בתשובה לרון בן-יעקב, 24/11/05 18:27
איך אומרים ביהדות 348720
רון,

הידע שדורון שדמי בחר מרצונו לשתף פה את המשתתפים בהתבוננות ומחקר אישי, היה קיים בצורות אחרות במקורות יהודיים מלפני כ2000 שנים ובכתבי הרמח"ל מלפני 350 שנים.

משה
איך אומרים בפשטות 348723
קראתי את תגובתך, ולפתע נתקפתי סיחרור מעצם הקפיצה המחשבתית העצומה שאני צריך לעשות כדי להגיע אליה מתגובתי ההיא.
איך אומרים בפשטות 348732
זה כי אתה לא מבקר באופן סדיר בדיון. אם היית קורא את תגובותיו של משה קליין לעתים קרובות, הרגליים המחשבתיות שלך היו מתחזקות להפליא, ולסחרחורת היית מתרגל.

אתה מוזמן להתחיל להתאמן בקפיצות בפתיל שמתחיל בתגובה 346744. כבונוס, קח גם את הפתיל הזה: תגובה 347432.
איך אומרים בפשטות 348736
ועכשיו אפשר להוסיף גם את תגובה 348734.
איך אומרים בפשטות 348751
ומה עם תגובה 348750?
איך אומרים בפשטות 348878
:-]

(על כגון אלה אמר הראזבז"ז [רבי אצבעוני-זעירא בן זוטא-זאטוטא]: באמת עשו אותי באצבע)
ניחוש באפלה 349315
לפי הראזבז"ז הזה נראה לי שאתה יכול להיות השכ"ג, ניחשתי נכון?
ניחוש באפלה 349441
לא.
ניחוש באפלה 350837
היו לפני כמה ימים תגובות של המשכיל בדיון הסקר על המערכת המשפטית ויש לי הרגשה שהוא לא מהקבועים פה (לפי הטון הפיקודי: כפי שאמרתי... כפי שהבהרתי... כאלה)
ניחוש באפלה 350841
דוקא המשכיל מהתגובה שהמנחשת שאלה עליה הוא, לדעתי, אחותו-בנפש של השכ"ג: החשמנית.
ניחוש באפלה 350864
אתה רומז לנו משהו?
ניחוש באפלה 350865
לא, רק הבעתי דעה. אבל אשמח לדעת למה רמזתי לדעתך.:)
ניחוש באפלה 350868
מה אני יודע, אולי שידוע לך משהו על זהותה של החשמנית, או שאתה(את?) השכ"ג בכבודו ובעצמו, במסווה אלמוני.
סליחה טעות 350870
תגובה 350868 היתה מכוונת לתגובה 350865.
ניחוש באפלה 350875
לא זה ואף לא זה.
ניחוש באפלה 350893
נו כן, התגובה הנ"ל וכל תגובות (ו)המשכיל הן שלי. קצת הופתעתי כשחשדה של המנחשת נפל על שכ"ג למרות שאני ועוית ה :-] הבלתי נמנעת שלי לא חתמנו כחשמנית.

עלי והצליחי.
ניחוש באפלה 350899
תודה. גם את.:)
ניחוש באפלה 351897
הפיספוס הוא כולו שלי ואת לא צריכה לראות בזה "חשד". בסך הכל התגובה שאליה התייחסתי תגובה 348878 באמת מזכירה, ךפי דעתי, חכמות שגם השכ"ג עושה לפעמים. קורה שאנשים מדברים או כותבים איזה תגובה בראש דומה וזה קצת מבלבל, וכבר היו דברים מעולם.
איך אומרים ביהדות 348724
אם יורשה לי להעיר, רעיונות פילוסופיים (בניגוד למתמטיים) הם כל כך נזילים, שנשארת רק הצורה שלהם. כלומר, אין דין טקסט שאומר שעל אדם להיות מודע לעצמו, ולראות את העולם בידיעה שהוא חלק ממנו, כדין אדם שאומר שהמתמטיקאים-שכחו-את-מהותו-של-הרצף-כלא-בנוי-מאיברים-מובחנים-היטב-כי-הם-מתעלמים-מהמשמעות-של-המילים-תוך-אמירת-''אני-לא-יודע-שאני-יודע''-שהיא-התעמלות-מהתודעה-שלהם-עצמם-שמשפיעה-על-האובייקטים-המתמטיים-ומביאה-אותם-לסופרפוזיציה-ולכן-שפת-המתמטיקה-שמתעלמת-מרמות-האי-ודאות-של-המספרים-והאוספים-ועומדת-בבסיס-הפיתוחים-הטכנולוגיים-גרמה-להירושימה-ונגאסקי-ותגרום-לסוף-העולם.
איך אומרים ביהדות 348728
המתמטיקה היתה ותשאר לעולמי עד הבת של הפילוסופיה.
הפילוסופיה היא האומנות העילאית של הטלת הספק כולל בפרדיגמה שקיימת כבר 2,500 שנים. אבל הנה הסתבר לי היום במקרה ולשמחתי, כי כבר לפני 2000 שנים במקורות היהודיים יצרו את השפה המדעית של התודעה.
איך אומרים ביהדות 348738
האם תוכל לספר מה כתב הרמח"ל (או מקור יהודי אחר) כדי שנוכל להשוות בין דבריו לדברי דורון, שהבאתי בתמציתיות בתגובה 348724?
איך אומרים ביהדות 348742
ספר אדיר במרום הוא ספר של הרמח"ל ופרושו על האידרא.

(210-211) ספר אדיר במרום ח"א - ולבתר זימנא הוי מסתכל בהאי פרסא

מעתיקין. ובסוד התלבשו נקרא, טמיר מטמירין. ובתיקונוי - *ידיע*** ולא *ידיע***,

המאציל את הז' תחתונות מבחינת לא *ידיעא*** לבחינת *ידיעא***, אז היה ענין הצמצום

(218-219) ספר אדיר במרום ח"ב - פירוש מאמר ארימת ידי )המשך(

והיא כללות כל הע"ס שיוצאים מבחינת דלא *ידיעא*** לבחינת *ידיעא***, כמ"ש כבר. ועם כל

(220-221) ספר אדיר במרום ח"ב - פירוש מאמר ארימת ידי )המשך(

זה, זה אינו בבחינת ידיעא לגמרי, אלא הוא בחינה אמצעית בין דלא *ידיעא*** *לידיעא***,

(222) ספר אדיר במרום ח"ב - פירוש מאמר ארימת ידי )המשך(

לא נודע, כי לא הגיעו עדיין לבחינת ידיעא, אלא הוא חלק אמצעי בין לא *ידיעא***

(223) ספר אדיר במרום ח"ב - פירוש מאמר ארימת ידי )המשך(

*לידיעא***, והוא השגחת הא"ס ב"ה על נאצליו כנ"ל. וכבר שמעת כי ז"ס שער הנ' שנאמר

(224-225) ספר אדיר במרום ח"ב - מאמר יחוד היראה

שבזה תלוי כל ענין *ידיעת*** התורה, ואיך *הידיעה*** מתוקנת - הולך הכל לפי )ה(סדר

(226-227) פירוש מאמר ארימת ידי בצלותין

עולמים. והיא כללות כל הע"ס שיוצאים מבחינת דלא *ידיע*** לבחינת *ידיעא***, כמ"ש כבר.

(228) פירוש מאמר ארימת ידי בצלותין

ועם כל זה, זה אינו בבחינת ידיעא לגמרי, אלא הוא בחינה אמצעית בין דלא *ידיעא***

(229) פירוש מאמר ארימת ידי בצלותין

*לידיעא***, והוא מה שמשגיח הא"ס ב"ה על נאצליו ומתדבק בהם. והוא כדמיון הכבוד

(230) פירוש מאמר ארימת ידי בצלותין

לא *ידיעא*** *לידיעא***, והוא השגחת הא"ס ב"ה על נאצליו כנ"ל. וכבר שמעת כי ז"ס שער
איך אומרים ביהדות 348756
אני אמנם לא לגמרי מבין אותו, אבל אני לא רואה איפה הוא מדבר על תודעה מודעת לעצמה, או על כל דבר אחר שמזכיר את רעיונותיו של שדמי. גם אם תראה לי שהוא מזכיר רעיונות שהעלה דורון, אז (במונחים של תגובה 348724) הוא יותר קרוב ל"על אדם להיות מודע לעצמו, ולראות את העולם בידיעה שהוא חלק ממנו" (טענה שלא יפתיע אותי אם תמצא במקורות קיימים) מאשר לטענות של דורון, שהן קיצוניות הרבה יותר.
איך אומרים ברמח''ליטית מדוברת 348744
או! נכון שעכשיו, בעקבות תגובה 348742 הבנת הכל? - הכל!!
איך אומרים ברמח''ליטית מדוברת 348747
אם לא ממש הכל, לפחות את הקבוצה הריקה הוא הבין בוודאות.
איך אומרים ברמח''ליטית מדוברת 348750
אי ידיעת המספר ( אי תרתי משמע)
פרושה גילוי תכונת המובחנות של המספר

למספר יש 3 דרגות של ידיעה:

1) מונה
2) סודר
3) מובחנות

זו כל התורה על אצבע אחת.
איך אומרים ביהדות 348727
נקרא לילד בשמו: לא "ידע" אלא *הלוסינציות* - גם אצל הרמח"ל, גם אצל קודמיו בכתבים היהודיים וגם אצל דורון (שאין לי דבר נגדו, להיפך - רק בעדו) כפי שניתן לראות בבירור בדיון זה.

ואומר בפשטות את מה שרון אמר בצורה פחות פשוטה: דורון אומר שלא עורר עניין ברעיונותיו, ודבריו אינם אמת: רעיונותיו *עוררו עניין רב*, אך הם *אינם קבילים* - וזוהי הבעיה, בעיית קבילות סובייקטיבית ולא בעיית התעלמות אובייקטיבית-קולקטיבית, שהוא מעדיף להאמין בה. הלוסינציות, אמרתי כבר?
איך אומרים ביהדות 348734
תודה לך על הפרשנות המאירה ביחס לדורון.

אם הבנתי נכון, אז אצל הרמח"ל הזיקה למצב ערות התודעה של האדם קשורה במתח/ זיקה בין הידוע ללא ידוע
איך אומרים ביהדות 348755
איפה דורון דיבר על מתח/זיקה בין הידוע ללא ידוע?
איך אומרים ביהדות 348737
כל מילה - אמת.
איך אומרים ביהדות 348986
"(שאין לי דבר נגדו, להיפך - רק בעדו)"

נו, עם "ידידים" כאלה מי צריך אויבים ?

"אך הם *אינם קבילים* - וזוהי הבעיה"

בוודאי, הרי ברור לכל זב ומצורע שתובנותיו *הסוביקטיביות* של קנטור על מושג האוסף האינסופי (ניתן להגדיר קרדינל מדוייק לאוסף אינסופי) הם ורק הם האוביקטיביות-הקולקטיבית בהתגלמותה.

"המשכיל בעת ההיא" אתה שייך לקהילת אנשים שנמצאת בהלוסינציות כבר למעלה מ-‏150 שנה, ואני תוקע מראה מול הפרצוף ההזייתי שלכם וחושף את עליבותו קבל עם ועולם.
איך אומרים ביהדות 348989
גם את העם והעולם אתה רואה במראה: העם זה אתה, והעולם זה משה קליין.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים