|
||||
|
||||
זה שלא הבנת אותי, לא אומר ש..(מה שכתבת). הלינק שהבאתי יותר אמין מאשר הלינקים לעיתונים, לא בגלל שהתוכן שונה (הוא לא) אלא בגלל שזה קישור למשטרת ישראל שנתפסת בעיניי כאמינה יותר מהעיתונים. את הטענות שלי כבר טענתי, אתה כנראה הנחת שאני מנסה לטעון דברים שלא כתבתי. אם תסביר למה אתה חושב שלא קראתי את הקישורים שהבאת, אני אנסה להסביר את הטעות. אני מצפה להתנצלות! |
|
||||
|
||||
למה אני משוכנע שלא קראת את הקישורים שהבאת? כתבת שלוש פסקאות: בראשונה כתבת "לטענתו סביר שהפגיעות הן תגובה לצבע שמכיל מדלל" ואילו בקישור שצירפתי היה כתוב "למרות ממצאי המעבדה לזיהוי פלילי השמיע פרופ' מתי ליפשיץ מבית החולים סורוקה, שטיפל בשוטרים שפונו מכפר דרום, הערכה האחרת. לדבריו, השוטרים שהגיעו לבית החולים סבלו מצריבה ומתופעות אלרגיות, שלא התאימו לתופעות שנגרמות מסודה קאוסטית." בשניה כתבת "*שם* מדובר על *סודה קאוסטית*." (ההדגשה שלי) ובקישור שהבאתי היה כתוב "המעבדה לזיהוי פלילי: ה"חומצה" שהושלכה על השוטרים והחיילים בכפר דרום היתה סודה קאוסטית". בפסקה השלישית כתבת "סודה קאוסטית היא בסיס ולא חומצה." ובקישור שהבאתי היה כתוב "גם יבטיח לו הכנסה נאה מתביעות הדיבה שיגיש כנגד כל מי שיטען כאילו הוא שפך חומצה על השוטרים, ואפילו הוא יוכל לטעון כי בעצם הציל את השוטרים: הוא שמע ברדיו ששפכו על השוטרים חומצה, ומיהר לסתור אותה". |
|
||||
|
||||
את הקישור ל-nrg קראתי לפחות באותה רמה שאתה קראת. הקישור שהבאת ל-nrg מלווה בשאלה שלך "האם גם אתה משוכנע שמדובר בשקר וכזב? אם כן, למה?" כלומר לא התייחסת בעצמך לתוכן שבקישור הרי כתוב שם: "למרות ממצאי ... שלא התאימו לתופעות שנגרמות מסודה קאוסטית." נכון שזו פסקה אחת באמצע ובכותרות מדובר על סודה קאוסטית, אז מה? בפסקה השניה כתבתי "שם מדובר על סודה קאוסטית." בניגוד לפסקה הראשונה שבה הבאתי את דעתו של הרופא. בפסקה השלישית כתבתי במפורש מה שמופיע בעוקצנות בתגובה שקישרת אליה. אז מה? זה אומר שלא קראתי? בא ננסה להתמקד. על מה אנחנו חולקים? 1. נשפך חומר שפגע בשוטרים - שנינו מסכימים. 2. המשטרה טוענת שזה סודה קאוסטית - שנינו מסכימים. 3. הרופאים מסורוקה חולקים על דעת המשטרה - שנינו מסכימים. 4. דב טוען שלא שפכו שם סודה קאוסטית - שנינו מסכימים. אז על מה הויכוח? מה קומם אותך בתגובה 336866? |
|
||||
|
||||
ברשותך, אני אסביר את העמדה שלי. זה ששאלתי אותך אם אתה משוכנע שמדובר בשקר וכזב, לא אומר שאני משוכנע שלא מדובר בשכר וכזב. אני לא יודע אם מדובר באמת או בשקר. יש כאן כמה גורמים שסותרים זה את זה. המשטרה ואביעד ויסולי הם גורמים אינטרסנטים ולא אמינים. הרופאים בסורוקה הם גורמים בעלי מידע חסר (הם טיפלו בשוטרים אחרי ששטפו אותם במים, ובדקו את החומר רק אחרי הטיפול). העיתונים הם צינורות מידע שלא מוסיפים מידע חדש. דב הוא מקור בעל מקור מידע לא ברור (לי). לכן, אני לא יודע מה בדיוק קרה שם. אז על מה אנחנו הויכוח? עד כמה שהבנתי, דב משוכנע מעל לכל ספק שמדובר בשקר וכזב, אני לא. לכן אני רוצה לדעת האם יש לדב (או לך) מידע שלא ידוע לי שגורם לו (או לך) לכזה שכנוע. ואם כן, מהו אותו מידע, ולמה הוא יותר אמין מהמידע הסותר? מה קומם אותי בתגובה 336866? האמת, בתגובה ההיא לא קומם אותי שום דבר, רק רציתי לדעת את מה ששאלתי. |
|
||||
|
||||
אתם יכולים להוסיף לרשימת ההסכמות עוד אחת: כולם- השוטרים, העיתונות והרופאים בסורוקה- מסכימים שעל השוטרים נשפך חומר שגרם להם כוויות. מה טוען על כך דוב אנשלוביץ? שיש כאן קונספירציה? |
|
||||
|
||||
שמעתי מחבר הסבר שנשמע לי מאוד הגיוני. היו כמה מיכלים של חומרים שונים על הגג, ובהם כמה מיכלי סודה קאוסטית. השוטרים התיזו המון מים למעלה והמפגינים אספו מים מהרצפה ושפכו בחזרה על השוטרים. מיכלים שונים התהפכו והתערבבו עם המים שעל הגג, בינהם אחד ממיכלי הסודה קאוסטית - התערובת הכילה סודה קאוסטית מאוד מדוללת. כתוצאה מזה בבית החולים הכוויות נראו כמו תגובה למדלל צבע, ובבדיקה משטרתית של החומר הספוג בבגדים נמצאו שרידי סודה קאוסטית. |
|
||||
|
||||
אפשר למצוא עוד הרבה הסברים. השאלה היא כמה הם סבירים. בסופו של דבר ההסבר שלך נראה לי מסורבל מכדי להיות סביר. אין שום סיבה להניח שכל הצדדים בסיפור דוברי אמת ושוחרי טוב. אפילו הייתי אומר שלהפך (יש הרבה סיבות להניח שגם המתבצרים וגם השוטרים משקרים, ויש הרבה סיבות להניח שהמתבצרים באמת רצו לפגוע בשוטרים, ושהשוטרים באמת עשו הצגה). למזלי, אני לא שופט, ולא צריך להכריע בין הצדדים. נראה לי שדב ואיציק, ובמידה מסויימת גם אתה (אבל כאן אולי אני טועה), בוחרים להיות שופטים, ובוחרים מה תהיה ההכרעה על סמך הדעה הקודמת שלכם. |
|
||||
|
||||
"אין שום סיבה להניח שכל הצדדים בסיפור דוברי אמת ושוחרי טוב." למה לא? לדעתי, זו חייבת להיות ההנחה הראשונית. |
|
||||
|
||||
לא, כי לו כל הצדדים בסיפור היו דוברי אמת, לא היו מתגלות סתירות בעדויותיהם, אבל בעיקר כי לו כל הצדדים בסיפור היו שוחרי טוב, כל הארוע היה נמנע. |
|
||||
|
||||
ההסבר שהבאתי לא מסביר את הסתירות בעדויות? לגבי הצדדים שוחרי הטוב: השוטרים עשו את העבודה שלהם. והמפגינים כנראה לא התכוונו לשפוך סודה קאוסטית על השוטרים1. ההסבר שלי עדיין נראה לי הגיוני מספיק כדי להניח שזה מה שקרה. 1אם המפגינים היו רוצים לשפוך סודה קאוסטית כל האריזות על הגג היו נמצאות ריקות. וקופסאות השמן הצהליות היו מושלכות לעבר השוטרים. |
|
||||
|
||||
כשאין ידע מוקדם אתה צודק (אתה יודע, כמו עם הכדורים של השוטה וראובן). |
|
||||
|
||||
מה הידע המוקדם שמביא אותך לא לקבל את זה כהנחה ראשונית? |
|
||||
|
||||
אני יודע שמשטרת ישראל לא אמינה, יודע שחלק מהמתבצרים האמינו שהם נלחמים את מלחמת השם באוייב הנאצי... |
|
||||
|
||||
משטרת ישראל לא אמינה? 1. השוטרים עשו הצגות כאילו שורף להם? 2. במעבדה כשבדקו את הבגדים לא מצאו שרידי סודה קאוסטית? המתבצרים האמינו ש..? 3. למה הם לא ירו? אכן כצאן לטבח! |
|
||||
|
||||
1. זאת אפשרות (אני חושב שזה מה שדב טוען). 2. זאת אפשרות (יכול להיות שמי שבדק את הבגדים זה אותו אחד שבודק התמונות של מצלמות ברמזורים). 3. מצד שני, הם לא היססו לדחוף את הסולמות, מה שלא בדיוק מוסיף לבריאותו של מי שמטפס עליו. למזלם של השוטרים לא היה למתבצרים נשק. |
|
||||
|
||||
1. נראה לי מגוחך. 2. לא מגוחך כמו הסעיף הראשון אבל אני מניח שהאפשרות הזו זניחה. 3. חוסר אחריות מצידם, הם ידעו שהם הולכים להלחם את מלחמות ה' בנאצים, ולא דאגו שיהיה להם נשק. שיתביישו להם. מה הידע המוקדם שיש לך שמשכנע אותך שאין שום סיבה להניח שכל הצדדים בסיפור דוברי אמת? |
|
||||
|
||||
1. דבר עם דב (אנילא משוכנע שזה ממש מגוחך). 2. ואני חשבתי שאני נאיבי. 3. ככה זה שההנהגה שלך שולחת לך מסרים כפולים. |
|
||||
|
||||
השתכנעתי שאין לך כל ידע מוקדם שבגינו אין סיבה להניח שכל הצדדים בסיפור דוברי אמת. |
|
||||
|
||||
אני קורא כל הזמן על הדרישות לאינפורמציה נוספת, לסימוכין, ממש כאילו כדי לדעת את האמת צריך להגיש איזו תזה. איננו צריכים להתפזר בתוך היער; אפשר להניח מספר הנחות רק ממה שראו עינינו כשהגג היה במוקד המצלמות: א. השוטרים ניכוו ממשהו. ב. שוטרי היס"מ לא נהגו "בטבעיות". ג. הצעירים האידאליסטים והנחמדים שעל הגג ידעו שכך ינהגו בהם השוטרים (כנראה יש להם נסיון מגבעות שומרון, יהודה והעיר חברון, שם הם רגילים למלא תפקיד של שבט אלוהים לגבי הערבים. הרי אתה יודע שבמקרים כאלה בשטחים(לגבי לא יהודים), מקרבים בולדוזר לבניין או יורים פגז . לכן על מה הויכוח? |
|
||||
|
||||
"בדיקת המשטרה העלתה כי לא נמצאו שיירים של "סודה קאוסטיק" בבגדי השוטרים בכפר דרום, כפי שנטען בתקשורת" http://www.a7.org/news.php?id=137018 (לא מוזר שערוץ עשר בוחר לפרסם את זה דווקא ביום שישי בערב? לא מוזר שכל כך הרבה אנשי ימין דתיים יודעים מה שידר ערוץ 10 ביום שישי בערב? לא מוזר שרק ערוץ שבע מתיחס לפרסום?) |
|
||||
|
||||
א. זה שודר גם בשבת בערב. ב. המשטרה דווקא טענה שנמצאו שרידי סודה קאוסטית: http://www.police.gov.il/districtmain.asp?path=/web_... אבל בבדיקה נוספת שנעשתה על ידי גורם חיצוני למשטרה, לשם הגשת תביעות נגד המעורבים, לא נמצאו שרידים לסודה קאוסטית |
|
||||
|
||||
לא ראיתי את פני המתבצרים בעת האירוע, אבל ראיתי את השוטרים. קשה לי להאמין שהביאו לשם שוטרים שנבחרו במיוחד עם יכולות משחק כה גבוהות. ברור שהם היו מבוהלים ביותר. |
|
||||
|
||||
גם אני (שראיתי את זה בטלויזיה) הייתי מבוהל. |
|
||||
|
||||
גם אני. הייתי משוכנעת שזו חומצה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
טוב לדעת. הרעיון שהם רק זוכים לשחרור מצה''ל נשמע לי מזעזע. |
|
||||
|
||||
לא שאני מאמין גדול לכל מה שכתוב בעתונים, אבל בכדי לחשוב שמשטרת ישראל אמינה יותר מהעיתונים צריך להיות תמים אפילו יותר ממני, או לחילופין חסיד תורת הקונספירציה של התשקורת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |