זן לא הפעם הראשונה 239948
הדיווח על מהשקורה בדרום קוראה הוא דבר נורא. מדינת ישראל כהרגלה לא מגיבה משום שהיא במצב פוליטי מסובך עקב פעילותינו הלא חוקית בשטחים.
אולם כרגיל הכותב המכובד קורא לכתבה'' שואה בת זמנינו'' ובכך עושה את המניפולציה הבסיסית של כל הפרובוקטורים של הצדקנות העולמית.קבוצה זאת תמיד תנסה להציג את ישראל כמי שיש לה איזו חובה מוסרית נעלה להגן על כל הסובלים בעולם זו צדקנות מעצבנת.
הצדקנות הפוסט מודרניסטית הזאת מעולם לא עזרה לאף לנרצח. מה שכן היא מנקה את המצפון
מדינות אירופה לדוגמא שבהן הצדקנות הצבועה הזאת מאד נפוצה, מבקרות ומזדעזעות ממה שקורה באפריקה, הן לוחצות לשלוח סיוע, סיוע שהוא תמיד אחרי שהרצח או הרעב כבר הסתימו. דבר אחד מדינות אלה שוכחות לעשות וזה את חשבון הנפש שלהן, רבות מהטרגדיות האפריקאיות הן מעשה ידיהן של המדינות הללו, הן כבר סימו לרצוח ולשדוד ולצוד את כל החיות ויש להן זמן לחנך את כולם
אדם קרוב אצל עצמו ולכן השואה קרובה אלינו, קים יונג איל, או פול פוט או פפה דוק או סמואל דו מה לעשות אינם תופעות יחודיות אלא תופעות טריוויליות חוזרות על עצמן ומזעזעות. לצערי לכולם מאפין אחד דומה הן רוצחים ומשמידים על מנת לשמור על שלטונם, עם או בלי אידואולוגיה קומוניסטית שבשמה נעשו מעשי הרצח ההמונים ביותר
זן לא הפעם הראשונה 240062
(לקח לי שניה להבין שאתה לא מתכוון לדבר על זן..)

קודם כל, צפון-קוריאה.

שנית, דיברת על מניפולציות, צדקנות וחובה מוסרית.
בוא נתחיל מהבסיס,
האם קיימת בעיניך בכלל חובה מוסרית?
ואם כן, למה היא קיימת ומה השורשים שלה?

אני לא מרגיש אחראי למצב בצפון קוריאה, להבדיל מהכתמים ההיסטוריים של המדינות הקולוניאלסטיות, אז מה בעצם הקשר (חוץ מזה שאתה ככול הנראה מתנגד לשני מקרי הצדקנות באותה נחרצות)?

אם נוכל להועיל במשהו, שולי ביותר אפילו, ועל הדרך גם לנקות את המצפון - מה רע?
בכלל, מי אמר שעדיף להסתובב עם מצפון מוכתם?
איזה מן מזוכיזם הוא זה?
זן לא הפעם הראשונה 240066
כוונתי אינה אישית אלה לתפיסת עולם שיקרית וצבועה,
לא הבנתי 240098
זן לא הפעם הראשונה 240171
הייתה זאת הערת אגב ולא היה בכוונתי לפתוח בדיון אבל אנסה להביר את עצמי בקצרה.
כותרת המאמר יכלה להיות מעשי זוועה בצ. קוריאה, או הקומוניזים בצפון קוריאה שוב גובה קורבנות אדם או שימוש בגז במחנות בצ. קוריאה אבל לא המילה שואה מופיעה בו ההקשר ברור
הבחירה בכותרת הזו היא מניפולציה זולה,
הדעה שאני יוצא נגדה היא הדעה המנסה להשוות את השואה לכל זוועות העולם תוך התעלמות ממהקשרים ההיסטורים, ובניסיון לקדם אג'נדה פוליטית פנים ישראלית
המצפון שלך לא יתנקה, ושלי לא יהיה מוכתם הרי אני ואתה לא מקדישים שניה למאות מקרים של אוולות רצח ורעב המתרחשים בזה הרגע, אז בו ננסה לא להיות צבועים
חובה מוסרית?זו שאלה גדולה ועמוקה שאין לי כח להכנס אליה עכשיו'
זן לא הפעם הראשונה 240464
אכן חייבים להגיש עזרה.
איני מבינה מדוע העולם שותק? חייבים לעשות משהו ודחוף.
מה ניתן לעשות 240516
ליידע אנשים, בע"פ ובדוא"ל,
לחתום על עצומה, ולהחתים על העצומה,
לכתוב לפוליטיקאים בארץ, לפוליטיקאים בחו"ל, לעיתון,
לערב ארגונים להנצחת השואה וארגוני ניצולי שואה,
ליצור מייצגים, פסלים, שירים וציורים - מי שמוכשר לכך,
להפגין בקבוצה וביחידים.

אני פתוח להצעות נוספות, אם יש לך.

כרגע, אפשר להתמקד בכמה מטרות צנועות:
1.
לוודא שהציבור פה ידע.
השתיקה הרועמת היא בעיקרה תוצר של בורות לנושא.
2.
להעיר מתרדמת את הממשלה והכנסת שלנו לכדי גינוי רשמי ממשרד החוץ, ויצירת שיח בין דיפלומטים שלנו לדיפלומטים זרים בנושא.
מה ניתן לעשות 240835
2. אחלה רעיון. באיזה שעון מעורר אפשר להשתמש?
מה ניתן לעשות 240837
תקשורת. דילים. "טובות". מוּדעוּת ‏1.
כל השעונים שמעוררים פוליטיקאים.

1 כן, כן, מודעות אישית שלהם. סביר להניח שרוב חברי הכנסת לא מודעים למצב בצפון-קוריאה. סביר להניח שתהיה גם קבוצה כלשהי שתמצא את הנושא קרוב ללבה. לא הרבה, וגם כנראה שלא מפורסמים, אבל תהיה. מתברר שגם ח"כים הם בני אדם.
מה ניתן לעשות 240840
כן, תודה, אבל איך עושים את זה? איך אני הקטן גורם לחבר כנסת להיות מודע לנושא?
מה ניתן לעשות 240872
אפשר להתחיל מדואר אלקטרוני ו\או רגיל
מה ניתן לעשות 240911
נכון. חברי הכנסת לא נמצאים על פסגת האולימפוס. הם הרבה יותר נגישים ממה שנדמה.
חוץ מזה, אפשר לנסות לגייס גם מזכירי ועדות כנסת ‏1, ועוזרים פרלמנטריים ‏2. גם להם יש המון השפעה.

1 שמם מופיע בפרוטוקלים של הועדות, שניתן למצוא באתר הכנסת.
2 יש למישהו רעיון כיצד ניתן לאתר עוזרים פרלמנטריים? הם די מאחורי הקלעים. אולי כדאי לנסות לאתר אותם דרך הטלפון של הח"כ עצמו, אבל זה עשוי להשמע "פוליטי" מדי. דווקא הפניה למזכירי הועדות ולעוזרים נועדה להיות יותר *אישית*.
מה ניתן לעשות 240978
הכנסת מוציאה מדי בחירות חוברת עם מספרי הטלפון בלשכה של כל חברי הכנסת, פלוס טלפונים של העוזרים הפרלמנטריים שלהם. החוברת נמכרת בד''כ לעיתונאים, אבל אני מניח שלא יהיה קשה במיוחד לשים יד על אחת מהן ולפרסם את המספרים ברבים.
מה ניתן לעשות 241010
אז נחכה לבחירות הבאות - עניין של שלושה-ארבעה חודשים, לא יותר... :)
מה ניתן לעשות 241285
אפשר להתחיל בזה:
(את כתובות הדוא"ל שבידי, אפרסם אולי בעתיד, כשאמצא סידור שירצה את טל כהן. מי שרוצה, שיפנה אליי באופן אישי)
מה ניתן לעשות 241334
ניתן לשלוף מהקישור הבא את כתובת הדוא"ל של הח"כים החביבים עליכם: http://www.knesset.gov.il/mk/heb/mkindex_current.asp
מי שרוצה לשלוח מכתב אחיד בתפוצת הנאטו‏1 לכל הח"כים, שיצור איתי קשר בדוא"ל ואשלח לו את כל הכתובות מרוכזות.

1 למישהו יש מושג מה המקור של המושג "תפוצת נאטו"? יש קשר לברית?
זב זב-סב-סב 241340
כן, זוהי עגה צבאית - כשהיו שולחים "נרות"‏1 היו צריכים גם לקבוע את ה"תפוצה" של הנר. מכאן השתרש המונח (האירוני).

1 לא יודע למה קראו לניירות המתפוררים ההם "נרות" השמועה אמרה שזה מהקיצור האנגלי למספר (NR). בדיחה ידועה (ביחידה שלי) היתה "לאן נעלמת? הצפתית מחפשת אותך עם נרות!".
זב זב-סב-סב 241344
רגע רגע,

אתה טוען שהמקור של הביטוי הסלנגי כיום "לחפש בנרות" הוא ה NR הזה שאתה מתאר למעלה, ולא "נרות" במובן המצוי של המילה ?
זב זב-סב-סב 241352
לא, אני טוען שהסיבה שהאמירה היתה בדיחה, זה שהיא קישרה בין הביטוי הסלנגי לנרות צבאיים.
זכות היוצרים על הביטוי הסלנגי 241484
שמורה לנביא צפניה.
זכות היוצרים על הביטוי הסלנגי 241559
באמת ?!

על זה אתה חייב לפרט.

טוב אתה לא באמת חייב, אבל אני אשמח אם תעשה את זה.
זכות היוצרים על הביטוי הסלנגי 241568
צפניה פרק א' פסוק י"ב: "וְהָיָה בָּעֵת הַהִיא, אֲחַפֵּשׂ אֶת-יְרוּשָׁלִַם בַּנֵּרוֹת; וּפָקַדְתִּי עַל-הָאֲנָשִׁים, הַקֹּפְאִים עַל-שִׁמְרֵיהֶם, הָאֹמְרִים בִּלְבָבָם, לֹא-יֵיטִיב יְהוָה וְלֹא יָרֵעַ."

זה אני או שחסרה שם יו"ד ב"ירושלים"? אין יו"ד מעל החיריק, אז לאיזו אות בדיוק הוא שייך? בדקתי, וזה אותו הדבר גם בתנ"ך של נייר. טוף, נחכה למוצאי שבת.
זכות היוצרים על הביטוי הסלנגי 241573
אכן אין יו"ד, ואף על פי כן המילה נהגית כמו היום, ולא ירושלֶם. המילה "ירושלים", עם יו"ד, מופיעה בתנ"ך רק 3 פעמים.
זכות היוצרים על הביטוי הסלנגי 241580
אז לאיזו אות שייך החיריק?
זכות היוצרים על הביטוי הסלנגי 241595
החיריק, כמו השוק, הוא חופשי.
זכות היוצרים על הביטוי הסלנגי 242092
צפניה-צופן-צפתית!
המקור של הביטוי לחפש בנרות 242090
הוא ביעור חמץ.
מחפשים את החמץ עם נר. באמצע היום.

ואז שורפים.
המקור של הביטוי לחפש בנרות 242132
סמוך על הנביא צפניה שהוא לא העתיק ביטויים מהמשנה. חוץ מזה, מתי בודקים את החמץ אצלכם?
המקור של הביטוי לחפש בנרות 242134
ולפי האגדה, דיוגנס השתמש בתרגיל כמאתיים שנה אחרי זמנו של צפניה, אבל כנראה שהרבה לפני מבערי החמץ.
ודוק 242153
"אור לארבעה עשר, בודקין את החמץ לאור הנר"; מבערים למחרת.
ודוק 242188
דיוגנס בכלל חיפש צדיקים. אילו מצא, רשאי היה להבעירם ללא דיחוי.
ודוק 242251
וכך הוא היה משתמש בנרות ומחפש צדיקים. עד שהוא הגיע לרומניה והתחיל לחפש את הנרות.
זב זב-סב-סב 241346
מעניין.
ועם זאת, עדיין זה לא עונה למקור של "תפוצת נאטו", מה זאתומרת "תפוצת נאטו"? תפוצה כ"כ רחבה שכל ברית נאטו תקבל את הנר?
זב זב-סב-סב 241351
כן.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים