|
גוגל נותן הרבה קישורים וזה נוח יותר לבדיקות ראשוניות (כל אתר שמומלץ על ידי גוגל רצוי שיבדק בדיקה ראשונית מהירה) ואם הוא לא רלוונטי רצוי להתעלם ממנו כליל כדי לא להחישף למלל רב שתכליתו לבלבל.
בסופו של דבר בדיקה לעומק לא אמורה להיות מבוססת על ידי המלצות לאתרים של גוגל או של כל מנוע אחר (שעושה שמציע הצעות לאתרים רלוונטיים על ידי פרמטרים שונים שאינם מוצלחים). חיפוש לעומק אמור להעשות רק דרך קישורים פנימיים שיש באתרים הטובים שאליהם מגיעים בתהליך החיפוש הראשוני.
להערכתי רוב האנשים מאמינים שיש מי שיכול לחשוב טוב יותר במקומם איפה יש אינפורמציה טובה. רבים מהם נופלים בפח כאשר הם סומכים על אתרים "אובייקטיבים" לכאורה כגון וויקיפדיה בעוד ויקיפדיה היא גן עדן לתעמולה אסטרוטורפית.
(תעמולה אסטרוטורפית היא "הפצת מידע כוזב" על ידי מומחים כביכול שגוייסו ליצור תדמית מכובדת לתעמולה שהם מפיצים. השיטה של תעמולה אסטרוטורפית בוויקיפדיה היא שקבוצה אינטרסנטית מירטת ערך בויקיפדיה על ידי שמחדירה "עורכי ויקיפדיה" מטעמה. העורכים הנ"ל מונעים תיקון ערך שגוי ולפעמים גם חוסמים את דף התגובות כדי לסתום לדמרי פיות.)
להלן תיאור המתודה האסטרוטורפית
בדרך כלל היירוט של ערכים בויקיפדיה (ותעמולה אסטרוטורפית בכלל) היא בתחומי צריכה גדולים שבה יש הון עתק. התעמולה האסטרוטורפית נועדה להשפיע על שוק הצרכנים ועל מקבלי החלטות. תחומים חביבים על תעמולה אסטרוטורפית הם "תזונה" ו"תרופות" (שבהם הוצרכתי לבדוק).
אני מניח (למרות שלא התעניינתי במיוחד) שגם כל הנושאים הפוליטיים הם בתחום הפעולה של תעמולה אסטרוטורפית. היום למשל, התעמולה האסטרוטורפית השתלטה על רשתות תיקשורת אלקטרונית רבות (או כולן). רשתות אלקטרוניות ממוסדות שמנהלות תעמולה אסטרוטורפית — מנסות להשתיק אינפורמציה לא נוחה להם ממקורות אלטרנטיביים על ידי זה שהן מתארות את המקורות האלטרנטיבים במילים FAKE NEWS .
|
|