|
||||
|
||||
האם תוכל לספר מה כתב הרמח"ל (או מקור יהודי אחר) כדי שנוכל להשוות בין דבריו לדברי דורון, שהבאתי בתמציתיות בתגובה 348724? |
|
||||
|
||||
ספר אדיר במרום הוא ספר של הרמח"ל ופרושו על האידרא. (210-211) ספר אדיר במרום ח"א - ולבתר זימנא הוי מסתכל בהאי פרסא מעתיקין. ובסוד התלבשו נקרא, טמיר מטמירין. ובתיקונוי - *ידיע*** ולא *ידיע***, המאציל את הז' תחתונות מבחינת לא *ידיעא*** לבחינת *ידיעא***, אז היה ענין הצמצום (218-219) ספר אדיר במרום ח"ב - פירוש מאמר ארימת ידי )המשך( והיא כללות כל הע"ס שיוצאים מבחינת דלא *ידיעא*** לבחינת *ידיעא***, כמ"ש כבר. ועם כל (220-221) ספר אדיר במרום ח"ב - פירוש מאמר ארימת ידי )המשך( זה, זה אינו בבחינת ידיעא לגמרי, אלא הוא בחינה אמצעית בין דלא *ידיעא*** *לידיעא***, (222) ספר אדיר במרום ח"ב - פירוש מאמר ארימת ידי )המשך( לא נודע, כי לא הגיעו עדיין לבחינת ידיעא, אלא הוא חלק אמצעי בין לא *ידיעא*** (223) ספר אדיר במרום ח"ב - פירוש מאמר ארימת ידי )המשך( *לידיעא***, והוא השגחת הא"ס ב"ה על נאצליו כנ"ל. וכבר שמעת כי ז"ס שער הנ' שנאמר (224-225) ספר אדיר במרום ח"ב - מאמר יחוד היראה שבזה תלוי כל ענין *ידיעת*** התורה, ואיך *הידיעה*** מתוקנת - הולך הכל לפי )ה(סדר (226-227) פירוש מאמר ארימת ידי בצלותין עולמים. והיא כללות כל הע"ס שיוצאים מבחינת דלא *ידיע*** לבחינת *ידיעא***, כמ"ש כבר. (228) פירוש מאמר ארימת ידי בצלותין ועם כל זה, זה אינו בבחינת ידיעא לגמרי, אלא הוא בחינה אמצעית בין דלא *ידיעא*** (229) פירוש מאמר ארימת ידי בצלותין *לידיעא***, והוא מה שמשגיח הא"ס ב"ה על נאצליו ומתדבק בהם. והוא כדמיון הכבוד (230) פירוש מאמר ארימת ידי בצלותין לא *ידיעא*** *לידיעא***, והוא השגחת הא"ס ב"ה על נאצליו כנ"ל. וכבר שמעת כי ז"ס שער |
|
||||
|
||||
אני אמנם לא לגמרי מבין אותו, אבל אני לא רואה איפה הוא מדבר על תודעה מודעת לעצמה, או על כל דבר אחר שמזכיר את רעיונותיו של שדמי. גם אם תראה לי שהוא מזכיר רעיונות שהעלה דורון, אז (במונחים של תגובה 348724) הוא יותר קרוב ל"על אדם להיות מודע לעצמו, ולראות את העולם בידיעה שהוא חלק ממנו" (טענה שלא יפתיע אותי אם תמצא במקורות קיימים) מאשר לטענות של דורון, שהן קיצוניות הרבה יותר. |
|
||||
|
||||
או! נכון שעכשיו, בעקבות תגובה 348742 הבנת הכל? - הכל!! |
|
||||
|
||||
אם לא ממש הכל, לפחות את הקבוצה הריקה הוא הבין בוודאות. |
|
||||
|
||||
אי ידיעת המספר ( אי תרתי משמע) פרושה גילוי תכונת המובחנות של המספר למספר יש 3 דרגות של ידיעה: 1) מונה 2) סודר 3) מובחנות זו כל התורה על אצבע אחת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |