|
||||
|
||||
שמע אתה עקשן |
|
||||
|
||||
שמע, אתה עקשן. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
? אנא ספק גם פונקצית גישור מתאימה. |
|
||||
|
||||
אני מקווה ואפילו מאמין שעד ה 22 באוגוסט ב 2006 מועד פתיחת הכינוס העולמי במתמטיקה במדריד , תחול התבהרות סופית, לגבי נושא הדיון כאן. |
|
||||
|
||||
אני מצפה בכיליון עיניים. |
|
||||
|
||||
עד שתתבהר לך התמונה סופית, (מוקדם הרי ממה שאתה יכול לשער ) אתה מוזמן לעיין בקישור הבא: |
|
||||
|
||||
תגובה 319462. |
|
||||
|
||||
למעה היה עדיף לקשר לפתיל הזה: תגובה 234872. |
|
||||
|
||||
הכי טוב זה תגובה 666 |
|
||||
|
||||
כפי שראית, המאמר כבר נידון באייל ואין לי מה להוסיף על הדברים שנאמרו שם. רק שאלה אחת נותרה: מה זה קשור למשהו? |
|
||||
|
||||
תקרא את התגובה 19 "המתמטיקה, כפי שברור למתמטיקאים רבים, וכפי שמסתבר - לא ברור מספיק ללא מתמטיקאים, אינה באה לומר דבר על ה"עולם". המתמטיקה גוזרת טענות מתוך אקסיומות. אובייקט מתמטי "קיים" רק אם קיומו מובטח מהאקסיומות (והדבר אינו קשור אגב לאפשרות להוכיח את קיומו שהיא דבר נפרד...). מסגרת זו מבטלת כמובן כל קשר לעולם הממשי כי זה האחרון אינו אובייקט מתמטי ("קיומו" לא נגזר מסט אקסיומות), אף שיש למתמטיקה שימושים בעולם זה." מהתגובה הזו רואים ברור שיש לך בעיה לקשור ממשות תודעתית והמתמטיקה |
|
||||
|
||||
"מהתגובה הזו רואים ברור שיש לך בעיה לקשור ממשות תודעתית והמתמטיקה " אייל אלמוני יקר, תרשה לי, להציע תיקון, בשני שלבים למה שכתבת כלדלהן: 1) מהתגובה הזו רואים ברור שיש בעיה לקשור ממשות תודעתית והמתמטיקה 2) יש בעיה לקשור ממשות תודעתית ומתמטיקה אוקלידית |
|
||||
|
||||
''המתמטיקה גוזרת טענות מתוך אקסיומות. אובייקט מתמטי ''קיים'' רק אם קיומו מובטח מהאקסיומות'' היות והאקסיומות הם תוצר התודעה שלנו, ותודעתנו הינה חלק בלתי נפרד מממציאות קיומנו, אין שום קיום נפרד לאוביקטים מתמטיים ''טהורים'' מחוץ לתודעתנו. היות ותודעתנו הינה הגשר בין המופשט למוחשי, אנו יכולים ליצור סינתיזה בתודעתנו, אשר תוצריה הם שילוב אורגני בין המופשט למוחשי. שילוב אורגני זה הוא האומנות העמוקה של שפת המתמטיקה, והתעלמותה המוחלטת של קהילת המתמטיקאים ממרחב התודעה שלהם כחלק אינטגרלי של שפת המתמטיקה, מונעת מהם להגשים הלכה למעשה את הקשר המכונן שבין המופשט למוחשי במלוא עומקו. המתמטיקה-המונדית היא ''סנונית ראשונה'' לשילוב התודעה כגורם גלוי ואינהרנטי של חקר ופיתוח שפת המתמטיקה כשיטה לפיתוח התודעה. |
|
||||
|
||||
אהה, דרידה! הייתי מזכיר כאן את תגובה 330134 אלא שהצניעות הטבעית שלי מונעת את זה. תמהני מתי אחד מרבבות מעריצי יעשה את המצוה הזאת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |