|
||||
|
||||
להסתכל נכנס לרשימה בנסיבות מסויימות - דמיין לעצמך שאתה בשוק, מאוד רעב. מחפש כל אוכל, אבל כל הדוכנים הם של בשר משלשום. לפתע, אתה רואה פלאפל, ועוד כזה שאתה יודע שהוא טוב. העיניים נדלקות, הפה מזיל ריר.. ועכשיו נסה לדמיין אותו מבט בדיוק כלפי הגוף שלך. לא מישהו שמסתכל כדי לוודא שהוא לא מתנגש בך, לא מבט אקראי שבודק את הפירמה של הנעליים. ברור שלגיטימי להסתכל, וגם אני מאוד נהנית להסתכל על בנים. אבל מה שנקרא ''להפשיט במבט'' זה תחושה מאוד לא נעימה. |
|
||||
|
||||
זו תחושה מאוד לא נעימה, שעוד תתגעגעי אליה... (אני הייתי שמח אילו הייתי ''מסובב ראשים'') |
|
||||
|
||||
תתפלא, אבל לא כל-כך כיף ''לסובב ראשים.'' לא כיף להרגיש שאיך שאתה נראה, או מה שאתה לובש, הוא תירוץ להפוך אותך לאובייקט צפיה. |
|
||||
|
||||
טוב, זה מאוד תלוי מה הסיבה לסיבוב הראש. אילו היתה לי שומה ענקית על המצח, אני מניח שזה שזה היה מפריע לי. אילו הייתי מגיע לעבודה עם כובע משונה, אני מניח שהייתי משועשע. אילו בחורות היו רואות בי אובייקט ראוי לצפייה חוזרת, אני מניח שהייתי מוחמא. למעשה, מעדויות של נשים יפות-אך-מבוגרות אני מבין שזה די כואב כאשר מפסיקים להביט בך ברחוב. |
|
||||
|
||||
מעדויות של נשים יפות-אך-מבוגרות שמעתי שיש בזה גם הקלה. |
|
||||
|
||||
יש שיקראו להקלה הזו ''המתיקות שאחרי''. |
|
||||
|
||||
עדויות של נשים יפות-אך מבוגרות הן עדיין עדויות של נשים מבוגרות. מה שלאמא שלי היה להגיד אחרי הסיטואציה עם הגבר באוטובוס תגובה 404740 היה "הוא בסך הכל ניסה להתחיל איתך!". כלומר, אני אמורה להיות מוחמאת כשגבר גדול ושמן בגיל של אבא שלי מתחכך בי. |
|
||||
|
||||
זה לא שאת אמורה להיות מוחמאת, זה שאת אמורה לקבל את זה כמו נתון טבע. בדיוק כמו שבשדה יש קוצים לפעמים, אז זה אחד החסרונות שצריך להתארגן אתם אם את אוהבת ללכת בשדות. |
|
||||
|
||||
דינה יצאה לראות בבנות הארץ ונאנסה ע"י שכם. מי אשם? דינה. יצאה מהבית. _________ חז"ל בגרסא הקדומה לבדיחת נהג המונית שהתנגש במשאית ועקב כך נהג המשאית דרס אשה. |
|
||||
|
||||
"כלומר, אני אמורה להיות מוחמאת כשגבר גדול ושמן בגיל של אבא שלי מתחכך בי." - לא, רק אם הוא דוגמן צמרת בפסגת הקריירה שלה זאת מחמאה. במקרים אחרים זה עלבון מכוון, והתגובה הנכונה היא "גם אתה לא נראה מי-יודע-מה, אבל אתה לא רואה אותי לועגת לך על זה!" |
|
||||
|
||||
תשמע דורפל. בדרך כלל יש פער עצום בין איך שגברים כרסתנים בגיל העמידה רואים את עצמם, לבין איך שבחורות צעירות רואות אותם. גברים כרסתנים בגיל העמידה (מן הסוג המתואר לעיל, קרי, אלה שמתחככים בבחורות. וגם אלה שלא מתחככים אבל מנסים תדירות להתחיל עם בחורות צעירות) רואים את עצמם כמלכי העולם מינימום, שכל אשה צריכה ליפול למרגלותיהם, ולא היא. שיתעסקו בנשים בגיל שלהם, ולא יטרידו בחורות צעירות. הם, כמובן, לא יסתכלו לעבר אשה בגילם. וצר לי1. כשאני בחורה בת 22 (וזה היה גילי בסיטואציית האוטובוס) עומד לרשותי מבחר עצום של בחורים צעירים בני גילי, והם, מה לעשות, יותר אטרקטיביים. ואגב, יש מקרים שבהם מתחילים איתי ואני מוחמאת, ואני גם מודיעה בנימוס לבחור שתודה על ההצעה אבל אני נשואה ובהצלחה לו. וזה אף פעם לא כשמישהו מתחכך בי באוטובוס באישון לילה ועוד מבקש את העיתון כשמבקשים ממנו להרפות. 1 או בעצם, לא צר לי. |
|
||||
|
||||
ההודעה הבאה מוכתבת דרך ניפוף בדגלים: צחקתי. |
|
||||
|
||||
למה זה עניינם של גברים בכל גיל שהוא עד כמה עצום המבחר שעומד לרשותך ועד כמה הם אטרקטיביים בעיניך? אה, ולמה בעצם גיל הנשים שאיתן הם מתעסקים זה עניינך (במידה שלא מדובר בך אישית)? זאת, מבלי קשר לכך שלהתחכך באישה ללא הסכמתה זו אכן סתם הטרדה פאתטית, לא "להתחיל" ולא נעליים. |
|
||||
|
||||
כלומר, ע"פ גישתך, כך נימנע מהטרדה מינית |
|
||||
|
||||
יש הבדל גדול ועקרוני בין אלה שמתחככים לבין אלה ש"מתחילים עם בחורות", ואת לא יכולה להכניס את שניהם לאותה צלחת ולדבר עליהם באותה נשימה. אחרת, אם שניהם הם אותו הדבר בעיניך, אז את יכולה גם להגיד שאונס זה בסדר גמור מצידך, בתנאי שהאנס הוא דוגמן מליונר עם שרירים מסוקסים ופנים של בראד פיט. עם כל הכבוד, להתחיל עם בחורות - *בלי* להתחכך - הוא דבר לא נעים אבל *לגיטימי* - באוטובוס, ברחוב, בבית קפה, ובכל זמן וסיטואציה שאינם כרוכים ביחסי מרות במקום עבודה - גם אם ה"מתחיל" הוא גבר מבוגר ושמן. לא כך כשמדובר בהתחככות, שהיא סיפור אחר לגמרי - גם אם המתחכך הוא כדורסלן צעיר שבחורות נופלות לרגליו. דין אחד לכולם. |
|
||||
|
||||
"לא נעים אבל לגיטימי"? אבוי.. |
|
||||
|
||||
נשמעת לי גישה איומה ונוראה. ''להתחיל'' עם בחורות אמור להיות כיף, בשביל שני הצדדים. ''לא נעים אבל לגיטימי'' נשמע כמו תאור של איזה מצב רפואי. |
|
||||
|
||||
אולי זה אמור, אבל עובדתית, בשביל הצד הנשי - הרבה פעמים זה באמת לא נעים. למשל המקרים בהם גבר מבוגר ובעל חזות דוחה מתחיל עם בחורה צעירה - נכללים רובם ככולם בסיווג של ''לא נעים'' (להוציא מקרים נדירים בהם לנ''ל יש קסם אישי ניכר המשכיח את חיצוניותו - הוא משורר או סופר המיטיב להשתמש במילים, או שהוא יודע לצטט את שייקספיר ברגע הנכון וכיו''ב). ומשהורדנו את גורם הנעימות - נותרה להם הלגיטימיות בלבד, להצדקתם, כל עוד אינם כוללים נסיונות מגע פיסי (להלן ''התחככות''). |
|
||||
|
||||
תראה, זה תלוי. מאוד. בסגנון. יש מקרים, כאמור, שמתחילים איתי ואני מוחמאת, ויש מקרים שזה טורדני. כשאני דוחה את הבחור בנימוס והוא מתחיל להרצות לי שאיש זה לא קיר וגם פרה קשורה אוכלת... |
|
||||
|
||||
"שאיש זה לא קיר וגם פרה קשורה אוכלת..." את רצינית? מישהו ניסה עלייך סיפור כזה? |
|
||||
|
||||
כן, לדאבוני. |
|
||||
|
||||
בחור מקורי. נראה לי שמשמעות הדברים נשגבה ממני. |
|
||||
|
||||
מקורי? זו קלישאה טואטאלית! איפה אתה חי!? |
|
||||
|
||||
כנראה לא במקום שהקלישאה הזאת מקובלת.:) ובכל זאת, מה פשר הדבר? |
|
||||
|
||||
הממ.."איש זה לא קיר"? אוקי, את זה עוד לא שמעתי..אני מכיר גירסא עם "חבר זה לא קיר", אבל מה עניין "איש" לכאן? |
|
||||
|
||||
אה נו, אז תגידי שזה בעל. "אישך זה לא קיר" ? את רצינית? דווקא לי הוא נשמע בן אדם פיוטי. |
|
||||
|
||||
אני מודה. מעולם לא נתקלתי במחזר שאמר ''אישך זה לא קיר''. |
|
||||
|
||||
מה זאת אומרת "איש זה לא קיר"? לא ברור |
|
||||
|
||||
זה אומר ש''אפשר להזיז אותו'' (בדיחה מימי המנדט בערך). |
|
||||
|
||||
מה הכוונה ב"איש"? כל איש? איש ספציפי? |
|
||||
|
||||
''איש'' במובן בעל... |
|
||||
|
||||
אה, אז תגידי "בעל". את רוצה לומר לי ברצינות שאחרי שאמרת לו שאת נשואה, הבחור אמר לך "איש זה לא קיר"?! כשמצטטים, צריך לדייק (גם אם זה נוגד את האידיאולוגיה) |
|
||||
|
||||
1. לא אני אלא נועה ו. אני לא אומרת לבחורים שאני נשואה, וגם לא משקרת. 2. היא כבר ענתה על השאלה: תגובה 406515 . |
|
||||
|
||||
אני כמעט מקנאה. באמת אף פעם לא נתקלתם במשפט חבר זה לא קיר ואני פטיש אויר? זה אומר שאף על פי שאת תפוסה, אני גבר גבר ולא מקבל "אני תפוסה" כתשובה. גם פרה קשורה אוכלת מבטא את אותו דבר בדיוק, אולי מבוסס על "אוכלת מהצד"1, ואולי "אוכלת מהצד" מבוסס עליו. ופירושו - "אפילו שאת תפוסה ויש לך מישהו, כמו שגם פרה שקשורה אוכלת עשב, גם את מן הסתם מעוניינת במישהו מהצד. והנה שלל משפטים עוקפי "יש לי חבר" לשימושם של אידיוטים, מבית המדרש של MSN. 1 ניר פרידמן. |
|
||||
|
||||
אוי אבוי. הבנתי. כלומר, על בעלי משפטים מסוג זה עדיף לוותר לפני שמגיעים אליו... (האמת, שאלתי שני אנשים אם הם מכירים אותו, והם היו בטוחים שהוצאתי אותו מתשבץ היגיון). |
|
||||
|
||||
"חבר זה לא קיר" שמעתי, גם "בעל זה לא קיר", אבל "איש זה לא קיר"? בחיים לא שמעתי. |
|
||||
|
||||
אלוהים אדירים. כבר הודיתי שמעולם לא שמעתי אותו. זה מצריך ערס בעל חשיבה פמיניסטית, שזו סתירה בגוף המשפט. במקום זה יכולתי לכתוב חבר/בעל זה לא קיר. כמו שתכננתי. |
|
||||
|
||||
במקום ה"אלוהים אדירים" הזה, שכביכול בא להצביע על ליקוי בהבנת הקריאה של אחרים, כשהבעיה כאן היתה בניסוח התמוה שלך, היית יכולה לכתוב: "בעל זה לא קיר", ולהוסיף משהו כמאמר מוסגר, למשל: "(עקרונית אני לא משתמשת במילה "בעל", זה רק כרגע, משום שזהו חלק מהציטוט...)". ולגבי ה"מתחילים", הרי הצעה לקיצור התהליך: "יש לי בעל/חבר, אבל גם לו לא היה לי, אני לא מעוניינת! זוז מכאן בבקשה, מיד!". לפעמים אני מקבל רושם חזק שהבחורות שלא משתמשות בסגנון הקצר והברור הזה, בעצם מעוניינות "לשחק" קצת, לפלרטט קצת, גם עם בחור שלא מוצא חן בעיניהן וגם כשאין לו שום סיכוי אצלן. אני חייב לומר שהתגובות שלך לאורך הפתיל מחזקות אצלי את הרושם הזה, וזה לא שאסור לבחורה לשחק בבחור כמו בבובה, אבל זאת התנהגות קצת לא הוגנת. |
|
||||
|
||||
האפשרות לעשות זאת קצת תלויה בסיטואציה ה"התחלתית": אם מישהו מתחיל איתי ברחוב, למשל, אז אין לי בעיה לומר לו "לא, תודה" בקול די תקיף כדי שלא ימשיך לנדנד, ואין כל צורך בחבר/בעל. לעומת זאת, אם אני תקועה עם מישהו בקטע מתמשך-בהכרח (בעל מלאכה שהזמנתי לעבודה, נהג מונית שמסיע אותי וכיו"ב), לפעמים קשה מאוד להתחמק באופן כזה. בפרט, כמובן, אם הוא מתחיל-להתחיל הרבה לפני סיום העבודה. |
|
||||
|
||||
זה נכון, ובפרט עם נהג מונית. עם זאת, אפשר תמיד למצוא סגנון ברור ותקיף, כך שכשהנסיעה (או כל דבר אחר) תגיע לסיומה - יהיה ברור שכל המפגש הגיע לסיומו. התגובות של נועה ו. עושות רושם שהיא קצת מתנדנדת בנושא הזה: היא לא מתכוונת להגיע למצב של בגידה בחבר או בבעל, אבל הסיטואציה כנראה מאוד מחמיאה לה, ולכן היא לא מוותרת כל כך מהר על הרגע המחמיא והיא מאפשרת לו להימשך. |
|
||||
|
||||
הלוואי שזה היה כל כך פשוט. אשה שאינה מעוניינת בגבר וחרף זאת לא מעבירה לו מסר חד ומיידי עושה זאת, הרבה פעמים, בגלל קודים חברתיים שתובעים מנשים לא להיות אסרטיביות מדי ו''להיות נחמדות''. הסיטואציה של מישהו שמנדנד, לוחץ ולא מרפה היא סיטואציה שבה הרבה נשים חוברתו לרצות, לא לעשות בעיות, לא להיכנס לקונפליקט חזיתי. כך שה''נחמדות'' הזאת היא לאו דווקא משחק ברגשות, אלא התנהגות במצב שבו חופש הבחירה של הנשים הוא מוגבל. |
|
||||
|
||||
דרכת לי על היבלת עם עקב סטילטו. חופש הבחירה במצב כזה הוא מוגבל (בעקבות החינוך שלה שאסור לה להיות אסרטיבית) לפי אותם טיעונים לפיהם חופש הבחירה של הגבר המתחיל הוא מוגבל (בעקבות החינוך שלו שרק העקשנים מקבלים). אם את לא מוכנה להאשים אותה בחוסר-רגישות, את לא יכולה להאשים גם אותו. |
|
||||
|
||||
מישהו חזר לדיון 1941, ושם ראיתי איך אפשר להתמודד עם נהג מונית, אבל בסטייל: עושים לו הרצאה על אבולוציה עד שהולך לו כל החשק תגובה 231985 (כדי להבין את הרקע של הפתיל), תגובה 232015, תגובה 232017. |
|
||||
|
||||
בכלל לא הלך לו החשק. אם הייתי מספרת פה את כל הרפתקאותי במוניות/אוטובוסים/מקומות-הרבה-יותר-ביזאריים, המאמרים באייל היו עוברים לעסוק ב"מציאת דרכים חוקיות ודמוקרטיות לכפות על אדם לסיים סו"ס את השימוש במקלדת". והמסר החשוב בפתיל ההוא הוא, כמובן - מסר ביעור הבערות בעניין הבחור ההוא שאביו היה סילבר לנגור ואמו ארנסט שוורץ. |
|
||||
|
||||
ובכן, גם אני - כמו החשמנית - התנסיתי בשיחות ביזאריות ביותר בסיטואציות ביזריות להפליא; ואמנם לא הזדמן לי לפרט פרימאטים עם נהגי מוניות, אבל בהחלט שוחחתי אתם כבר גם על חורים שחורים וגם על גאודי. וכמו החשמנית, גם אני מצאתי ששיחות אלה לא שעממו אותם כלל ועיקר. כמובן, בני שיח אלה לא נמנו על המתחילנים שתיארתי. |
|
||||
|
||||
השיחה הכי מענגת ומטלטלת שהיתה לי עם נהג מונית: |
|
||||
|
||||
''בעל זה לא קיר'' (שוביניסטיות במקור, נ.ו.) |
|
||||
|
||||
אה, לא, ממש לא. מה שאתה אומר - אם את לא משחררת מיד תגובה מעליבה, סימן שאת מעוניינת. "יש לי בעל/חבר, אבל גם לו לא היה לי, אני לא מעוניינת! זוז מכאן בבקשה, מיד!". זו תגובה תוקפנית, פוגענית ולא סימפטית, במיוחד אם הבחור התחיל בנימוס. בסך הכל, לבחור לא היתה כוונה רעה. אם בחור מתחיל איתי ומרפה מיד כשאני מבשרת לו שאני תפוסה, אנו נפרדים בנימוס (ולא, זה לא פלירטוט). בכאלה מקרים אני מרגישה מוחמאת מכך שהתחילו איתי. אם הבחור מתחיל להיות טורדני ולהקשות וכו' וכו', משפטי ערסים וכיו"ב, אז מגיעה לו תגובה תוקפנית. תגובה מנומסת היא דבר לגיטימי וראוי, ובטח שלא משחק בבחור. |
|
||||
|
||||
כרצונך. זה לא פוגעני וכו' אלא דרך לחסוך זמן, אבל אם זה פוגעני בעינייך אפשר למצוא שינויי סגנון שיתקבלו על דעתך. ''בלי קשר לשאלה אם אני קשורה או לא, אני לא מעוניינת ואם לא אכפת לך, הייתי רוצה להיות לבד כרגע, ואודה לך...'' וכולי. לא זכור לי (אני חדש בפתיל הזה, לא באייל) שמישהי מהרציניות כאן (היו כאן בעבר כמה דמויות פארודיסטיות, לא עליהן אני מדבר) יצרה אי פעם פתיל כזה ארוך על זה שמתחילים אתה - שזו בסך הכל הסיטואציה הכי רגילה וטריוויאלית בעולם, ולכן התרשמתי שאת מתרגשת מהנושא הרבה יותר מהבחורה הממוצעת (או לפחות מהאיילה הממוצעת). אם טעיתי - אתך הסליחה וניפרד כידידים. |
|
||||
|
||||
האם קראת את הדיון כולו? הפתיל התחיל כאן תגובה 405115 ולא אני יזמתי אותו. __ איך שהוא אני מרגישה שאני נקרעת קמעא בין התגובות של גיל (להתחיל! עכשיו! קדימה הסתער! להתחיל זו פעולה מהנה! כל הבחורות אוהבות שמתחילים איתן! זה לגיטימי להציק אם יש לה חבר! מה, איך אני אשיג בחורות אם לא ככה1?!) לבין התגובות שלך (אם את מדברת עם הבחור סימן שאת נהנית מזה! את צריכה להעליב אותו במיידית! אחרת את משחקת בו ואז את לא יותר טובה ממנו! למה את בכלל מדברת איתו אם את תפוסה!קדימה התעלם!) 1 טוב, אני מקצינה, כן? 2 טוב, גם כאן אני מקצינה, כן? |
|
||||
|
||||
אם מסתכלים על כל העסק מנקודת מבט הגיונית, אז כן, זה אדיוטי. בשביל מה להמשיך לזיין את השכל אם הבחורה אמרה "יש לי חבר"? בטח שאם את נשואה ואיזה דביל שפגשת לפני דקה וחצי מנסה לשכנע אותך שהוא עדיף על בעלך זה נשמע אדיוטי. אבל יחסים בין גברים ונשים הם לא כל כך הגיוניים, וההגדרה של "חבר" היא נזילה למדי ותלוית-סיטואציה. כל עוד לא מתנהגים בגסות רוח ומבינים את ההבדל בין פלירטוט לבין התעלקות, אין שום דבר רע בלהמשיך גם אם הבחורה הזכירה "חבר". כלל יסוד שאני משתמש בו בדר"כ הוא שאם הבחורה נהנית ובוחרת להישאר ולהמשיך את השיחה, שום דבר רע לא קרה. בסדר, אז אמרה שיש לה "חבר". איך אמר פה מישהו? לא נעים, אבל לגיטימי :) |
|
||||
|
||||
אלי ניגש פעם מישהו ברחוב ושאל "את נשואה? כי את מוצאת חן בעיני והייתי רוצה להתחיל איתך" (ציטוט חופשי מהזיכרון). |
|
||||
|
||||
אה..וזו דוגמא ל..? איך הגבת? בכללי, אני יכול להזדהות עם המשפט. פעם גם אני הייתי שואל. היום אני פשוט מקבל את זה שזה לא ענייני. |
|
||||
|
||||
דוגמא לכלום. סתם אסוציאציה. אמרתי לו שיש לי חבר (שקר לבן, כי הוא לא מצא חן בעיני), ונפרדנו בידידות. |
|
||||
|
||||
בפרו ואקוודור בחור מתחיל לדבר עם תיירת, ושואל 3 שאלות. תמיד. מאיזו מדינה את? בת כמה את? את נשואה? |
|
||||
|
||||
לא הייתי שם, אבל בטח באנגלית בסיסית, עילגת, שבכל העולם קולטים אותה מהטלויזיה, מהקולנוע ומהמוסיקה. "ווט קנטרי יו פרום?", "האו אולד (אר) יו?" או "יו האו אולד?", ו"יו מריד?" - זאת לא בעיה גדולה, כל אנאלפאבית יכול. הוליווד אולי לא התכוונה לזה, אבל במובנים מסויימים היא יצרה שוויון כלל-עולמי. |
|
||||
|
||||
הם לא מדברים אנגלית, בדרך כלל, ואין להאשים אותם - כל הארצות סביבם מדברות ספרדית פרט לברזיל שבה מדברים פורטוגזית1. אבל זאת לא בעיה, כל תיירת אנאלפביתית קולטת די מהר ספרדית בסיסית שמאפשרת הסתדרות מינימלית2 להלן השאלות3 De que pais? 1 וזה, להבדיל, מהאירופאים שיש להם את כל הסיבות שבעולם להחליט על שפה אחת וללמד אותה כשפת איחוד אירופי אחידה בכל בתי הספר. אבל הם מעדיפים ללמוד ספרדית כדי לדבר עם ספרדים, גרמנית כדי לדבר עם גרמנים ואיטלקית כדי לדבר עם איטלקים. דביקות באנגלית היא דבר שמאפיין יותר ארצות דוברות אנגלית, ארצות מתפתחות, ו-וואנה בי'ז (ישראל, למשל). אבל כבר היינו בדיון הזה.Quanto anios? Esta casada? 2 שפחתכם הנאמנה הצליחה בסוף הטיול שלה להסביר לכומר מקומי למה בדיוק היהודים לא מאמינים בישו, במהלך נסיעה ארוכה מאוד באוטובוס. מצד שני, זה היה תוך היעזרות במילון מדי פעם, ואני לא משוכנעת שהוא הבין. 3 אה, ספרדית חלודה על סמך זיכרון מלפני 8 שנים, כן? anios צריך להכתב כ-anos עם סוג של צ'ופצ'יק מעל. |
|
||||
|
||||
נו, אז למה בדיוק היהודים לא מאמינים בישו? (לא שזה אכפת לי, אבל זה מעניין, ואחרי כל מה שקראתי אין לי תשובה ממש מגובשת, כשם שאין לי תשובה למה הנוצרים כן מאמינים בו או למה בכלל מישהו מאמין במשהו) |
|
||||
|
||||
כפי שאמר הפועל מהקהל לנואם מטעם המפלגה, "אם כל כך טוב למה כל כך רע?". או ברצינות: 1. המשיח צריך להיוולד מבית דויד - אם האבא המאמץ שלך1 מבית דויד זה לא הופך אותך לבית דויד. כפי שאם האבא המאמץ שלך כהן זה לא הופך אותך לכזה. 2. הדרישה היהודית ממשיח היא די מינימלית: להיות דתי. להשיב נדחי ישראל לארץ. לכונן מדינת הלכה לבנות מקדש להלחם באויבי ישראל ויש אומרים - גם לכונן שלום עולמי. וכאן יש ציטוט מהרמב"ם בסוגיית מיהו משיח. תגובה 307831 3. ישו לא עשה דבר שמקרב אותו להגדרת משיח. לעשות ניסים זה לא מספיק, ולא הגדרת התפקיד. גם אליהו ואלישע עשו ניסים, ואף אחד לא טוען שהם המשיח. בעצם, הדבר היחיד שמקרב אותו לזה הוא שהוא נצלב כ"מלך היהודים", אבל כאמור, מלך מת שלא עשה דבר ממה שהוא אמור לעשות כמשיח, הוא לא משיח. 4. ה"למות למען כלל המין האנושי כי אלוהים לא מסוגל לסלוח על החטא הקדמון בלי קורבן אדם" גם הוא לא חלק מדרישות התפקיד. 5. גם להטיף נגד ההלכה המקובלת נוגד את דרישות התפקיד. 1 יוסף, אליבא דהברית החדשה, אינו אביו הביולוגי של ישו. ניחא אם מרים היתה מצאצאיות בית דויד. |
|
||||
|
||||
יש שני משיחים, משיח בן דוד ומשיח בן יוסף... הרמב''ם כתב כמה ימים אחרי שישו כבר מת. |
|
||||
|
||||
ואת זה הסברת בספרדית? אלופת הנוער! |
|
||||
|
||||
אני לא משוכנעת שהוא הבין... היום, בכל מקרה, אני יודעת רק להסביר שאני צמחונית וזה אומר שאני לא אוכלת לא עוף, לא בשר, לא חזיר ולא קוויות. ואיך להתחיל עם בחורות בשיטה אנדית לא מוצלחת. |
|
||||
|
||||
א. יפה מאוד, תודה. ב. נו, והכומר לא פתח תנ"ך וב"ח ולא הראה לך שלל של נבואות שלפיהן ישו עוד אמור לבוא פעם נוספת ולעשות את כל זה, בוריאציה קצת שונה - לחסל את כל הרעים, ולארגן שלום עולמי שהוא בעצם שלטון האל, והכל? והוא לא הסביר לך שזה שישו נולד מבתולה, זוהי התגשמות פלאית, ניסית, של נבואת "הנה העלמה הרה ויולדת בן", מישעיהו ז, ושלכן לא רק שזה לא משנה שהוא אומץ ע"י צאצא לבית דוד ולא היה בן ביולוגי - אלא שהדיבורים האלה הם פרובוקציה זולה ושטחית של שונאי האל והאמת, שנועדה לבלבל את המאמינים התמים ולעוור את עיניהם? |
|
||||
|
||||
ב. כפי שאמרתי, יש מצב שהוא לא הבין אותי. ולהיוולד מבתולה זה גם לא חלק מדרישות התפקיד. עם כל הכבוד לפרשנות הנוצרית לישעיהו, ישעיהו עצמו מדבר על חורבן. יד לָכֵן יִתֵּן אֲדֹנָי הוּא, לָכֶם--אוֹת: הִנֵּה הָעַלְמָה, הָרָה וְיֹלֶדֶת בֵּן, וְקָרָאת שְׁמוֹ, עִמָּנוּ אֵל. טו חֶמְאָה וּדְבַשׁ, יֹאכֵל--לְדַעְתּוֹ מָאוֹס בָּרָע, וּבָחוֹר בַּטּוֹב. טז כִּי בְּטֶרֶם יֵדַע הַנַּעַר, מָאֹס בָּרָע--וּבָחֹר בַּטּוֹב: תֵּעָזֵב הָאֲדָמָה אֲשֶׁר אַתָּה קָץ, מִפְּנֵי שְׁנֵי מְלָכֶיהָ. יז יָבִיא יְהוָה עָלֶיךָ, וְעַל-עַמְּךָ וְעַל-בֵּית אָבִיךָ, יָמִים אֲשֶׁר לֹא-בָאוּ, לְמִיּוֹם סוּר-אֶפְרַיִם מֵעַל יְהוּדָה: אֵת, מֶלֶךְ אַשּׁוּר. יח וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא, יִשְׁרֹק יְהוָה לַזְּבוּב, אֲשֶׁר בִּקְצֵה, יְאֹרֵי מִצְרָיִם; וְלַדְּבוֹרָה--אֲשֶׁר, בְּאֶרֶץ אַשּׁוּר. יט וּבָאוּ וְנָחוּ כֻלָּם בְּנַחֲלֵי הַבַּתּוֹת, וּבִנְקִיקֵי הַסְּלָעִים; וּבְכֹל, הַנַּעֲצוּצִים, וּבְכֹל, הַנַּהֲלֹלִים. כ בַּיּוֹם הַהוּא יְגַלַּח אֲדֹנָי בְּתַעַר הַשְּׂכִירָה בְּעֶבְרֵי נָהָר, בְּמֶלֶךְ אַשּׁוּר, אֶת-הָרֹאשׁ, וְשַׂעַר הָרַגְלָיִם; וְגַם אֶת-הַזָּקָן, תִּסְפֶּה. כא וְהָיָה, בַּיּוֹם הַהוּא; יְחַיֶּה-אִישׁ עֶגְלַת בָּקָר, וּשְׁתֵּי-צֹאן. כב וְהָיָה, מֵרֹב עֲשׂוֹת חָלָב--יֹאכַל חֶמְאָה: כִּי-חֶמְאָה וּדְבַשׁ יֹאכֵל, כָּל-הַנּוֹתָר בְּקֶרֶב הָאָרֶץ. אז הבחורה בהריון. זה לא בהכרח מדבר על לידה ניסית, ובטח שלא המשיח. אגב, ניקח בחשבון שבדרך כלל בתנ"ך לפני שנולד ילד מיוחד (כזה שיושיע את עמו, או סתם יהיה מוצלח וכאלה מין) יש קשיים בכניסה להריון, לפעמים מופיע שליח, ולאחר מכן האשה יולדת. דוגמאות? יצחק. שמואל. שמשון. באף מקרה לא מדובר על נס, ולא ברור למה ניסים צריכים להיות חלק מהעניין. שיעשה את העבודה שלו, זה יהיה כבר חצי נס. |
|
||||
|
||||
בפעם האחרונה שבדקתי, לישו קראו ישוע ולא עמנואל, וההקשר היחיד בו השם הזה מופיע בברית החדשה הוא ציטוט הפסוק הנ''ל. אם נסתמך על משמעות השמות, חלק ניכר מהגברים היהודים לפני ואחרי ישו יכלו להיות משיח. |
|
||||
|
||||
בתגובה 307831 יש לך טעות בציטוט (או שקיימת יותר מגרסה אחת ליד החזקה)ת למשל בהשמטה של "וכיוצא בדברים אלו *שהטיפשים אומרים*". אפשר לשאול מה היה המקור ? |
|
||||
|
||||
מתברר שיש יותר מגרסא אחת ליד החזקה. אני אוחזת ביד החזקה כפי שהיא מופיעה ב"רמב"ם לעם", של מוסד הרב קוק, ואכן מופיע שם בהערות השוליים שבכתבי יד קדומים וכן בכתב יד תימן: וכיוצא בדברים אלו *שהטפשים אומרים*. אבל בטקסט עצמו כפי שנמצא בידי זה לא הופיע, ולא הסתכלתי בהערות השוליים. בגרסא שאצלי מופיע גם "כיוון שנהרג, נודע להם שאינו", בעוד שבגרסא במקראנט מופיע "כיון שנהרג, נודע שאינו משיח" בגרסא שאצלי - "ועיקר הדברים ככה הם: שהתורה הזאת חוקיה ומשפטיה לעולם ולעולמי עולמים, ואין מוסיפין עליהם ולא גורעים מהם" במקראנט - "ועיקר הדברים, ככה הן: שהתורה הזאת אין חוקיה ומשפטיה משתנים לעולם, ולעולמי עולמים, ואין מוסיפין עליהן, ולא גורעין מהן". בשני אלה אין הערות שוליים בגרסא שאצלי השולחות לגרסאות קדומות / תימניות. וראיתי שיש מקרים נוספים. תודה שהבאת לתשומת ליבי, לא הייתי מודעת לכך שיכולים להיות שינויי גרסאות. |
|
||||
|
||||
שמתי לב לדבר מעניין: מבין מכרי, המתחילים הסדרתיים הם גם פנויים סדרתיים. |
|
||||
|
||||
הגיוני. אני יכול לחשוב על לפחות כמה סיבות (חוץ מהטריוויאלית - מי ש''תפוס'' לא מתחיל יותר מדי עם אחרים). |
|
||||
|
||||
אמא היא תמיד אמא, ובדרך כלל היא תעדיף לעשות את מה שמתפרש בעיניה כהגנה על רגשות בתה. אני לא מכירה את אמא שלך, אבל ייתכן שהיא חשבה שעדיפה תגובה כזאת שמקטינה את כל העניין לכדי מין סוג של חיזור, על פני לתת לך להבין שהיה לך עסק עם אדם מופרע שזקוק לטיפול - אולי היא חשבה שתגובה כזאת תיתן לך יותר שקט. זה מזכיר את ההורים שמטלפנים לתכניות ברדיו בתקופות שיש ידיעות על פדופילים. ההורים שואלים את הפסיכולוג התורן מה לעשות, וכשהפסיכולוג היושב באולפן ממליץ להזהיר את הילדים בפני אנשים רעים, הם תמיד עוסקים בדילמה - "אבל אם כך נעשה, איזה בטחון ניתן לו, כשהוא יוצא להתמודד עם העולם הגדול?" (כן, אני מבינה שאת היית כבר בחורה בוגרת, ובכל זאת...) בכמה פעמים שזה קרה לי, אגב, העדפתי לקום מיוזמתי ולהחליף מקום מבלי לומר מילה ומבלי לתת למנייאק את ההזדמנות לבקש עיתון או כל שטות אחרת. זה כמו המתנשפים בטלפון - מה שמביא להם את הסיפוק המיני זו הבהלה של האשה. אם האשה לא נבהלת - זה הורס להם את כל התענוג. |
|
||||
|
||||
תתפלא, אבל זה תלוי מקום, זמן, נסיבות ותחושה אישית - וכמובן, תלוי מאוד *מי* מסתכל. |
|
||||
|
||||
זה נכון. למשל, המבטים העויינים שמופנים אל החצאית שאני נוהג ללבוש לא גורמים לי להרגיש מוערך במיוחד. מצד שני, כשמישהי באה אלי ברחוב, מתנצלת על כך שהיא מפריעה לי, ואומרת לי שאני מגניב בגלל שאני מעז להסתובב עם חצאית, זה נותן לי תחושה טובה. |
|
||||
|
||||
אפשר לשאול על החצאית? זה קילט או משהו קרוב לגלבייה? |
|
||||
|
||||
האמת שביום שישי קניתי חצאית, אז יש לי שלוש. הראשונה נראית כמו חצאית בלט, השניה קצת יותר דומה לקילט, והשלישית היא דו-שכבתית משולשת, אם את יודעת על מה אני מדבר. |
|
||||
|
||||
אין לי אלא להשתכנע. נראה לי שאילו הייתי מסובב ראשים של חבורת גברתנים שצוחקים בינם לבין עצמם, הייתי יותר מודאג ממוחמא. עם זאת, קשה לי להפוך את המבט[*] באישה זרה ברחוב לבלתי לגיטימי. אולי זה בגלל שלא התנסיתי מספיק במבטים כאלה. [*] לא הצצה מבעד לרעלה. מבט. כזה שמביע "את/ה אובייקט" מיני. |
|
||||
|
||||
לטעמי, המבט עצמו איננו הבעיה (אם כי בילדותי הוא היווה בעיה גדולה: אז חשבתי שמסתכלים על אנשים רק אם הם נראים משונים במיוחד, ותמיד הייתי חוזרת הבייתה בתחושה איומה שמשהו עקרוני לא בסדר אצלי, משום שהסתכלו עליי). הבעיה היא כשהמבט מלווה במלים, בעיקר אם מדובר בנודניקים ש"לא" קצר איננו יכול להעיף אותם. אז זה מתחיל להיות מעצבן. |
|
||||
|
||||
זתומרת שלמישהו שווה מותר? |
|
||||
|
||||
תלוי מתי ובאילו נסיבות, ומיהו אותו ''שווה''. |
|
||||
|
||||
וכמובן, מי ששווה בעיניך לא שווה בעיני וההפך (ואולי בכלל אשמח שמסתכל מישהו שאינו ''שווה'', אבל מעניין אותי. אבל נרד מהנושא, כי מי בכלל מסתכל עלי). |
|
||||
|
||||
הייתי מאירה פינות חשוכות נוספות בחיי העלובים שקשורות לעניין הזה, אבל התחייבתי (בפני איזי) לסתום את הפה. |
|
||||
|
||||
אולי בכל זאת? |
|
||||
|
||||
חשבתי על זה (חמש שנים) והתשובה היא "לא". זה לא שלמישהו "שווה" מותר (מה זה "שווה"? אי אפשר לכמת ולהגדיר את זה, ודאי לא בהיתקלות רגעית ברחוב). אם אדם שמטריד מינית יהיה ממש חתיך, זה לא אומר שהטרדתו תתקבל בעין יפה יותר. האמירה "תלוי" שמה את הדגש על הנסיבות ובעיקר על המינון והרגישות. לפעמים חיוך מספיק כדי לקלוט את המסר "מצאתי חן בעיניי X", כאשר X הוא אדם אקראי ברחוב.. לפעמים זה ממש מספיק - נעים לדעת את זה, קיבלתי את זה כמחמאה. ייתכן שזה יספיק לי. אם אחרי החיוך הוא גם נשאר בסביבה עוד ועוד למרות שלא קיבל שדר מעודד, ממשיך לדבר למרות שלא מגיבים לו, מתקרב פיזית למרות שהוא רואה שפת גוף סגורה וכולי, אז זה כבר מתחיל להיות עוין, או סתם נודניק חסר רגישות, ולא משנה כמה "שווה" הוא יהיה. |
|
||||
|
||||
כן, אבל יש הרבה דברים לא נעימים, והם לא נכנסים לשום רשימה שכוללת בעיקר פשעים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |