי. 2. השבתי לך לעיל. לא ברור לי - מה לא ברור לך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |