|
||||
|
||||
התואר לא אוטומטי. גב' אדרעי שיכורת הכח הרויחה אותו ביושר. אם ישראל כץ יוכיח בהתנהלותו שהוא רמאי, אתה רשאי מבחינתי לקרוא לו כך, כמו למר קצב האנס, מר רמון עבריין המין, הירשזון הגנב או עמרי שרון הרמאי. כדי שתהיה אוירה טובה בדיון, כדאי שהוא יתחיל באופן מאוזן, ולא כפי שהמערכת עשתה. |
|
||||
|
||||
נתחיל בקטן: רשת המסילות שהוא מתכנן לכאורה בכל תחומי יו"ש כאשר ברור שאין לתכנון שום רגליים. |
|
||||
|
||||
1. אתה קובע כי "אין לתכנון שום רגליים" מתוך היותך מהנדס תעבורה מוסמך, או סתם מתוך שמאלנות הזויה, שטופת שנאה ל"אוסט יודן"? 2. מה הקשר לסכסוך הנוכחי? 3. כבר כתבתי שהנ"ל מעולם לא היה כוס התה שלי אך בסכסוך הנוכחי מול ועד הרכבת הוא רך מדי. |
|
||||
|
||||
שקלתי לענות. אבל הניסוח של (1) שלך גרם לי להבין שאין עם מי לדבר. |
|
||||
|
||||
תמיד נחמד להביס שמאלנים במגרש הביתי שלהם. |
|
||||
|
||||
אם יורשה לי לענות, השר מתכנן רשת רכבות של 450 ק"מ, כאשר רשת הרכבות הנוכחית (שנבנתה בעשרות שנים) היא באורך של פחות מ-1000 ק"מ, וכאשר אם הרכבת שמה פסים באורך של 20 ק"מ בשנה1, זה פלא טכנולוגי, וכאשר עסקי הליבה של הרכבת (הפסים הקיימים) סובלים מבעיות קשות, אז אתה באמת חושב שלתכנון יש רגליים? שבאמת, שווה להשקיע בו משאבים, בזמן שאין בארץ רכבת שאפילו מתקרבת לסבירה מזרחית מכביש 4 ודרומית מאשקלון? וכאשר ידוע שאם וכאשר הוא ייצא לפועל בעוד כמה עשרות שנים, הוא יהיה שווה לקליפת השום? וזה בלי מילה על בעיות מדיניות. 1 אני לא באמת יודע כמה פסים מניחה הרכבת בשנה, אבל פרוייקט הכפלת המסילה לבאר שבע מתנהל כבר לפחות 10 שנים, ופרוייקט הרכבת לירושלים (60 ק"מ) צפוי להימשך אם לא יהיו עיכובים נוספים 16 שנה (פחות מ-4 ק"מ בשנה)... |
|
||||
|
||||
זו בדיוק הנקודה. הרכבת - כיום - היא בלתי יעילה ומסואבת. ממשלת ישראל הנבחרת (הנוכחית) קבעה יעד לאומי של חיבור הפריפריה למרכז (תכנית "נתיבי ישראל") והקצתה לשם כך 27.5 מיליארד (!) ש"ח. מכיוון שבמבנה הרכבת הנוכחי (לפי דבריך) הרכבת "מצליחה" לסלול רק 20 ק"מ לשנה, ברור שצריך לבצע בה רפורמה מבנית כדי לעמוד ביעד הלאומי הנ"ל. בזמן סביר. ורק כדי לסבר את האוזן, בשלוש שנות מהל"ע I עד לכיבוש הבריטי הצליחה האימפריה העותמנית "הנחשלת" לסלול 750 ק"מ של מסילה מתוך אותם 1000- כך שאין בעיה של יכולת אלא של רצון (מכשולים בירוקרטיים בעיקר) |
|
||||
|
||||
יכול להיות גם שממשלת ישראל איבדה קשר עם המציאות וזורקת את כספי הציבור על שטויות בלתי אפשריות ועל טכנולוגיות ומודלים עיסקיים מהמאה ה19 |
|
||||
|
||||
זו הגדרה מדוייקת של הסוציאליזם. |
|
||||
|
||||
נחמד לראות שאתם נהנים. |
|
||||
|
||||
מה רע ברכבת יעילה? אם היית פעם בברלין, או בלונדון (או באחת מאינספור ערים אחרות), ונהנית מהרכבת התחתית מהמאה ה-19 וה-20 בוודאי תהית למה אין אחת כזאת בישראל, אם אי פעם נהנית מרכבת רגילה שמגיעה במהירות ובזמן (ויותר מהר מרכב פרטי מקביל) באירופה, בוודאי שאלת את עצמך למה הרכבת לבאר שבע לוקחת שעה וחצי או למה אתה תקוע בסיבוב מוצא... אז למה שהציבור לא ייהנה מהטכנולוגיה המופלאה שאיפשרה לנו המאה ה-19? |
|
||||
|
||||
מאותה סיבה שאין לנו מכוניות מעופפות |
|
||||
|
||||
שאנחנו לא חיים בסרט |
|
||||
|
||||
אתה טוען שרכבת יעילה בישראל זה מדע בדיוני? |
|
||||
|
||||
כשמדובר על נוסעים ולערכים סבירים של ''יעילה'' אז כן זו באמת פנטזיה ואני מנחש שאפשר להשמיט את ''ישראל'' וזה עדיין יהיה נכון |
|
||||
|
||||
אתה טוען שהרכבת התחתית בברלין1 או העילית בכלל בגרמניה אינה יעילה? באיזה מובן? 1 פשוט הייתי שם לא מזמן, אבל אתה מוזמן לדון גם על ערים אחרות בעולם, שבהן רכבת היא פתרון תחבורתי מרכזי. |
|
||||
|
||||
כפי שכתבתי זה ניחוש אבל על סמך התקדימים שאני כן מכיר כמו אמטרק בארה''ב או הרכבת המהירה בצרפת או אפילו רכבת ישראל אז סביר להניח שרכבות הנוסעים בגרמניה מסובסדות כבד ומסיעות חלק קטן מאד מהנוסעים |
|
||||
|
||||
בגרמניה, ספציפית, יש להבדיל בין רכבות אזוריות (שמסובסדות ע''י המדינות השונות בגרמניה) לבין רכבות לטווח ארוך (שלא מסובסדות ועולות בהתאם, אבל גם משרתות המוני נוסעים מדי יום). יש לציין שמערכת התעריפים בגרמניה מורכבת ויש המון סוגים של חופשי-שנתי וכו'. אין לי את המספרים המדוייקים (אחפש, אם יהיה ביקוש) אבל אחוז ניכר מהנסיעות היומיומיות בגרמניה מבוצעות ברכבת. |
|
||||
|
||||
אגב, לא יודע לגבי ברלין אבל התחבורה הציבורית בהמבורג מעולה לטעמי (וקצת יקרה למי שאין לו כרטיס מקיף כלשהו, אבל לרוב מי שנוסע באופן יומיומי יש). וזה כולל אוטובוסים כל הלילה ובסופי שבוע גם S-Bahn ו U-Bahn כל הלילה (לא עד התחנות האחרונות, אבל האוטובוסים משלימים את התמונה). |
|
||||
|
||||
אני לא יודע לגביי המקרים הספיצפים שאתה מדבר עליהם, אבל כל מי שנוסע ברכבת ישראל בבוקר ובערב יודע שהיא מלאה למרות השירות הגרוע והמחירים הגבוהים, גם הרכבות התחתיות בניו יורק, לונדון וברלין לא סובלות מהעדר נוסעים, ומנסיוני (המועט) גם רכבות ארוכות בגרמניה ובאנגליה לא סובלות ממחסור בנוסעים. ונשאלת השאלה למה אתה קורה "סבסוד כבד", אם נזכור שרכבת שיש בה 150 נוסעים חוסכת פקק של שלושה מסלולים לאורך 100 מטר לפחות1, אתה מבין כמה גדולה התועלת למשק ברכבת היחידה הזאת. 1 לפי 3 מטר למכונית, ואדם וחצי למכונית חישוב שמרני מאוד לדעתי. |
|
||||
|
||||
מתוך רשת המסילות הנוכחית של רכבת ישראל סללו הטורקים כ-100 ק"מ בלבד. |
|
||||
|
||||
מתוך רשת המסילות הנוכחית, הטורקים לא סללו כלום, וזאת מכיוון שהטורקים סללו מסילה צרה, ואילו רשת המסילות הנוכחית הינה במידה סטנדרטית, שהאנגלים סללו על בסיס המסילות העותמניות (והרחיבו). זה לא משנה את העובדה שהמסילה הצבאית העותומנית שנסללה בין 1915 ל 1917 כללה 750 ק"מ של מסילה. |
|
||||
|
||||
מהתוואי של המסילה הצבאית העותמנית נשאר רק קטע של כ-25 ק"מ בין לוד לכפר סבא. התוואים של מסילת השומרון ושל המסילה מנחל שורק לבאר שבע וממנה הלאה דרומה כבר לא בשימוש כ-80 שנים. המסילה מכפר סבא לחדרה כבר לא בשימוש יותר מ-40 שנים. רכבת העמק לא בשימוש יותר מ-60 שנים. אז לכתוב שמתוך 1,000 הק"מ של רכבת ישראל, 750 סללו הטורקים זה פשוט לא נכון. כ-100 סללו הטורקים, כ-200 הבריטים וכל השאר מדינת ישראל בכוחותיה היא. |
|
||||
|
||||
לא הבנת (שוב) את הכתוב. תחזור לתחילת השרשור. מהנדס הרכבות המדופלם צפריר כהן (תגובה 592167), טוען שלתכנית של השר כץ אין רגליים. אייל סתם (תגובה 592213) מרחיב וטוען כי התכניח של השר כוללת מסילות באורך 450 ק"מ, בעוד כלל המסילות בא"י כוללות פחות מ 1000 ק"מ, ורכבת ישראל לא מצליחה לסלול יותר מ20 ק"מ. אני הגבתי לכך (תגובה 592216) באמרי שזו הבדיוק סיבה שצריך לבצע רפורמה מבנית ברכבת ישראל, ובהערת אגב שהטורקים הצליחו לסלול באותו תואי שטח 750 ק"מ בתוך 3 שנים. עכשיו על מה אתה מקשקש?! מה הקשר אם הרשת שבנו הטורקים כן בשימוש או לא בשימוש? העובדה היא שהם הצליחו לסלול 750 ק"מ תוך 3 שנים, בטכנולוגיה של תחילת המאה ה20, כך שתכניתו של השר כץ לא רק שיש לה רגליים, אלא היא אפשרית בהחלט. |
|
||||
|
||||
מילא אתה לא מסוגל לקרוא את מה שאחרים כותבים, אתה אפילו לא מצליח לקרוא את מה שאתה כותב: ״750 ק״מ של מסילה מתוך אותם 1000״. אותם 1000 זה אותם 1000 ק״מ שרכבת ישראל מפעילה כיום, אבל כ-700 ק״מ מתוכם דווקא כן נסללו על ידי רכבת ישראל, אותה חברה ממשלתית כושלת, ורק כ-100 מאותם 1000 נסללו על ידי הטורקים. דווקא בשורה התחתונה אני מסכים איתך, התכנית של השר כץ אפשרית, אבל היא לא תקרה בעתיד הקרוב מסיבות פוליטיות-מדיניות. |
|
||||
|
||||
ליתר דיוק: לכך גם אני התכוונתי. אני אמנם לא מהנדס מסילות, אבל די ברור שהתוכנית תוכננה במופגן ללא שיתוף פעולה עם הפלסטינאים (עוקפת רבות מעריהם ולא מנסה להתחבר אליהן), אך תוך חיתוך של השטח הפלסטינאי: כל גב ההר. במילים אחרות: סיפוח (או קנטונים). |
|
||||
|
||||
למה צריך שיתוף פעולה עם האוייב? |
|
||||
|
||||
מכיוון שהתעלמת מהמשפט האחרון שלי, אתעלם מהמשפט האחרון שלך. |
|
||||
|
||||
אני שמח שהגענו להסכמה בשורה התחתונה |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |