|
||||
|
||||
בקיץ ובסתיו האחרון, במהלך טיולים בהרי ירושלים ובמדבר יהודה, הגעתי פעמים אחדות לאזורים בהם נערכה ערב קודם מסיבת סמים (בעשר בבוקר עוד היו אנשים בשטח). יש הרבה סיבה לדאגה - גם מסמים קלים - בקטע שבו מאות אנשים, שהתמסטלו כל הלילה בלי לישון - חוזרים הביתה בכבישים. ממש לא הייתי רוצה לדעת שהנהג מאחורי עישן גראס כל הלילה ובמקרה הטוב רק סובל מעייפות אחרי לילה לבן. צד מכוער נוסף הוא שהאשפה נשארת בשטח. שביל הטיולים בנחל חימר הפך למחראה של הצעירים שבילו בסביבה. יתרה מזאת, המוסיקה הרועשת כל הלילה באזורים שאמורים להיות ריקים מאדם בוודאי שמבריחה את חיות הבר. לדעתי, לו היתה הממשלה באמת מעוניינת לעצור את הסמים, היא היתה יכולה לעשות זאת ביעילות ע"י מיקוש הגבולות עם לבנון ומצרים (הערה: ייתכן שבגבול סיני פעולה כזו נחשבת הפרה של הסכם השלום - הדבר לא ידוע לי), ומערך מכשולים נלווה - משהו דומה במקצת למה שמוצע עתה לאורך הקו הירוק. כנראה שהסיבה העיקרית להעדר פעולה ממשי היא רצון לשמור על האזור שקט. סביר להניח שמדיניות נוקשה לעצירת הסחר בסמים תגרום לסכסוכים אלימים - הן בנגב והן באזורי מצוקה ואלימות (יפו, עכו, לוד ורמלה), עד כדי ניסיון להתנקש בחיי שוטרים שינסו ללכוד את כרישי הסמים האמיתיים. דוגמה טרייה: לאחר רצח קצין משטרה לפני כחודש, המשטרה הטילה סגר - פשוטו כמשמעו - על שבט עזאזמה עד שהחשודים ברצח הסגירו את עצמם. במצב שגרתי, כל עוד מדובר ברצח הנפש בלבד ולא ברצח פיסי, המשטרה לא מתאמצת בצורה כזו נגד מבריחי הסמים. |
|
||||
|
||||
סביר שהנושא של אי אחריות סביבתית והזנחה אישית, למשל נקיון וסדר, כרוך גם בסמים קלים. שכן האם אין האמון על סמים מפנה את כוון פעולותיו מהסביבה כלפי עצמו? כבר אריסטו, וגם הוסרל דיברו על הרכיב ההתכוונותי כלפי חוץ, והמאפיין התכליתי (תלוס) של המחשבה והרגש האנושיים. סמים, גם קלים, גוררים אתליה (חוסר התכוונותיות ותכלית). האדם עשוי לאבד כל גרעין של אחריות חברתית, אקולוגית ואחרת. דומני שבחברות של ריבוי אדם עצום (כגון סין) בהם רבים חשו מתוסכלים בגלל חוסר אפשרות למעורבות בהוויה החברתית, הכלכלית והפוליטית, נעשה שימוש נרחב בסמים כדי להמם, לשתק ולמנוע אלימות, תוך השקעת האדם ברצף פנימי קדחתני או בהשקטה אינטנסיבית. |
|
||||
|
||||
נו באמת. אתה משועמם אז אתה כותב כל שטות שעולה לך בראש? 250 אלף משתמשים וכולם לא שומרים על הסביבה בגלל הסמים? כולם לא שומרים על ניקיון והיגנה? מה אתה יודע על אילו המשתמשים בסמים שעל פי זה אתה נותן הצהרות כל כך חסרות בסיס. עוד רגע ואני אחשוב שאתה באמת מאמין לרשות המלחמה בסמים. |
|
||||
|
||||
אם הייתי לא מנומס אולי הייתי מפנה את השאלה הזו אליך |
|
||||
|
||||
אתה רשאי להיות לא מנומס. התשובה היא לא. כבר למעשה חודשיים אני חושב שלא יצא לי אפילו להריח חומרים מסוג זה. מה שעדיין לא אומר שהכותב במקרה זה דיבר ללא שום קשר לשום דבר, ביצע איזו אנליזה בין היות הסמים משפיעים בדרך זו או אחרת לבין זה שבמסיבות אשר מתקיימות במקומות שונים בטבע אנשים מלכלכים. הוא לא העלה השארה למשל שישראלים מלכלכים בטבע ללא שום קשר לשום דבר, לא לסמים ולא לכל דבר אחר. ועל כן אמרתי את דעתי על שכתב למרות השפה שבה הוא השתמש ואני עדיין חושב שאלא עם יש לו הוכחות טיפה יותר טובות שמה שהוא רשם הוא שטות. |
|
||||
|
||||
הזיקה שאני מצביע עליה היא בכך שמסיבות הסמים חוץ מבעיות חוקיות רגילות, פוגעות בסביבה. כדי לחדד את העניין: מסיבות אלו, מטבע הדברים, נעשות בעומק השטח רחוק מהכביש ומהמשטרה - ז"א, הזיהום מגיע רחוק. במסלול כמו נחל חימר, בדרום מדבר יהודה, יש רק מטיילים מעטים ויש לי יסוד להניח שהזיהום שנגרם ממסיבת סמים בראש השנה הזו הוא עיקר הזיהום של כל שנת תשס"ג (אלא אם נערכה או תיערך שם עוד מסיבה כזו). מעבר לכך, הישראלים בטבע אכן מלכלכים ועדיין בעיקר במסלולים שנוח להגיע אליהם. אולי פעם עוד אכתוב על זה מאמר באייל. |
|
||||
|
||||
"הזיקה שאני מצביע עליה היא בכך שמסיבות הסמים חוץ מבעיות חוקיות רגילות, פוגעות בסביבה." למה ? האם הסמים הם באמת פקטור או שפשוט לחלק מהמלכלכים יש גם במקרה סמים. האם אביזרי סמים מלכלכים יותר או פחות מבמבה ? האם מסומם אשר נמנע ממנו סמים לא יעבור לתחליף אחר וימשיך ללכלכך עם בקבוקי בירה במקום ? "מסיבות אלו, מטבע הדברים, נעשות בעומק השטח רחוק מהכביש ומהמשטרה - ז"א, הזיהום מגיע רחוק. " רחוק ? בישראל ? יש דבר כזה ? רחוק ממה ? "במסלול כמו נחל חימר, בדרום מדבר יהודה, יש רק מטיילים מעטים ויש לי יסוד להניח שהזיהום שנגרם ממסיבת סמים בראש השנה הזו הוא עיקר הזיהום של כל שנת תשס"ג (אלא אם נערכה או תיערך שם עוד מסיבה כזו)." על פי מה אתה מבסס שמדובר במסיבת סמים ? אולי מדובר במסיבה של זחל זחלילי ? |
|
||||
|
||||
אם לא קראת - איתרע מזלי לטייל בנחל ביום מייד למחרת האירוע, כאשר עוד היו הרבה אנשים בשטח. |
|
||||
|
||||
נכון, אך זוהי אנקדוטה ולא טיעון אשר מבסס קיומה של בעיה אמיתית. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
נו באמת. בכלל לא מחשבה סטראוטיפית. אם לך מותר לעסוק בתאור "אנליטי" של מציאות ע"י שימוש בסטראוטיפים ולא יותר אז גם אני אנסה. הסטראוטיפים המדברים על המלכלך הישראלי הממוצא דווקא מדברים על אדם בעל דיעות נחרצות כנגד הסמים הקלים. כן, כן, אני מדבר על אותו מנגליסט בעל הכרס השזופה והמבצבצת אשר הצביע כל חייו למפלגות ימין ובעל דיעה של "להכנס בהם" לגבי כל בעיה, כולל "בעיית" הסמים. אותו מנגליסט לכלכן זקוק רק לשיפוד או שניים על מנת לקבל את ה-HIGH הגורם לו לאותו איבוד של "האחריות החברתית, האקולוגית והאחרת", ואז הוא מתחיל ללכלך. כנראה שילדיו הסטראוטיפיים של אותו מנגליסט, שאוהבים לשמוע את אביב גפן, להדליק נרות בכיכר, שייכים לארגון הירוקים התל אביבי ובטוחים שיצביעו למר"צ ברגע שיוכלו, מעשנים (על פי הסטראוטיפ) כמובן מריחואנה מדי פעם. כמובן שהם גם נוהגים להעיר לאביהם הסורר על התנהגותו המכפירה בטבע ואומרים לו פעמים רבות שהוא פוגע באיזון האנרגיות של הקוסמוס. הם רוחניים כאלה כזה כאילו... חשבתי שיש קשר סטיראוטיפי דווקא של מעשני מריחואנה עם מודעות חברתית ואקולוגית... אבל זה רק סטירואוטיפים שלא באמת מתארים את המציאות. בדיוק כמו ש<ציטוט>"סביר שהנושא של אי אחריות סביבתית והזנחה אישית, למשל נקיון וסדר, כרוך גם בסמים קלים"</ציטוט> הוא משפט המבוסס על חשיבה תבניתית חסרת תוכן. סמים היא מילה הכוללת בתוכה כל כך הרבה מושגים, הלא קשורים כלל אחד בשני ובעלי השפעות שונות ואף סותרות. בקיצור: יפה מאוד שאתה אומר שיותר מריחואנה=יותר לכלוך, אבל על מה אתה בדיוק מבסס טענה זאת ? (מלבד הסטראוטיפ כמובן) אולי יש סמים המגבירים את המודעות האקולוגית דווקא(גם אם לא הסמים עצמם גורמים לכך אלא הלחץ החברתי של חוג המעשנים)? |
|
||||
|
||||
מריחואנה - אולי? מדובר בסטימולנט של מערכת העצבים המרכזית שאינו חזק בהרבה מניקוטין. אשר לסטימולנטים חזקים יותר, או חומרים המריצים בתוכך שטף אסוסיאציות קדחתני, הרי הדבר עשוי לשתק מוכוונות לפעולה חיצונית, כלפי הסביבה. האם אין המסוממות תחליף לאקטיביזם ממשי וגלישה לרטוריקה מלאת סיפוק אוטיסטי? אשר לאופיאטים, הדבר משתק בעליל מוכוונות לפרקסיס חיצוני כלשהו. דווקא המרקסיסטים הצביעו על זה ("אופיום להמונים" --). |
|
||||
|
||||
אבל הידיעה החדשותית למעלה מדברת בעיקר(מבחינה מספרית) על השימוש בסמים קלים, קריא : מריחואנה. לכן נחסר עשרות אלפים לפחות מהמספר הנקוב למעלה. א."האם אין המסוממות תחליף לאקטיביזם ממשי וגלישה לרטוריקה מלאת סיפוק אוטיסטי?" ב.האם אין האמונה הדתית (מסוג מסויים) תחליף לאקטיביזם ממשי וגלישה לרטוריקה מלאת סיפוק אוטיסטי ? האם אין בישראל יותר העוסקים ב ב. מאשר ב א. ? |
|
||||
|
||||
קאנט, בתארו את תחושת הנשגב, דיבר על הלילה המכוכב. ליל הוד. היקום מורכב. אבל מוחך הוא המבנה המורכב ביותר ביקום. אלפי השפעות גומלין שהתפתחו במשך מאות מליוני שנה. האם כה רב רצונך להתנסות באלטרנטיבה ליקומך החד פעמי הזה, בחייך הקצרים, על ידי התערבות ביד קצבים כימית בוויסות העדין המתופעל במוחך? לא חסרות חוויות אלטרנטיביות אחרות אותן אתה יכול לזמן באמצעות הכוח היוצר והדמיון שהוענק לך? יקומך האישי כולא אותך בכזו חד מימדיות עד שאתה זקוק למניפולציות כימיות גסות, תכופות תוך התבהמות קבוצתית? הטבע כה שטוח ומונוטוני בעיניך? לך קדימה עם טבעך והטבע. לא, סוחר הסמים אינו לא אביך, לא אימך ולא נשמתך. בעל הקוקו עושה ממך "קן הקוקיה". |
|
||||
|
||||
אם היה לי דולר על כל פעם שהייתי רואה דיון היורד לפסים אישיים... (למה זה טוב ? ולאיזו מטרה ?) הוכחת את טענתי שחשיבתך היא חשיבה סטראוטיפית, תודה. בפורום זה שאלתי מספר שאלות וכבר הפכתי בעיניך לאדם אשר רב רצונו להתנסות באלטרנטיבה ליקומו החד פעמי הזה, בחייו הקצרים, על ידי התערבות ביד קצבים כימית בוויסות העדין המתופעל במוחו. האדון המכובד מ.שרון רק לא מודע שלא קיימת בי כל משיכה אל אותם סמים קלים וקשים. מעולם אף לא נסיתי לעשן סיגריה קונבנציונלית, ולעולם לא אנסה. אם אתה מעוניין בהרגלים נוספים אותם רכשתי אז המשקה המועדף עליי הוא תה ואני גם ממש לא סובל קוטג'. טבע האדם כה שטוח ומונוטוני בעיניך שאתה דואג להכניס אנשים למגירות הקטנות אשר מצויות בקודקודך הסטראוטיפי ? FREE YOU MIND... יש סוג של אופיום להמונים אשר מוכרת אותו דווקא הרשות למלחמה בסמים. כפי שנראה מהודעתיך בפורום זה אתה משתמש כבד באותה מניפולציה תקשורתית גסה ואתה נוטה להתבהמות קבוצתית ביחד עם שאר האספסוף הנלחם, ללא הבחנה, ברבע מליון ישראלים בלתי מזיקים. אבל מי אני שאשנה אותך... "לך קדימה עם טבעך והטבע". |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
במידה ולא היו רודפים אחרי האנשים הרוצים להיות במסיבות אילו והן יכלו להיות במרכז תל אביב באחד המועדונים אני מבטיח לך נאמנה כי לא חרה ולא נייר או כל דבר אחר היה נשאר בשטח, כמובן שהמוזיקה לא הייתה מפריעה לחיות (אלא עם כן זבובים גם נירתעים מרעש). סביר להניח כי במידה והסמים הקלים יהפכו להיות חוקיים לא יהיה צורך לעצור את כל אילו שעושים זאת בגנבה וכנגד החוק, לא יהיה רציחות בשל כך,לא יהיו מרדפים. מה שכן הרבה שבטים בדרום עלולים למצוא את עצמם מחוסרי עבודה. |
|
||||
|
||||
נראה שתחושת הנרדפות, מלובה באופן מלאכותי. הדבר נועד לתת תחושה של הרפתקה חתרנית לדבר המטמטם הזה. במקביל, הדבר מעודד גיוס אנשים לכלכלת הסמים, בכך שהוא נותן להם איזה טעם של הסתכנות, ותחושה של פרקסיס אלטרנטיבי לתרבות המקובלת. וחשוב מכל, הדבר מאפשר לייקר מאד את מחיר הסם, יחסית לעלותו הבסיסית. |
|
||||
|
||||
אני מבין למה לכלוך כמו שקיות פלסטיק נחשב ללכלוך הסביבה והטבע. אבל למה לעזעזל הכותב מחשיב דבר *טבעי* ואורגני כל כך כמו יציאותיו הטבעיות של האדם כלכלוך הסביבה והרס האקולוגיה(לא פחות ולא יותר...) המותר חריונו של האדם מחריון הבהמה ? |
|
||||
|
||||
האם אין כאן התדרדרות של תפקודים אנושיים עילאיים? האדם מצניע את יציאותיו, ממש כחתולים ופרימאטים מסויימים, ולא זורה חריוניו במקומות בולטים, ועל אם הדרך. כמאמר המשורר: צואה על שביל עפר אינה מפרה את השדה. באלצהיימר ודמנסיות סניליות אכן מפזר האדם את צואתו סביבו. כיוון שהאדם הוא חלק מהטבע, הרי מדובר ברגרסיה של יצור טבעי. |
|
||||
|
||||
הטיעון שלך היה לגבי זהום ולכלוך הסביבה ולא לגבי ההתנהגות הנאותה לאדם. צואת אדם בשדה פתוח מפרה את השדה גם מפרה. |
|
||||
|
||||
הצנעת ההפרשות אצל חתולים הנה התנהגות עירונית. באזורים פתוחים חתולים עלולים אפילו ליצור גבעונת קטנה כדי שריח הפרשותיהם ינשא למרחוק. הכל עניין סביבתי. |
|
||||
|
||||
"כיוון שהאדם הוא חלק מהטבע..."(http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=900&rep=58...), מול "היות האדם חלק מהטבע, נאמן לטבעו, הינו עניין של בחירה..." (תגובה 20617), אין כאן סתירה? |
|
||||
|
||||
אכן, אדם יכול לעבור רגרסיה. גם בע''ח יכול לעבור רגרסיה הנמוכה מתקרת תכונותיו עקב ביות-יתר -ראה קונרד לורנץ. אכן, גורמים שולטים מצאו במרוצת הדורות אמצעים כימיים להזיז חלק מבני האנוש ''הצידה ולמטה'' על מנת לבסס ההגמונייה השלטונית. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
המדינה תתקשה להעניק לגיטימציה למוצר מזיק, העשוי ליצור גילויי הזנחה, חוסר אחריות גורף ואפקטים נוספים שאינם מתיישבים עם הקיום בחברה האמורה לספק בטחון (פרט לאפשרותן של בעיות קוגניטיביות ופיזיולוגיות). אבל זכותך כצרכן להתקומם ולשבות כנגד המחיר המופקע מאד בו נימכרים הסמים. זאת כתחליף לאותו דיסוננס קוגניטיבי העשוי להביא לגישה: זה יקר, אז סימן גם שזה בעל ערך רב, באופן המצדיק לוחמנות. |
|
||||
|
||||
<ציטוט> "המדינה תתקשה להעניק לגיטימציה למוצר מזיק, העשוי ליצור גילויי הזנחה, חוסר אחריות גורף ואפקטים נוספים שאינם מתיישבים עם הקיום בחברה האמורה לספק בטחון " </ציטוט> הפרכה פשוטה : * אלכוהול ! ----------------------------------------------------------- להלן רשימה של דברים נוספים בדרגות נזק שונות, בעדוד המדינה. * קוקה קולה * תאוות בצע * סיגריות * פורנוגרפיה * לאומנות * ערוץ 2 * קניונים * קופאין * פלאפונים (נזק ע"י קרינה או ע"י זהום-שמיעתי - לבחירתכם) * דת * פרופוגנדה של ארגונים ממשלתיים * ספרות ישראלית זולה ומסתגרת * תרבות צריכה * זיהום אוויר * גזענות * פרסום בפריים טיים * קונצנזוס * שירים של שושנה דמרי * ערב בטברנה עם שמעון פרנס * קסנופוביה ועוד רשימה של קניות, ארוכה, ארוכה... |
|
||||
|
||||
הנושא מעניין, וכנראה כרוך באינטואיציות בסיסיות מהו האנושי שבנו. כנראה שיצירתיותו של האדם הינה מאפיין מרכזי כאן. כך, בעוד אלכוהול בדרך כלל אינו פוגע ביצירתיות -דוגמא מובהקת היא המשורר הוולשי דילן תומס ויש דוגמאות רבות נוספות, הרי הסמים - אויה, כלשון הטרגדיה היוונית. חשיש: נמצא כי בעוד יוצרים חוו תחת השפעתו תחושת ערך רב ליצירתם, ויחסו חשיבות מרובה לכל פיפס ששרבטו בעצם, הרי לאחר חלוף השפעת הסם פסלו זאת כזבל בריבוע. בהיסטוריה - אלכוהול עלה על שולחנות האליטות, שימש גם לטכסים מרוממים. היה שיכר עדנים למשוררים: האם הרוביאת של עומר כיאם הם אודות יין ונשים, או אודות הוללויות חשיש גסות? החשיש וכן אופיאטים - שימשו לשתק שכבות אוכלוסיה נמוכות על מנת למנוע התקוממות אלימה כנגד השלטון. במזרח - בימי הביניים התקיימה הסקטה החששינית הנודעת לשמצה. שליטם שלח את אנשיו-עבדיו, מסוממים, להקריב את עצמם במבצעי התאבדות. האם הוא עצמו השתמש בחשיש? שליט עריץ, מחושב ופוליטיקאי ממולח - אכן. מסומם? לא בהכרח. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ג'ורג' האריסון אכן היטה את החיפושיות לכוון התרבות המזרחית. בהודו, כמו גם בסין לפני 1948 , משמשים הסמים לניטרול חלק מהאוכלוסיה. עד תחילת המאה ה-20 סמים כגון קוקאין ואופיום היו אכן מותרים במערב, שכן מדובר עדיין בחברות עם קיטוב מעמדי בהם היה "צורך" למקם שכבות מנושלות כוח על "אש קטנה" מבחינת אקטיביזם מחשבתי מוכוון חוץ. במאה ה-20 גובר תהליך ביזור הכוח הפוליטי והכלכלי, הצורך בניטרול כזה קטן, ואכן הסמים נאסרים. |
|
||||
|
||||
השימוש בסמים במערב היה נפוץ בכל שכבות האוכלוסייה - מבתי המלוכה ועד אחרוני העניים (זכור לי במעורפל שהמלכה ויקטוריה נהגה לחטוא באופיום למשל), לפיכך אני יחולק על המסקנות הנ''ל. |
|
||||
|
||||
אל תבלבל את בבל''תה עם עובדות. |
|
||||
|
||||
לא אני כתבתי |
|
||||
|
||||
אנשים יכולים להפנים רכיבי תרבות מסויימת מבלי להיות מודעים למטרות הלטנטיות/שלטוניות-ריבודיות אותם משרתים רכיבים אלה. המלכה ויקטוריה היתה דמות רפרזנטיטיבית. אני, עם זה בספק אם אנשים אקטיביים כגלדסטון או ד'ישראלי "חטאו" באופיום. |
|
||||
|
||||
המלכה ויקטוריה דמות רפרזנטטיבית בלבד? זה לא מה שאני יודע על השפעתה על התקופה (שנקראת על שמה: "התקופה הויקטוריאנית"). אם אתה רוצה דוגמאות עדכניות יותר אזי אתה יכול לבחור בין הנשיא האמריקאי הקודם שעישן, אבל לא לקח לריאות, לבין הנשיא הנוכחי שנהג עד לפני 20 שנה לסדר את הקוקאין שלו שורות-שורות. עם השנים, כשארשת ה"ויקטוריאניות" נמוגה אנחנו מגלים יותר ויותר על מנהגיהם ה"לא ויקטוריאנים" של אנשי אותה תקופה, שכללו, בין השאר, חומרים משני-תודעה. |
|
||||
|
||||
מה לא ויקטוריאני בהסתגרות עצמית עקב אופיום? האם האופיום דוחף לתנופה אקטיבית, או להתכנסות פנים? |
|
||||
|
||||
לא וקיטוריאני (לכאורה) להשתמש בחומרים מעוררי הזיות. |
|
||||
|
||||
נשאל זאת אחרת: האם רוברט פירסיג, בדברו על הויקטוריאניות ב"ליילה", ממליץ בשתי ספריו הנהדרים על סמים, או על מיומנות מושכלת ושכלול האירגון של פרטים כדרך לשיכלול עצמי ותודעה חופשית? יש הבדל של יום ולילה בין תודעה משועבדת הנותנת אשליית חופש עקב זניחת הפרטים, ובין תודעה חופשית באמת המשלבת קפדנות לפרטים עם המכלול. הבודהה קיים גם בפרט הקטן ובאירגונו של מכלול הנשען עליו. |
|
||||
|
||||
לדעתי רוברט פירסיג הסיג לאחור את מהפכת ה''תודעה האלטרנטיבית'' של טימטי לירי ואלדוס הקסלי, הגם שרבים מכחישים זאת לעצמם. |
|
||||
|
||||
לא יודע. לא קראתי. לא רלוונטי. |
|
||||
|
||||
"זן ואמנות אחזקת האופנוע", 1974, נו - |
|
||||
|
||||
הבנתי, אבל זה, כמו שאמרתי, בכלל לא רלוונטי לנקודה שהעלתי. |
|
||||
|
||||
רוברט פירסיג מדבר על ויקטוריאניות במובן הסטראוטיפי של חברה בה כללי המוסר ברורים ונאכפים בנוקשות. הוא מוסיף ומבהיר שחברה זו מכילה מידה רבה של צביעות. הוא מסביר את כוונתו במפורש מספר פעמים בספר. למעשה, פירסיג מעולם לא חי בתקופה הויקטוריאנית, הוא גם לא חקר את התקופה. הוא פשוט משתמש במילה מתוך מחשבה שהיא תעורר את האסוציאציות הנכונות אצל הקורא. גם אם יתברר שהחברה הויקטוריאנית הייתה שונה מאד מהדימוי המוסרני שהוא מייחס לה, בספר לא ישתנה דבר. לא מדובר בויקטוריאניות אמיתית אלא במעין אייקון של ויקטוריאניות. |
|
||||
|
||||
לפני מספר שבועות הייתי בהרצאה של ד"ר מיכאל יוגב, מהחוג לספרות אנגלית באוניברסיטת חיפה. בהרצאה הוא ציין שנשים בריטיות במאה ה-19 נהגו, במפגשי ספרות ומפגשים חברתיים אחרים, לשתות (או לצרוך בצורה אחרת) "לודיום" - ערבוב של אלכוהול ואופיום. הוא תלה בקוקטייל הזה את הנטייה של נשות התקופה הויקטוריאנית להתעלפויות והתרגשות. |
|
||||
|
||||
אדולף סקס המציא מכשיר לטיפול בקשיי נשימה. צינור מכופף בצורה של S שבתוכו היו שמים תרופה, עכש"ז לודנום. הכוונה היתה שהחולה ישאוף במשך כחצי שעה אבל לאף אחד לא היתה סבלנות. אז סקס הוסיף למכשיר פיה צרה ומקשים ואז, תוך כדי הטיפול, החולה יכל היה לנגן מנגינות פשוטות. מזה יצא הסקסופון. |
|
||||
|
||||
הסקסופון מכופף בצורה של S, על מנת שיהיה לו אורך מספיק, אבל שלא יגיע לריצפה, גם אם מנגן בו וודי אלן. סקסופון סופרן הוא ישר (ונראה כמו קלרינט מתכתי). |
|
||||
|
||||
על מה אתה מדבר? |
|
||||
|
||||
למשל, על http://store.prowinds.com/shop/product91.html |
|
||||
|
||||
נשמע הגיוני. הנה כמה קישורים: |
|
||||
|
||||
''שכבות מנושלות'' מסממים היום דרך התקשורת כלכלית זה כנראה משתלם יותר וההשפעה חזקה הרבה יותר גם תוצאות הלואי. |
|
||||
|
||||
ראו למשל הטלהנובלות. קלסיקה של סימום ושיתוק מחשבה, תוך העסקה בפרטים טריביאליים. |
|
||||
|
||||
אלכוהול בדרך כלל אינו פוגע ביצירתיות וסמים קלים כן ? במאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20, לפני שהחברה התחילה לעקם את אפה בצדקנות מוגזמת, נהגו יוצרים רבים להשתמש בסמים והדבר נחשב כמקובל ונורמלי. עדות לנורמליות שבכך תוכל למצוא בדמותו הדמיונית של שרלוק הולמס, בעלת היכולות הקוגנטיביות המעוררות התפאלות למרות תלותה בקוקאין. אני בספק אם דמות ספרותית כזאת היתה מתקבלת בכזאת הבנה גם היום... נו נו... כנראה שהאנשים הבאים לשיטתך היו אנשים לא יצירתיים : * ג'ים מוריסון * דוקטור וויליאם הלסטד (רופא מנתח מפורסם ומכור למורפין מתחילת המאה ה-20. ביצע ניתוחים רבים ומוצלחים תחת השפעת הסם !) * ג'ימי הנדריקס * William S. Burroughs - ארוחה ערומה * זיגמונד פרויד (כן כן, הבחור "טיפל" בדכאונו באופן קבוע ע"י קוקאין) * רובין וויליאמס (הופעות ה-STANDUP המוצלחות יותר שלו היו תחת השפעה כבדה של קוקאין) ועוד רשימה של מסטולים, ארוכה, ארוכה |
|
||||
|
||||
בדובר בסוג של התמכרות, כאשר בעקבותיה היעדר הסם גרר תת-אופטימאליות קוגניטיבית. אשר לפרויד, הוא אכן כתב את "ניירות הקוקאין" שלו בסביבות 1895 , שהינם שיר הלל לקוקאין כסם פלא, אך חזר בו לאחר שחבר מבריק התאבד בעקבות קבלת המלצותיו. גם מצב דיכאון הינו מצב של תת-אופטימאליות, אך יש לשקול המחיר לטווח רחוק של האמצעים השונים להשבה לתפקוד גבוה. רבים אכן מהנוקטים בסמים כדרך לשכלול עצמי לא האריכו ימים. ראה ג'ניס ג'ופלין, ורומנטיקנים בתחילת המאה ה-19 , כמו גם ד"ר פריץ פרלס ורבים אחרים. |
|
||||
|
||||
מדובר בקונספציה קנספטואלית אשר גורמת באופן אנמי לקיצרור פרפרזי של קוגניציות טרוויאליות. או במילים אחרות הדבר מאפשר סגרגציה של האינטגרביליות של הנורמאלי אל הירקמות סיסטמטית של האבנורמליות. לפעמים שימוש בלועזית הוא קצת "ראנדומלי". אבל ברצינות... דברי למעלה (לגבי פרויד למשל) לא באו לקדם את השימוש של סמים ולא באו להראות שסמים הם דבר טוב ובריא. אמרתי דברים אלו על מנת לסתור את הטענה (המופרכת) שלך לכך שסמים משתקים יצרתיות. מסוממים רבים במהלך ההיסטוריה היו מגדולי היוצרים ואותה אנושיות, עליה אתה מדבר, פרצה גם מהם למרות המכרותם (ויש מחמירים ממני האומרים *בגלל* התמכרותם). אתה טוען שסמים קיצרו את חיי המשתמשים בהם למרות שהדבר כלל לא קשור לטיעונך לגבי "הדבר העושה אותנו אנושיים". האם העיסוק במלחמה, למשל, עושה את האדם לפחות אנושי ? האם בג'נסיס חאן, אלכסנדר מוקדון ואחרים פעמה פחות "רוח אנושית" של אקטביזם רק משום שהדבר בו התעסקו קיצר קצת את אורך החיים שלהם ? (לפני שאתה משיב שסמים<שונה>מלחמה, שים לב לצימצומה של האנלוגיה למעלה ולמה היא מתיחסת(משך חיים), תודה.) אם אתה מנסה להוביל את הדיון לכך שיש סכנות בריאותיות אלו או אחרות בשימוש בסמים, אתה יכול לנוח, אף אחד לא ממש מתוכח או התוכח איתך לגבי נקודה זו. |
|
||||
|
||||
אני לא בדיוק מבינה כיצד השתחלה שושנה דמרי לעניין??? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אוי השירים... |
|
||||
|
||||
או "צריך לצלצל פעמיים"? מה שיש לך נגד "אור" גם אני מבין. |
|
||||
|
||||
אביב אתה ואור שני גזעניים אטומיים. ומאוד shallow האם רק העגילים של שושנה מפריעים לך או אולי עוד משהו אחר???< כמה אתה יודע על האישיות שלה ??? או אולי אתה מרגיש מאויים מהאישיות הקורנת והעצומה שלה. חצי מגדולי ישראל מעריצים את שיריה בניהם אני!!! מהתגובות הקיצוניות שלך מוכחת אישיות המתחבא מתחת לשולחן כאשר ואם איי פעם תוזמן למסיבה??? האם מסתננת קנאה כל שהיא??? חוץ מזה שושנה דמארי היא ישראלית שעזרה בעלייתם של הרבה מיהודי אירופה. שהיכירו בה כזמרת האופירה הישראלית. וזה הדבר הכי טוב שאי פעם קרה בהיסטורייה הישראלית תתאר לך אופרה שבה אתה מבין כל מילה. |
|
||||
|
||||
בת אל, הדברים נאמרו בהומור וחבל שלא הובנו ככאלו. אני מנחש שגם אם תקראי מחדש את התגובה המקורית של אביב ישראל תגלי שגם הוא הגיב בהומור למיכאל שרון. אין בליבי שום דבר כנגד הזמרת שושנה דמארי ואני מאד נהנתי משיריה (נו טוב, אולי חוץ מ"אור" שיצא תיאטרלי מדי לטעמי, אבל נו, זה כבר עניין של טעם). איך אומרים באנגלית - lighten up... ערן (אגב, עצה ידידותית - לא צריך לשלש סימני קריאה ושאלה. גם אחד מספיק) |
|
||||
|
||||
לערן חן חן אתה ממש מפרגן ומגונן על החברה הקבועים נראה לי אתה צריך להבין שאלו לי צעדים ראשונים בגלישה על הט הישראלי. אני לא מחודדת לשון כמו כולכם. לציין גם שאני כבר 15 שנה מחוץ לישראל . כך שאיתך הסליחה בשם מורתי לדקדוק. אני סומכת שתעשה עבודה נאמנה בחלוקת הדגשים הפסיקים וכמובן סימני הקריאה והשאלה בסוף ההתכתבות אשרי לך כמות מספקת ..... אצלנו השעה קצת אחרי 03 בבוקר. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
If AV. forces himself hard to laugh sticking two fingers
in his mouth and third inside his nostrils, how can he avoid vomitting? Sound like a real master laughter |
|
||||
|
||||
You english very well, you write book good in e-brew so that why you also good english two. kip on de good work. מישהו יכול לתרגם לי לאנגלית את השאלה שנכתבה בהודעה למעלה ב*אנגלית* ? תודה.
|
|
||||
|
||||
"חצי מגדולי ישראל מעריצים את שיריה בניהם אני!!!" אני בטוח שעגנון וחיים ויצמן היו מקפצים ברחבי ביתם ליללותיה של שושנה, אבל מה שהפליא אותי היה דווקא חלקו השני של המשפט: "בניהם אני!!!". האם הכוונה שאת בין גדולי ישראל, או שאת בין שיריה? אני מסרב לדמיין אופרה ששושנה היא הפרימה. אני כבר מעדיף לשתות קפה. |
|
||||
|
||||
In order to answer you I would have like to know if your name God eat God is a name you have choose' I do believe you have, well if I am corect then me been one of Israel greatest is not too far.למעשה התכוונתי להגיד שאני אחת מהמעריצות שלה. בהקשר לאופרה כדאי שלא תדע את דעתי על האופרות באופן כללי. |
|
||||
|
||||
בת אל, היה כתוב היום בעיתון שהאוסטרלים התחילו לגרש משם ישראלים. זה נכון? אם כן, מעניין למה. |
|
||||
|
||||
הפרופוגנדה בעיתון הישראלי לא מדוייקת. לא כל כך קל לגרש אותנו, המדינה תתפורר לגמרי אילולי הישראלים האוסטרלים היו ממשיכים לנהוג בהולדן. עכשיו לפחות הם גילו את המרצדס. (אני לא נוהגת באחת.) |
|
||||
|
||||
מה בדיוק יש לשושנה דמארי לעשות באופרה (לא שזכור לי מקרה אחד בו היא שרה חלקיק של אריה). אולי בעצם, אם לברברה סטרייסנד היתה החוצפה (במילעיל ובפרוש היידישאי) להוציא אלבום שלם של אריות, אז מה לנו כי נלין? נסתפק ונהנה מהקלסיקות שדמארי שרה. שאלה לדיון. אם שושנה דמארי (בימי גדולתה) כן היתה מחליטה לשיר באופרה, לאיזה תפקיד או אריה הייתם מלהקים אותה? (תואר פרימה דונה כבר יש לה), מארשלין מ- Der Rosenkavalier? |
|
||||
|
||||
הה? (באנגלית זה יותר מצחיק). |
|
||||
|
||||
Carmen? (when she was young and thin
Ben gurion adored her and he knew why |
|
||||
|
||||
פולה גם ידעה למה? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
יש לי בעיה עם ברונהילדה. דרושה מידה גדולה של איפוק ועדינות (כן, בדיוק) כדי לשיר ולשחק את התפקיד. אם משהו וואגנרי לדמארי, אז אולי בתולת ריין, לזכר שיר המגדלאור. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אני חושבת שהגיע הזמן לעזוב את שושי במנוחה! ואם שושי שלנו הייתה מחליטה לשיר באופרה? ועד שנדע האם החליטה ואם החליטה אני מציעה שנתן לנושא לנוח, וללו מבחינתי. |
|
||||
|
||||
דרך אגב, האם אתה *מסוגל* ל"דמיין אופרה ש..."? ואם כן, מה המשמעות של זה? |
|
||||
|
||||
האם החיזרים הראלים יכלו לדמין את שושנה דאמרי? |
|
||||
|
||||
רק שלא ישכפלו גם את בת אל. |
|
||||
|
||||
לאייל האלמוני, ומה אם יישכפלו את בת - אל באוסטרלייה??? נראה לי שאתה מחפש להתווכח איתי. אני מציעה שתגיע לפה, ואולי נסתכן ובייחד שישכפלו את שנינו, הרי טובים השניים מן האחד. באהבה בת - אל |
|
||||
|
||||
אחרת הם לא היו יוצרים את המין האנושי... (ואם אלוהים לא יכולו לדמיין, זה לא קיים?) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
טוב, אבל בשביל זה לא צריך סמים. כל אדם שיוצא מפאב, או ממועדון ריקודים, בשלוש לפנות בוקר - הוא מפגע תברואתי ותחבורתי. ביום בו נחתתי בלונדון, נכנסתי לרכבת התחתית בדרכי לבית ידידה. באחת התחנות, נכנס לקרון שיכור מתנודד אחד. הוא לא עשה יותר מדי בלאגן, אבל באחת התחנות הוא התנודד אל כיוון הדלת והחל מקיא את נשמתו. חלק מהקיא נחת בתוך הקרון ואת השאר הוא הצליח לשמור עד שיצא (שיכור מתחשב!). אני מבטיח לך שזה לא הריח טוב. אני גם לא ממש סומך על יכולת הנהיגה של שיכורים, ויש לי הרגשה ששמירה על הסביבה אינה בראש מעייניהם כשהם שיכורים. על כן, אין הבדל בתחום הזה בין "סמים חוקיים" ל"סמים בלתי-חוקיים". חוץ מזה שגראס לא גורם לך להקיא. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |