|
||||
|
||||
יתרון המהירות של גוגל כבר פחות חשוב. הרלוונטיות? בספק אם טובה יותר עבור המשתמש הטיפש. יאללה סקר? תכין טבלה של 10 האתרים הראשונים בתוצאות של שלושת המנועים bing- G -DuckDuck (בלי גרף הידע) ותניח שמשתמשי האייל רוצים לדעת מה גיל הנסיך: prince charles age נראה כמה (ישרים ואמינים כמוני) ידעו לזהות את גוגל.
|
|
||||
|
||||
גוגל נותן הרבה קישורים וזה נוח יותר לבדיקות ראשוניות (כל אתר שמומלץ על ידי גוגל רצוי שיבדק בדיקה ראשונית מהירה) ואם הוא לא רלוונטי רצוי להתעלם ממנו כליל כדי לא להחישף למלל רב שתכליתו לבלבל. בסופו של דבר בדיקה לעומק לא אמורה להיות מבוססת על ידי המלצות לאתרים של גוגל או של כל מנוע אחר (שעושה שמציע הצעות לאתרים רלוונטיים על ידי פרמטרים שונים שאינם מוצלחים). חיפוש לעומק אמור להעשות רק דרך קישורים פנימיים שיש באתרים הטובים שאליהם מגיעים בתהליך החיפוש הראשוני. להערכתי רוב האנשים מאמינים שיש מי שיכול לחשוב טוב יותר במקומם איפה יש אינפורמציה טובה. רבים מהם נופלים בפח כאשר הם סומכים על אתרים "אובייקטיבים" לכאורה כגון וויקיפדיה בעוד ויקיפדיה היא גן עדן לתעמולה אסטרוטורפית. (תעמולה אסטרוטורפית היא "הפצת מידע כוזב" על ידי מומחים כביכול שגוייסו ליצור תדמית מכובדת לתעמולה שהם מפיצים. השיטה של תעמולה אסטרוטורפית בוויקיפדיה היא שקבוצה אינטרסנטית מירטת ערך בויקיפדיה על ידי שמחדירה "עורכי ויקיפדיה" מטעמה. העורכים הנ"ל מונעים תיקון ערך שגוי ולפעמים גם חוסמים את דף התגובות כדי לסתום לדמרי פיות.) להלן תיאור המתודה האסטרוטורפית בדרך כלל היירוט של ערכים בויקיפדיה (ותעמולה אסטרוטורפית בכלל) היא בתחומי צריכה גדולים שבה יש הון עתק. התעמולה האסטרוטורפית נועדה להשפיע על שוק הצרכנים ועל מקבלי החלטות. תחומים חביבים על תעמולה אסטרוטורפית הם "תזונה" ו"תרופות" (שבהם הוצרכתי לבדוק). אני מניח (למרות שלא התעניינתי במיוחד) שגם כל הנושאים הפוליטיים הם בתחום הפעולה של תעמולה אסטרוטורפית. היום למשל, התעמולה האסטרוטורפית השתלטה על רשתות תיקשורת אלקטרונית רבות (או כולן). רשתות אלקטרוניות ממוסדות שמנהלות תעמולה אסטרוטורפית — מנסות להשתיק אינפורמציה לא נוחה להם ממקורות אלטרנטיביים על ידי זה שהן מתארות את המקורות האלטרנטיבים במילים FAKE NEWS . |
|
||||
|
||||
לא צריך לחפש תעמולה בויקי. גוגל במהלך הבחירות האחרונות בארה"ב פילטרה תוצאות בעלי משמעות פוליטית. |
|
||||
|
||||
רעיון נחמד, אבל אתה צריך הרבה יותר משאילתת חיפוש אחת כדי שיהיה לזה ערך. מצד שני, אם אתה רוצה להקל, נראה לי סביר לקצץ במספר התוצאות שאתה בודק לכל שאילתה; מן המפורסמות שרוב המחפשים מסתכלים על הרבה פחות מעשר תוצאות. |
|
||||
|
||||
גוגל נוקטת כיום בפופוליזם או רידוד התשובות ומציפה דברים שמחפשים רוב האנשים רוב הזמן בגלל פילוסופיה תאגידית שאפשר לתמצת ב-יותר, תמיד והכל. כשמישהו מחפש מידע שחשוב לו הוא עלול למצוא את עצמו בדף 12 וגם 70 כי פחות אתרים משתתפים בחינגת המידע בכל תחום. לדף עמוס מידע איכותי יש פחות סיכוי להשתתף בחינגה כי רוב האנשים לא יקראו מאמר של 3,000 מילה (מלבד איילים) ויעדיפו כתבה של 500 מילה באחד הפורטלים. הסתפקות בתוצאות ראשונות לא תשקף בהכרח את הפופוליזם כי ההבדלים קטנים יותר בצמרת. בגדול, ערך מנוע החיפוש נובע מהמניע של המחפש ורמת המידע הקיימת בתחום. מכיוון שדין חיפוש כרטיס להופעת רוק לא דומה לחיפוש אחר אטם לפתח צוללת רצוי לפתוח את ההשוואה או לחפש מבחני ערך שהתפרסמו בעבר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |