133638
מצוין. עכשיו שישנו גם את שיטת הלימוד.
קודם ילמד המלר"נ (1) את החלק הטכני של תפעול הרכב, מיומנות השליטה ברכב, ורק לאחר שירכוש את אלו, יעלה לכביש ויתמודד עם הצורך להשתלב בתנועה. שיטה דומה, אגב, קיימת בלימוד נהיגה על אופנועים.

_____
(1) מועמד לרשיון נהיגה.
133643
למען האמת, הייתי בהלם גמור, כשבשיעור הנהיגה הראשון שלי, ממש נדרשתי להתחיל לנהוג (אמנם בהילוך ראשון בלבד, אבל בכל זאת).
133648
למען האמת, עפ"י תגובה 130141 , זה נראה כאילו עדיין לא יצאת ממנו.
133652
לא יצאתי ממה?
133654
מההלם הגמור.
133656
אה. זה בלי קשר.
133674
אני הייתי בהלם גמור כשבשיעור הנהיגה הראשון שלי המורה שלי הורה לי לנסוע לכביש החוף ונדרשתי לנהוג בהילוך חמישי ולהשתלב בתנועה על כביש מהיר...
133801
אני הייתי בהלם.
133664
איזו בעיה זה יפתור בדיוק?

המטרה הסופית היא מניעת תאונות. כמה תאונות נגרמות ע"י מלר"נים? ובכלל, איך תבדוק באופן תיאורטי שהמלר"ן רכש בהצלחה את מיומנות השליטה ברכב?
133665
לא מדובר על תאונות הנגרמות ע"י מלר"נים (אם כי צריך להבדיל בין תאונות הנגרמות על ידם לבין אלו בהן הם מעורבים), אלא על איכות ההכשרה שלהם, ובמילים אחרות, על מניעת תאונות הנגרמות על ידי נח"שים (1). לימוד המיומנות הקשורה בתפעול הרכב (החלפת הילוכים, בלימה, סבוב, ואפילו הפעלת הרדיו או המזגן תוך כדי נהיגה) בנפרד מלימוד אמנות ההשתלבות בתנועה, מבטיח תוצאות טובות יותר בשתי הקטגוריות.

___
(1) נהגים חדשים כמובן.
237582
ממש לא ניראה לי, ובטח כתבת זאת מכיוון שיש ברשותך כבר רישיון נהיגה. אבל בנהיגה אתה מבין טוב יותר תוך כדי ניסיון ולא תיאורתי, ושום דבר טוב לא יצא מכך שהמלר''נ ידע אינפורמציה על תפעול המערכות הפנימיות של הרכב עוד לפני שבכלל עלה עליו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים