|
||||
|
||||
אני אישית חושב שעדיפה הפרדה גם בשיעורי מתמטיקה ופיזיקה. |
|
||||
|
||||
בספר שקראתי לא מזמן (ג'ון גרישם) התלמידים בכיתה ח' מופרדים מגדרית בשיעורים האקדמיים, אבל דווקא שיעורי החינוך הגופני מעורבים. מישהו יודע אם זה אכן מקובל בחוגים רחבים בארה"ב? |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שהממסד הבית-ספרי יודע בכלל את מינם של התלמידים - לא שולחים אותם לאחות להיבדק עם הכניסה לבית הספר. מן הסתם מנחשים את מינם לפי הסימנים הגלויים הסטריאוטיפיים, ואת אלו אפשר במידה רבה לזייף - או ההפך מלזייף, יש לזה פועל? - בהתאם למגדר. |
|
||||
|
||||
אתה רציני? בית הספר (וכל מוסד ממשלתי אחר) יודע את מינם של תלמידיו לפי הניירת ולא לפי סימנים חיצוניים, בדיוק כפי שהוא יודע את גילם ולא מנחש. |
|
||||
|
||||
על איזה ספר של גרישאם מדובר ? האם ההפרדה מועילה ? נראה כמו עוד התחכמות "אמריקאית" של פסיכולוגים שמתייחסים לאנשים כאל פציאנטים סובלים. קשיים בלמידה בתיכון ניתן לפתור על ידי שיפור אמצעי למידה (כולל מורים טובים יותר), וכן על ידי שיפור ממשי בכבוד ומשמעת (בגבולות הסבירות) בין תלמידים לבין עצמם וכן בין תלמידים ומורים. הבדלי יכולת הבנה בשלב התיכון זניחים ברמת לימודי התיכון. , |
|
||||
|
||||
ספר לנוער, Theodore Boone. לא ממש גרוע אבל גם לא מוצלח במיוחד. |
|
||||
|
||||
הקשר אסוציאטיבי - מחקר ידוע שנערך בארה''ב הראה שבנות שנבחנות במתימטיקה בכיתה של בנות בלבד, מקבלות ציונים גבוהים יותר מאלה שנבחנות בכיתה מעורבת. כנ''ל אגב שחורים מול לבנים. צר לי שאין לי זמן כרגע לחפש קישורים ברשת, אבל בניגוד ל'מחקרים' אחרים שקראתי עליהם בסיינטיפיק מעריב, על המחקר הזה שמעתי בהרצאה מאיש אקדמיה רשמי למהדרין. |
|
||||
|
||||
קרא את התגובה שלה הגבתי, יש בה מידע רב. תהיתי לגבי היישום בפועל. |
|
||||
|
||||
יש נושא שנחקר על ידי פסיכולוגים חברתיים שנקרא "איומים סטריאוטיפיים", אותו הזכרתי בתגובה 367888 |
|
||||
|
||||
כן, לזה כיוונתי. |
|
||||
|
||||
לא בדיוק תשובה לשאלתך, אבל אאז''ן שמעתי פעם על ניסיון להפריד בין המינים בבתי ספר תיכון של האפרו-אמריקנים בעיר ניו-יורק במקצועות האקדמיים. ודובר שם גם על העדפה למורים גברים. הרציונל שם היה דוקא לטפח את הבנים השחורים. ההסבר היה ריבויין של מורות חד-הוריות וככה בקהילה זו. בכיתות מעורבות נטען שהמורות מפלות לרעה את התלמידים ביחס לתלמידות ומתיחסות אליהם בעוינות מסיבות שניתן להבין. לא נראה לי שהניסיון זכה להצלחה גדולה שכן לא שמעתי עליו מאז. |
|
||||
|
||||
מעניין, אם כי עלי להודות שלא הבנתי את הסיבות שבעיניך מובנות מאליהן. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע אם זה נכון, אבל נאמר שם שלמעלה ממחצית האמהות בקהילה היו חד הוריות. באופן טבעי להרבה מאד מורות היו רגשות טינה כלפי המין הגברי והן השליכו אותן באופן בלתי מודע על תלמידיהן ממין זכר. |
|
||||
|
||||
מעניין מאיפה הטינה נובעת כאשר 90 אחוז מהגירושים הם ביוזמת האישה והגבר עוד משלם מזונות למרות שזה בית המשפט שמרחיק אותו מילדיו. |
|
||||
|
||||
שמעתי שבאמריקה גבר צריך לשלם מזונות גם לגרושה (לא רק לילדים). זה נכון? הטינה נובעת מזה שהן חושבות שמגיע להן הכל. ואם הן יזמו גירושים ולמרות שהגרוש משלם מזונות, היה להן יותר קל לגדל ילדים במסגרת משפחתית נורמלית. אבל הי! הגבר תמיד אשם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |