בתשובה לשוטה הכפר הגלובלי, 26/09/06 15:03
נא, עם אורז ואצות מסביב 412092
חיות בטבע לא מבלות כל חייהן בכלוב צר יחד עם עוד 5 מאחיותיהן, בצורה שלא מאפשרת להן לפרוש את כנפיהן. ולחיות בטבע לא מנסרים את המקור.

נראה אותך אם היית מבלה את כל חייך יחד עם עוד 5 אנשים בתא שירותים, ועוד היו אומרים עליך, גם אנשים בטבע לא מלקקים דבש.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412102
נראה אותך מבלה את כל חייך במאבק על מקורות מזון תוך חשש מתמיד מטורפים, ועוד היו אומרים עליך שגם חיות בשבי לא מלקקות דבש.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412144
באיזה ערוץ זה משודר?
נא, עם אורז ואצות מסביב 412197
זה כבר עניין פילוסופי ואולי אפילו אישי, אבל אני חושבת שצורת החיים שאתה מתאר, על כל קשייה, מאפשרת ליצוק הרבה יותר משמעות לחייו של אדם, מאשר צורת החיים שבסוף תגובה 412092 .
נא, עם אורז ואצות מסביב 412201
ובכל זאת - רוב האנשים שעברו מצורת החיים השנייה לזו ה*משמעותי* יותר לטעמך כנראה העדיפו את השבי, לא? כך לפחות נאמר לנו ביציאת מצרים...
נא, עם אורז ואצות מסביב 412205
לא. או שלא הבנתי את השאלה.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412207
רוב בני ישראל, אם אינני טועה, קיטרו למשה שעדיף היה להם לשבת על סיר הבשר במצרים, מאשר לצאת לחופש בסיני.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412215
גם רוב בני האדם היום מעדיפים לחיות את חיי העבדות המודרנית שבמירוץ העכברים האכזרי, אך להיות שבעים ובטוחים, מאשר לצאת לחופשי ולחיות כהומלסים חופשיים אך ללא מקור מחיה וקורת גג.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412221
יפה. זה בדיוק סוג הברירה שדיברה עליו ברקת.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412248
נכון, אבל לא התייחסתי לשאלה מה עדיף או מי יעדיף מה. אמרתי שצורת החיים החופשית מאפשרת ליצוק יותר משמעות לחיי אדם, מאשר חיי סגירות ושיעבוד.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412249
למה, בעצם?

אני עוד מתאושש מהדיון על סוגי החירות שבו הבהירו הבהר ושוב ש"חירות שלילית" שווה לתחת כי מה עוזר לך להיות בן חורין אם אתה לא יכול לעשות כלום (וצריך כל הזמן להילחם מלחמת הישרדות)? אולי לפעמים אפשר למצוא יותר תוכן בתוך הכלוב.

(אני מהאלו שכנראה היו מעדיפים להישאר במאטריקס במקום להפוך לחלק מעדר הרייב אגיינסט דה מאשין).
נא, עם אורז ואצות מסביב 412257
אבל התיאור של נועה לא דומה למאטריקס (שהוא שבי תודעתי נוח ונעים). קרא שוב את תגובה 412092 .
נא, עם אורז ואצות מסביב 412263
אז אנחנו מסכימים על העיקרון ומתמקחים על המחיר?
נא, עם אורז ואצות מסביב 412300
לא, ממש לא. זה הבדל עקרוני, אם השובים שלך עושים מאמץ כדי שלפחות תרגיש שאתה חי בעולם נפלא.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412302
(במאטריקס לא עושים שום מאמץ כזה - ההפך, הם טוענים שהם פעם ניסו וזה היה כישלון חרוץ. העולם שבו חיות הדמויות במאטריקס הוא די מבאס, וזו אחת הסיבות שבגללן הן מחפשות דרך החוצה מלכתחילה)
נא, עם אורז ואצות מסביב 412304
מבאס זה עניין יחסי (הוא די דומה לעולם שלנו, רק מעט יותר ''עתידני''). תסכים איתי שעולם המאטריקס עדיף על העולם האמיתי, ושהפולשים עושים מאמץ כביר כדי לשמור על האשליה.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412307
("פולשים"? הם לא פלשו משום מקום)

תראי, די ברור שבעיני רוב הדמויות, עולם המאטריקס *לא* עדיף על פני העולם האמיתי, כי בעולם האמיתי יש להם "חופש". הדמות היחידה שאני זוכר מכל שלושת הסרטים שהעדיפה את המאטריקס על העולם האמיתי הוצגה כבוגדת ונענשה במוות על מעשיה הרעים. ה"פולשים" עושים מאמץ כביר לשמר את האשלייה לא כי הם אוהבים את בני האדם ורוצים שהם לא יראו כמה רע בחוץ, אלא כי הם לא רוצים שבני האדם יתמרדו.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412344
אני זכרתי שמדובר במכונות ש... פלשו? לא משנה.

עניין המניע שלהן לא רלוונטי כאן - עובדה היא שהם טורחים ליצור אשליה. אשליה לא רק של חיים סבירים, אלא של חופש ויכולת בחירה והחלטה.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412349
בני האדם בנו את המכונות. בני האדם התייחסו למכונות כמו ל,אה, מכונות. המכונות מרדו. בעסה. בעסה כמה שזה שבלוני.

עניין המניע שלהן כן רלוונטי אם את מנסה לגייס את המאמצים שלהם בתור נסיון לטעון שעולם המאטריקס עדיף על העולם האמיתי. הסיבה שהם מתאמצים כל כך היא שעולם המאטריקס *לא* עדיף על העולם האמיתי, ולכן אסור לבני האדם לגלות שקיים עולם אמיתי.

אני בטוח שהחבר'ה שיצאו מהמאטריקס יגידו שעדיף להם להיות בשירותים עם חמישה אנשים על פני חזרה לשם.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412358
אה, וואלה? שכחתי מזה לגמרי. ממילא זה סיפור מקושקש (והפרדיגמה של המאטריקס כ"כ חזקה שהיא מאפילה עליו).

אתה עושה קצת הפוך על הפוך. אני אומרת שהמכונות התאמצו לשכנע את בני האדם שהם חיים בעולם סביר, כדי שלא יתפתו למרוד.

אגב, כפי שהבנתי‏1 "בשירותים עם חמישה אנשים" זה לא מצב זמני שאפשר לבחור בו - זו עובדת קיום שנולדים אליה, לא מכירים דבר מלבדה, מי שחי כך לא התנסה בצורת חיים אחרת קודם לכן, כך שאין לו למה להתגעגע ולמה לשאוף. כלומר, אי אפשר אפילו להקביל את זה לחיים בצינוק, במחנה ריכוז או בגולאג, שם אנשים בהחלט מצאו טעם בחייהם. אני מדברת על מי שנולד וגדל שם ללא אופציות אחרות (ונעזוב רגע את הפרטים הטכניים, איך אפשר להיוולד ולגדול כך, ואיפה אמא והכל), וחייו בהמיים ומנוונים לכל דבר ועניין.

1 בהסקה ממצבן של התרנגולות.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412364
זו דווקא שאלה מעניינת, האם עדיף לדעת מה זה לא לחיות בגולאג או לא עדיף לדעת. אני לא בטוח שהיעדר היכרות עם מצב טוב מונעת מאדם לשאוף אליו (אחרת היה נובע מכך שאיננו מסוגלים כלל לשאוף לשיפור מצבנו הכללי מעבר לרף מאוד נמוך שכנראה כבר עברנו).
נא, עם אורז ואצות מסביב 412411
כן, אבל אתה חי בעולם שבו ידוע לך על דודו, יקוב ומוישה שעשו חייל בעסקיהם, כך שאתה יודע שהמצב הזה אפשרי ואפשר לשאוף אליו (במידה זו או אחרת של הצלחה, למקרה שהמסביר לצרכן עובר פה :-P ).
האדם שנולד וגדל בתנאי לול/רפת, כאמור אין לו מושג מהחיים שלו. אולי הוא מודע למחזוריות של יום ולילה או חורף וקיץ. מעבר לזה - מה? איך אפשר לתכנן בריחה כשלא יודעים שקיים משהו בחוץ, או מהו? דומה הדבר כאילו הצעת שנתכנן נסיעה משותפת אל המימד ה-‏12.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412412
אבל פעם לא היו דודו יקוב ומוישה. מישהו היה חייב להיות ראשון. איך הוא היה מסוגל לעשות זאת אם הוא לא ידע על דודו יקוב ומוישה?
נא, עם אורז ואצות מסביב 412414
זה מביא אותי לתחום הסיפורים על ציידים-לקטים. לא נראה לי שייך לדיון :-)
יוסי, שהיה ראשון, חי בעולם שבו ההבדל בינו לבין איש עשיר היה כמותי.
אדם X, שחי בלול, חי בעולם שבו ההבדל עקרוני, ולכן לא ניתן לדמיון.

אם קשה לך להבין, זה מפני שאני אחרי צלחת ענקית של ספגטי מרינרה, וקצת שקעו לי כמה תאים. אולי נמשיך אח"כ.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412250
לא חלקתי על כך.:)
נא, עם אורז ואצות מסביב 412329
ועדיין רובם של בני האדם מעדיפים את השיעבוד לסיר הבשר החומרני.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412345
יכול להיות (כאמור, הגדרת השבי כפי שהתייחסתי אליה כוללת אולי תפריט יציב ומובטח, אבל דל ומעליב, ע"ע השיר "פסוליה").

בהקשר זה נזכרתי בפרסומת עצמית:
"אני לא רוצה לחם תירס ומולסה...
הם הורסים לי את הגאווה".

נא, עם אורז ואצות מסביב 412381
העבדות במצרים לא היתה כרוכה בלחיות את כל חייך בתא שירותים עם עוד 5 אנשים.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412385
כן, טוב, אני לא בטוחה שעבודת הפרך בפירמידות הייתה נעימה בהרבה...
נא, עם אורז ואצות מסביב 412387
מה יהיה? מתי תלמדו שהפירמידות נבנו מאות שנים רבות לפני שבני יעקב ירדו מצריימה?
נא, עם אורז ואצות מסביב 412391
טוב, אבל בפרך הם עבדו, לא?
נא, עם אורז ואצות מסביב 412423
אבותינו לא בנו את הפירמידות.
גם התנ''ך לא אומר שהם בנו את הפירמידות.
כולה בנינו מחסנים. גדולים. מאוד.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412431
שוב - עבודת פרך הייתה שם, או לא?
אז זהו, שכן (אפילו שמובארק לא אוהב לשמוע את זה) 412504
עם התקדמות המחקר המדעי, יותר ויותר ארכיאולוגים מסכימים היום שהתיארוך שהיה מקובל עד לא מכבר שגוי בכמה מאות שנים, מה שמוביל למסקנה ש"ערי מסכנות" הן אכן הפירמידות. יתר על כן, עד ימיו של יוסף המקראי היו קוברים את המלכים במבנים שטוחים "מסטבות", ויוסף הוא זה שתכנן את הפירמידה הראשונה (פירמידת זוסר, שהיתה מדורגת) ששוכללה בימי פרעה חופו (הוא הפרעה "שלא ידע את יוסף") לפירמידה "ישרה".
אז זהו, שכן (אפילו שמובארק לא אוהב לשמוע את זה) 412512
מהלינק הראשון: "לפני כארבעים שנה הבחין פרופסור עמנואל ויליקובסקי.. " - אי אפשר אפילו לאיית כהלכה את שמו של הפרופסור הנכבד?

אני לא יודע אם יוסף הוא שתכנן את הפירמידה הראשונה, אבל בטוח שהיה לה בסיס קצת יותר מוצק.
אז זהו, שכן (אפילו שמובארק לא אוהב לשמוע את זה) 412751
זכור לי במעומעם מאמר של קרל סגאן בפנטזיה 2000 על "העולמות המתנגשים של עמנואל וילובסקי".
מדובר באותו עמנואל?
אז זהו, שכן (אפילו שמובארק לא אוהב לשמוע את זה) 412772
עמנואל וליקובסקי - עולמות מתנגשים, ארץ רעשה, חרם בשם המדע, ועוד. זה זה.
אז זהו, שכן (אפילו שמובארק לא אוהב לשמוע את זה) 412779
אלי אשד: "מדענים מתנגשים" דיון 760
אחח, איפה הנוסטלגיה של פעם ... 412822
אם זכרוני המזדקן לא מטעני, אלי אשד מתיחס לעמנואל בכפפות משי לעומת קרל סגאן. תודה על הקישור.
אז זהו, שכן (אפילו שמובארק לא אוהב לשמוע את זה) 412539
אורי?
אז זהו, שכן (אפילו שמובארק לא אוהב לשמוע את זה) 412622
שמעתי שהמצרים נעלבים מהטענה היהודית הזו.
הייתי בטוח שהם סתם מתבכיינים (כדרכם של עמים נחשלים עם עבר מפואר), שאף אחד לא גוזל ברצינות את ההישגים ההיסטוריים שלהם
הרגע אני מבין שטעיתי. כנראה צריך להוסיף עוד עם לרשימת הנחשלים-עם-עבר.
אז זהו, שכן (אפילו שמובארק לא אוהב לשמוע את זה) 412631
אז זהו, ששליטי מצרים היום אינם עם נחשל עם עבר מפואר, אלא עם נחשל עם עבר מכוער: אבותיהם פלשו למצרים מחיג'אז, תחת ציווי הג'יהאד, ונישלו את תושביה המקוריים (שצאצאיהם הם הקופטים של היום).
כנ"ל גם בעיראק וכת העשורה, צאצאי האשורים.
אז זהו, שכן (אפילו שמובארק לא אוהב לשמוע את זה) 412835
מבט חטוף בעיניים של מובראכ יבהיר לך עד כמה אתה טועה. המצרים הקדמונים הסתערבו והתאסלמו (לאחר שקודם התייוונו והתנצרו) אבל לא התאדו.
412848
מה רואים בעיניו של מובראכ? את דמיונו לפרעונים?
אז זהו, שכן (אפילו שמובארק לא אוהב לשמוע את זה) 412856
אם מתבססים על הסיפור המקראי - "תֶּבֶן, אֵין נִתָּן לַעֲבָדֶיךָ, וּלְבֵנִים אֹמְרִים לָנוּ, עֲשׂוּ"‏1 - ככל הידוע לי אין בונים פירמידות מלבנים. בטח לש אכאלה שמערבבים תבן בפנים ומייבשים בשמש. פירמידות בונים מאבנים. חצובות. מסותתות. גדולות נורא. שצריך גדודים של עבדים כדי להזיז אחת.

1 שמות ה' ט"ז
נא, עם אורז ואצות מסביב 412749
תוך איסור חמור שלא לפגוע בחתולים, שהיו מתישבים דוקא בנקודה בה צריך להניח את הקורה ומתחילים לנקות את עצמם.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412756
להיותו החתול חיה מקודשת במצרים, יש קשר לסיפורי יוסף.
לא כל כך למערכת יחסיו עם אשת פוטיפר‏1, אלא לצד הפרקטי של מה שמיוחס ליוסף. יוסף לא רק פתר את חלום פרעה, אלא גם הסיק ממנו מסקנות מעשיות: יש לנצל את שבע השנים הטובות כדי לחסוך לשבע השנים הרעות שיבואו אחריהן. חכם, חכם, אבל לא חכם עד כדי כך שיעלה במוחו הרעיון לייסד בנק. אי לכך הוא בנה אסמים. אחת הסכנות הקשות ביותר האורבות לרכושו של מי שמפקיד את חסכונותיו בבנק "ממגורות פרעה" היא סכנת העכברים.
מכאן שהחתול הוא ידידו הטוב ביותר של הבנקאי.

___
1 אם כי גם כאן יתכן שקינאתה ניצתה כאשר יוסף העדיף ללטף חתול מגרגר.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412768
כל הכסף שבעולם לא היה עוזר אם לא היתה חיטה לקנות.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412860
פעם קראתי מאמר שהסביר איך בעצם התוכנית הכלכלית של יוסף היא היא זו שיצרה את רעב 7 השנים.
כשמפקיעים את התבואות מידי האיכרים ונותנים להם כמה שהשלטון חושב שהם צריכים. מהר מאוד הם מבינים שלא ממש כדאי להם להתאמץ‏1. הם מתחילים לגדל פחות. תוך כמה שנים - נוצר רעב.
בנוסף, בכזה מצב, האיכרים לא מכינים לעצמם מאגרים לשנה רעה‏2. התוצאה היא שאיך שהחלה השנה הרעה הראשונה כבר היה רעב, ורעב כבד, כי לאף אחד חוץ מלפרעה/יוסף לא היו מאגרים.

1 מי שחרוץ ומי שעצל מקבל בסופו של דבר אותו דבר.
2 אמת, שבכל מקרה אף אחד לא מכין עצמו ליותר משנה אחת.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412875
אנא, לא עוד דיון שוקחופשיסטי.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412916
טוב.
אז מה, עוד פעם הישראלים אשמים? 413408
אז מה, עוד פעם הישראלים אשמים? 413515
ברור.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412142
אני מצטער שאני דוחף את זה בחלק לא קשור של הדיון, אבל:

מה אתם הצמחונים (מטעמים מוסריים) מתכוונים לעשות עם אוכלי בשר, במידה ותהיו הרוב? תשליכו לכלא את אלו מהם שיסרבו להפסיק?

אם תנסו לשכנע אנשים בצמחונות, באיזו צורה תעשו את זה? נימוקים מוסריים שיפנו להיגיון? אם יש נימוק שיכול לשכנע אותי, אז מוזר, אבל לא שמעתי אותו עד היום. פניה לרגשותיי? אם אחרי השחיטה הברוטלית ביותר שנלכדה בעדשת מצלמה לא מזעזעת אותי מספיק בכדי שאפסיק לאכול, איזה מן זעזוע ישכנע אותי? אולי שטיפת מוח בסגנון התפוז המכאני? (מינוס כשלונה, זאת אומרת.) תעבירו אותנו, בכפייה, טיפול שיגרום לנו להגעל מאכילת בשר? להרגיש חמלה לחיות? שואל ברצינות.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412147
הם יכולים להפסיק למכור לך תרופות.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412151
הם יאסרו על מכירת חיות מתות. הקרניבורים יצטרכו לקנות את הפרה שלמה ובועטת ולעשות את התהליך המתאים בעצמם.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412145
אכילת בשר שניצוד בצורות בלתי-יעילות הוא בסדר מבחינתך?
צפייה מהצד בשעה שטורף קטן-מימדים מחסל סנאי או כבש מבלי להחלץ לעזרתו, זה גם בלתי מוסרי?
לא, לא עוד הפעם. 412152
בבקשה, כבר היה לנו את הדיונים האלה, קרא את דיון 99, דיון 692 ודיון 792, ואח"כ הגב.
Surprise, Surprise 412158
נכון שבביזאריים שבסיוטי הלילה שלך לא היית חולמת שדווקא שכ"ג, מכל האנשים בעולם, הוא בעל נסיון עשיר בענייני תרנגולות ובייחוד בפסיכולוגיה התרנגולית לכל פניה ורבדיה? - אז הוא כן!

הנה, למשל, מה שיש לו לענות על השאלה האחרונה שלך: תגובה 202202, שורה אחרונה. והנה על קטימת המקור: תגובה 202204.

ולתולדות חייו באופן כללי וכולל: תגובה 202309 ותגובה 202347.

נכון יפה? רגע של התפעמות ותקווה, רגע של אופטימיות לאנושות, לאייל ולי.
Surprise, Surprise 412165
לא הייתי משערת שתולדות חייו הכלליות והכוללות של השכ''ג כרוכות כל כך בחיי התרנגולים העבריות.
Surprise, Surprise 412427
תודה!
ואגב, מתברר שיש דברים שאנחנו יכולים להסכים עליהם. מעולם לא טענתי שתרנגולות עומדות בפסגת האינטיליגנציה. וגם לא בפסגת האינטיליגנציה העופית.
אין חולק על כך שהן מטומטמות.

חוששני שגם שכ"ג בביזאריים בסיוטיו, לא חלם להיות בעל ניסיון עשיר בענייני תרנגולות.
Surprise, Surprise 412435
דווקא בימים נוראים את זורקת ביטויים כמו "מטומטמות"? פוי. הן סתם מתעניינות, כנראה, בתחומים אחרים מאלה שלך.
Surprise, Surprise 412441
יש לזה עצה: אפשר להוסיף תרנגולת לכפרות.
Surprise, Surprise 412490
כן, גם אמא שלי אומרת שאין על מה לדבר איתי כי אני סבורה ששיחה על אופרות סבון היא נחותה משהו.
Surprise, Surprise 412555
היא צודקת.
Surprise, Surprise 412857
הגם את, ברוטוסה?
Surprise, Surprise 412864
צר לי, אבל כן. מי שרוצה להיחשב אשת שיח של ממש אינה יכולה להסתפק בטריוויה של חיי יומיום ללא שום מבט גבוה יותר, מעמיק יותר, על הווית העולם שבו אנו חיים.
Surprise, Surprise 412883
נראה לי שהתבלבלת.
Surprise, Surprise 412885
נראה שגם אתה אינך עוקב אחרי הגותן העמוקה של אופרות הסבון, שאם לא כן לא היית אומר שטות כזאת.
Surprise, Surprise 412886
עכשיו הבנתי.
נא, עם אורז ואצות מסביב 412331
ואללה? כל יום אני לומד דברים חדשים.

אני נוטה להאמין שיש הבדל מהותי בין התודעה שלי לזאת של תרנגולת, כך שהשאלה אם *עבורי* טוב היה שלא נולדתי מאשר שנולדתי לחיות עם עוד 5 אנשים בתא שרותים היא שאלה שיש בה טעם מסויים (אם כי גם הוא מוטל בספק).
5 אנשים בתא שירותים? זה כלום! 412332
כשאתם התרווחתם לכם בנוחיות בשירותים המרווחים שלכם, אנחנו יכולנו רק לחלום על שירותים, בתוך קופסת הנעליים שבה גרנו (אני ו18 האחים שלי).
5 אנשים בתא שירותים? זה כלום! 412346
תגובה 275186 ובמיוחד תגובה 275398
5 אנשים בתא שירותים? זה כלום! 412347
מותרות!
אנחנו גרנו, כל 75 אחי ואחיותי, בקופסת נעליים על הכביש הראשי! וכל בוקר הינו צריכים לנקות את הכביש עם הלשון לפני שהלכנו לעבודה במיכרות!
5 אנשים בתא שירותים? זה כלום! 412589
שכחת "ואהבנו את זה!" או "ועוד אמרנו תודה!"
5 אנשים בתא שירותים? זה כלום! 414960
הנה המקור (בתוך "עשר העבודות הנוראיות בעולם"):

5 אנשים בתא שירותים? זה כלום! 415070
אכן תמונות קשות, אבל לפחות חלק מהסיפורים (מכרות הפחם, הגופרית והזהב באוקראינה, אינדונזיה וברזיל, פרוק האוניות בפקיסטן ואיסוף אשפה בפיליפינים) זה עבודות שהעובדים בחרו מרצונם החופשי.
סיפרתי בתגובה 166421 על דבר דומה.
5 אנשים בתא שירותים? זה כלום! 415072
אתה ביקרת במכרות מתוך עניין בחיי הכורים?
5 אנשים בתא שירותים? זה כלום! 415079
גם.
אבל גם כחוויה. זאת היתה הפעם הראשונה שהייתי במכרה תת קרקעי.
5 אנשים בתא שירותים? זה כלום! 479930
בחברות מסויימות, וכך זה היה גם ביורקשייר, היתה מעט מאוד מוביליות חברתית, ורוב האנשים עסקו במקצועות שהוריהם עסקו בהם.

אגב, במכרה שבו אני ביקרתי, חלק לא קטן מהכורים התחיל לעבוד שם אחרי שאבא נפטר ממחלת ריאות, והשאיר אחריו גדוד של ילדים קטנים, אז הגדול התחיל לעבוד. וכמה שנים אח"כ התחתן, עשה ילדים, ובגיל 40 התפגר ממחלת ריאות, וחוזר חלילה.

בד"ך דווקא לקטנים במשפחה יש סיכוי לצאת מהמעגל הזה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים