בתשובה לאריק, 10/11/10 4:22
בעיית שלושת הגופים 556455
אני מאוד מקווה שאתה לא אחד מאלו שנדבקים מאחורה בשלל הבהובים, כשאני עוקף מישהו לאיטי ב110‏1 פלוס קצת.

1 המהירות בה אני משלם הכי פחות על דלק
בעיית שלושת הגופים 556478
לא, וגם מעולם לא הייתי.
ברוב הפעמים אני גם מצליח לנחש אם הנהג לפני זיהה אותי במראה, ולהמנע אפילו מההבהוב הבודד.
את יכולת קריאת המחשבות הזו פיתחתי לפני שנים רבות, כשהייתי חוזר הביתה בכביש החוף בשעות הקטנות במהירות ממש גבוהה, והפרשי המהירות הגדולים ביני לבין שאר המשתמשים בדרך חייבו אותי להקדים ולבדוק מה עומד לעשות הנהג במכונית השלישית מלפנים (האם הוא מתכוון לצאת לעקיפה בדיוק עכשיו, כשהוא רואה שהכביש פנוי מאות מטרים מאחוריו).
אבל יש מקרים שבהם אני מזהה שהנהג לפני זיהה אותי אבל בכוונה לא מפנה את הנתיב, ואז בחלק מהמקרים אני מתרגז ומגרש אותו באגרסיביות, אבל אם יש אתי עוד אנשים באוטו אני אפרוק את הזעם מילולית ואהיה סובלני בהתנהגותי כלפי השרץ.
בעיית שלושת הגופים 556508
אה... לא הבנתי איך לקרוא מחשבות מפנה לך את הנתיב. איך אתה נמנע אפילו מההבהוב הבודד?
בעיית שלושת הגופים 556516
אם ראיתי שהוא זיהה אותי ובכוונתו לפנות לי את המסלול לכשיסיים את העקיפה אין לי צורך להבהב.
כמו העצה שנתתי לירדן- אם הוא כבר אותת ימינה להבהב לו יהיה זירוז גס רוח.

אגב- בעולם המערבי הבהוב קצר באורות הגבוהים משמעותו המקובלת כמעט הפוכה- ראיתי אותך ואני נותן לך לעבור / להכנס לפני.
לא שלא ראיתי באוטובאן מהבהבי "פנה לי את הנתיב השמאלי" אלא שהללו נדירים ובדרך כלל גם לא נוקטים בשיטה הישראלית של הבהוב מראש, אלא רק כאשר הציפיה שלהם שתפנה את הנתיב לא התממשה הם מעירים את תשומת לבך.
לעומת זאת ראיתי שם גרסה פאסיב אגרסיב שמתמצה בהצמדות מופרזת לאחורי המכונית המעכבת בלי צפירות והבהובים ופול גז רועם ברגע שפינתה את הדרך.
בעיית שלושת הגופים 556564
אני מהבהב כמעט רק ואך ורק מסיבה אחת:
כשנהג נוסע בעיר באורות כבויים בשעות הערב כשכבר חשוך, בין אם הוא לפני (נכון שבמקרה זה אולי הוא לא שכח אלא יש בעיה עם האור האחורי) ובין אם הוא בא מולי.
מתברר שנהגים שכחנים כאלו גם לא מצטיינים בהבנת הרמז: בערך 30% מדליקים אחרי הרמז.
(אם מישהו כזה נוסע מאחרי אני "נותן לו במהבהבים" - כאן שיעור ההבנה לא עולה על 10%).

לעומת זאת אם מישהו נשאר בנתיב השמאלי (כשלפניו פנוי) ונוסע לאט יותר ממה שאני רוצה לנסוע, אני לא מהבהב, נשאר במרחק מנומס ומחכה בסבלנות.
חישבתי פעם שאם אני מחכה אפילו עשר דקות עד שהוא (או היא) ירד לנתיב הימני או עד שהכביש לפניו או לפניה יפסיק להיות פנוי (דבר שבפועל לעולם לא קורה - עשר דקות על הכביש זה המון), ואם הוא או היא נוסעים נניח 10 קמ"ש יותר לאט ממה שאני רוצה, אני עדיין "מפסיד" פחות מדקה.
בעיית שלושת הגופים 556588
חשבתי שמקובל שהבהוב פירושו: זהירות סכנה על הכביש (מחסום משטרה, תאונת דרכים, פיגוע טרור וכו').
בעיית שלושת הגופים 556604
נהג בלי אורות בלילה לדעתי בהחלט נופל בקטגוריה של "סכנה על הכביש".
זה שהאיתות מיועד למסוכן עצמו זה באמת מקרה מיוחד, וכנראה בגלל זה רבים לא מבינים את האיתות.
אני תמיד מקווה שהנהג שבא ממול יחשוב: "למה המניאק הזה עושה לי עם האור - הרי אני לא מסנוור, נכון? רגע, אולי אוודא זאת שוב" ואז ישים לב שלא רק שאינו מסנוור אלא אינו מאיר בכלל...
בעיית שלושת הגופים 556595
כל הכבוד לך על נימוסי הכביש המופלגים. הלוואי כולם כמוך.
הייתי מציע רק לוותר על האיתות שבו שיעור המבינים אותך הוא 10% עגומים.

לצערי אני לא מסוגל להמתין עשר דקות מאחורי נהג אטי בנתיב השמאלי, אפילו לא חמש. זה לא הזמן שאני מאבד מפריע לי, זה הזמן שאני מבלה בעצבים מאחוריו כי הוא מפריע לי להתקדם במהירות הטבעית שלי. הכי מעצבנים הם אלו שעוקפים (לאט) מכוניות ספוראדיות בנתיב הימני, ומחליטים לעקוף עוד אחד לפני שיפנו את הנתיב, ואז עוד אחד, ועוד אחד.
במקרים נדירים של גדלות נפש אני פשוט יורד לנתיב הימני ומתנהל בקצב התנועה שם. לא עוברת דקה עד שמופיע עצבן חדש בנתיב השמאלי ומגרש משם את הגורם המעכב ביד חזקה ובזרוע נטויה.
בעיית שלושת הגופים 556648
אני מעדיף לסמן לנהג שמאחורי באור הערפל ולא במהבהבים.
כרגיל, גם במקרה זה לא תמיד‏1 הרמז מובן, אבל לפעמים זה עובד.

___
1 מועמד לתואר "האנדרסטייטמנט של השנה".
בעיית שלושת הגופים 556656
אין ספק שזה מאוד מתסכל - הרבה יותר חשוב לך שזה שמאחוריך ידליק אורות מאשר זה שמלפניך, ודווקא לו קשה לאותת.
מה בדבר אלו שבאים מולך עם אורות גבוהים? אני מניח שמקובל על כולם שמותר לסנוור פעם פעמיים כדי שינמיכו?
בעיית שלושת הגופים 556658
חוקית אסור, אבל זו פרקטיקה מקובלת. הבהוב אחד ולא שניים. נקודת המוצא היא שהנהג שמולך שכח להחליף לנמוכים ואתה מזכיר לו.
בעיית שלושת הגופים 556669
במקום לסנוור אפשר לעבור לאורות חניה לשניה או שתיים.

לנהגים שמאותתים את עצמם לדעת אני מנסה, מדי פעם, לרמוז ע"י איתות בכל ארבעת אורות האיתות - מה שקרוי "emergency light" במכונית שלי. כמעט אף פעם זה לא עובד.
בעיית שלושת הגופים 556660
לי אין אור ערפל שהנהג שמאחרי יכול לראות (ואין לי דרך להדליק אור רוורס בלי שיישמעו רעשים מחרידים מתיבת ההילוכים). אולי באמת צריך להתקין...
בעיית שלושת הגופים 556663
תגובה 526826. לא מועיל במיוחד, אבל יותר טוב מכלום.
בעיית שלושת הגופים 556702
אבל זה בדיוק מה שאני עושה - קראתי לזה "נותן לו במהבהבים" שזה אולי לא תיאור מספיק טוב - הכוונה ל-flashers או "אורות החירום" למשך שתיים שלוש שניות.
בעיית שלושת הגופים 556664
נשמע לי מאוד בלתי סביר שאין לך אור ערפל אחורי, אלא אם כן אתה לא נוהג במכונית, או לחילופין, נוהג במכונית ממש ישנה.
בעיית שלושת הגופים 556673
ומה עם להוציא יד מהחלון ולעשות סימן של אורות קורצים?
זה בדרך כלל עובד
בעיית שלושת הגופים 556668
זה המקום להזכיר את http://theoatmeal.com/blog/car_needs
בעיית שלושת הגופים 556731
היתה תקופה ששקלתי לשים שלט אורות בחלון האחורי שבלחיצה יאיר ''אידיוט''.
בעיית שלושת הגופים 556733
האם זה יהיה שלט אזהרה על משקל "נהג חדש" או "תינוק באוטו"?
בעיית שלושת הגופים 556736
זה היה שיקול מרכזי לא לשים אותו בסוף.
בעיית שלושת הגופים 556755
מאיר שלו כתב פעם כמה הוא נהנה לראות שנהגים חושבים אותו לאלהים, כשהוא קורא את הסטיקרים כדוגמת ''הקב''ה, אנחנו אוהבים אותך''.
בעיית שלושת הגופים 556810
תגובה 191727
בעיית שלושת הגופים 556739
לפי התיאור שלך את אופן נהיגתך, היית צריך לשים אותו בחלון הקדמי.
בעיית שלושת הגופים 556761
מלפנים זה לא מסתדר עם הוישרים שיש לי בצד הפנימי של הזגוגית.
בעיית שלושת הגופים 556764
אתה נוהג ב"דלתא"?
בעיית שלושת הגופים 556779
לפי השרשור אתה יכול להבין ש
1. לא על האוטו אני יורק.
2. 'זמן השימוש הקצר יחסית שלי בדרך נתונה' לא מאפשר לי להשתמש בתוצרתו המהוללת של היצרן הזה ועדיין לכתוב תגובות אחר כך.
בעיית שלושת הגופים 556828
היית צריך לשאול אם יש לו חורים בגג.
בעיית שלושת הגופים 556968
לא להאמין, אבל החורים בגג יוחסו לא ל"דלתא" המהוללת, אלא לרכב שזמן קצר אח"כ הפך לרכב הלאומי הישראלי: הסובארו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים