|
||||
|
||||
סעיף 1 הוא זה שכיוונתי אליו, מה שהיה ברור לך לו היית טורח לקרוא הודעות לפני, ולא תוך-כדי, שאתה מגיב להן. |
|
||||
|
||||
סליחה, אבל באילו ממילותיך כיוונת לדבריי בסעיף 1, כמגיב אלמוני בהמשך הדיון (משום מה, ושמא להראות שאינך לבד במחשבות הרדודות והבורות?). ולמען הסר ספק מליבך, אינני נוהג לקרוא תגובות באייל רק תוך-כדי שאני מגיב להן. לעתים איני מגיב, כי אחרים כבר עושים במקומי את המלאכה הרבה יותר טוב. ולעתים תגובות אלמוניות או שכ"גיות אינן שוות תגובה, ומצווה כלפיהם לנהוג כעצת שלמה המלך: "אל טען כסיל כעיוולתו, פן יחכם בעיניו" (משלי). |
|
||||
|
||||
ה''אלמוני'' ההוא לא היה כליל, אלא אני. אל לך להסיק תמיד מעצמך, שאתה מחליט להביא גיבוי לדבריך כאלמוני. |
|
||||
|
||||
כליל, להגיב כעת כאלמוני לא יסיר החשד בך, אלא רק יחזקהו ויאמצהו. בפרט מסמיכות שעת התגובה שלך כאן: תגובה 338095 |
|
||||
|
||||
טוב, אני רואה שכליל המסכן נועד רק לסבול ממני. ובכל זאת אין מה לעשות - אני אינני הוא. (אני ממילא יכולה להיות רק ''היא'')... |
|
||||
|
||||
אם זה בכלל משנה למישהו, בשעה המדוברת (21:23) אני הייתי על הרכבת, ללא מחשב, ולכן לא יכולתי לכתוב את התגובה האלמונית הזו. אבל להשמיץ הכי קל. |
|
||||
|
||||
הפוסל, במומו פוסל. איני נוהג להגיב באלמוניות או בשמות שאינם שלי על מנת לתת חיזוק כוזב לעמדותי. כוונתי לתגובה 337039, כמובן. |
|
||||
|
||||
מה הקשר בין דבריי בסעיף 1: "האדם הראשון לא ידע טוב ורע בשעת האכילה האסורה, ש*הרי טרם טעם* מ"עץ הדעת טוב ורע", לבין דבריך בתגובה 337039 המוכחשת בתגובתי שאחריה? |
|
||||
|
||||
זה מעניין, כל זה. מאוד מעניין. שש מאות אלף איש היו במעמד הר סיני. איך יודעים? כי ז'אקו אמר וז'אקו לא שקרן. ומוישה סיפר לחיים וחיים סיפר לבן של חיים, וככה יודעים שזאת היסטוריה מוכחת ומדוייקת. וחוה, איך היא דיברה עם הנחש? נחשים יודעים לדבר בלשון בני אדם? אה, *אז, בימים ההם*, נחשים ידעו לדבר בלשון בני אדם. לא-לא, בעצם הנה הסבר יותר טוב: חוה ידעה לדבר בלשון הנחש. ואדם, למה הוא קיבל עונש כבד כשלא ידע טוב ורע כי רק נברא? מההה?? מה אתה מדבר שטויות??!! הרי אדם נולד בן עשרים, בור שכמוך! והדוב, למה אדם קרא לו דוב? אידיוט! אתה לא שומע שהמילה "דוב" מבטאת את כל מלוא דוביותו של הדוב?! אז למה באנגלית הוא נקרא Bear? אה, בגלל מגדל בבל. אם הייתם מתווכחים על איזה פרטים בהארי פוטר, כשאחד מכם יוצא מ"ידיעה" בטוחה ורברבנית שהארי פוטר הוא תיעוד היסטורי - אולי זה היה פחות הזוי. |
|
||||
|
||||
עפ"י הרודוטוס פְריגית, לא עברית, היא השפה הטבעית. |
|
||||
|
||||
פריגית זאת השפה שהמקרר מדבר בה? אם כן אז אין ספק שלפחות בכל מה שקשור לאשתי, זאת אכן השפה הטבעית. |
|
||||
|
||||
ברשותך, אתייחס רק לטענה רלוונטית אחת מהשלל, מאחר ובמבט לאחור מתברר לי כי לא הסברתי את עצמי אל נכון ועל כן כליל חשב לתומו כי אנחנו מסכימים: ה"למה האדם הראשון קיבל עונש כבד כשלא ידע טוב ורע?", לא בגלל שרק עתה נברא תינוק בן יומו, אלא בשל גילו, כבן עשרים שנה בזמננו. רק במצב שכזה נשאלת השאלה הטעונה: "הכיצד נענש אל אף ש*לא ידע להבדיל בין טוב לרע*?", במלוא חומרתה. שכן, מה מקום יש לעונש אם אין דעת להבדיל בין הטוב לבין הרע?! ------------------- ככלל, אני לא רואה הרבה מקום לנהל ויכוחים על עקרונות אמוניים-ערכיים הקדושים בשבילי, גם אם טרם הספיקותי לנתחם רציונלית ביושבי על מדוכה ומדוכה הספציפית. אני אפילו לא צריך להסביר למה עקרון מסוים קדוש בעיני (למרות שלא פעם אני מתיימר לעשות כן, ולא רק באייל הקורא), בדיוק כמו שאנשים חילונים לא צריכים להסביר לי למה חיים בתוך "בולמוס של הנאות"{*} קדושים להם. זוהי החלטתי מתוך בחירתי החופשית, זוהי דרך חיי, אלה העקרונות שבחרתי להאמין בהם ולהצדיקם בצורה היגיונית ככל "בולמוסן הנאות" מצפוני. ממילא כל האמונות נראות קצת מגוחכות למי שלא מאמין בהן (כפי שהיטבת להראות זאת בנימת הציניות של תגובתך), אז גם אין סיבה להיכנס לוויכוח. שכן זהו ויכוח מסוג הוויכוחים שאין מנצחים בהם, אלא רק מתבצרים יותר בעמדותינו, קדומות או נאורות ככל שתהיינה. לשם מה לנו? {*} כהגדרת ישעיהו ליבוביץ' המנוח על דפי "מחשבות י.ב.מ." ז"ל את חיי הנהנתנות החילונית של זמננו, ולאו תמיד בצדק. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |