|
||||
|
||||
איך זה מאמת את השערתו של אלכסנדר מאן? הוא טען שרשת הרכבות בישראל מצומצמת עקב המצב הבטחוני. הסימוכין היחידי שהתווסף כעת הוא שאכן מתבצעות בדיקות ביטחוניות, על כך לא היה כל ויכוח. השגותיו של מיץ תקיפות במלואן. |
|
||||
|
||||
זה מאמת כמה מהטענות של מר מאן. לפי Ynet חלק מההתיקרות בתעריפי הרכבת הם בשל עלויות האבטחה הגדלות ולפי מעריב יקצה 8 מליון שקל נוספים לצרכי אבטחה. מכאן נובע, שטענתו של מר מאן בדבר הגידול בעלויות האבטחה עם הגידול במספר הקווים והרכבות נכון. מיצ מראה באותו הדיון, שהוצאות האבטחה עלו בכ30 אחוזים בין 98 ל99 (ועמדו אז על 11 מליון ש"ח) ועכשיו הם עולים שוב בצורה ניכרת. (עוד 8 מליון) בכל מקרה, הוצאות האבטחה (לפי מיצ) מהוות כ10 אחוזים מההכנסות מהסעת נוסעים, כך שללא ספק יש כאן הכבדה ניכרת על תקציב הרכבת. נקודה למר מאן. תגובה 18542 אם תקרא את תשובתו של מר מאן למיצ, תראה את טענתו בדבר בדיקות בטחוניות שגרתיות של המסילה, טענה שאכן מאומתת בדיווח של Ynet. עמית מנדלסון מלגלג על טענה זו ומיצ תוהה כיצד מתבצע הדבר (ואני מיץטרף לתהיה זו) וטוען, שבדיקה כזו אינה סבירה. אך לפי האמור בYnet היא אכן מתבצעת. עוד נקודה למר מאן. ההשגה היחידה של מיצ שנשארה, (ואני מסכים עימה) היא בדבר השפעת עלויות האבטחה על פיתוח מערכת הרכבות בארץ. ברור שלמרות המצב הבטחוני ועלויות האבטחה, התחבורה המסילתית מתפתחת בשנים האחרונות, ואני מסכים עם מיצ, שסביר להניח, שהעלות השולית של האבטחה תרד עם הגדלת המערכת. בסה"כ שתי טענות של מר מאן אומתו, ואחת לא. אני מניח, שהניסוח שלי לא היה ברור דיו. |
|
||||
|
||||
אני מרשה לציין שייתכן שמאז הניסיון הקודם ופיגועי ההתאבדות שהיו בתחנות הרכבת בבנימינה ובנהריה הוגברה האבטחה. אין זה סותר את דעתי שבעבר לא היתה אבטחה לאורך המסילות מחוץ לתחנות. הקטע היחיד ששמעתי בעבר על אבטחה היה מול הכפר בתיר - במסילת הרכבת לירושלים. פורום הסקופים של רוטר מזכיר היום נשכחות, ויש שם טענה ששלושת הפלסטינים שנהרגו בשנה שעברה בפרדסי ניר-צבי הסמוכים ללוד התכוונו גם הם לבצע פיגוע ברכבת. =-=-=-=-=-= בעיה חמורה יותר היא שהתחבורה הרכבתית בישראל היא חד-צירית. הפיגוע היום השבית מן הסתם לשעות אחדות את כל קשרי הרכבת מת"א דרומה. כיום למעשה, כמעט כל המסילות לא ניתנות לעיקוף רכבתי. רק המשולש קרית-גת - אשקלון - לוד מאפשר שינוי תנועת הרכבות במקרה השבתת קטע אחד של המסילה. דווקא בעבר עד שנות ה-70' היתה מסילת רכבת מלוד דרך פאתי קלקיליה וטול-כרם לחדרה, שאיפשרה עקיפה במקרה השבתת מסילות. משום מה זה בכלל לא בתכנון כיום. קטעים שכן נמצאים בתכנון הם מרשפון דרך רעננה לכפר-סבא ומרכבת דרום בת"א למערב ראשל"צ ומשם לצומת עין-הקורא (גן הורדים). שני קטעים אלו מתחברים למסילות בהקמה, ויוצרים עורק עוקף ת"א שיצמצם את הנזק הכלכלי כתוצאה מחבלה במסילות הרכבת או מתאונת רכבות. |
|
||||
|
||||
וראו גם תגובה שלי לאותו מאמר: |
|
||||
|
||||
יש גם מסילה מת"א ללוד דרך ראש העין, רק שכרגע היא בשיפוצים. כאשר יסתיימו אלו יהיו רכבות מכפר-סבא/ראש העין דרומה לא דרך ת"א. מעניין כמה ביקוש יהיה לקו הזה. |
|
||||
|
||||
ככל הידוע לי המסילה בעבודות רק מראש-העין לכפר-סבא. הקו דרומה ללוד כרגע מפורק לחלוטין. אותו הדבר מכפר-סבא צפונה דרך פאתי טייבה וטולכרם לחדרה. אני מדגיש הקו חייב לקום גם אם אינו כלכלי. הוא יופעל במקרי חירום (ולדעתי יש גם בסיס כלכלי לקו רכבת חיפה - באר-שבע או ירושלים, עוקף ת"א ויחסוך בכך זמן נסיעה יקר עד 15 דקות בגלל כל העצירות שיש לרכבת בת"א). בעבר כאשר היה פעיל, שירת בעיקר את המחצבות של ראש-העין. (הקו בכלל מנדטורי). |
|
||||
|
||||
לפי פרסומים רשמיים, הקו לוד-ראש העין נמצא כרגע בשיפוצים לקראת פתיחת הקו לרכבות נוסעים. דוקא אותך כמתענין באיכות הסביבה, היה צריך להטריד המצב (הזמני) בו עוברות רכבות המשא דרך ת"א. כמה ידיעות בנושא: |
|
||||
|
||||
שכחתי מרכבות המשא. מעבר לכך יש נושאים סביבתיים שאני מתעניין יותר (שטחים פתוחים) ופחות (זיהום אוויר). רכבות משא בד''כ פחות מעניינות אותי מרכבות נוסעים... |
|
||||
|
||||
מדובר ברכבות משא הנושאות חומרים מסוכנים, ושעברו דרך ראש העין במקום דרך ת"א. גם בזמן שיפוץ הקו ת"א-ראש העין עברו הרכבות הנ"ל לאורך האיילון תוך תלונות של תושבים על מטרדי רעש וסיכונם. למרות חיפושי, לא מצאתי ידיעה עדכנית בנושא. פסקה אחרונה. לעומת זאת מצאתי את זה: לפי הנאמר כאן, היתה רכבת ישראל אמורה לקבל 8.5 מליון ש"ח לצורכי אבטחה. נאמר, ששניים מהם יתקבלו עוד השנה (2001) ולא נאמר מתי יוקצה שאר הכסף. בעקבות הפיגוע הנוכחי, יועברו מיד עוד 8 מליון ש"ח. השערות קונספירטיביות כבר אמרתי? |
|
||||
|
||||
אני מסכים עם הניסוח הזה שלך, ומוסיף לתהות, אם אכן מתבצעות אותן בדיקות שגרתיות מופלאות (דרך המימד הרביעי?), הכיצד זה לא נתגלה המטען? |
|
||||
|
||||
מעריב חושף טפח: "אבטחת מסילות הרכבת נעשית בשיטה הצה"לית של "פתיחת ציר", במסגרתה מופעלת רכבת "גישוש" המסוגלת לזהות מטענים, לפני שרכבת נוסעים עולה על המסלול." כמו כן מצוטט מנכ"ל הרכבת יוסי שניר: "יש ברכבת ישראל מערך אבטחה שלם שעושה בדיקות וסורק את פסי הרכבת". (פסקה שלישית) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |