|
||||
|
||||
על מה בדיוק יש לגנוח בתאווה? סיעה של 15 ח"כים ממנה 5 שרים. לפי מפתח זה גודלה של הממשלה יהיה מעל 20 שרים. ביטול משרד הדתות אינו מבטל את הפונקציות הכרוכות בו (למעט שר, מנכ"ל ועובדי לשכותיהם), הן פשוט עוברות לשבת על כסא אחר (משרד הפנים והרשויות המקומיות). משרד הפנים נטול הכלי העיקרי של משרד זה - מינהל התכנון, אשר עובר למשרד ראש הממשלה. בראבו! |
|
||||
|
||||
אפרופו מה שעובר ממשרד הפנים, הבנתי מידיעה ב''הארץ'' אתמול שגם נתח נכבד ממשרד התקשורת עובר מתחת לחוטמינו למשרד רה''מ. אני חושב שזה צעד בעייתי לדמותה הדמוקרטית של מדינת ישראל, בלשון המעטה, כאשר משרד ראש הממשלה מקבל כל כך הרבה סמכויות, ולא משנה מי ממלא את התפקיד. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע ממה להיות יותר מודאג: מהפגיעה בעקרון ביזור הסמכויות, או מהפגיעה המעשית ביעילות השימוש בהן? |
|
||||
|
||||
חס ושלום שבמשרד הפנים יישב שינוייניק עם עבר במר''צ שיתכנן לערבים איך להגדיל עוד את היישובים שלהם. שיישאר בידיים של שרון, זה יותר בטוח.... |
|
||||
|
||||
דיון 415 |
|
||||
|
||||
קודם לשמור הכל וכמה שיותר רק ליהודים. אחר כך איכות סביבה. מה זה פשוט. |
|
||||
|
||||
ובמילים אחרות, לאכול כמה שיותר, אפילו אם מה שאוכלים זה חרא |
|
||||
|
||||
וכשראשי ממשלה בעבר לקחו 3 תיקים ויותר תחת חסותם המצב היה יותר טוב? |
|
||||
|
||||
תלוי איזה תיקים. כשראש הממשלה לוקח תחת חסותו יותר ויותר את השליטה על אמצעי התקשורת (הטלוויזיה נמצאת כבר באחריות משרד רה''מ אא''ט), אז אני מודאג. |
|
||||
|
||||
אני לא מסכים. הרי גם כך השליטה בממשלה היא בידיו של רה''מ ושר ''סורר'' יכול למצוא את דרכו החוצה (אני מאמין גם שמהלך כזה יוכל לקבל הכשר ציבורי רחב יותר מאשר איזשהו צעד בכיוון הגבלת חופש העיתונות וכדומה). |
|
||||
|
||||
וגם אני לא מסכים. העובדה שרה''מ ממונה על רשות השידור מאפשרת לו, במידה מסויימת, להכתיב תכנים ולמנות את אנשי שלומו. אינני טוען שזה דבר רע באופן אינהרנטי ואני חושב שזה אפילו לגיטימי שלשלטון הנבחר יהיו יד ורגל בשידור הממלכתי, כמייצגים של הבחירה הדמוקרטית (ולא הסיעה של רומן ברונפמן). עם זאת, הייתי מעוניין, כאזרח, שמשרד רה''מ ישמור על מרחק מסויים מהשידור הממלכתי כדי למנוע אצלי את התהיות לגבי השאלה האם יש התערבות של משרד רה''מ בתכנים. אפשר להשיג את זה על ידי שקיפות, אולם אני מעדיף למנוע את הצורך באותה שקיפות (שאין לנו דרך לבדור אותה באמת) על ידי ריחוק-מה של משרד רה''מ מרשות השידור ופיזור הסמכויות הקשורות אליה כדי למנוע ''מונופול'' בשליטה, ואפילו מראית עין של השפעה לא רצויה על התכנים. |
|
||||
|
||||
היום, שנה לאחר שנכתבו הדברים, אפשר לראות את בראל בראשות הטלוויזיה, את אורי דן, ''עיתונאי הבית'' של רה''מ שרון, יושב כמעט באופן קבוע ב''יומן'', ואת יוני בן מנחם בראשות הרדיו. אני בהחלט חושב שמשרד רה''מ שלח יותר מיד ורגל כדי לשלוט בתכני השידור הממלכתי. |
|
||||
|
||||
שוב, את ההתחיבויות של שינוי במהלך מערכת הבחירות http://www.shinui.org.il/data/elections/Images/Ad53l... |
|
||||
|
||||
דווקא נראה שהיא עומדת בזה לא רע יחסית למצע טיפוסי של מפלגה, לאור העובדה ששינוי לא מתחילה מהנקודה אליה, על פי המוצהר, שאפה: ממשלת ליכוד-עבודה-שינוי. כלומר, שינוי צפוייה לעמוד כנראה בבין 2.5 עד 4 מהסעיפים שמופיעים בכרזה הנ"ל: יש הסכם על ביטול חוק טל, על השוואת הקצבאות (קיצבה שווה לכל ילד), סיכום על רישום זוגיות לפסולי חיתון (חצי?), פירוק המועצות הדתיות (עוד חצי ביחס לסעיף הרבנות הראשית?). אשר להטבות הכספיות - נחכה ונראה מה יהיה בכנסת ה-16, כאשר בראשד ועדת הכספים לא יעמוד איש יהדות התורה והפיקוח על דיווח התלמידים בישיבות לא יהיה בידי איש ש"ס. |
|
||||
|
||||
הייתי אומר 0.5 (קיצבאות הילדים, למרות שבוטלו עוד קודם ע"י משרד האוצר) עד 1.5 (אם נהיה נחמדים, נוסיף את פירוק משרד הדתות ואולי חלק מההטבות הכספיות) 1. יש הסכם על ביטול חוק טל, אין הסכמה ש"כל צעיר יהודי יתן שירות צבאי מלא", לכן אי אפשר להציג את הביטול עצמו כהישג. תקום ועדה, שתסיים לשבת תוך "שנה" (=שנתיים פלוס במערכת הזמן האזרחית), ותקבל את אותן הצעות שהציע הועדה הקודמת, ועדת טל, ובינתיים, אף חרדי לא ישרת (שזה רגיל) ואף חרדי לא יצטרף לשוק העבודה (משום שחוק טל בוטל), יצאנו קרחים מכאן ומכאן, אם הייתי קפדן, הייתי מוריד ציון. 2. סיכום על רישום זוגיות לפסולי חיתון, אפילו לא חצי, גם קודם הם יכלו להתחתן בקפריסין, ולהירשם בארץ, כל מה שחסכו להם הוא מחיר טיסה/שיט לקפריסין (וגם זה, רק מי שעבר את ההשפלה של הממסד הרבני, ונמצא בלתי כשיר). גם זה השג שנראה יותר כמו כישלון. 3. המועצות הדתיות עברו משרד, לא בוטלו. 4. יש להוסיף את ההתחיבות (ממודעה אחרת, דמיין כאן לינק להודעה) לא להצטרף לממשלת ימין. 5. יש להוסיף את ההתחיבות להוריד מיסים (נו, תשתמשו בדמיון מהסעיף הקודם, הכל נמצא באתר של שינוי, מי שאחראי שם על הממשק משתמש צריך לעוף). להבדיל, ההצלחה הגדולה של שינוי היא קבלת משרד המשפטים, והאחריות למינוי היועץ המשפטי הבא (טוב, להמלצה על היועץ לראש הממשלה) וקול בועדה למינוי שופטים, שתמנה מספר שופטים לבית המשפט העליון. ללא ספק, עמדת כח חזקה, שיכולה להשפיע על החברה הישראלית הרבה יותר מהוועדה שתחליף את ועדת טל. אבל, אם כל הכבוד, זה לא מה ששינוי הבטיחו לבוחרים. |
|
||||
|
||||
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2466075,00.h... ואם זה איך שהמפד"ל מתיחסים לסעיף פשוט בהסכם עם שינוי, איך הם יתיחסו לסעיף כמו נישואים אזרחיים? |
|
||||
|
||||
ב. מיכאל העלה אפשרות מעניינת ב"ידיעות" של שבת, לפיה ההסכם בדבר נישואין אזרחיים נוסח כך שלא יחול כמעט על אף אחד. באותה רוח, אני רוצה להעלות את האפשרות שמשרד הדתות יבוטל, אבל במקומו יוקם המשרד לשרותי דת, או במקרה הטוב האגף לשירותי דת עליו יהיה ממונה סגן-שר בסמכויות ותקציב של שר. בדומה, במקום חוק טל נקבל את חוקן 1 טל; את הפרטים אני משאיר לדמיונכם הפורה, רק אציין שהוא ירוקן את כיסיכם - כולל כיס המרה - חזק, מהר ובאופן אלגנטי. __________________ 1- חוק מתוקן |
|
||||
|
||||
אם את המשרד לפיתוח אזורי הצליחו ליצור יש-מאין כשהיה בו "צורך", את משרד הדתות לא יצליחו לברוא מחדש (ואפילו אחרי שיפרקו אותו), כשההרכב הקואליציוני ישתנה? |
|
||||
|
||||
משרד דתות שייברא יש-מאין כשם שנברא המשרד לפיתוח אזורי יהיה זהה לאחרון: משרד נטול תפקידים וסמכויות סטטוטוריות. מכאן, ש"ביטול משרד הדתות" הוא משמעותי רק אם כל החוקים והתקנות שקובעים את סמכויות המשרד ותפקידיו משונים כך שהסמכויות יבוטלו והתפקידים יועברו מהממשלה. מה ש"בכירי המפד"ל" אומרים הוא ש*זה* לא יקרה, ובמצב כזה, הסמכויות והתפקידים נשארים בידי הממשלה גם אם אין משרד ו/או שר. |
|
||||
|
||||
גם משרד התשתיות נוצר יש מאיין, כשהיה בו ''צורך'', והיום יש לו סמכויות ותפקידים. |
|
||||
|
||||
הוא נוצר יש מיש - סמכויות ותפקידים של משרד האנרגיה והתשתית ומשרד השיכון והבינוי הועברו אליו. |
|
||||
|
||||
אח שלו (ח"כ בריזון, המתאם של שינוי לענייני דת ומדינה) התראיין הבוקר בגלי צה"ל והסביר שהחוק המתוקן יכלול גם נישואי כהן-גרושה, ח"כ יהלום עלה אחריו וטען שהחוק יכלול בעיקר נישואי לא יהודים (ושיש לו בעיה גם עם נישואי גוי-יהודי), בקשר למשרד הדתות, טען יהלום, המשרד יפורק ו*כל* הפונקציות שלו יעברו למשרדים אחרים תוך כדי יעול, אבל ללא פירוק. נשאר לחכות לועדות השונות שיגישו את ההצעות שלהן תוך שנה (כן, בטח). |
|
||||
|
||||
ונשווה את ההבטחות http://www.shinui.org.il/data/elections/Images/Ad53l... (תגידו להם שאפשר להוריד את הסטיקר מהשרת, זה פשוט מביך) למימושן 1. כצפוי, לא הייתה עליה משמעותית במספר החרדים שהתגייסו, והמצב היום רחוק כשהיה מ"כל צעיר יהודי יתן שרות צבאי שווה". 2. כצפוי, כל ילד עדיין לא שווה. ילד חמישי שווה יותר מפי שלוש מהילד הראשון. http://www.btl.gov.il/benefit_rates/5IL.htm 3. נישואים אזרחיים? אה כן, מי מפיל את חוק הנישואים האזרחיים? ממשלת שינוי http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2886888,00.h... 4. תחבורה ציבורית בשבת יש בחיפה, הישג חשוב, אבל לא של ממשלת שינוי, מלבד זה, יוק. 5. ביטול המונופול של הרבנות על הדת בוטל? 6. ההטבות הכספיות של החרדים בוטלו? שורה תחתונה, 0 מ6 (לא שזה משפיע או ישפיע על תוצאות הבחירות הבאות). ואפשר להוסיף גם מתוך http://www.shinui.org.il/data/elections/Images/Ad93l... "נקים ממשלת אחדות לאומית", "ננקה את השלטון מהשחיתות", "ננהיג ממשל יעיל", "נגשר בין הימין והשמאל כדי ליצור קונסנזוס לאומי בשאלות של שלום ובטחון" אבל זה כבר מוגזם. |
|
||||
|
||||
עוד חצי שנה עברה, ו"בכיר בשינוי המקורב ללפיד" אומר היום "נתנו הבטחות למצביעים שלנו ואנחנו מתכוונים לעמוד בכל אחת ואחת מהן", אז שלא יעבדו עליכם |
|
||||
|
||||
אתמול פוטרו שרי שינוי מהממשלה, ואפשר לסכם תקופה. ההתחיבויות של שינוי1 היו 1. חוק טל, "כל צעיר יהודי יתן שירות צבאי שווה". לא קויים. 2. חוק משפחות ברוכות ילדים, "כל ילד יהיה שווה" קויים בצורה חלקית. 3. חוק הנישואים, "כל האוהבים יהיו שווים". לא קויים. 4. תחבורה ציבורית בשבת, "כל המרחקים יהיו שווים". לא קויים. 5. מונופול של הרבנות, "כל היהודים יהיו שווים". לא קויים. 6. ההטבות הכספיות לחרדים, "כל האזרחים יהיו שווים". קויים בצורה חלקית. 7. "שינוי לא תצטרף לממשלת ימין". לא קויים. 8. "ננקה את השלטון מהשחיטות". לא קויים. 9. "נגשר בין הימין לשמאל כדי ליצור קונצנזוס לאומי". לא קויים. 10. "נשים קץ לסחטנות החרדית". לא קויים. 11. "נדאג לזכויות של מעמד הביניים". קויים בצורה חלקית. 12. "ננהיג ממשל יעיל". ? |
|
||||
|
||||
לא היו גם הבטחות בנוגע לשכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה? לגבי 8, לא ידוע לי על אף איש שלטון שנשחט במהלך הקדנציה האחרונה, אלא אם כן מדובר על שחיטות מטאפוריות (כמו זו של פריצקי, שאפרופו...). לגבי 11, חלק ממעמד הביניים שונמך בתמיכת שינוי לכיוון שכבות המצוקה, כך שנשארו פחות אנשים שיש לדאוג לזכויותיהם. |
|
||||
|
||||
השר הנגבי, ראש הממשלה שרון, מרכז הליכוד... |
|
||||
|
||||
"ענייני דת ומדינה אצל לפיד ופורז הם סיסמאות ולא מהות. עובדה." השר (הממורמר) לשעבר פריצקי על קיום הבטחות שינוי לבוחר. |
|
||||
|
||||
והשר פורז מציג גרסה קצת אחרת. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3012597,00.h... אגב, מה זאת אמרת "המערכת המשפטית של משרד הפנים התרגלה במשך השנים לשרת את אלי ישי"? אלי ישי היה שר הפנים ממרץ 2001 עד פברואר 2003, לא כולל חודש הפסקה באמצע, ס"הכ 22 חודשים. פורז היה שר פנים מפברואר 2003 עד דצמבר 2003, סה"כ 22 חודשים. |
|
||||
|
||||
אלי ישי, אריה דרעי, מה זה משנה. כולם שחורים. |
|
||||
|
||||
חמש שנים אחרי, הממשלה החליטה להקים מחדש את משרד הדתות1 ולקבור סופית את ההשעה המינימלית של מפלגת שינוי על יחסי דת-מדינה בישראל. |
|
||||
|
||||
במודעה אליה ניתן כאן הקישור, ישנם שישה סעיפים: * "נבטל את חוק טל כדי שכל צעיר יהודי יתן שירות צבאי שווה" - חוק טל יבוטל, אך לא נקבע איזה חוק יחוקק במקומו, ואני בספק אם יש אפילו אדם אחד במדינה שמאמין שבסוף הקדנציה הנוכחית של של שינוי, ישרתו החרדים בצבא. מידת העמידה בהבטחה: 0.5. * "נבטל את חוק משפחות ברוכות ילדים, כדי שכל ילד יהיה שווה" - חוק הלפרט יבוטל. מידת העמידה בהבטחה: 1. * "נבטל את החוק המונע נישואים אזרחיים, כדי שכל האוהבים יהיו שווים" - החוק לא יבוטל, לא כל האוהבים יהיו שווים, מידת העמידה בהבטחה: 0. * "נבטל את החוק האוסר על תחבורה ציבורית בשבת, כדי שכל המרחקים יהיו שווים" - החוק לא יבוטל, מידת העמידה בהבטחה: 0. * "נבטל את המונופל של הרבנות על הדת, כדי שכל היהודים יהיו שווים" - המונופול של הרבנות לא יבוטל, מידת העמידה בהבטחה: 0. * "נבטל את ההטבות הכספיות של החרדים, כדי שכל האזרחים יהיו שווים" - אמירה כללית שקשה לתת לה ציון מדויק. האם למשל עצם העובדה שתלמיד ישיבה מקבל קיצבה חודשית מהמדינה, בעוד תלמיד אוניברסיטה מקבל נאדה מהמדינה, ועוד משלם על לימודיו, היא לא הטבה כספית לחרדים? האם שינוי תבטל את הקיצבה של תלמידי הישיבות, או תעניק כזאת לסטודנטים (ותוריד את שכר הלימוד לאפס)? כנראה שלא. מידת העמידה בהבטחה: 0.5. (עם אופציה לשינוי רטרואקטיבי). סה"כ 6 הבטחות1, מתוכן עמידה במקסימום 2. מאזן די עלוב (טוב סליחה, מאוד עלוב), לאיש ה"אמין", שעומד בראש "המפלגה הכי ישרה", שתנהיג "פוליטקיה אחרת". נותר רק לדמיין מה היה אומר הדמגוג השטחי והצעקן הפאתטי ההוא, שפעם ישב בפאנל של "פופוליטיקה", על ההתנהלות של מפלגת שינוי. חבל שהוא לא משתתף יותר בתוכנית ההיא. ____________ 1 שאליהן יש להוסיף: התחייבות (לפני ואחרי הבחירות) להצטרף אך ורק לממשלת אחדות בה ישבו גם הליכוד וגם העבודה ("אם או בלי מצנע") - שקר, מידת העמידה בהבטחה: 0. התחייבות (לפני ואחרי הבחירות) לא להיכנס לממשלה בה תהווה שינוי את "הסמן השמאלי", ולא לשבת בממשלה אחת עם "האיחוד הלאומי" - שקר, מידת העמידה בהבטחה: 0. |
|
||||
|
||||
מה קרה ל"לא לשבת בממשלה עם החרדים": 1? אגב, 2 מתוך 6 זה יותר מאשר 15 מתוך 61. רוצה לומר - שינוי הצליחה לגמרי לא רע כשמשווים את הצלחותיה לגודלה בממשלה. אפשר עוד יותר להגדיל את ההישג אם חושבים על ההתנגדות הרבה שהייתה מצד רבים לעצם הכנסת שינוי, על דרישותיה, לקואליציה. לבסוף - כמצביע שינוי, ידעתי שהמפלגה תאלץ לוותר בנושאים מסוימים, ולכן אינני מופתע כלל מהתוצאות - אם בכלל, אז רק לטובה. כן כואבת לי הסכמתה לשבת בממשלה עם האיחוד הלאומי, ואני תולה את תקוותי בליברמן שיעשה להם טובה ויציל אותם מהחרפה הזאת. בכל מקרה, עצם ההסכמה היא נקודה לרעתם, במיוחד משום שאין הכרח במהלך הזה. במאזן הכללי, אני עדיין שמח שהצבעתי לשינוי. שביעות הרצון שלי יכולה לנוע לכאן ולכאן בהתאם למבחן התוצאה. אבל אם כל מה שכתוב בהסכם עם שינוי יתבצע הלכה למעשה, אני מאמין שאני אהיה מרוצה למדי מהמפלגה בסוף הקדנציה. רק אוויל מאמין שהוא יכול להשיג את כל דרישותיו, כמפלגה קטנה, תוך קדנציה אחת. בלי קשר ישיר - בYנט מספרים לנו שהעבודה נמצאת במגעים עם ש"ס כדי להפוך לאופוזיציה מאוחדת. אם הם באמת ילכו עם זה עד הסוף, סיכוייה של העבודה להשתקם באופוזיציה הולכים ופוחתים בקצב מזורז. אם אפילו באופוזיציה הם לא יכולים להשתחרר מש"ס, איך נוכל לסמוך עליהם מספיק כדי להפוך אותם לראשי הקואליציה? |
|
||||
|
||||
ל"לא לשבת בממשלה עם חרדים", קרה מה שקרה לכל יתר ההבטחות של שינוי שלא הופיעו בין ששת הסעיפים מן המודעה אליה ניתן כאן קישור, אליהם התייחסתי. בכלל, למקרה שזה לא היה ברור, ברמה העקרונית אין באמת משמעות למתן נקודה בעבור כל הבטחה ששינוי עמדה בה (שלא לדבר על המתמטיקה הזאת של 2 מ6 לעומת 15 מ61), ולו מן הסיבה הפשוטה שמשקלן ומשמעותן של כל אחת מן ההבטחות אינו זהה. באותה מודעה מבטיח לפיד גם "להחזיר את המדינה לציבור שמקיים אותה", אז מה, גם על זה מגיעה לו נקודה? אני לא טוען שמצביעי שינוי צריכים בהכרח להיות מאוכזבים או לחוש מרומים, בעקבות ההסכם הקואליציוני עליו חתמה מפלגתם. לי באופן אישי (ומן הסתם, כך גם לך) ברור שפוליטקיה היא עניין מורכב של פשרות ואילוצים. העניין הוא שלפיד1 בנה הרבה מן הקרירה שלו בדיוק על חוסר ההכרה במורכבותם של דברים, והצלחתה של "שינוי" בבחירות האחרונות, נבעה במידה רבה מהתבססות על מסרים של "פוליטיקה אחרת" ו"פוליטיקה נקיה". אז כשבסופו של דבר מתברר "פתאום", שבעצם גם לפיד הוא בסך הכל פוליטקאי ככל הפוליטקאים, ושבעצם גם השקפת העולם שלו מבוססת במידה רבה על החשיבות האידאולוגית שיש לכך ששמו הפרטי של שר המשפטים יהיה דווקא טומי, זה בהחלט ראוי לאיזכור. לגבי האיחוד הלאומי, יש לזכור שלפחות עפ"י הפרסומים בתקשורת, חלק מן ההישגים של שינוי (תיק הפנים למשל), באו כתמורה להסכמתה לשבת עם ליברמן. יכול להיות שללא ליברמן גם ההישגים הללו ילקחו ממנה. ____________ 1 את הבן, יאיר, אני דווקא די מסמפט. עד כדי כך שבכל פעם שהוא מתבטא ב"ציפורי לילה" בגל"צ2, או בטור שלו בעיתון (שמעתם שהוא עובר לידיעות?), אני מתקשה להאמין שהוא הבן של טומי. (לעומת זאת, בטלוויזיה אני לא מת עליו). 2 ואת דפנה שפיגלמן יש להפיל (מכל המדרגות. ואם אפשר, אז גם לדאוג שהיא לא תקום יותר. כלומר מטאפורית. (נראה לי)). |
|
||||
|
||||
שיט (או: כמה עיתונים בנאדם אחד יכול לקרוא?). |
|
||||
|
||||
והוא גם חזר לליהיא. לפחות ככה מישהי1 אמרה לי. 1 נראה, אולי אני אצטרך להוסיף כאן איזושהי הבהרה, אני עוד לא יודע. |
|
||||
|
||||
אם כבר אתה מרכל על עיתונאים,שמעת שבמסגרת מסעי הטיהור במעריב תמר גלבץ חביבתך זומנה ביום חמישי לסגן העורך בטלהיים לשמוע שדנקנר אינו חפץ ביקרה? |
|
||||
|
||||
לא, אבל רק לידיעתך בכותרת הזאת (תגובה 131877) אני השמתמשתי קודם (תגובה 125723). וחוץ מזה, היא לא חביבתי, היא חביבתו של איזי. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2592873,00.h... "למרות הקיצוץ הנרחב בתקציב המשרד, העומד על 386 מיליון שקלים, לא נעשה שום קיצוץ בתקציב החינוך העצמאי הקשור לרשת החינוך של יהדות התורה ושל ש"ס, העומד על למעלה מ-1.24 מיליארד שקלים, כך התברר היום (ב') בוועדת הכספים של הכנסת." |
|
||||
|
||||
נו, מה אתה רוצה? לא רק שזרקו אותם מהקואליציה, אתה גם רוצה לקצץ להם בתקציבים? אולי גם תדרוך עליהם? |
|
||||
|
||||
ממערכת החינוך של הבני המיעוטים וההתישבות העובדת מקצצים, וגם אותם זרקו מהקואליציה. אני, בכל מקרה, רק רוצה להזכיר את רשימת ההתחיבויות של שינוי http://www.shinui.org.il/data/elections/Images/Ad53l... ומתוך הרשימה, "נבטל את ההטבות הכספיות של החרדים. כדי שכל האזרחים יהיו שווים". |
|
||||
|
||||
דובר משהו על כך שהמימון לישיבות מגיע משני תקציבים שונים, ומאחד מהם הוא בוטל, לא? אתם לא זוכרים משהו כזה? |
|
||||
|
||||
אכן כן. גם אני זוכר ידיעה שכזו. |
|
||||
|
||||
היה בזמנו 1 דו"ח של מבקר המדינה שטען שיש כפל תמיכה בישיבות, ושזה לא חוקי, האם אתה מתכוון לזה? |
|
||||
|
||||
זכור לי דווקא משהו בהקשר של היועץ המשפטי לממשלה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |