החל משבוע זה: חברות המזון יחויבו לסמן מוצרים עתירי סוכר, נתרן, ושומן רווי | 3983 | ||||||||
|
החל משבוע זה: חברות המזון יחויבו לסמן מוצרים עתירי סוכר, נתרן, ושומן רווי | 3983 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
התחשיב שהוביל להערכת הכמות של מקרי-המוות הצפויים להמנע והחיסכון הצפוי למשק פורסם היכנשהו? |
|
||||
|
||||
מהקישור: "לפי התרחיש הצפוי של הפחתה ליניארית של 30% בצריכת הרכיבים המזיקים על פני עשור, יישום הרפורמה צפוי למנוע מעל 22,000 מקרי תמותה, וחסכון מצטבר של כ-6 מיליארד ₪ - כ-2,200 איש בשנה כ-600 מיליון ₪ בשנה בממוצע. בתרחיש השמרני יותר, של הפחתה של 20% בצריכה, צפויים להימנע כ-16,300 מקרי מוות, ולהיחסך כ-4.5 מיליארד ₪ על פני עשור, כ-1,630 איש בשנה וכ-450 מיליון ₪ בשנה, בממוצע." מצאתי במסמך רציונל לתחשיב הכלכלי בהסתמך על המספרים שהדגשתי, אבל לא מצאתי מאיפה אלה הגיעו ובלי לדעת את זה אנחנו עוסקים בניחוש, לא בתחשיב. בנוסף, לא ברורים לי היחסים בין המספרים בשני התרחישים. (להסרת ספק: אני חושב שמדובר בצעד חיובי של משרד הבריאות, למרות שיש לי השגות בקשר להכללת שומן רווי) |
|
||||
|
||||
מסכים. צעד חשוב בכוון הנכון. אם זה יפחית את צריכת הביסלי דייני. הפחתת סוכר ומלח הן שתי מטרות מאוד ראויות. מבחינתי הרעלן השלישי הוא שומנים מוקשים ולא שומנים רוויים, אבל לא אדקדק בקטנות. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי דבר אחד. כותרת הכתבה של הארץ היא "קוטג' מזיק, מילקי לא" אבל בתמונה רואים מדבקה אדומה על מילקי, וגם על קוטג'. אולי בגלל שרואים מעל למילקי שזה EXTRA קצפת? בכל מקרה, נראה לי כעריכה רשלנית. |
|
||||
|
||||
הפנית את תשומת לבי לתמונות, ואני רואה שם טחינה מסומנת באדום, למרות שבגוף הכתבה כתוב במפורש שטחינה לא תסומן. |
|
||||
|
||||
(לפני בדיקה) איך יש בטחינה גולמית הרבה שומן רווי? |
|
||||
|
||||
יש צמחים שמייצרים שומן רווי (אבל לא כולסטרול) ומסתבר שסומסום הוא אחד מהם (מפורסמים אחרים: שמן דקל ושמן קוקוס). מצחיק שמזון בריאות1 כמו טחינה נופל תחת הקטגוריה של "יותר מדי שומן רווי". הקריטריון השומני, אם בככל יש טעם להתייסח אליו, היה צריך לבטא איכשהו את היחס בין החומצות הרוויות לבין הלא-רוויות. בין השאר זה היה מוציא את הטחינה מרשימת הרעלים בלי שהיה צורך לתת לה אישור מיוחד. ____________ 1- אם לא מאמינים להייפ סביב אומגה6. |
|
||||
|
||||
איפה אתה רואה שכתוב בכתבה שטחינה לא תסומן? אני רואה שכתוב רק שהיא זכאית לסימון הירוק, שזה סימון לשבח. |
|
||||
|
||||
אם כך אולי באמת לוקחים בחשבון את היחס בין השומן הרווי ללא-רווי, ורק חסכו מהציבור את הפרטים. |
|
||||
|
||||
בערך בשלשת רבעי הדרך, תחת הכותרת על רקע כחול ''מוצרים שבאופן מפתיע לא יסומנו'' |
|
||||
|
||||
ואללה, ואני חיפשתי עם find, שכמובן לא מוצא טקסט בתמונות. |
|
||||
|
||||
גרוטאה ה'find' הזה. מזמן היה צריך להחליף אותו. |
|
||||
|
||||
ידיעה בגלובס מלפני שבועיים: "ב-8 בינואר ייכנס לתוקפו השלב השלישי של 'חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון'. במטרה להקטין את החשיפה למותגי הסיגריות, כל חפיסות הסיגריות ייארזו באריזה אחידה בצבע 'המכוער בעולם', כשהסיגריות יוסתרו מעין הצרכנים בנקודות המכירה. שינוי נוסף יגדיל את האזהרות שעל חפיסות מוצרי הטבק משטח של 30% כיום ל-65%, ואזהרות יופיעו גם על סיגריות אלקטרוניות (בשטח של 30% המוצר)." אבל ע"פ TheMarker: " 'לצערי, אין בחוק סעיף המאפשר אכיפה כלל, לכן אין אפשרות לאכוף את החוק' - זו התשובה שקיבל ד"ר מארק לוריא, פעיל נגד עישון שפנה למייל שפירסם משרד הבריאות לציבור לצורך דיווח על הפרות של החוק החדש להגבלת שיווק ופרסום מוצרי עישון. במשפט ברור וקצר, הסביר עובד אגף האכיפה והפיקוח של משרד הבריאות את האמת הערומה: נכון להיום, אין למשרד כל יכולת לאכוף את החוק." |
|
||||
|
||||
ובכל זאת, בכל המקומות שאני קונה בהם סיגריות הן עכשיו מוסתרות. |
|
||||
|
||||
בסופר שאני קונה בו הסיגריות המוסתרות נימצאות במקום איסטרטגי למכירות: ליד הקופות. מעשן צריך להיות בעל אופי חזק כדי להתעלם מפיתוי שמוצמד לקופות. |
|
||||
|
||||
מעט מהמעשנים מפסיקים לעשן בכל מקרה. זו התמכרות קשה. החשוב יותר הוא למנוע הצטרפות של מעשנים חדשים, ולהסתרת קופסאות הסיגריות (כמו לשאר המהלכים1) יש לכך תרומה. ____________ 1 הגבלת הפרסום, העלאת המחיר, ביטול הצבעוניות של האריזות, הדרה מהמרחב הציבורי - כולם מהלכים שמטרתם להקטין את האטרקטיביות של הסיגריות למעשנים חדשים. למכורים זה לא כל כך עוזר. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |