בתשובה לנדב, 11/02/01 19:40
לא בעע 16487
א. פריסט הם להקה מצליחה מבחינה כלכלית
(להקה לא מצליחה מבחינה כלכלית לא שורדת 30 שנה+).
ב. הרוק איבד משמעות?
אני לא יודע מאיפה התפתחה האגדה שרוק הוא לא מוזיקה אלא "דרך חיים" (אני חייב להודות שהשטות הזאת מופצת הרבה יותר אצלנו "אוהדי המטאל") נכון רוק יכול להיות דרך חיים אבל זה לא שולל את קיומו כמוזיקה.
אם תשמע להקת רוק טובה תוותר עליה בגלל שהם לא נמצאים בפוזה של מורדים לחברה...
לי לא אכפת אם הלהקות שאני אוהב הם מורדים או לא אלא אם הם מנגנים מוזיקה טובה.
להקות כמו-blind guardian, sonata arctica, symphony x, nightwish....
וכדי של נהיה לא קשורים למאמר הראשי נסיים בציטוט מ weird al:
Now I'm mumblin, and I'm screaming,
Still I don't know, what I'm singing,
Crank the volume, ears are bleeding,
I still don't know, what I'm singing,
We're so loud and, incoherent,
Boy this otta, bug your parents,
טיפשי, מעליב בלי סיבה, מיוצר לקהל MTv
ועדיין מבדר.
בעע בעע בעע 16603
א.לא הבנתי למה אתה מדבר על ההצלחה הכלכלית שלהם...למי אכפת מההצלחה הכלכלית שלהם? למי אכפת כרגע מכסף בויכוח שכולו מוסיקה טהורה?
כשאמרתי להקה פופולארית דיברתי על להקה שעשתה משהו רציני...שבעטה!
להקה שתיזכר לעוד דורות רבים...
ב.אני לא שולל את קיומו של הרוק כיום בחברה שלנו...אבל האם יש לו כל משמעות?
לא!
ברגע שהרוק לא נימצא בשיא הפופולאריות שלו הוא כלום,לעומת סיגנונות אחרים כגון פופ למשל,שתמיד יכולים להגיע לפופולאריות גם בלי לבעוט,כי לסיגנונות כאלה אין כל עומק.
לרוק יש עומק ויש משמעות,תמיד,אבל אתה צריך להבדיל בין עומק אינבידואלי לבין דרך חיים.
רוק לא משפיעה על אף אחד כיום,הרבה אנשים שנמצאים בכל מיני סצינות מטאל כאלה ואחרות לא לוקחים את הרוק כל כך ברצינות,למעשה הם לוקחים אותו כתחביב.שמיעת מוסיקת רוק לא נחשבת אצל אף אחד כיום למשהו משמעותי.
להקות מטאל שמחשיבות את עצמן לטעונות וכבדות הם להקות שחיות באשליה אחת גדולה,כי הם לא מבינות שאין להם כל משמעות!
לעומת זאת,דווקא אנשים שלוקחים את מוסיקת הרוק כל כך ברצינות הם אנשים שמבינים שהרוק מת.
כשאתה אומר-לא אכפת לי עם הלהקות מורדות העיקר שיעשו מוסיקה טובה אתה סותר את עצמך,
אם המוסיקה הטובה שאתה שומע היא מוסיקה שאין מאחוריה דרך חיים אז איך היא יכולה להיות מוסיקה טובה?
אלא אם כן אתה מודה בכך שהמוסיקה שאתה שומע היא חסרת משמעות בעיניך,אבל אתה לא תודה בזה כי אתה שומע מטאל,התיימרות מצדך.
מוזר שאתה שר את השיר של ווירד אל ינקוביץ' כי אני במיקרה מאוד מאוד אוהב אותו,אני אוהב שירים שצוחקים על הכל,להקות כמו:
the president of the usa
וגם מאחורי להקות כאלה עומדת דרך חיים.
דרך חיים מאוד מתוחכמת-סאטירה.
לא עוד בעע... 16613
אוקיי טעות שלי בנושא ההצלחה הכלכלית.
נכון אני לא לוקח את הרוק כדרך חיים.
כמו שנאמר פה הרוק כדרך חיים כנראה כבר מת
(אולי חוץ מאצל כמה קיצוניים שמשיבים למוזיקת דת' והולכים להתפלל למפיסטו...)
אבל רוק (המוזיקה) עדיין קיימת וכל היופי זה שהרוק לא מוגבל עוד רק למסגרת של
"החברה היא חרא, בוא נמרוד".
מה היא דרך החיים מאחורי הקלאסי?
הג'אז?
דרים ת'יאטר שאנשים מדברים אליהם בכל כך הרבה הערכה הם לא רוק?
אולי פעם רוק היה דרך החיים אבל עכשיו הוא מוזיקה וזה לא הופך אותו לחסר משמעות
זה פשוט אומר שהגיע תורו לפנות את במת המרד
(כנראה לטובת הראפ) ולהתחיל לעסוק בנושאים אחרים.
לא עוד בעע... 16708
מוזר שרשמת:
"...רוק(המוסיקה)...."
פה אני ממש לא מסכים איתך
מאיזושהי סיבה אתה מפריד את המוסיקה ממשמעותה,כאילו ששני אלה יכולים ללכת בניפרד ועדיין הרוק יישאר עם משמעות.
עשאתה אומר שלרוק אין דרך חיים אתה אומר שלרוק אין כל משמעות,דרך חיים=משמעות.
אז בקיצור אתה סתרת את עצמך בלי הרף.
אני מודה שיש דרך חיים מאחורי קלאסי וגם מאחורי ג'אז וכו וכו וכו...
אבל הסיגנונות האלה שייכים לעבר,הם כבר לא חיים עוד,כיום אין להם כל משמעות.
בדיוק כמו לרוק.
התקופה שלהם חלפה,זה לא משהו בהכרח רע,זה פשוט משהו בלתי נמנע,ובלתי הפיך לפעמים.
לא אמרתי שדרים ת'יאתר(ימח שמה) הם לא רוק,אמרתי שהם פשוט לא "זה",אין להם כל משמעות,אתה איך אני יודע את זה?
פשוט מאוד,להקה שמחשיבה את עצמה לכל כך טעונה וכבדה כמו שהם מחשיבים את עצמם אמורה להיות להקה מפוצצת שיש לה משמעות ויש לה דרך חיים ובדרך כלל גם להקה שתיזכר להרבה שנים,וכל אלה צריכים תמיד ללכת ביחד.
דרים היא פשוט לא להקה שעשתה משהו,היא כלום,אף אחד בקושי מכיר אותה,אם יש לה שיא אז היא כבר עשתה אותו,היא לא נמצאת בתקופה שלה היא לא נמצאת בזמן שלה וכו...
אם היא היתה באה בתקופת נירוונה היא היתה פורחת בטוח,כמו מטאליקה הזונאים הקטנים ושאר חבריה-גאנז,פרל וכו...
ובקשר לראפ...לא כדאי שאני יתחיל להיכנס אליו כי אז הויכוח שלנו ייכנס לרמות חדשות, מוזרות, ויותר מדי דורשות סובלנות שאין לי.
אחרי מחשבה.. 16725
אתה צודק כנראה שאין משמעות ושאני באמת סותר את עצמי לכן אני זורק את המגבת ומפסיק את הדיון (זה ובגלל שאם נתחיל דיון על ראפ אני בטוח "אפסיד" כי כמעט לא מבין בנושא ולא מקשיב לזה).
לא שמה שנאמר יגרום לי להפסיק להקשיב למטאל (אני מכור) אבל אולי אני אחשוב יותר.Everything you know is wrong
Black is white, up is down and short is long
And everything you thought was just so important doesn't matter

אחרי מחשבה.. 16989
טוב...
גם אני לא מבין גדול בראפ
בכל מיקרה אני לא מוצא סיבה לא לשנות דיעות,אני מתווכח עם הרבה אנשים,וברגע שאני נקלי למשהו שאני לא מצליח לצאת ממנו ומבין שהוא נכון,אז אני פשוט משנה את מה שהאמנתי בו,נכון שזה קשה אבל בסוף זה הדבר הכי נכון לעשות,בסופו של דבר הדיעות שלך יהיו הרבה יותר מגובשות.
אני כבר הרבה זמן לא שיניתי את דעתי וזה ביגלל שאף אחד לא סתר את מה שאמרתי בטיעון רציני שלא יכולתי לענות עליו.
וגם אני ישאיר כמוך כמה משפטים לסיום:

spring is here again,tender age in bloom, he knows not what it means,sell the kids
for food, we can have some morethe water is so yellow, i'm a healthy student
you're my vitaminstake your time, hurry up, the choice is yours,dont be late
and just maybe i'm to blame forr all i've heard but i'm not sure, i'm so excited
i can't wait to meet you there but i don't carei don't care if it's old, i dont
mind if i don't have a mind, get away from your homehave to have poison skin
give an inch take a smilenever met a wise man, if so it's a woman, gotta find
a way to find a way, i had better waitone more special messege to go, as defens
e i'm neutered and spayed, what the hell im trying to say? i got so high that i
scratched till i bledthe second coming came in last and out of the closetat the
end of the rainbow and your ropedon't hurt yourself, i want some help to help
myself, she's just as bored as mei've got this friend you see, who makes me feel
i don't regret a thingand the animals i've trapped have all become my pets
our little group has always been and always will untill the end, with the lights
out it's less dangerous, here we are now, entertain us, i feel stupid and conta
gious, here we are now entertain us, a mulatto, an albino, a mosquito, my libido
, yay, yay, a denial, i'm worse at what i do best and for this gift i feel bless
i found it hard,its hard to find, oh well, whatever, NEVERMIND

כללית 17270
נדב,
תחילה, לשאלתך, עלי להודות כי איני פסיכולוג.

דבר שני, איני מסכים עם מספר מהנחות היסוד שלך המניחות כי לראפ או לפופ אין משמעות. כמובן שיש להן משמעות לא פחותה ולעיתים גם הרבה יותר מתוחכמת מלרוק. להקות כמו KLF או קרפטוורק בפופ ואמינם או וו-טאנג-קלאן בראפ יצרו יצירות מופת מהסוג שהרוק היה גאה לקבל אליו.

אני מסכים איתך שמוסיקה יכולה להיות דרך חיים, אבל לא הייתי קורא לזה דרך חיים אלא תפיסת עולם מסויימת המשתקפת ביצירה. כך למשל, המוזיקה של אמינם לא יכולה להוות דרך חיים לרוב האנשים, חלקם כמוני. אולם היא עלולה לסייע לנו בגיבוש תפיסת עולם מסויימת: ניהיליסטית, אנטי-קפיטליסטית/היפר-קפיטליסטית, אנארכיסטית וכן הלאה.

הבעיה של הרוק היא שהוא באמת לא פופולרי. הבעיה השניה היא שדרך החיים שהוא הציע פשוט נראית מגוחכת היום. מטליקה, גאנז או פרל ג'ם הם סבונים צדקניים וטפשיים לעומת אמינם שמגיב בצורה יעילה, אינטליגנטית ונכונה הרבה יותר למה שקורה היום. נירוואנה היו להקה אינטליגנטית, בניגוד לשאר הלהקות שהזכרתי. בכל מקרה, הרוק כבר במימד המוזיקלי שלו, הוא שריד מיושן, אנאכרוניסטי. כל עוד להקות רוק ימשיכו לשיר מילים טיפשיות/צדקניות/מרדניות בגרוש עטופות במוזיקת גיטרות משעממת, אני מעדיף להיות בחוץ. אני חושב שאפשר לומר שהרוק הטוב ביותר שנעשה היום הוא ביפן. שם הוא רדיקלי הרבה יותר. הרוק יכול לחזור, אבל הוא צריך לעבור דרך ייסורים. הוא צריך ללמוד קצת מקפטן ביפהארט, ריי נייט, ג'ון זורן ושלל להקות יפניות מצוינות מהשנים האחרונות.

בברכה,
ע. הרטוגזון
כללית 17687
יש משמעות לראפ,וכמובן כשאתה אומר פופ אתה מתכוון מאוד בכלליות,אני במיקרה מתכוון לפופ המסחרי שמוצג בדרך כלל באם טי וי.
בכל מיקרה אני לא אומר שלאמינם אין משמעות,אני פשוט חושב שהוא לא מספיק טעון ולא מספיק כועס וכמו שאתה אמרת מתישהו-בועט.
כשאני אומר משמעות אני מתכוון למשהו רציני,מוסיקה שעשתה משהו.
אני מודע לכך שהוא אינטיליגנט וחכם מאוד,אבל הוא לא מספיק,אף אחד לא יזכור אותו עוד שנה שנתיים.
בשביל שהרוק יחיה הוא צריך מישהו כמו קורט קוביין שהוא לא רק אינטיליגנט אלא גם טעון,מאוד מאוד טעון.
אני גם כמובן מסכים איתך שאם ללהקה יש דרך חיים מסוימת זה לא אומר שכל מי ששומע אותה יש לו אותה דרך חיים,זה שאני אוהב את נירוונה זה לא אומר שאני אנארכיסט ואני בטוח שגם אתה לא,פשוט ההגדרות שלנו שונות.
אני חייב להודות שאני לא מכיר אף להקה שציינת מיפן,אני כבר ידאג להוריד שירים מנפסטר אם הוא עוד קיים ביכלל...
דרך אגב,לכל האנשים בערוץ,יש היום יום הולדת לקורט קוביין...
שישו ושימחו...
כללית 17702
מזל טוב לקורט!
טוב גם אני לא אוהב את הפופ המסחרי של בריטני ומל. כמעט כמו שאני לא אוהב רוקרים כמו מיסטר גונז'., וכמובן שדברים טעונים אהובים עלי מאוד כמו אצל קורט ומאהלר ידידנו ששניהם אנשים טעונים עד להתפקע. אולם מצד שני, אני בטוח שאמינם יזכר כמו אחרים שלא היו טעונים ונזכרו (וחוץ מזה אמינם טעון למדי). לא חייבים להיות זועמים. למשל גרייטפול דד ואפילו סטילי דן או קרוסבי סטילס נש אנד יונג הן לטעמי להקות רוק אדירות בלי לבעוט בכלל ותוך פעולה מתוך ההגמוניה (מי יותר ומי פחות). גם באך לא טעון. את הטעינות, דרך אגב, נותן כמובן בעיקר המאזין. כלומר כאימרתו של ניטשה 'אין עובדות. יש רק פרשנויות'.

בברכה,
ע. הרטוגזון
כללית 17759
אני לא מדבר על לאהוב או לא לאהוב מוסיקה טעונה,אני פשוט דיברתי על מוסיקה משמעותית,כמובן שיש הרבה להקות שהם לא טעונות שאני מעריץ,למעשה רוב הלהקות שאני אוהב הם לא טעונות חוץ מנירוונה ועוד כמה להקות.
משמעותיות ככל שיהיו בשבילי,הם לא משמעותיות לרוק עצמו,ולדעתי הם מסמלים את אנטי האשליה ברוק.בעוד שלהקות כמו פרל ג'ם גאנז ומטאליקה חושבות שהם יוכלו להצליח אם ימשיכו כרוקיסטים רגילים,להקות כמו ברידרס ולמון הדס חיות את הרוק המת בלי להתיימר להיות משהו מעבר לכך,ואני מעריץ אותם על כך.
זה אינדי לפי דעתי...
בכל מיקרה אמינם הוא לא כל כך משמעותי לרוק,כמובן שגם אותו אני אוהב אבל לא באותה רמה שאני אוהב אינדי.
אמינם לא יכול להיות טעון ביגלל שהוא יוצר ראפ,ראפ היא מוסיקה פשוט לא מספיק טעונה.
היא נחמדה ואולי יוצרת הרבה כח והסתה אבל היא פשוט לא מספיקה.
כן,אמינם יזכר ככה ככה עוד כמה שנים מסכנות,בין אם הוא ימשיך ליצור אלבומים ובין אם לא,אבל כמו שאמרתי,הוא פשוט לא נחשב משמעותי לרוק.
להקות שלא היו טעונות ובכל ניזכרו הם להקות שעשו משהו מקורי ומשמעותי למוסיקה או לרוק,וכתוצאה מכך הן השפיעו על הרבה להקות שבאו לאחריהם,כמו הביטלס למשל.
ובקשר לעובדות ופרשניות...
ברור שיש מלא פרשנויות אבל זה לא אומר שיש בסופו של דבר רק את העובדות שהם בעצם אמת אחת,לא משנה כמה פרשנויות יהיו לה,
וכמה ששואלים יותר שאלות מגיעים אל אותן עובדות,כך גם במוסיקה לפי דעתי.
כללית 17783
מסכים לגבי הביטלס (שחלק מהשירים שלהם טעונים) ובכלל טעינות היא לאו דווקא משהו מודע. היא משהו בפרשנות, אני שוב אומר. הרבה שירים של הביטלס יכולים להיות טעונים ברגועים מסויימים למרות שהביטלס הם בסיכומו של דבר 4 חברה מטופשים למדי ממעמד הפועלים של ליברפול. חברה שכתבו שירים עם מילים מטופשות להחריד (לרוב) ומוסיקה גאונית.

אז אתה אומר שחייבים להיות או טעונים או מקוריים?
יכול להיות. אני חושב שאמינם מקורי. אבל מה לגבי להיות מצויין? ומה זה בדיוק להיות מקורי. סטילי דן לא המציאו עולמות שלמים ולא היו כל כך טעונים (למרות שגם הם יכולים לעיתים להיות טעונים) ובכל זאת הם הם ייזכרו ונזכרים.

טוב אני מסכים איתך פחות או יותר. אבל נדמה לי שלהיות מקורי זה העניין האמיתי כנראה. הטעינות היא עמומה מדי מבחינה אקדמית אובייקטיבית. מה טעון? אני לגמרי לא בטוח. אבל נירוונה היו מקוריים בניגוד לפרל ג'ם או גאנז ולכן הם ייזכרו וגם בגלל שהם היו הרבה יותר אינטליגנטים. אבל גם לגאנז ולמטאליקה היה את השטיק החדש שלהם.
ובעצם למי אכפת את מי יזכרו?! העיקר שנירוואנה היו טובים ופרל ג'ם דפוקים. והעיקר שאנחנו יודעים את זה ויש הרבה אחרים שלא.

ע. הרטוגזון
כללית 17843
וואו בוא לא נגזים לגבי הביטלס,לפי דעתי הם היו מאוד אינטליגנטים ומתוחכמים.
את האמת,מקוריות זה לא דבר שחשוב לי,וגם לא טעינות,זה פשוט חשוב לרוק ולהתקדמותו מכל הבחינות כימעט,וכמובן שאינטילגנציה זה דבר שחשוב לא רק לרוק אלא גם לי.
בקשר לסטילי דן...מצטער על הבורות אבל אני לא שמעתי עליהם,יכול להיות שאני לא קורא את זה נכון או משהו...
ולא בדיוק אמרתי שצריכים להיות או טעונים או מקוריים בשביל להיזכר,אני חושב שכמעט כל להקה היא טיפה מקורית,אבל צריך להיות ממש מקורי בשביל להיזכר,כמו שצריך להיות ממש טעון בשביל להיזכר.
וכמו שאמרתי,לא אכפת לי אם להקה תיזכר או לא,אבל במובן הכללי,כשבאים לדבר על רוק ועל מה שמשמעותי ברוק,זה הופך להיות דבר מאוד חשוב דווקא ביגלל שזה מציין עובדות על להקה ולא רק דיעות או השערות.
טעינות זה לא בהכרח רק בפרשנות,לפעמים קשה לדעת איזו להקה כן טעונה ואיזה לא,אבל בסופו של דבר אפשר להוכיח את זה מאוד בפשטות.
בדרך להקה טעונה או יותר נכון זה שיוצר את השירים,ברגע שעברו עליו חיים ממש קשים,והוא צריך להיות בנאדם מאוד רגיש,וחכם.
קורט קוביין עונה על כל אלה.
מטאליקה למשל היא להקה מקורית ופעם לפני האלבום השחור היא היתה גם טעונה,ובכל זאת היא לא להקה שתיזכר כלהקה שעשתה משהו ברוק חוץ מלהשפיל אותו עם שירים כמו אן-פורגיבן או נות'ינג אלס מטרס.
אותו דבר לגבי גאנז.
פרל ג'ם הם חרא של להקה שלא טעונה ולא מקורית ועושה הארד רוק מסריח,אבל בכל זאת אדי וודר הוא בנאדם חמוד,אפילו שהוא אפס.
טוב,בכל מיקרה לשנינו יש אותה גישה ניראה לי,והגישה זה הדבר הכי חשוב...
יאללה ביי

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים