|
||||
|
||||
מכשפה יקרה (לפי הגדרתך), מה הקשר בין התגובה שלך לנושא המאמר? מר בר זיק הגיש לנו תיזה לפיה תהליך הפמיניזציה של מערכת החינוך גורר העדפת נשים על גברים בחינוך היסודי, התיכוני, וכעת גם בחינוך האקדמי. מר בר זיק *לא* דיבר על אפלייה בקבלה לעבודה. מר בר זיק *לא* דיבר על אפלייה בבשכר ובהטבות. אני בטוח שאם יש ברצונך לבחוש בקלחת שלך ולפרסם באתר מאמר בנושא שהעלת (אני יכול להציע כותרת? "שוות פחות" למשל?) דובי יפרסם אותו בשמחה. אבל לגלוש לתחום האפלייה שקול בעיני למישהו שבתגובה למאמר שמעלינו (בו יוסי גורביץ טוען כי הציונות למדה להיות אכזרית מהנאציזם) יכתוב ש"כן, וגם גברים ציונים מכים את נשותיהם". האם יש לך משהו *רלוונטי* לומר ביחס לתזה שמעלה מר בר זיק, שבעטיו את חושבת שיש לפתח דיון (שייתכן ויגלוש לנושאים אחרים, אבל לפחות מתוך פיתוח של הנושא ולא מתוך פנייה לכיוון אחר לגמרי)? אני מצטער, אבל לא יכולתי שלא לחוש סימפטיה למר בר זיק שמנסה נואשות, בכמה threads (יש למישהו מילה עברית לזה? "חוטים" לא מסתדר לי), לחזור על הטענה המקורית שלו (שעוותה בצורה משוועת לתיקון). I've been there בברכה,ערן. |
|
||||
|
||||
אני חושש כי המינוח הנכון, במקרה שלנו, לאותם Threads בהם נלחם בר-זיק על חייו, הנו "חזיתות". אויה. |
|
||||
|
||||
אוקיי ערן. הנה תגובה למאמר ובלי אף מילה על אפליה. ממקור ראשון אני יודע שגם לפני שלושים שנה הרוויחו חרא בהוראה. זאת אומרת שמי שהלך ללמוד הוראה ידע שהוא לא הולך להרוויח מיליונים. זה היה עניין של שליחות. היו פרסומות בנוסח של "הטובים להוראה" - עד כדי כך. למורה אז היה שמור מקום חשוב בחברה הישראלית. בערך כמו המעמד היום של המורה במגזר הערבי. במהלך השנים, עם הפרטת הערכים הכללית שעברה החברה הישראלית, לגברים די נשבר לעמוד מול כיתה של ילדים ברדקיסטים ועוד לקבל גרושים על העבודה כפויית הטובה. גברים לא נכנסו למערכת החינוך ונשים כן. למה? כי לנשים היה נוח יותר להיכנס למערכת בה הן עובדות בהתאמה כמעט מושלמת לילדים שלהן. אותם חופשים ואותם שעות עבודה. (חוזרים מוקדם הביתה). לנשים, שהיו רגילות להיות מפרנסות שניות במשפחה, היה אכפת פחות לעבוד בעבודה שוחקת ולא מתגמלת. באותה מידה, התארים המתקדמים באקדמיה הם עניין למבוססים כלכלית. וגם כאן הנשים שהן מפרנס שני בדרך כלל - יכולות להרשות לעצמן יותר מהגברים. אני רואה את זה על עצמי. אני סטודנט לתואר שני, והייתי צריך מאוד לרצות את זה. בר זיק כותב: אני מעז ואומר שמערכת החינוך היום מותאמת יותר לנשים, מכוח היות הנשים הגורם השולט במערכת ומכוון אותה. בהתאם לזאת, נשים מצליחות יותר במערכת החינוך. מהסיבות שכתבתי לעיל אפשר לראות שאין כאן ממסד נשי הרוצה לשמר ולהעצים את הכוח שלו ובכך גורם לנשים להשאר בהוראה ובאקדמיה. אם כבר, מה שיש כאן, הוא ממסד גברי (פקידי האוצר, הפוליטיקאים, מעצבי דעת קהל וכו) שלא מתגמל כראוי את המורים ובכך גורם לכך שאחוז הנשים בו יהיה גבוה מאוד. לכן הסטטיסטיקה של כותב המאמר נכונה. אך הפרשנות מוטעית. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שמתחיל להתבסס שימוש ב''פתילים'' או ''שרשראות'', אם כי אני הייתי מעדיף את ''גדילים''. |
|
||||
|
||||
הצעות נוספות לסדר היום: זנבנבים, קשרורים ו-(עם ד"ש חם למורה שלי לחקלאות בביה"ס היסודי) שרשורים. הו, עולם מופלא!הצעות נוספות לסדר היום: זנבנבים, קשרורים ו-(עם ד"ש חם למורה שלי לחקלאות בביה"ס היסודי) שרשורים. הו, עולם מופלא! |
|
||||
|
||||
בפורום השפה העברית של נענע עלו מספר הצעות. נראה לי שמסתמנת תמיכה ב"פתילים". גם המשמעות קרובה יותר ל-threads מאשר גדילים או אשכולות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |