|
||||
|
||||
שאלה ממש לא מסובכת, עניין שניות ספורות בזמן אייל - השיר הפותח את הג'ינגל של רשת ג'1 מה שמו ומי שר אותו? 2 זאת לא טריוויה, אני באמת רוצה לדעת. 1בוקר עלה, בהרים הגבוהים/טיפסתי נושם ***/נולד ב** נושן/הו מה עייף/והד לי ענה מהרי הבשן... 2 אריק לביא? אריק סיני? אריק ובנץ? |
|
||||
|
||||
שיר ההד, אריק לביא (לפי המילים, לא מכיר את הג'ינגל). |
|
||||
|
||||
ההד ביצוע: אריק לביא מילים: יעקב שבתאי לחן: יוחנן זראי בוקר עלה בהרים הכחולים טיפסתי נושם בשבילים עתיקים נולד בי שיר זמר נושן: "הו, מה כחול!" והד לי ענה מהרי הבשן: "הו, מה כחול, כחול, כחול, כחול!" |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אני חושבת שהוא של אפריים שמיר, והפזמון שלו הולך בערך ככה: "אז אתן לך אותי בכמה דוגמאות, שתוכלי אז לבחור אם לצחוק או לבכות, אני, אדע לפחות, שעשיתי הכל בשבילך." (ובבתים הוא מלמל איזה משהו על זה ש"למה את פוחדת מכל שטות, פוחדת מטעות. תמיד את מוכרחה, להיות בטוחה" וכאלה) __________ העלמה עפרונית, בונה על הידע האיילי. |
|
||||
|
||||
דני ליטני, לא אפריים שמיר. :) |
|
||||
|
||||
"יחס חם", מתוך אלבום (בכורה) נהדר באותו שם. |
|
||||
|
||||
סליחה, ''משבר אמון'' קוראים לשיר. מתביישת בפינה. |
|
||||
|
||||
אין דבר, היחס החם שלנו אליך מונע משבר אמון בעקבות ההחלקה הקטנה. |
|
||||
|
||||
תודה רבה! _________ העלמה עפרונית, ממשיכה לספק תשובות אזוטריות לחברים שלה. |
|
||||
|
||||
(ואתה לא מפסיד שאתה לא מכיר את הג'ינגל. כל פעם מחדש אני מתלהבת כשיש את ההתחלה של השיר, רק בשביל שישבר לי הלב פעם אחרי פעם. הנבלות) __________ העלמה עפרונית, לוקחת דברים בפורפורציה. |
|
||||
|
||||
מנגינת הפתיחה של "נכון להבוקר" (ופעם, "נכון לעכשיו") בגל"צ - מאיפה ושל מי? (גם שאלה זו איננה חידת טריוויה. אני תוהה בסוגייה כבר הרבה זמן, ופשוט לא מצליח למצוא תשובה. הודעות בפורומי מוסיקה, התייעצות עם חייל בתחנה בדימוס, ואפילו מכתב לתחנה עצמה לא הועילו.) |
|
||||
|
||||
אולי רמז: יובל שאל אותי את זה לפני כמה שבועות, ושלחתי שאלה לפורום ב-walla. מישהו ענה שזה Spyro Gyra אבל הוא לא זכר את שם הקטע. לא איתרתי את הקטע בדיסקים שברשותי, אבל אני רחוק מלהכיר את כל השירים שלהם, ומבחינת סגנון זה נשמע אפשרי. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שמי שענה לך התבלבל עם מנגינה של תוכנית בוקר אחרת בגל"צ (שאולי כבר אינה קיימת), ושהיא באמת של ספיירו ג'יירה. לא זוכר את שם התכנית, אבל שם הקטע הוא It doesn't matter, ואפשר לשמוע אותו ב- http://music.barnesandnoble.com/search/product.asp?u... למרות שהסגנון מתאים, לא נראה לי שזה ספיירו ג'יירה כי הסולו במנגינה שאני מחפש מנוגן על ידי חליל-צד, בעוד שג'יי בקנשטיין, המנהיג של ספיירו ג'יירה, הוא סקסופוניסט. |
|
||||
|
||||
בהחלט ייתכן שהוא התבלבל. כרגע נבצר ממני להאזין לקטע ששלחת, אני אנסה מחר. בעסה, אז אין אפילו קצה-חוט. |
|
||||
|
||||
לא מבין במוסיקה אבל זה לא סוג של מיקרוב או טפיל? |
|
||||
|
||||
וואו, אתה אולי האיש היחיד בעולם שמכיר את הפירוש ה*זה* לביטוי, ולא את הלהקה... :-) כן, זה משהו כזה, וגיגול קצר בטח גם יביא בדיוק מה זה, ואני גם זוכר שחברי הלהקה נתקלו בביטוי הביולוגי והוא מצא חן בעיניהם. |
|
||||
|
||||
אוי, ואני עד עכשיו חשבתי שזה שם של אמן ולא של להקה, כמו ספיירו אגניו. |
|
||||
|
||||
ספיירו אגניו, אומרים, גם היה מיקרוב או תולעת. ואם אנחנו כבר בשמות להקות, מי קוראים לעצמם על שם המען של מכתב שקיבלו פעם מחברת-תקליטים? |
|
||||
|
||||
לא יודע, אבל נדמה לי ש2U זה טופס האבטלה הבריטי. |
|
||||
|
||||
אבטלה זה UB40. מטוס ריגול זה U2. |
|
||||
|
||||
טוב, נו, הייתי קרוב, לפחות לא אמרתי שמפלס 52 זה מפציץ. |
|
||||
|
||||
אתה בודאי מתכוון למפלס 42 ... :) |
|
||||
|
||||
על מה אתה מדבר? רחוב 42 זה מחזמר! |
|
||||
|
||||
נכון, ומפלס 42 היא להקה: (האתר המקביל עם 52 במקום 42 הרבה פחות מרשים...) |
|
||||
|
||||
טוב, די, חשבתי שקלטת שאני צוחק. התכוונתי גם להגיע ל"נס ברחוב 34" אבל נגמר לי הקיטור באמצע. |
|
||||
|
||||
שמה של הלהקה אליה אתה מתכוון הוא DIRE STRAITS, ואין דמיון ל STREET. השם הוא ביטוי באנגלית שמשמעותו "מצב קשה ביותר". |
|
||||
|
||||
למרות שהתבדחת, הגעת קרוב - אם כי לא בהכרח במובן אליו התכוונת (זה מסוג הרמזים שרק מזיקים, נראה לי, אז אתם מוזמנים לעשות את הבלתי-אפשרי ולהתעלם). |
|
||||
|
||||
The Residents?
|
|
||||
|
||||
בהחלט. בראשית דרכם הם שלחו דמו לחברת תקליטים גדולה כלשהי ולא ציינו שם, והמכתב שקיבלו בחזרה נשלח פשוט "For the attention of: residents". ולמי שלא מכיר, נציין שמדובר בלהקה מסתורית מאוד - הם פעילים בהתמדה בערך מראשית שנות השבעים, ועד היום (ככל הידוע לי) אף אחד לא יודע מי הם ואיש לא ראה אותם בלי התחפושות החביבות עליהם: |
|
||||
|
||||
בינתיים שאלתי את הביולוגית החביבה עלי והיא אומרת שזה סוג של אצה. |
|
||||
|
||||
ידעתם שב-Google Directory יש עץ פילוגנטי? |
|
||||
|
||||
איזה קטע. היום במקרה נתקלתי באלבום שלהם Three wishes ונדמה לי שקטע מהקטע Pipo's Song שימש/משמש כאות פתיחה של אחת מתוכניות הבוקר בערץ 2. |
|
||||
|
||||
יכול מאוד להיות, אני כבר מזמן לא ראיתי תוכניות בוקר בערוץ 2 :-) |
|
||||
|
||||
לפני כמה שנים היא היתה מתוך שיר של ג'אמירוקוואי. את שמו איני זוכר אבל יש לי חבר מוסיקאי שיודע ואם באמת זה חשוב , אשמח להטריד אותו. :) |
|
||||
|
||||
we're too young to die
|
|
||||
|
||||
לא, זו המוזיקה של ''מה בוער'' עם רזי ברקאי. |
|
||||
|
||||
לא ידעתי מה שם התוכנית אבל לא תיארתי לעצמי שיש עוד שיר של ג'מירוקוואי ברדיו. |
|
||||
|
||||
אכן, רזי ברקאי, אבל נדמה לי שבתקופה שאני הקשבתי לרדיו בארץ, קראו לתכנית שלו עם המנגינה הנ''ל ''הכל דיבורים''. בכל אופן, המנגינה שאני מחפש רצה ברדיו כמה שנים טובות לפני שיצא התקליט הראשון של ג'מירוקוואי, ותעלומת מקורה בעינה עומדת. |
|
||||
|
||||
רזי עבר מרשת ב' לגלי צה''ל, ויחד איתו, אות הפתיחה, אני חושב. |
|
||||
|
||||
מתקנים אותי פה. מסתבר שאני חושב לא נכון ואות הפתיחה של ''הכל דיבורים'' נשאר ברשת ב'. רק רזי נדד. |
|
||||
|
||||
יש תשובה! המנגינה נקראת Pra Vose, והיא של הרכב הנקרא Seawind, מאלבום מ-1980 הנושא את אותו השם. |
|
||||
|
||||
יש!!! מזל טוב! מעניין כמה תמלוגים הם קיבלו בזכות אינספור ההשמעות בגל"צ... |
|
||||
|
||||
ואיך נתפצחה הקושיה? |
|
||||
|
||||
גיגלתי כמה מילים רלוונטיות, הגעתי ל- http://157.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles.asp?... , מצאתי את קובץ הקול של אות הפתיחה, וכשניגנתי אותו הופיעו בחלון ה-windows media player שם הלהקה ושם השיר. איך לא חשבתי על זה קודם? |
|
||||
|
||||
לפני כמה ימים נפתרה אצלי תעלומה דומה אחרת. אשכרה יותר מעשרים שנה חיפשתי את המקור של שתי מנגינות שבילדותי היו מלוות את שקופיות הרצף בטלוויזיה החינוכית (כתבתי פעם על עוד מנגינה כזו בתגובה 183778). חוץ מאשר לשרוק אותן לאנשים, ומדי פעם לקבל הנהון של הכרה, לא הצלחתי להתקדם. פעם אחת, בסופרמרקט בארה"ב, שמעתי אחת מהן בתור מוזיקת רקע, אבל זה לא עזר לאתר את המקור. פיצוח ראשון היה לפני כשנתיים דרך מישהו שכיוון אותי לחצוצרן הרב אלפרט. חפרתי קצת בדיסקוגרפיה שלו, וגיליתי שהקטע הוא Route 101. אחד הוידאו קליפים הצ'יזיים ביותר שנעשו אי פעם, ללא ספק. פיצוח שני היה בשבוע שעבר בתוכנית של בועז כהן ב-88FM. הוא פשוט השמיע את הקטע, ומסתבר שמדובר בקטע בשם Feels So good של חצוצרן אחר, צ'אק מנג'יוני. |
|
||||
|
||||
תודה על איזכור נשכחות! חשבתי שהשניה היא נעימת הסיום של הסדרה "לו גרנט", אבל כנראה שלא. |
|
||||
|
||||
נפלא! |
|
||||
|
||||
מעניין. את Route 101 אינני זוכר משקופיות הרצף, אבל היא הייתה הפתיח של תכנית יומית ברשת ב׳ בראשית שנות התשעים. את התכנית הגישו, לפחות בהתחלה, רבקה מיכאלי ואהוד מנור, ברוטציה (ו/או לפעמים ביחד), והיה לה שם בן שתי מלים, חמש הברות (אם סופרים שווא נע בתור הברה) שעמדתי לכתוב שאינני מצליח להיזכר בו כעת, ובעודי כותב דוגמאות למה הוא לא היה (״רבע לשבע״, ״תשע ורבע״) נזכרתי: ״עשר עד עשר״. את Feels So Good אמנם אני זוכר משקופיות הרצף, אך באותה עת היא גם כיכבה בתכנית קרקס ששודרה בלימודית, כליווי להליכה על חבל או אילוף פילים או משהו כזה. אחרי שנים שלא שמעתי אותה, נתקלתי בה—עם מלים—בפרק ב״חברים״: Morning’s Here. |
|
||||
|
||||
בסוף שנות השבעים, תחילת השמונים, היתה תוכנית ברשת גימ"ל, לא כל שבוע או לא כל השנה, שהאות שלה היה יצירה בארוקית להרכב קאמרי, אני מנחש שלא פחות מבאך אבל לא אפול מהכיסא אם הנדל. נפתח בנושא בכלי נשיפה ממתכת, אחר כך נושא בחליל, חוזר הנושא הראשון, עוד נושא שאני לא זוכר, שוב הראשון, ואז נושא (ויולה? צ'לו?) בפייד אאוט לקריינות הפתיחה של התוכנית. למישהו יש מושג על מה אני מדבר? |
|
||||
|
||||
אתה יודע לפזם את המנגינה? |
|
||||
|
||||
כן. זה הולך ככה: טם, טה-טם, טה טה טם, טה טללללה טה טה דם... סתם, יותר מאוחר אנסה את כוחותי הדלים על הפסנתר ומקווה לתת לפחות את שישה התווים הראשונים. |
|
||||
|
||||
כשעבדתי עם אלון עמית על קבצי המוזיקה שבדיון 1777, היינו צריכים להשיג את "מוזיקת לילה זעירה" של מוצרט, אבל שנינו לא הצלחנו להיזכר איך קוראים ליצירה. אלון ידע מה לעשות: הוא הלך לאיזה אתר שמזינים לו סדרה של "למעלה-למעלה-למטה-למעלה-למטה..." בהתאם למרווחים שבמנגינה המבוקשת, ואכן, מיד קיבלנו את השם הנכון של היצירה (בתור האפשרות הראשונה, ועל בסיס פחות מ-10 מרווחים, אם אני זוכר נכון). ניסיתי עכשיו למצוא את האתר הזה שוב, כדי לחסוך לך לפתוח את הפסנתר, אבל לא הצלחתי. אולי הוא בכלל כבר לא קיים. |
|
||||
|
||||
יש את זה, אבל אני לא בטוח שהוא טוב גם לקלאסית. |
|
||||
|
||||
יש את זה שמיועד גם למוזיקה קלאסית, אבל את היצירה הזאת הוא לא מצא. יש לו גם אופציה של שירה למיקרופון במקום נגינה על מקלדת וירטואלית. |
|
||||
|
||||
יש לי, יש לי! אתמול חשבתי על שם אלטרנטיבי לאתר הזה - במקום musipedia (השם הנוכחי), לקרוא לו melodyctionary. |
|
||||
|
||||
+ לעליה, - לירידה, = להישארות: סול-פה#-מי+פה#-סי=סי. מקצב: לא מאוד רחוק מ- 3/4, 1/4, 3/4, 1/4, 1/2, 1. אחר-כך: סי+מי-רה#+מי-רה#+מי+פה#=פה#+סול: 1/2, 1/4, 1/4, 1/4, 1/4, 1/2, 1/2, 1/2, 1. |
|
||||
|
||||
לא מזהה, אבל אני מכיר מעט מאד רפרטואר קלאסי. שאלת פעם מישהו בקיא באמת? |
|
||||
|
||||
שאלתי עכשיו מישהו שבקיא באמת (בכל דבר), האינטלקט האיילי הקולקטיבי. |
|
||||
|
||||
הצלילים מוכרים, אני מנסה לאתר את זה אבל לא לגמרי הבנתי את שיטת ציון הקצב שלך. תוכל להסביר? |
|
||||
|
||||
אוקי, אני מכיר את המלודיה וזוכר אותה. אחפש מחר. אני חושב שזה דווקא בכיוון ויואלדי או מישהו אחר מהבארוק המאוחר. יש סיכוי שזה עיבוד. |
|
||||
|
||||
נזכרתי בנושא החסר. יכול להיות שהוא בא לפני נושא החליל, והוא משחק בין שני כלים, לא זוכר איזה, ואם אני לא עושה בושות גדולות מדי אז הוא לגמרי באך. |
|
||||
|
||||
תוך כדי הניסיון הקצר לחיפוש נתקלתי בלינק המלבב הבא: קולאז' בן שעתיים של קטעים ששימשו כאותות של תוכניות רדיו בשנות השבעים-שמונים (לפחות אחד עדיין מכהן). חוץ מהערך הנוסטלגי וערך הטריוויה, יש כאן גם לא מעט מוזיקה מפתיעה וכיפית להפליא. |
|
||||
|
||||
מצויין, תודה. אחד הדברים שלוכדים את האוזן בהאזנה לפתיחים אלו הוא האורך של רבים מהם - שירים עם מספר בתים שמקומם כבר לא יכירם במציאות ז"זה (זכיינים וזפזפנים). (כן, זה פרק 967 של "היום זה לא מה שהיה פעם") |
|
||||
|
||||
יש להזהיר את קוראינו הצעירים כי הקטעים שבפודקאסט ברובם ארוכים בהרבה ממה ששימש כפתיח התוכנית; נראה שהעורך הכניס את הקטעים במלואם, לפחות היכן שלא היו ארוכים מדי. אבל נכון, גם הפתיחים היו ארוכים להפתיע. ומפתיע גם שכאותות בתוכניות אקטואליה לא היססו להשתמש בקטעים מסובכים לאוזן כמו Take Seven. |
|
||||
|
||||
לאה ליאור החביבה, שהגישה בשנות השמונים את התוכנית "צליל וצבע", כתבה אלי כי האות הוא רונדו של Thijs van Leer. את המידע היא קיבלה מחיים א-דור שהיה עורך התוכנית. למעשה זכרתי את עטיפת התקליט שהושאל מחבר של הורי, אבל לא זכרתי את השם. זה תקליט של מוסיקת בארוק ופסאודו-בארוק בעיבודים לא נורא מזיקים לחליל ויחידת קצב, לעיתים אולי גם הרכב גדול יותר. התחלתי לחפש את הקטע הספציפי בדגימות באמזון ונמאס לי. שתפו אותי אם תמצאו. |
|
||||
|
||||
בינגו! רונדו II. עד כמה שהצלחתי להבין תייס ון ליר הוא המבצע, אבל המלחין הוא רוחיר ואן אוטרלו. דגימה קטנה אפשר לשמוע באמאזון (רצועה 9), ודגימה גדולה יותר כאן (הייתי מוכן לשלם כמה מעות כדי להוריד את הקטע כולו, אבל האתר לא הסכים, אולי לא אוהב ישראלים). תודה לך וללאה ליאור! |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
הוא אומר בהתחלה: "אה, זה... זה קטע די מוכר, לא הפך ללהיט של ממש אבל אולי אתם עדיין זוכרים אותו - רונדו A של רוחיר ואן אוטרלו. ורונדו במקרה זה הוא נושא עם וריאציות, ו*לא* עוגייה ממולאת1". ראו פסקה אחרונה בהגדרה - בסלנג אמסטרדמי קוראים "רונדו" לסוג (אותו מתכון, צורה אחרת) של העוגייה הממולאת הפופולרית בהולנד. |
|
||||
|
||||
אה... Rondo Een (כלומר רונדו 1. סוף תיקון). |
|
||||
|
||||
זה רונדו I. אותה אדרת בשינוי גברת. |
|
||||
|
||||
אני מכיר את הקטע! היתה תקופה ששרתי אותו במקלחת! |
|
||||
|
||||
אפרופו נעימות מהרדיו ומבצעים הולנדים עלומים: אתמול גיליתי, בלי מאמץ מיוחד, את המקור של תו תוכנית הבוקר של רוני ידידיה מ-88FM. מדובר בקטע בשם Daybreak, מתוך האלבום היחיד (ששמו Orion) של להקת רוק מתקדם הולנדית בשם Pantheon, מתחילת שנות השבעים. עוד פרטים כאן. |
|
||||
|
||||
הקישור השני שלי לא עובד, אבל הקטע כולו כבר זמין ביוטיוב. |
|
||||
|
||||
תודה! גם אותי התעלומה הזו מלווה מאז שנות השמונים. ככל הזכור לי, התוכנית שודרה במוצ"ש לפנות ערב, אחרי שעתיים של מצעד שירי להקות צבאיות ("חיילים יצאו לדרך", אאל"ט). ותודה, כמובן, גם לירדן. כבר מקריאת תגובה 550656 היה לי ברור שלקטע הזה הוא מתכוון. |
|
||||
|
||||
מה שבאמת מפתיע אותי, בדיעבד, זה שבחצי השני של המאה העשרים אנשים הלחינו, ולא רק לצורך התרגיל אלא לצורך הקלטה וביצוע פומבי, מוזיקת בארוק. אני אפילו לא יודע אם אני בעד או נגד (-:. וגם, שבקטע הזה יש באמת יחידת קצב (תופים עדינים), שבזיכרון שלי לא היתה בכלל, והיא בלתי-בארוקית בעליל, ומיותרת לחלוטין אם יורשה לי. |
|
||||
|
||||
גם במחצית הראשונה של המאה ה21 |
|
||||
|
||||
ברכות לאנסמבל הגלילי, הגלילי, אבל בדף שקישרת לא מוזכרים לחנים חדשים. |
|
||||
|
||||
אני יודע (אין לי יותר מדי זמן לחפש), אבל ההרכב מבצע גם יצירות מקוריות. |
|
||||
|
||||
עוד אחד שמלחין בארוק, ועוד מוקדם, היום: עילם רותם. ראיון איתו. בעיתון של היום, עדיין לא זמינה אונליין, ביקורת מהללת של חגי חיטרון. |
|
||||
|
||||
ועכשיו תייס ואן ליר בא לארץ. מסתבר שז'אנר הפסאודו-בארוק היה לאו דווקא דומיננטי בקריירה שלו. |
|
||||
|
||||
ועוד אות של תוכנית רדיו מאז, מובהק מאוד סגנונית ותקופתית - סווינג - שמתברר שהוא פסטיש הולנדי מאוחר בהרבה. https://www.youtube.com/watch?v=kn8-DXBq3lE, ואם תחפשו בספוטיפיי את שם הקטע וההרכב תמצאו את הקלטת האולפן ששימשה כאות של "שעה קלה על כלכלה". תודה לאנונימי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |